Jupiler Pro League 2022-2023

Goh nee, hij heeft zelf in een interview na de match gezegd dat hij het bewust deed om de tegenstander geel aan te smeren. Dat is gewoon zeer triestig

Hij zei dit : Als ik hem zo een gele kaart kan aansmeren, moet je dat gewoon doen.
Vandaar mijn comment dat je als coach misschien wel blij bent met zo'n "slimme" spelers in je ploeg -> Gent kloeg vorige week dat ze tegen 10 hadden moeten spelen, en kijk, dit weekend pakken ze het slimmer aan :biglaugh:

Waar is de reviewcommissie als je ze nodig hebt? Dan kan je toch zo'n evidente zaken alsnog schorsen. Ook de uitspraken van Samoise na de match. Op zich een speeldag schorsing waard. Puur spelbederf en komedie. Dit is geen voetbal meer.

Waar is de reviewcommissie als je ze nodig hebt? Dan kan je toch zo'n evidente zaken alsnog schorsen. Ook de uitspraken van Samoise na de match. Op zich een speeldag schorsing waard. Puur spelbederf en komedie. Dit is geen voetbal meer.
Als ze elke speler moeten gaan schorsen die eens theater doet tijdens een match, moet elke ploeg een kern van 30+ spelers hebben...

En als ge dan geen theater verkoopt als iemand u een elleboog geeft, dan krijgt die zelfs geen kaart..

Mes snijdt aan 2 kanten

Sorry. Ik wist niet dat ik te doen had met iemand die fysiek blind was.

"Hij gaat niet met zijn knie vooruit in een luchtduel" Waanzin gewoon :ROFLMAO:
Wat een calimero-gehalte zeg.
Er is een reden waarom enkel genkies hier ophef rond maken: het is geen opmerkelijke fase.

VAR moment bij ons duurde gisteren letterlijk vijf minuten. En dan worden er drie minuten extra tijd bijgeteld. Is dat vogelpik hoe ze die tijd bepalen?

Wat een calimero-gehalte zeg.
Er is een reden waarom enkel genkies hier ophef rond maken: het is geen opmerkelijke fase.

Dus ge ziet de beelden. Ge ziet de knie vliegen bij het springen. Ge ziet de knie in de rug gaan.

En uw conclusies:

1. Het is een botsing en geen fout.
2. Het is geen knie vooruit
3. Ge ziet andere dingen
4. Ge zijt een calimero

Ge hebt gelijk. Discussiëren heeft inderdaad geen zin. Uw uitspraken doen me alvast enorm hard denken aan wat ze zeggen over schaken met een duif.

Dus ge ziet de beelden. Ge ziet de knie vliegen bij het springen. Ge ziet de knie in de rug gaan.

En uw conclusies:

1. Het is een botsing en geen fout.
2. Het is geen knie vooruit
3. Ge ziet andere dingen
4. Ge zijt een calimero

Ge hebt gelijk. Discussiëren heeft inderdaad geen zin. Uw uitspraken doen me alvast enorm hard denken aan wat ze zeggen over schaken met een duif.
Hij loopt vooruit, en trapt de bal weg met rechts en daarna komt het linkerbeen erbij omdat hij in de lucht zit en zijn lichaam in evenwicht wil houden.

Het gaat mooi worden als ze vanaf nu enkel nog met gestrekte benen mogen spelen. Het is niet Castro zijn schuld, maar dat soort botsingen/blessures zie je wel vaker wanneer 1 speler het duel ingaat op een hoge bal en de andere zich klein maakt en er als een 'dood voorwerp' bij staat.

En veel plezier nog in het spelen met uw duifjes.

Lijkt toch echt wel gewoon een ongelukkige botsing ipv een doelbewuste vuile fout?

Mij hebben ze van kindsaf alleszins geleerd dat met de knie vooruit in luchtduel gedaan absoluut not done is. Ik ben er ook zeker van dat de helft van de ellebogen niet gebeuren met de bedoeling om iemand zijn kaak te breken, maar ge weet dat ge met bepaalde bewegingen "de fysieke integriteit in gevaar brengt" (zoals ze het zo mooi verwoorden) en daar hangt dan ook voor een reden bestraffing aan vast. Doet ge iets echt bewust om vuil te zijn, is dat rood. Doet ge dat onbewust, is dat geel. En bewust vs onbewust is altijd interpretatie van de scheids. Maar eender welke interpretatie had gisteren met een uitsluiting geëindigd, gezien Konaté al met geel stond.
Galarza zal gisteren ook niet op die van SL16 gevlogen zijn met de bedoeling om die zijn been over te stampen. Maar de aard van de fout was duidelijk, of hij dat nu zo bedoelde of niet. Rood. En meer dan terecht.

