Jupiler Pro League 2022-2023

Goei weekend.
Met de weken die eraan komen ook broodnodig. Op STVV is het altijd stevig als Genk zijnde, dan tegen Union en dan naar Cercle in vorm. OHL thuis zou in principe goed doenbaar moeten zijn, maar daarna is het op Standard. Stevige weken.

Het mag duidelijk zijn dat de laatste marathon ingezet is nu. Hopelijk alles snel OK met Tolu alvast. Aanvallend hebben we ondertussen veel opties met ook Oyen en Abid die weer in groep trainen en Galarza die stilaan op de terugweg is. Alleen diep in de spits is het wat beperkt.

Draai het of keert , die Riemer heeft toch op korte termijn er terug wa shwung ingebracht , PO2 of niet
En aan wat ligt het dan denk je? Vooral die nieuwe spits?

Zal wel mooie PO2 groep worden als Anderlecht Cercle er nog kan uit knikkeren met Standard, Gent, Anderlecht en Westerlo (tenzij wij ons natuurlijk nog gaan laten verrassen en Standard nog haasje over met ons doet)

Dan is er volgens hem (aangezien Sardella de bal bewust speelt) een nieuwe fase begonnen.

Mij lijkt het op basis van die regel gewoon geen buitenspel en staat dit los van een nieuwe fase of niet
Maar in dat geval van een nieuwe fase is het geen nieuwe fase omdat er geen gecontroleerd balbezit was voor Anderlecht.

Heb de match niet gezien en na vijf keer kijken zie ik niet hoe dit buitenspel kan zijn in Anderlecht - Standard? Mis ik iets?

De fase er vlak voor.
Fossey komt terug uit buitenspel, gaat druk zetten op Sardella, die de bal naar buiten komt.
Zinckernagel zet voor en de goal valt.

Maar in dat geval van een nieuwe fase is het geen nieuwe fase omdat er geen gecontroleerd balbezit was voor Anderlecht.
De bal bewust spelen zorgt ervoor dat er geen buitenspel is. Zo moeilijk is dat toch niet om te snappen

(maar ik vind dit geen goeie regel want de verdediger doet die actie omwille van een aanvallen in zijn rug, zonder die aanvaller moet de verdediger niet tussenkomen)

Laatst bewerkt:
Was gisteren wel opmerkelijk hoe hard Standard de kluts kwijt was na die gelijkmaker van Anderlecht. Altijd maar de bal blind wegtrappen, verkeerde passes geven, foute controles. Had Anderlecht toen iets zuiverder geweest voor doel (en wat meer geluk gehad met die offsidegevallen) had de score hoog kunnen oplopen.

Even terugkomen op Club.

Goede match. Verdiende overwinning. Nielsen op de 6 groot lichtpunt na z'n mindere maanden. Gent was zelf wel erg matig. Op een paar halve kansen na de eerste helft, helemaal niets laten zien.

Uiteraard rood voor Buchanan na z'n elleboog. Die jongen moet echt iets leren rustiger te zijn met dit soort dingen. Loopt met teveel frustratie rond.

Wel grappig ook weer dat hier weer zoveel commotie over is, terwijl Nurio 2 minuten daarvoor "in de actie" tot 2x toe natrapt naar de op de grond liggende Nielsen. Twee weken geleden deed Lazare het nog duidelijker en harder op (denk ik) Onyedika. Blijkbaar is het dan geen "pure schande" dat er geen rood werd getrokken. Twee maten en twee gewichten, zoals zo vaak. Misschien eens aan Hein vragen of hij vond dat Nurio ook rood verdiende. Kan best een leuk interview worden. Maar goed, kritisch, eigen analytisch vermogen in het Belgisch mediakorps in blijkbaar teveel gevraagd.

Gigantisch verschil in niveau met de match tegen Union. Die Slimani speelde erg sterk, alleen jammer van zijn 2 onbestrafte fopduikjes.
4/6 uit tegen de Brusselse ploegen, mooi resultaat.

Nu moet er thuis tegen Westerlo gewonnen worden. Wel nog een zwaar programma tegemoet: thuis Westerlo, uit Club, thuis Zulte, uit KVO, thuis Genk, thuis Charleroi, uit OHL.

Even terugkomen op Club.

