Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt, ik zei het meteen. Eleven en al onze hebzuchtige voorzitters maken het voetbal gewoon kapot. Die bekerfinale moet ook gewoon als laatste wedstrijd worden gespeeld. Onze competitie lijkt wel op een proefcompetitie voor de rest van Europa ofzo. Ploegen die nu al gedaan hebben, dat ziet ge toch nergens anders denk ik.Toch spijtig dat men de beker verder devalueert door finale en PO1 op dezelfde dag te laten starten. En dan zitten er maar drie dagen rust tussen voor ons en Union mag voor zijn tweede match op zaterdag al aan de bak. Eerlijk is dat toch ook allemaal niet.
Winter WK en zomer EK volgend jaar natuurlijk... Als je u seizoen nog een week langer maakt kies je ofwel voor minder rust tussen de 2 seizoenen of een schema waar echt niks mag mislopen volgend seizoen. Want dan moet er ook op tijd gestopt worden...ligt dat niet gewoon aan het Winter-WK? seizoen loopt nu al tot juni, alles nog eens een week verlengen voor 1 match zou er gewoon te veel aan zijn, imo.
al snap ik het argument wel, bekerfinale zou zijn eigen weekend moeten hebben.
Moesten ze eens stoppen met die zever van de PO's en gewoon een normale competitie doen dan was het allemaal geen probleem maar ja![]()
Dus in bijna alle ander landen is 2e klasse kapot?Maar een normale competitie maakt 2e klasse kapot...
Kan je even verduidelijken naar welke landen met soortgelijke inwonersaantallen en oppervlakte, met een normale competitie zonder enige vorm van PO's je specifiek refereert?Dus in bijna alle ander landen is 2e klasse kapot?
Kan je even verduidelijken naar welke landen met soortgelijke inwonersaantallen en oppervlakte, met een normale competitie zonder enige vorm van PO's je specifiek refereert?
Ik ga er van uit dat je de JPL niet met de EPL of de Serie A aan het vergelijken bent.
Edit: uiteindelijk heeft bijna elk land buiten de G-7 een vorm van PO's en een verkleinde competitie.
Ik was mssn niet duidelijk genoeg in mijn 1ste post nl: die onzinnige PO waardoor er 10 ploegen geen wedstrijden meer hebben te spelen terwijl anderen nog minsten 6 matchen moeten spelen (en extra inkomsten hebben). Ook geen idiote puntenhalvering om kunstmatige spanning te brengen. Ik ben sowieso tegen een PO systeem. Maar doe dan zoals in Denemarken en hou het eerlijk en simpel
Maar mijn vraag was een oprechte hoor. Is 2e klasse in al die andere landen dan kapot?

Nieuwkoop disagreesNee, staalhard, maar altijd binnen de lijntjes. Onze beste speler dit jaar in mijn ogen. Met hem er wel of niet bij maakt een wereld van verschil. Loseweg de beste rechtsback van de competitie.
Nieuwkoop disagrees
Ik denk dat het punt hier is dat als je naar een competitie met 20 ploegen gaat, dat alle ietwat degelijke profclubs in 1A zullen zitten en dat 1B zo nog onaantrekkelijker wordt. Haal RWDM en Beveren daar weg en wat hou je dan over? Negen ploegen aangevuld met wat jeugdteams die dan zullen strijden voor drie promotieplaatsen? Daar zit toch ook niemand op te wachten.Ivm andere landen: jij kwam af met de stelling dat een normale competitie 2e klasse kapot maakt en daar ben ik helemaal niet mee akkoord (daarom dat ik mijn vraag stelde). En ik zie dat in de meeste landen (volg ze niet allemaal) waar er 2/3/4 ploegen stijgen/zakken (afhankelijk van de grote van de competitie) lagere klassen niet kapot gaan omdat er net een mogelijkheid is om terug te gaan naar een niveau hoger.
30 matchen is toch gewoon perfect voor ons aantal ploegen? Dan heb je ook tijd en ruimte om te bekermatchen in het weekend in te plannen ipv de dinsdag om 18u, meer ruimte om de matchen in het weekend op een deftig moment in te plannen, inhaalmatchen zijn geen probleem meer want geen midweekmatchen meer, competitie moet niet meer beginnen in juli als er veel mensen nog op verlof zijn,...Ik denk dat het punt hier is dat als je naar een competitie met 20 ploegen gaat, dat alle ietwat degelijke profclubs in 1A zullen zitten en dat 1B zo nog onaantrekkelijker wordt. Haal RWDM en Beveren daar weg en wat hou je dan over? Negen ploegen aangevuld met wat jeugdteams die dan zullen strijden voor drie promotieplaatsen? Daar zit toch ook niemand op te wachten.
België heeft in totaal 26 profclubs met 3-4 teams in 1ste amateur die ook profclub willen worden. Dat is de pool waar je het mee moet doen. Dus als je verdeelsleutel dan 20-10 of 18-12 is, dan is dat geen gezonde situatie voor 1B.
En als je kiest voor 16-14, dan heb je gewoon play-offs nodig want met slechts 30 speeldagen gaat niemand akkoord gaan omwille van financiële redenen.
Inderdaad, dat zal zeker een invloed hebben. Ziggo sport zendt bijvoorbeeld ook soms matchen uit. Hoeveel zullen dat er nog zijn als die PO weg vallen? Die gaan die matchen niet ineens vervangen met matchen van de niet top ploegen. En dat zal ook wel hetzelfde zijn met nog andere zenders die de JPL soms uitzenden. Dus die gaan ook gewoon minder willen betalen.Die TV rechten zijn ook wat ze zijn owv het aantal matchen. Ga je naar jouw scenario gaan die rechten snel naar beneden, hoor...
StevenFM zijn visie is tot spijt van wie het benijdt wel echt de realiteit.
allemaal goed en wel, maar hoeft die halvering van de punten echt zonodig?Ik denk dat het punt hier is dat als je naar een competitie met 20 ploegen gaat, dat alle ietwat degelijke profclubs in 1A zullen zitten en dat 1B zo nog onaantrekkelijker wordt. Haal RWDM en Beveren daar weg en wat hou je dan over? Negen ploegen aangevuld met wat jeugdteams die dan zullen strijden voor drie promotieplaatsen? Daar zit toch ook niemand op te wachten.
België heeft in totaal 26 profclubs met 3-4 teams in 1ste amateur die ook profclub willen worden. Dat is de pool waar je het mee moet doen. Dus als je verdeelsleutel dan 20-10 of 18-12 is, dan is dat geen gezonde situatie voor 1B.
En als je kiest voor 16-14, dan heb je gewoon play-offs nodig want met slechts 30 speeldagen gaat niemand akkoord gaan omwille van financiële redenen.
Ik snap zijn visie hoor en dat zal mssn de realiteit zijn maar daarom moet ik er nog niet mee akkoord zijn en zie ik liever een normale competitie itt het gedrocht dat er nu wasDie TV rechten zijn ook wat ze zijn owv het aantal matchen. Ga je naar jouw scenario gaan die rechten snel naar beneden, hoor...
StevenFM zijn visie is tot spijt van wie het benijdt wel echt de realiteit.
Inderdaad, 't is allemaal te rationaliseren en begrijpelijk vanuit sporteconomisch opzicht, zo redeneer ik doorgaans ook, maar de romanticus in me wil toch gewoon kampioen zijn na dertig speeldagen en klaar.Ik snap zijn visie hoor en dat zal mssn de realiteit zijn maar daarom moet ik er nog niet mee akkoord zijn en zie ik liever een normale competitie itt het gedrocht dat er nu was