Jupiler Pro League 2022-2023

De dag dat ik ervanuit ga dat alles op voorhand bepaald is dan stop ik met kijken, supporter of niet. Ik denk dat elke ploeg wel fases tegenkrijgt op een seizoen. Delferière en co zullen dan inderdaad de buitenbeentjes zijn en de betrokken ploegen hadden geschorst of enkele reeksen lager moeten geplaatst zijn.

De vraag is vooral, waarom zouden ze het zo laten opvallen als het gefixed zou zijn? De meeste dingen, die later uitkwamen, waren totaal niet zo opzichtig als deze fases. Als dingen zo opzichtig zijn, gaat er echt wel ergens een klokkenluider zijn. Het is onmogelijk dat iedereen meedoet aan heel dat spel.

Ik geloof absoluut niet dat de voetbalwereld zuiver is, verre van zelfs, maar niet elke onbegrijpelijke fout is aangestuurd van bovenaf.

Omdat je supporter bent van een voetbalploeg, en misschien tegen beter in het niet wil geloven?
Maar er elke speeldag grote fouten gemaakt worden. Dat de ene week de fout correct beoordeeld wordt en nog geen 25 min later anders?
En dacht je eerst alles rond Delferière en co een leugen was? Of overdreven?

Dit.
Was ik geen Genk supporter keek ik AL LANG niet meer naar het Belgisch voetbal.

Olivier Deschacht stapt dan toch in familiebedrijf en gaat zich specializeren in de plastics :unsure:

Annelien Coorevits zei in Over De Oceaan dat de gelukkigste periode in haar leven nog moet komen. Leuk compliment voor Oli

Het heeft gewoon hoegenaamd geen nut om die communicatie nu nog bekend te maken. De match is gespeeld en jullie zijn verdiend verloren. Hell, tegen 10 man had het wss zelfs niet gelukt om iets te rapen.

Wat er wel mag gebeuren is, zoals hier al eens aangehaald, de communicatie tussen de VAR en de scheids (al dan niet met de beelden) live laten horen. Het zou enorm veel schelen als in het stadion en live op tv al gecommuniceerd wordt waar er precies naar gekeken wordt en wat de interpretatie is van zowel scheids al VAR.

Het heeft gewoon hoegenaamd geen nut om die communicatie nu nog bekend te maken. De match is gespeeld en jullie zijn verdiend verloren. Hell, tegen 10 man had het wss zelfs niet gelukt om iets te rapen.

Wat er wel mag gebeuren is, zoals hier al eens aangehaald, de communicatie tussen de VAR en de scheids (al dan niet met de beelden) live laten horen. Het zou enorm veel schelen als in het stadion en live op tv al gecommuniceerd wordt waar er precies naar gekeken wordt en wat de interpretatie is van zowel scheids al VAR.
Kan je de lotto cijfers voor volgende week eens geven aub?
Ja we verloren verdiend, maar de discussie gaat daar niet over.
Wie weet pakken we wel een onverdiend punt tegen 10 man.
Niemand die het weet, het enige dat gevraagd wordt is om de communicatie vrij te geven.
Op deze manier kan er misschien meer begrip komen op deze onbegrijpelijke beslissing.
We willen dat de VAR beter zijn werk doet, met gewoon stilzwijgend niets te doen zal dit nooit veranderen.
Dit is in het voordeel van alle ploegen, en het Belgisch voetbal.

Kan je de lotto cijfers voor volgende week eens geven aub?
Ja we verloren verdiend, maar de discussie gaat daar niet over.
Wie weet pakken we wel een onverdiend punt tegen 10 man.
Niemand die het weet, het enige dat gevraagd wordt is om de communicatie vrij te geven.
Op deze manier kan er misschien meer begrip komen op deze onbegrijpelijke beslissing.
We willen dat de VAR beter zijn werk doet, met gewoon stilzwijgend niets te doen zal dit nooit veranderen.
Dit is in het voordeel van alle ploegen, en het Belgisch voetbal.
Ge moet zo niet op uwe teen getrapt zijn.
Ik probeer gewoon te kaderen dat het geen nut heeft om nu nog fases van afgelopen weekend, waar niks meer aan veranderd kan worden, te gaan bovenhalen. Dat gaat enkel voor meer commotie zorgen.

Ik pleit ook voor open communicatie trouwens, in dezelfde post, maar tijdens de fase. Niet 4 dagen erna want dat maakt niet meer uit.
Als er van in het begin duidelijk wordt gemaakt aan de VAR dat elke fase die hij gaat beoordelen live gaat getoond worden, incl zijn commentaar, zal hij tijdens de match wss zijn job 'beter' doen, onder minder tijdsdruk staan (want iedereen weet dat hij aan het kijken is naar fase A, niet naar de overduidelijke fase B vlak erna bv.) en gaan de mensen in de tribunes en thuis onmiddellijk weten waar er naar gekeken wordt.
Als er dan nog eens zo'n fase is zoals die van Buchanon zal er op de moment zélf al commentaar moeten komen van de VAR van "ik denk dat ik een ellenboog gezien heb van nummer # van Club, even controleren"

Een volgende fase zou met een challenge systeem mogen zijn maar aangezien je eigenlijk geen nadeel kan halen uit een challenge die wordt afgekeurd (behalve dan dat de scheids nog x aantal minuten mag blunderen in jouw nadeel zonder dat je opnieuw kan challengen) vrees ik dat die vlag voor het minste gaat gegooid worden.

