Kan je de lotto cijfers voor volgende week eens geven aub?
Ja we verloren verdiend, maar de discussie gaat daar niet over.
Wie weet pakken we wel een onverdiend punt tegen 10 man.
Niemand die het weet, het enige dat gevraagd wordt is om de communicatie vrij te geven.
Op deze manier kan er misschien meer begrip komen op deze onbegrijpelijke beslissing.
We willen dat de VAR beter zijn werk doet, met gewoon stilzwijgend niets te doen zal dit nooit veranderen.
Dit is in het voordeel van alle ploegen, en het Belgisch voetbal.
Ge moet zo niet op uwe teen getrapt zijn.
Ik probeer gewoon te kaderen dat het geen nut heeft om nu nog fases van afgelopen weekend, waar niks meer aan veranderd kan worden, te gaan bovenhalen. Dat gaat enkel voor meer commotie zorgen.
Ik pleit ook voor open communicatie trouwens, in dezelfde post, maar tijdens de fase. Niet 4 dagen erna want dat maakt niet meer uit.
Als er van in het begin duidelijk wordt gemaakt aan de VAR dat elke fase die hij gaat beoordelen live gaat getoond worden, incl zijn commentaar, zal hij tijdens de match wss zijn job 'beter' doen, onder minder tijdsdruk staan (want iedereen weet dat hij aan het kijken is naar fase A, niet naar de overduidelijke fase B vlak erna bv.) en gaan de mensen in de tribunes en thuis onmiddellijk weten waar er naar gekeken wordt.
Als er dan nog eens zo'n fase is zoals die van Buchanon zal er op de moment zélf al commentaar moeten komen van de VAR van "ik denk dat ik een ellenboog gezien heb van nummer # van Club, even controleren"
Een volgende fase zou met een challenge systeem mogen zijn maar aangezien je eigenlijk geen nadeel kan halen uit een challenge die wordt afgekeurd (behalve dan dat de scheids nog x aantal minuten mag blunderen in jouw nadeel zonder dat je opnieuw kan challengen) vrees ik dat die vlag voor het minste gaat gegooid worden.
Wat ik ook niet begrijp trouwens is dat voor zulke zaken, die wel effect hebben op de match maar niet rechstreeks op de volgende fase, er niet met terugwerkende kracht kan gewerkt worden? Scheids ziet de ellenboog niet en laat verder spelen. Als de VAR dan 3-4 minuten later zeker weet dat het een bewuste ellenboog is kan hij toch nog altijd rood krijgen? Nu zit die VAR met tijdsdruk om alles zo snel mogelijk te zien terwijl zulke zaken perfect na 5 minuten ook mogen gebeuren he.