Jupiler Pro League 2022-2023

Tuurlijk niet onlogisch, maar die tijdsdruk is toch een echt non-argument? Zeker als je dan ziet dat er bij die penaltyfase wel zéér uitgebreid naar gekeken wordt. De VAR kan dat trouwens evengoed verder bekijken terwijl het spel hervat wordt.
Christophe Dierick heeft uitgelegd in Sporza - Tribune vorige week dat het vooral door oudere technologie is dat het lang wachten is op beelden van buitenspel.

Die beelden van penalty en fouten hebben ze wel onmiddelijk -> Hij heeft trouwens zelf gisteren in pers gezegd dat ze gewoon te kort naar het fragment gekeken hebben... ofwel door tijdsdruk, ofwel met opzet (laten we dan toch maar hopen dat het tijdsdruk was)

Als het spel hervat wordt is de fase voorbij en kan daar niet meer op teruggekomen worden he.

Er wordt toch vaak nog teruggegaan naar een voorgaande fase als ze terug aan het spelen zijn?
Dit, in het verleden toch ook al gezien dat er een penaltyfase aan 1 kant is, spel gaat door, penaltyfase andere kant die gefloten wordt en dat er dan alsnog naar de vorige fase teruggegaan wordt.

Christophe Dierick heeft uitgelegd in Sporza - Tribune vorige week dat het vooral door oudere technologie is dat het lang wachten is op beelden van buitenspel.

Die beelden van penalty en fouten hebben ze wel onmiddelijk -> Hij heeft trouwens zelf gisteren in pers gezegd dat ze gewoon te kort naar het fragment gekeken hebben... ofwel door tijdsdruk, ofwel met opzet (laten we dan toch maar hopen dat het tijdsdruk was)
Die uitleg is echt gewoon onzin.
Zonder herhaling zag je al dat het niet koosjer was.
Alsof er ook maar iemand dit antwoord voldoende vind.
Dikke zever is dit.

En dan nog eens doodleuk verklaren dat ze nog maar 15 fouten gemaakt hebben.
Is dit per speeldag? :sarcastic:

Dit, in het verleden toch ook al gezien dat er een penaltyfase aan 1 kant is, spel gaat door, penaltyfase andere kant die gefloten wordt en dat er dan alsnog naar de vorige fase teruggegaan wordt.
Ja maar als het spel stopt (overtreding/buiten) en dan weer verder gaat is de fase voorbij en kunnen ze niet meer terugkeren afaik.

Tijdsdruk hahahaha , whatever .
Den tijd dat de medische staf opt veld komt om een bebloede lip te verzorgen kan men dit toch bekijken .
Rood .
Dit is gewoon wedstrijdbepalend .

Fijn dat men die beelden eindelijk eens toont want dat is voordien ook geruisloos gepasseerd. Probeert daar exact hetzelfde te doen bij Keita als bij Orban.

Fijn dat men die beelden eindelijk eens toont want dat is voordien ook geruisloos gepasseerd. Probeert daar exact hetzelfde te doen bij Keita als bij Orban.
Tegen Anderlecht, da's toch ook zuiver rood voor achterna trappen, tegen Antwerp ook gewoon zuiver rood en nu weer zo'n actie, degoutant en ik vraag mij echt af waarom je zo iemand als trainer nog wil opstellen.

Geruisloos is veel gezegd. In de media misschien, maar niet bij de supporters (van Club!).

Tegen Anderlecht, da's toch ook zuiver rood voor achterna trappen, tegen Antwerp ook gewoon zuiver rood en nu weer zo'n actie, degoutant en ik vraag mij echt af waarom je zo iemand als trainer nog wil opstellen.
Ja zot eigenlijk dat een Ramos en Pepe überhaupt een carriere hebben gehad dan. :sarcastic:

Die staat er op voor zijn kwaliteiten. Als er betere spelers ter beschikking waren zat Buchanan op de bank.
Neemt niet weg dat die sowieso al een paar rode kaarten had kunnen en moeten krijgen, maar als ge als trainer daar al rekening mee moet gaan houden ...