Wat ik ook niet begrijp trouwens is dat voor zulke zaken, die wel effect hebben op de match maar niet rechstreeks op de volgende fase, er niet met terugwerkende kracht kan gewerkt worden? Scheids ziet de ellenboog niet en laat verder spelen. Als de VAR dan 3-4 minuten later zeker weet dat het een bewuste ellenboog is kan hij toch nog altijd rood krijgen? Nu zit die VAR met tijdsdruk om alles zo snel mogelijk te zien terwijl zulke zaken perfect na 5 minuten ook mogen gebeuren he.

Ik heb begrip dat het ook maar mensen zijn, maar sommige beslissingen kunnen gewoon niet.
Ik vind de statement van Gent nog altijd veel te braaf, maar het zal meer opbrengen (hopelijk) op de lange termijn.
Die bekerwedstrijd gisteren ook weer.
Als je beide tackles zag, kan je voor de eindbeslissing geen begrip hebben.
Alle begrip dat een var niet kan zien of er een vinger buitenspel is , maar nen elleboog in ene zen gezicht planten ruikt gewoon naar niet willen zien .

Alle begrip dat een var niet kan zien of er een vinger buitenspel is , maar nen elleboog in ene zen gezicht planten ruikt gewoon naar niet willen zien .
Er zijn geruchten dat de VAR een supporter van Club Brugge is.
Dan stel je de partijdigheid toch echt wel in vraag.
Kan je dan in eer en geweten belangrijke beslissingen nemen?
Maar het is een gerucht, een leugen is snzl verteld.

Er zijn geruchten dat de VAR een supporter van Club Brugge is.
Dan stel je de partijdigheid toch echt wel in vraag.
Kan je dan in eer en geweten belangrijke beslissingen nemen?
Maar het is een gerucht, een leugen is snzl verteld.

Hoe ik het lees, heeft die bij de jeugd zelfs voor Club gespeeld.
Dat betekent uiteraard niet dat die daarom noodzakelijk partij trekt voor Club, maar je maakt het dan toch een moeilijk verhaal naar de buitenwereld toe.

Hoe ik het lees, heeft die bij de jeugd zelfs voor Club gespeeld.
Dat betekent uiteraard niet dat die daarom noodzakelijk partij trekt voor Club, maar je maakt het dan toch een moeilijk verhaal naar de buitenwereld toe.
Als dat waar is begrijp ik het helemaal niet dat hij een match van Brugge mag doen.

Goh ja, elke scheidsrechter zal ooit wel gevoetbald hebben zeker. Om hem/haar dan uit te sluiten van elke wedstrijd van die club lijkt me toch moeilijk. Het is niet dat we hier met een overvloed van (goede) scheidsrechters zitten, integendeel.

Wim Smet is een Antwerp supporter (afkomstig uit Deurne en liep in't middelbaar met een sjaal van Antwerp rond) maar kan dat heel goed verstoppen wat ook niet ideaal is 🙄

Goh ja, elke scheidsrechter zal ooit wel gevoetbald hebben zeker. Om hem/haar dan uit te sluiten van elke wedstrijd van die club lijkt me toch moeilijk. Het is niet dat we hier met een overvloed van (goede) scheidsrechters zitten, integendeel.
Er is inderdaad een verschil met daar gevoetbald te hebben en echt supporter te zijn.
Door de recente gebeurtenissen zal dit hun geloofwaardigheid (dat nu al niet groot is) nog meer afnemen.

We hadden dat met Gumienny. Die is van een randgemeente van Genk en lid van dezelfde scheidsrechtervereniging als mijn vader. Die heeft daar ook meermaals aangegeven dat wanneer er een twijfelgeval was hij altijd in het nadeel van Genk zou beslissen om de schijn favoritisme tegen te gaan.

Tijd om alle scheidsrechters te screenen en terug te gaan tot hun 5 jaar om te zien voor welke club ze gesupporterd hebben. :lol:
Slinger is toch ook ferm aan het doorslaan hoor... complotten, refs moeten objectieve robots zijn die nog nooit zelfs maar sympathie gehad hebben voor een ploeg, corruptie in alle gelederen.

Noem mij maar naïef, maar dit is gewoon belachelijke praat hoor, zeker zonder enige aanleiding.
Want fouten maken wil niet zeggen dat ze allemaal in een complot zitten hoor, of moeten we elke voetballer die onbegrijpelijke fouten (voor open doel missen, blunders, rode kaarten) maakt ook op de brandstapel gooien?
En kom niet af met "maar niet elke week", want er lopen prutsers genoeg rond op onze velden hoor.

Terug
Bovenaan