Al zegt de supporter in mij die al jaren STVV ziet opgaan in de derby's dat ze gisteren echt wel met een bepaalde bedoeling het veld opgekomen zijn, gezien dit letterlijk nog het enige was dat ze konden bereiken dit seizoen. Maar daarvan snap ik oprecht dat dat gecatalogiseerd wordt onder supporterspraat. Maar de bagatelisering van deze actie? Nee, die snap ik echt niet.

Mij hebben ze van kindsaf alleszins geleerd dat met de knie vooruit in luchtduel gedaan absoluut not done is. Ik ben er ook zeker van dat de helft van de ellebogen niet gebeuren met de bedoeling om iemand zijn kaak te breken, maar ge weet dat ge met bepaalde bewegingen "de fysieke integriteit in gevaar brengt" (zoals ze het zo mooi verwoorden) en daar hangt dan ook voor een reden bestraffing aan vast. Doet ge iets echt bewust om vuil te zijn, is dat rood. Doet ge dat onbewust, is dat geel. En bewust vs onbewust is altijd interpretatie van de scheids. Maar eender welke interpretatie had gisteren met een uitsluiting geëindigd, gezien Konaté al met geel stond.

Al zegt de supporter in mij die al jaren STVV ziet opgaan in de derby's dat ze gisteren echt wel met een bepaalde bedoeling het veld opgekomen zijn, gezien dit letterlijk nog het enige was dat ze konden bereiken dit seizoen. Maar daarvan snap ik oprecht dat dat gecatalogiseerd wordt onder supporterspraat. Maar de bagatelisering van deze actie? Nee, die snap ik echt niet.
Met de knie vooruitgaan in een luchtduel is inderdaad not done maar een echt duel is dit toch niet? Konaté trapt de bal weg en vliegt door het momentum vooruit. Ik zie dat toch ook eerder als een ongelukkige botsing.

Dat Boya geen tweede geel heeft gekregen, vind ik meer reden tot beklag voor Genk.

Konaté trapt de bal weg en vliegt door het momentum vooruit. Ik zie dat toch ook eerder als een ongelukkige botsing.

Konaté trapt de bal, in één beweging niet statisch, weg met zijn rechterbeen en belandt uiteindelijk met zijn linkerknie in de rug.
Je kan die beweging nabootsen, dan zal je ervaren hoe onnatuurlijk het is om uiteindelijk je linkerknie in die beweging op die positie te krijgen.

Ik dacht ook eerst aan een onschuldige botsing, maar het is eigenlijke konden fout die vuiler is dan je zou denken.

Met de knie vooruitgaan in een luchtduel is inderdaad not done maar een echt duel is dit toch niet? Konaté trapt de bal weg en vliegt door het momentum vooruit. Ik zie dat toch ook eerder als een ongelukkige botsing.

Dat Boya geen tweede geel heeft gekregen, vind ik meer reden tot beklag voor Genk.

Daar klagen we ook gigantisch hard over. Maar zoiets boom ik hier niet over door na de oorspronkelijke post. Maar de reactie van Bloembak vond ik gewoon zo verbijsterend dat ik het over die fase niet kon laten. Zo kan ik nu ook weer zeggen dat op die manier een bal gaan wegtrappen gewoon niet ok is. Zoals ik al zei, kunt ge dit interpreteren als geel gezien het in zo een geval nog steeds gevaarlijk spel is. Maar dan lag hij er ook af...

VAR moment bij ons duurde gisteren letterlijk vijf minuten. En dan worden er drie minuten extra tijd bijgeteld. Is dat vogelpik hoe ze die tijd bepalen?
VAR review was nog bezig toen extra tijd werd aangekondigd. Dus die kunnen dat nooit helemaal meetellen in de aangekondigde minuten.

Konaté plant toch wel duidelijk zijn linker knie in de onderrug?
Voetballers zijn echt niet dom, als ze theater kunnen verkopen of een smerige, onopvallende tik kunnen uitdelen gaan ze het echt niet laten.

Terug
Bovenaan