Mooi statement van Club zou zijn van hem 3 weken niet op te stellen. Met Nusa heb je iemand die zeker niet slechter zal zijn op dit moment en zich echt zal willen bewijzen.

Maar ja, das weer een utopie...

Mooi statement van Club zou zijn van hem 3 weken niet op te stellen. Met Nusa heb je iemand die zeker niet slechter zal zijn op dit moment en zich echt zal willen bewijzen.

De volgende keer dat die zene arm iets hoger doet dan zen schouder zullen ze hem wel rood geven , no problemo

Parker zal dat wel catalogeren onder de vechtlust die hij wil zien, als Engelsman.

Ja zot eigenlijk dat een Ramos en Pepe überhaupt een carriere hebben gehad dan. :sarcastic:

Die staat er op voor zijn kwaliteiten. Als er betere spelers ter beschikking waren zat Buchanan op de bank.
Neemt niet weg dat die sowieso al een paar rode kaarten had kunnen en moeten krijgen, maar als ge als trainer daar al rekening mee moet gaan houden ...
Ten eerste hebben Ramos en Pepe op wereldniveau hun voetballende capaciteiten bewezen, Bachanan heeft nog helemaal niks bewezen bij Club. Daarnaast is dat voor mij als trainer en club een signaal dat je geeft naar de buitenwereld en naar je eigen jeugd, dat zo'n gedrag op een voetbalveld (en daarnaast) helemaal geen plaats heeft.

Trouwens, voor Ramos en Pepe, die mochten dan nog goeie voetballers zijn, hun gedrag is/was vaak walgelijk en ik zou ze als trainer/club er ook niet bij willen/gewild hebben.

Dat je daar trouwens als trainer rekening mee houdt, lijkt mij zo gek nog niet, ze hadden in alledrie die matchen gewoon met 10 kunnen/moeten verderspelen, dat zegt toch iets over wat voor teamspeler je daar opstelt, dus nogmaals, ik vind een signaal naar de speler en de buitenwereld/eigen jeugd absoluut gepast.

Het gaat helemaal niet over de kwaliteiten van betreffende spelers maar over het "rode gevaar". Als ge er als trainer rekening mee moet gaan beginnen houden "ah oei, bij die jongen zou wel eens het licht kunnen uitgaan, ik zal hem uit veiligheid maar niet opstellen" waar zijt ge dan mee bezig. En zeker een zoekende trainer als Parker zal zich daar niet snel mee bezighouden.

Een signaal naar de buitenwereld allemaal goed en wel, maar kan me precies niet veel ploegen herinneren die ooit zoiets gedaan hebben met spelers die een bepaalde reputatie hebben. We hoeven als Club ook niet heiliger dan de paus te zijn, want kritiek komt er toch. De alternatieven zijn dungezaaid en ge gaat u als ploeg niet in u eigen vel snijden.

die vergoeding is echt wel niet te onderschatten hoor:

Scheidsrechter in 1A
Basisloon 2.600 euro / maand (alleen voor semiprofs)
Hoofdref 1A 2.000 euro / match
Assistent 1A: 850 euro / match
Hoofdref VAR 1A 450 euro / match
Vierde official 1A: 350 euro / match
Onkostenvergoeding 80 euro / match

Zo'n weekendje met 1 match als hoofdref en 1/2 Var matchen, vlotjes verdiend denk ik dan
Waarschijnlijk is dit bruto? Dus jij vind dit veel?
In een wereld waar er zelfs op Belgisch niveau met miljoenen per jaar gegoocheld wordt (voor de best betaalde spelers) ... dan vind ik dat nog niet te veel geld om dergelijke verantwoordelijkheid te dragen.

Investeer (ook en mss vooral de clubs) gewoon ook eens in het volledige scheidsrechtersgebeuren.

Als je moet lezen dat we met onze technologie (waar de pro-league, ergo de clubs, minimaal voor willen betalen) quasi sowieso 2 min duurt om een buitenspellijn te trekken, en dan elke fokking week opnieuw hetzelfde gezaag van iedereen (supporters, trainers, spelers, bestuur, media) moet horen dat het te lang duurt ... steek er dan verdorie een geld in, in plaats van weer de zoveelste middelmatige speler te kopen.

