Solleke89
Well-known member
Nah, ik ben gewoon enorm hard pro Union. Zoals driekwart van het forum vorig seizoen.Ja.
Muilt ge ook op al die ellebogen en fouten die Burgess en Lazare mogen maken? Of is het gewoon iedere keer tegen Genk.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nah, ik ben gewoon enorm hard pro Union. Zoals driekwart van het forum vorig seizoen.Ja.
Muilt ge ook op al die ellebogen en fouten die Burgess en Lazare mogen maken? Of is het gewoon iedere keer tegen Genk.

same here, ik gun ze de titel echt 100%, ongelooflijk toch hoe sterk ze speelden wetende dat ze donderdag laat nog europees op verplaatsting speelden en dan heel dat gedoe met diene vlieger die 2 minuten te laat aan de startbaan was.Nah, ik ben gewoon enorm hard pro Union. Zoals driekwart van het forum vorig seizoen.![]()
Gij kunt toch niet uit PO1 vallen?. Ik heb het opgegeven voor dit jaar. We mogen blij zijn met PO 1.

Nee, maar we mogen zeker blij zijn dat we dat hebben gehaald als ge het begin van het seizoen bekijkt.Gij kunt toch niet uit PO1 vallen?![]()
Tja, Genk haalt ook financieel voordeel uit haar VZW statuut. Lijkt me ook niet helemaal koosjer.Ze worden geholpen door Engels geld. Die Burgess, Lazare en Morris zijn echt misselijke spelers. Ze mogen fouten maken zonder consequenties. En dat stoort mij allemaal.
En dan komt een kutclub uit Engeland die gewoon zelf geen goed werk heeft gedaan en onze topschutter komt jatten. Die Engelsen kunnen geld smijten dat het niet meer normaal is. Maar goed. Ik heb het opgegeven voor dit jaar. We mogen blij zijn met PO 1.
Inderdaad, ik vind dat er vanuit Genkse zijde nogal makkelijk geklaagd wordt over anderen terwijl niet echt kritisch naar de eigen ploeg te kijken.Tja, Genk haalt ook financieel voordeel uit haar VZW statuut. Lijkt me ook niet helemaal koosjer.
Zodoende Antwerp wel?Ik denk dat de logische conclusie is dat zowel Genk als Union hoogst onsympathieke clubs zijn en geen van beiden de titel verdienen.

Tja, Genk haalt ook financieel voordeel uit haar VZW statuut. Lijkt me ook niet helemaal koosjer.
Dat moet nog allemaal voorkomen. Kan Genk nog tussen de 30 en 40 miljoen kosten. Sowieso is een VZW niet meer van deze wereld voor een voetbalclubTja, Genk haalt ook financieel voordeel uit haar VZW statuut. Lijkt me ook niet helemaal koosjer.
Blij dat je voor Club supportert! Wat een comeback zou dat zijn...Ik denk dat de logische conclusie is dat zowel Genk als Union hoogst onsympathieke clubs zijn en geen van beiden de titel verdienen.
Ja we worden geholpen door Engels geld. Und?Kijk, ik heb wel respect voor Union, maar iedereen doet of dat een ploeg is die niks mis doet.
Ze worden geholpen door Engels geld. Die Burgess, Lazare en Morris zijn echt misselijke spelers. Ze mogen fouten maken zonder consequenties. En dat stoort mij allemaal.
Maar goed. Ik ben gefrustreerd. Dan draait ge zo een seizoen na het verlies van Ito, Thorstvedt, Lucumi, Dessers,...
En dan komt een kutclub uit Engeland die gewoon zelf geen goed werk heeft gedaan en onze topschutter komt jatten. Die Engelsen kunnen geld smijten dat het niet meer normaal is. Maar goed. Ik heb het opgegeven voor dit jaar. We mogen blij zijn met PO 1.
Maar jongens toch, je staat nog altijd 5 punten voor op Union en 7 op Antwerp. Zo'n doemdenken al een heel seizoen.Maar goed. Ik heb het opgegeven voor dit jaar. We mogen blij zijn met PO 1.
Het gaat niet over het voordeel dat ge haalt. Een VZW is er om eigenlijk geen winst te maken. Als NV is het wel toegelaten winst te maken. Die vergelijking gaat niet op. Wat Genk doet is veel winst puren uit een vzw en daar minder of geen belastingen op betalen. Dat gaat hen meer dan terecht een berg geld kosten. Je moet je toch vragen stellen bij dat statuut als er zo maar 1 ploeg werkt in heel ons professionele voetbal. Alle ploegen zijn hervormd omdat dat niet meer werkbaar wasPffffff, die reacties zijn echt even lame als het gejank van Nrt. Het potentiële voordeel dat ge kunt halen uit een vennootschap is veel groter hoor...
Het gaat niet over het voordeel dat ge haalt. Een VZW is er om eigenlijk geen winst te maken. Als NV is het wel toegelaten winst te maken. Die vergelijking gaat niet op. Wat Genk doet is veel winst puren uit een vzw en daar minder of geen belastingen op betalen. Dat gaat hen meer dan terecht een berg geld kosten. Je moet je toch vragen stellen bij dat statuut als er zo maar 1 ploeg werkt in heel ons professionele voetbal. Alle ploegen zijn hervormd omdat dat niet meer werkbaar was
Dat laatste is in deze tijden toch gewoon een handicap. Je kan er geen geld inpompen door een externe investeerder. Nuja het eigen vermogen is gestegen naar bijna 80 miljoen euro dacht ik? Tuurlijk dat dat de fiscus roept. Zullen zien wat het wordt maar als de bedragen kloppen wat men zegt in de media zal het toch serieus schrikken wordenEen VZW mag zeker winst maken. Het verschil tussen een VZW en bv een NV is het hebben van een winst*oogmerk*. Een VZW streeft winst as such niet na, een NV natuurlijk wel wat die wilt oa dividenden kunnen uitkeren. Zolang de geboekte winst in verhouding staat tot de doelen waarvoor de VZW is opgericht, is er geen vuiltje aan de lucht.
En nog even voor de context. De overgrote meerderheid van de clubs waren ooit VZW's tot zo niet erg lang geleden hé: Anderlecht, Club Brugge, AA Gent, Mechelen,... Ze zijn allemaal omgevormd naar NV omdat dat nu eenmaal veel interessanter is om geld in de club te pompen, en om geld uit te delen onder de raad van bestuur. Genk is nu toevallig gewoon nog de laatste (?) profclub en toevallig grote club die nog een VZW is. En geniet dus NIET van al die voordelen die een NV wél heeft. Als die voordelen er niet waren, waren er nog veel meer VZW's. Dus ik vind het een beetje klein om altijd de rechtspersoon te beginnen van een andere club. De fiscus zal wel oordelen of er op die winst van de VZW - want op alle andere dingen wordt wél gewoon belastingen betaald - een belasting verschuldigd is. Maar doe aub toch niet alsof dat één of andere slimmigheid is waardoor Genk "profiteert" ivm andere clubs - Genk heeft haar rechtspersoon gewoon behouden. Als club zou Genk veel meer kunnen profiteren als NV, maar ik ben eigenlijk blij dat het nog een VZW is want dat biedt de grootste zekerheid op lokale verankering en minder afhankelijkheid van één mecenas zijn portemonnee en goesting.