Jupiler Pro League 2022-2023

Ik wil niet direct klagen over scheidsrechters maar Vissers deed er deze namiddag toch ook wel regelmatig om. Een buitenwaaiende bal snel nog affluiten om een scheidsrechtersbal aan Standard te geven was echt belachelijk. Die fase met een bal op het veld werpen niet bestraffen gaat er ook niet in.
Ik vond hem ook heel zwak acteren.
Bij de 2 doelpunten kon je beide evengoed geen fout fluiten, dan Dusenne geen geel geven, Zinckernagel affluiten bij een counter waar Balikwisha zogezegd Buchanan had geraakt, Bokadi geel geven voor onopzettelijk hands.. en dan nog zoveel andere dingen zowel in ons voordeel als nadeel.

En ik dacht trouwens dat Genk procentueel een pak meer penalties krijgt dan de rest dus uiteindelijk valt er wel gewoon iets voor te zeggen. Maar corrigeer me hier gerust want ik ben eerlijk gezegd te lui om cijfers op te zoeken.

Valt dus goed mee.

Ik wil beelden zien van die elleboog!
Ik ben ook wel benieuwd nu. Moet wel een flinke aanslag zijn geweest als ik mensen hier zie posten dat het analoog is aan de slag van Buchanan.

Bij de 2 doelpunten kon je beide evengoed geen fout fluiten, dan Dusenne geen geel geven, Zinckernagel affluiten bij een counter waar Balikwisha zogezegd Buchanan had geraakt, Bokadi geel geven voor onopzettelijk hands.. en dan nog zoveel andere dingen zowel in ons voordeel als nadeel.
Als supporter in het stadion is het moeilijk om daar allemaal over te oordelen. De 2 fases die ik aanhaalde waren overduidelijk.

Maar vanaf de tribune leek Odoi duidelijk de bal te spelen en nu ik het terugzie was geel wel terecht.

Op Twitter nu ook die ene replay gezien van elleboogfase op Meijer, als daar effectief contact was moest dat ook penalty en rood geweest zijn. Dan zou ik het ook heel jammer vinden als daar geen woord meer over gezegd zou worden.

Valt dus goed mee.

Ik ben ook wel benieuwd nu. Moet wel een flinke aanslag zijn geweest als ik mensen hier zie posten dat het analoog is aan de slag van Buchanan.

Lijkt me toch hetzelfde, bal wel en slag uitdelen.

Kan zijn dat de regels niet meer hetzelfde zijn maar ik dacht dat buitenspel enkel opgeheven werd indien de verdediger een bewuste actie onderneemt om de bal te onderscheppen?
Inderdaad wat ze deliberate play noemen. Lijkt mij dus gewoon buitenspel afgaande op de reacties hier. Of wou die cercle speler effectief met zijn kont de bal spelen?

Zie het ook net, komt er nog met een bil aan.

Ik vind dat wel maar een idiote regel eerlijk gezegd. Je mag dus een pass geven naar iemand die meters buitenspel staat, als een verdediger dan toevallig zijn teen tegen die bal zet om af te blokken is het geen buitenspel. Voelt toch compleet fout aan.
Wie zo'n regels uitvindt heeft nog nooit gevoetbald in zijn leven toch?
Gaat echt volledig tegen het denkpatroon van een verdediger in, en je kan eigenlijk nooit goed doen. Je kan niet gokken dat het buitenspel is, en de bal proberen ontzetten zorgt er voor dat de speler plots onside komt :crazy:

Merci voor de beelden. Zeer vreemde actie, bal is weg maar Zinckernagel springt en geeft daarbij een nekslag. Ik vind het wel moeilijk om de intentie hier af te leiden (bv. duel foutief ingeschat vs. zuiver slagen naar Meijer) maar een penalty had wel gemogen denk ik.
Heel raar.
Precies of die gelijk een preminiem wil koppen. Kop in getrokken en ogen dicht.

Wel qua slag nie te vergelijken met Buchanan hè, meer de elleboog zetten dan een slag uitdelen. Bal is wel al ff weg dus zou penalty mogen zijn voor club ja, zot want Visser staat er op te kijken en niemand die in zijn zicht staat.

Boris Popovic had een lichtjes afwijkende analyse van de wedstrijd. "Het is jammer dat we een vroege tegengoal pakten op een corner. Daarna hadden we veel mogelijkheden, ook na de rust, maar we konden ze niet afwerken. En dan hadden zij geluk dat de bal afweek en uiteindelijk in doel belandde."

Die heeft een totaal andere match gezien dan iedereen denk ik.

Is al jaren zo , die mag van mij toch wel is terug op cursus :)

Ze hebben de lijn getrokken en laten zien, het was geen offside. Zelfs nie zonder die kont
Ik ben niet helemaal zeker om eerlijk te zijn, de lijn werd getrokken op een beeld uit een erg moeilijke hoek..
FrC5yazWYAAqzse

Als ik dan zelf even terugkijk naar de TV beelden van de fase, lijkt het me eerder dat Slimani toch nog een stukje verder staat dan de verdediger van Cercle. (afbeelding is op zo goed als het zelfde moment als de afbeelding met de VAR lijn, kijk bijvoorbeeld naar de positie van Yari en Refaelov op beide afbeeldingen)
FrDD0TLXwAAVO9Q

Niet dat het me zoveel kan schelen of dit doelpunt van Anderlecht geldig is of niet, maar beter gepositioneerde camera's voor buitenspelfases zijn toch wel een must voor volgend seizoen..

Hoe kan jij nu weten wat die gezien heeft en wat er gezegd is geweest tussen de ref en de VAR?
Daarom dat ik vind dat ze die communicatielijn moeten openzetten, zou al die speculatie laten stoppen.
Merci voor de beelden. Zeer vreemde actie, bal is weg maar Zinckernagel springt en geeft daarbij een nekslag. Ik vind het wel moeilijk om de intentie hier af te leiden (bv. duel foutief ingeschat vs. zuiver slagen naar Meijer) maar een penalty had wel gemogen denk ik.

Zo springt ge toch niet naar een bal, zo zwaaien met die arm :eek: Moest altijd penalty zijn, rood had imo ook wel gemogen.

Ik kan Bartje wel verstaan dat hij daarover eens van zijn kloten gaat maken, maar iemand in zijn positie moet toch eens leren van 2x na te denken voor ge zoiets doet.

Heel raar.
Precies of die gelijk een preminiem wil koppen. Kop in getrokken en ogen dicht.

Wel qua slag nie te vergelijken met Buchanan hè, meer de elleboog zetten dan een slag uitdelen. Bal is wel al ff weg dus zou penalty mogen zijn voor club ja, zot want Visser staat er op te kijken en niemand die in zijn zicht staat.

Inderdaad ook rood, zo ga je niet naar de bal.
Jammer van de slechte kwaliteit van de beelden.
Overduidelijke fases zijn blijkbaar heel moeilijk voor een VAR.
Persoonlijk vind ik het penalty, maar geen rood, lijkt mij eerder onhandig dan echt intentie om te slaan. Al is het een moeilijke fase om te beoordelen (qua kaart, niet dat het penalty is, dat is voor mij overduidelijk).

Het programma van Seraing :laugh: Volgende week naar STVV en dan tegen Gent, Club, Union en Westerlo. Die kan je al opschrijven.

Al heeft geen enkele ploeg onderaan een makkelijk programma eigenlijk. Voor de top-4 heeft Club de beste papieren.

Terug
Bovenaan