Goede match. Verdiende overwinning. Nielsen op de 6 groot lichtpunt na z'n mindere maanden. Gent was zelf wel erg matig. Op een paar halve kansen na de eerste helft, helemaal niets laten zien.

Uiteraard rood voor Buchanan na z'n elleboog. Die jongen moet echt iets leren rustiger te zijn met dit soort dingen. Loopt met teveel frustratie rond.

Wel grappig ook weer dat hier weer zoveel commotie over is, terwijl Nurio 2 minuten daarvoor "in de actie" tot 2x toe natrapt naar de op de grond liggende Nielsen. Twee weken geleden deed Lazare het nog duidelijker en harder op (denk ik) Onyedika. Blijkbaar is het dan geen "pure schande" dat er geen rood werd getrokken. Twee maten en twee gewichten, zoals zo vaak. Misschien eens aan Hein vragen of hij vond dat Nurio ook rood verdiende. Kan best een leuk interview worden. Maar goed, kritisch, eigen analytisch vermogen in het Belgisch mediakorps in blijkbaar teveel gevraagd.
heb je beelden van die fase? Want ik ben ze alvast nergens tegengekomen :(

De bal bewust spelen zorgt ervoor dat er geen buitenspel is. Zo moeilijk is dat toch niet om te snappen

(maar ik vind dit geen goeie regel want de verdediger doet die actie omwille van een aanvallen in zijn rug, zonder die aanvaller moet de verdediger niet tussenkomen)
Ja oké.
Maar dan moet men niet zeggen "de goal is geldig want het was een nieuwe fase"
Dat zijn 2 zaken door elkaar

Dat was geen natrappen hé vriend.
Was een duel, Nurio wil terug aanzetten om zijn loopactie in de andere richting in te zetten en zijn afzet voet raakt de op de grond liggende Nielsen inderdaad in de rug/zij.
Nielsen blijft ook niet liggen en protesteert totaal niet, hij staat op en speelt verder.
Volgens mij een normale beweging als je wilt afzetten om te vertrekken met lopen en alles behalve natrappen.

Niemand van de Club supporters of spelers die die fase aanhaalt

Ik kan het helaas niet meer terugvinden, maar in de herhaling tijdens de live-uitzending kon je wel degelijk zien dat Nurio bewust Nielsen zoekt met z'n voet. Dus nee, het was niet "gewoon" een duel.

Wordt trouwens op diverse supportersfora (van Club uiteraard) wel aangehaald hoor.

Dat spelers niet klagen. Tja, dan doen ze inderdaad nooit. Ook niet toen Lazare Onyedika bewust door midden trachtte te trappen. Ook een normaal duel?

Ik heb hem nog niet gesproken :)
Maar als ik iets lees als "Volgens Jonathan Lardot was er een tweede fase begonnen en hij keurde het doelpunt goed." dan veronderstel ik dat de journalist in kwestie dat wel heeft kunnen doen?
Voor zover ik weet geven de scheidsrechters geen commentaar op hun beslissingen. Dus de journalist in kwestie gist er ook maar op los maar doet het duidelijk verkeerd

Voor zover ik weet geven de scheidsrechters geen commentaar op hun beslissingen. Dus de journalist in kwestie gist er ook maar op los maar doet het duidelijk verkeerd
Afwachten dan of Frank vanavond tijd heeft om de fase te beoordelen

Maar die zal zijn handen wel al vol hebben met andere gebeurtenissen.
Over de wel of niet rode kaart van Fossey zal ik ook wel op mijn honger blijven zitten :)

:rofl::rofl::rofl:
Spelers staan voor elke zucht of scheet rond de ref

Als iemand dat natrappen vond waren ze wel op de ref afgevlogen hé
Ga je gewoon in het wilde weg zaken blijven roepen of kijk je ook naar bepaalde fases? Toen Lazare op Onyedika trapte, stonden er amper Club spelers rond de scheids. Dus nee, het is niet omdat de spelers niet rond de scheids gaan staan roepen dat iets geen/minder een rode kaart is he...

Je kan de Buchanan fase dan (wellicht met een beetje goede wil ;) ) ook lezen alsof hij de bal gewoon wilt afschermen en daardoor z'n armen gebruikt en hierbij per ongeluk Orban vol in het gezicht raakt. Normaal duelletje dus. Z'n reactie meteen na het contact sprak in ieder geval wel boekdelen. Buchanan had Orban niet zo willen raken.

Terug
Bovenaan