Jupiler Pro League 2022-2023

Hahaha, en wat met die kapitaalsverhogingen.
Ja, wat met die kapitaalsverhogingen? Wat heeft dat er nu mee te maken :laugh: Behalve dan dat er de afgelopen vijf jaar veel geïnvesteerd is in de jeugdopleiding.

Enige nadeel is wel dat onze Young Reds nu tegen degradatie moeten vechten in 1ste nationale omdat hun beste spelers bij de A-kern zitten. Maar beter dat dan geen doorstroming.

Ja, wat met die kapitaalsverhogingen? Wat heeft dat er nu mee te maken :laugh: Behalve dan dat er de afgelopen vijf jaar veel geïnvesteerd is in de jeugdopleiding.

Enige nadeel is wel dat onze Young Reds nu tegen degradatie moeten vechten in 1ste nationale omdat hun beste spelers bij de A-kern zitten. Maar beter dat dan geen doorstroming.
Ik ga hier even mijn excuses aanbieden. Gaar van gisteren. Fuck de derby.

En Janssen (met 28 de oudste op het veld) die in minuut 85 bij 5-0 nog het volledige veld oversprint om op rechtsback te gaan tackelen. Gene gewone.

Wel jammer dat het echt zo vochtig koud was gisteren, anders was dat echt gewoon een 10/10-dag.
Nuja, voor Mechelen boeide die match eigenlijk ook niks eh. Kunnen (tenzij er nog iets fenomenaals gebeurt) niet meer degraderen of in de play-offs geraken, dus waarom zou je een grote effort doen. Ik verwacht op de Heizel toch wel een veel spannendere match, hoop ik.

Zo'n acties als die van Samoise geven mij toch altijd een kleine degout van het voetbal. Dan heb ik honderd keer liever iemand als Gift Orban die, toen Debast na een duel wat fars kwam doen, hem gewoon omhelsde en zo in een klap de gemoederen bedaarde :love:
Klopt, bestraf gewoon beide met geel.
De kleuterklas zal snel gedaan zijn.
Theater is echt om een degout van te krijgen.
Ik ben fan van Samoise maar dat theater van gisteren moet er echt uit.

Goh, is toch al jaren dat ik zo'n reacties zie. Dat gaat echt niet weggaan. Ergerlijk gedrag, maar kreeg toch duidelijk bal in zijn gezicht.

Wordt tijd dat ze zulke dingen ook gewoon mee gaan bestraffen, dat dat er allemaal uit gaat. Dikwijls kijk je echt precies naar de kleuterschool.
En altijd klagen over de ref natuurlijk maar ze maken het ook niet makkelijk zo, Jutgla vrijdag ook 100% schwalbe gedaan in de 16 terechte gele kaart gekregen.

Lijkt me ook wel alsof hij die bal niet ziet aankomen of verwacht.
Goh nee, hij heeft zelf in een interview na de match gezegd dat hij het bewust deed om de tegenstander geel aan te smeren. Dat is gewoon zeer triestig

Hij zei dit : Als ik hem zo een gele kaart kan aansmeren, moet je dat gewoon doen.

Goh nee, hij heeft zelf in een interview na de match gezegd dat hij het bewust deed om de tegenstander geel aan te smeren. Dat is gewoon zeer triestig

Hij zei dit : Als ik hem zo een gele kaart kan aansmeren, moet je dat gewoon doen.
Heeft daar natuurlijk ook wel gelijk in, pas als scheidsrechters niet meer ingaan op zo'n belachelijk theater zal dat gaan minderen, maar dan hebt ge natuurlijk weer het risico dat het maar eens geen theater zou kunnen zijn en dan zijt ge als scheidsrechter ook weer de gebeten hond.

Pers besteedt amper aandacht aan de absolute vuilheid van deze fout (net zoals de meerdere geel-waardige fouten van spelers als Boya, Teixeira en Konaté -die ook deze kniestoot geeft- die al op geel stonden). Als ge als speler zo een luchtduel ingaat, zijt ge gewoon vuiligheid. Ik dacht dat we het daar sinds de blessure van Neymar in 2014 wel over eens waren. Wel zagen over de fout van Samatta in de actie voorafgaand op de actie waar de goal uit valt. Ook hier krijgt ge enkele unsure's en wat gelach. Vieze fouten maken tot daar aan toe. Maar durf er niet over te klagen, daar krijgt ge dan dikwijls wel reactie op.

Gisteren was echt wraakroepend. En de houding van pers en anderen hieromtrent eveneens. En daar sta ik hier vorige week nog te zeggen dat we als teams samen moeten reageren tegen zulke schandalige beslissingen. Week later is het allemaal weer niks. Maar volgende week zal er wel een bal tegen Muñoz zijn hand vliegen en staan ze wel te melken dat we niet moeten klagen.

Exact waarom ik het Belgisch voetbal al langer achter me gelaten zou hebben als ik geen supporter was sinds kleinsaf. Het is over de hele wereld feest, maar ik denk toch dat we niet ver van de absolute top zitten als België.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan