die vergoeding is echt wel niet te onderschatten hoor:
Scheidsrechter in 1A
Basisloon 2.600 euro / maand (alleen voor semiprofs)
Hoofdref 1A 2.000 euro / match
Assistent 1A: 850 euro / match
Hoofdref VAR 1A 450 euro / match
Vierde official 1A: 350 euro / match
Onkostenvergoeding 80 euro / match
Zo'n weekendje met 1 match als hoofdref en 1/2 Var matchen, vlotjes verdiend denk ik dan
Waarschijnlijk is dit bruto? Dus jij vind dit veel?
In een wereld waar er zelfs op Belgisch niveau met miljoenen per jaar gegoocheld wordt (voor de best betaalde spelers) ... dan vind ik dat nog niet te veel geld om dergelijke verantwoordelijkheid te dragen.
Investeer (ook en mss vooral de clubs) gewoon ook eens in het volledige scheidsrechtersgebeuren.
Als je moet lezen dat we met onze technologie (waar de pro-league, ergo de clubs, minimaal voor willen betalen) quasi sowieso 2 min duurt om een buitenspellijn te trekken, en dan elke fokking week opnieuw hetzelfde gezaag van iedereen (supporters, trainers, spelers, bestuur, media) moet horen dat het te lang duurt ... steek er dan verdorie een geld in, in plaats van weer de zoveelste middelmatige speler te kopen.
Kijk voor een systeem waarbij je op het scherm (quasi elk stadion heeft dat tegenwoordig, kan ook op de led-boarding) kan aangeven wat ze aan het onderzoeken zijn, waardoor niet iedereen moet zitten kankeren "mimimi, waarom duurt dit zo lang, amateurs, blabla" omdat ze niet door hebben dat ze eerst buitenspel aan het checken zijn (d'office 2 min) en daarna pas de penalty fout.
En ook nog eens deftige opleiding van scheidsrechters, wat hoger loon zodat ze niet nog halftijds moeten gaan werken en fulltime met hun job bezig kunnen zijn.
Velen gaan het oneens zijn, en waarschijnlijk steigeren op het feit dat je het moet "verdienen" om meer te verdienen? Je kan dat even goed omgekeerd bekijken volgens mij, als investering dus.
Maar neen, liever elke week opnieuw lopen zagen over hoe zwak de Belgische refs zijn, en wat een amateurs het hier zijn? Ewel, het zijn quasi amateurs vergeleken met al de rest van de "pionnen" (spelers, trainers) in het voetbal als je naar hun loon kijkt.
En alsof er niet af en toe moord & brand geschreeuwd wordt in andere landen, daar geloof ik werkelijk niets van. Of op CL, EL niveau, van hetzelfde laken een broek hoor, maar neen enkel in België zogezegd.