Mij hebben ze van kindsaf alleszins geleerd dat met de knie vooruit in luchtduel gedaan absoluut not done is. Ik ben er ook zeker van dat de helft van de ellebogen niet gebeuren met de bedoeling om iemand zijn kaak te breken, maar ge weet dat ge met bepaalde bewegingen "de fysieke integriteit in gevaar brengt" (zoals ze het zo mooi verwoorden) en daar hangt dan ook voor een reden bestraffing aan vast. Doet ge iets echt bewust om vuil te zijn, is dat rood. Doet ge dat onbewust, is dat geel. En bewust vs onbewust is altijd interpretatie van de scheids. Maar eender welke interpretatie had gisteren met een uitsluiting geëindigd, gezien Konaté al met geel stond.
Al zegt de supporter in mij die al jaren STVV ziet opgaan in de derby's dat ze gisteren echt wel met een bepaalde bedoeling het veld opgekomen zijn, gezien dit letterlijk nog het enige was dat ze konden bereiken dit seizoen. Maar daarvan snap ik oprecht dat dat gecatalogiseerd wordt onder supporterspraat. Maar de bagatelisering van deze actie? Nee, die snap ik echt niet.