Kijk voor een systeem waarbij je op het scherm (quasi elk stadion heeft dat tegenwoordig, kan ook op de led-boarding) kan aangeven wat ze aan het onderzoeken zijn, waardoor niet iedereen moet zitten kankeren "mimimi, waarom duurt dit zo lang, amateurs, blabla" omdat ze niet door hebben dat ze eerst buitenspel aan het checken zijn (d'office 2 min) en daarna pas de penalty fout.

En ook nog eens deftige opleiding van scheidsrechters, wat hoger loon zodat ze niet nog halftijds moeten gaan werken en fulltime met hun job bezig kunnen zijn.
Velen gaan het oneens zijn, en waarschijnlijk steigeren op het feit dat je het moet "verdienen" om meer te verdienen? Je kan dat even goed omgekeerd bekijken volgens mij, als investering dus.

Maar neen, liever elke week opnieuw lopen zagen over hoe zwak de Belgische refs zijn, en wat een amateurs het hier zijn? Ewel, het zijn quasi amateurs vergeleken met al de rest van de "pionnen" (spelers, trainers) in het voetbal als je naar hun loon kijkt.
En alsof er niet af en toe moord & brand geschreeuwd wordt in andere landen, daar geloof ik werkelijk niets van. Of op CL, EL niveau, van hetzelfde laken een broek hoor, maar neen enkel in België zogezegd.

Waarschijnlijk is dit bruto? Dus jij vind dit veel?
In een wereld waar er zelfs op Belgisch niveau met miljoenen per jaar gegoocheld wordt (voor de best betaalde spelers) ... dan vind ik dat nog niet te veel geld om dergelijke verantwoordelijkheid te dragen.

Investeer (ook en mss vooral de clubs) gewoon ook eens in het volledige scheidsrechtersgebeuren.

Als je moet lezen dat we met onze technologie (waar de pro-league, ergo de clubs, minimaal voor willen betalen) quasi sowieso 2 min duurt om een buitenspellijn te trekken, en dan elke fokking week opnieuw hetzelfde gezaag van iedereen (supporters, trainers, spelers, bestuur, media) moet horen dat het te lang duurt ... steek er dan verdorie een geld in, in plaats van weer de zoveelste middelmatige speler te komen.

Kijk voor een systeem waarbij je op het scherm (quasi elk stadion heeft dat tegenwoordig, kan ook op de led-boarding) kan aangeven wat ze aan het onderzoeken zijn, waardoor niet iedereen moet zitten kankeren "mimimi, waarom duurt dit zo lang, amateurs, blabla" omdat ze niet door hebben dat ze eerst buitenspel aan het checken zijn (d'office 2 min) en daarna pas de penalty fout.

En ook nog eens deftige opleiding van scheidsrechters, wat hoger loon zodat ze niet nog halftijds moeten gaan werken en fulltime met hun job bezig zijn.
Velen gaan het oneens zijn, en waarschijnlijk steigeren op het feit dat je het moet "verdienen" om meer te verdienen? Je kan dat even goed omgekeerd bekijken volgens mij, als investering dus.

Maar neen, liever elke week opnieuw lopen zagen over hoe zwak de Belgische refs zijn, en wat een amateurs het hier zijn? Ewel, het zijn quasi amateurs vergeleken met al de rest van de "pionnen" (spelers, trainers) in het voetbal als je naar hun loon kijkt.
En alsof er niet af en toe moord & brand geschreeuwd wordt in andere landen, daar geloof ik werkelijk niets van. Of op CL, EL niveau, van hetzelfde laken een broek hoor, maar neen enkel in België zogezegd.
Dat zijn dus semiprofs en krijgen al een basisvergoeding van 2600€ om niets te doen.

Als je dan 3 matchen per maand fluit en nog eens een match of 3 als VAR
dan heb je 2600+6000+1350. Dus samen een kleine 10 000€ per maand als semiprof. Dat vind ik best veel voor het niveau dat er jammer genoeg maar behaald wordt.

Terug
Bovenaan