Jupiler Pro League 2022-2023

Ik kan toch niet bedenken dat de fout bij Hoefkens of Parker ligt, geen enkele speler speelt zonder veel te veel fouten en geen enkele, buiten Lang, speelt met inzet. Tis echt een zielige bende geworden dit seizoen na de CL.

Odoi trapt daar nen bal recht op ene van Cercle die druk komt zetten en gaat dan wat gebaren naar de lijnrechter als de actie afgelopen is, God mag weten waarom...collectieve ziekte bij de Club trouwens, ze raken geen man voorbij (behalve Lang) en een pass wordt ofwel plompverloren getrapt ofwel recht op de eerste de beste speler van Cercle die enigzins in de weg staat.

Wat een miscast die Parker. Aanvallend 0,0.
Ok, Parker krijgt er weinig lijn in, maar dit ligt echt niet gewoon aan hem. Of aan Hoefkens daarvoor.

We hebben 1 spits (Jutgla) die iets of wat kan scoren al is dat de laatste tijd ook een pak minder, de andere veel te dure spits krijgt niks gedaan (dat schot daar op het einde van net buiten de 16, hij heeft zoveel tijd om dan zo een pisbal te trappen, triestig). Van onze andere aanvallende spelers is enkel Lang goed genoeg, Skov valt ook nog mee maar was er nu niet bij, Buchanan gewoon te zwak voor ons, idem Sowah. En Nusa krijgt nog te weinig kansen.

Ons middenveld is ook serieus teruggevallen, Nielsen scoort wel mooi vandaag maar is me toch minder meegevallen dan ik had gedacht voor het seizoen maar vooral Vanaken, de patron, is al weken nergens. En dan de verdediging, Mata en Odoi zijn te zwak en centraal komt er geen vaste basis in. Telkens dat roteren met je CV's is nergens goed voor.

Nee, deze kern is enerzijds compleet uit vorm maar anderzijds ook gewoon zwakker dan de voorbije jaren.

Ok, Parker krijgt er weinig lijn in, maar dit ligt echt niet gewoon aan hem. Of aan Hoefkens daarvoor.

We hebben 1 spits (Jutgla) die iets of wat kan scoren al is dat de laatste tijd ook een pak minder, de andere veel te dure spits krijgt niks gedaan (dat schot daar op het einde van net buiten de 16, hij heeft zoveel tijd om dan zo een pisbal te trappen, triestig). Van onze andere aanvallende spelers is enkel Lang goed genoeg, Skov valt ook nog mee maar was er nu niet bij, Buchanan gewoon te zwak voor ons, idem Sowah. En Nusa krijgt nog te weinig kansen.

Ons middenveld is ook serieus teruggevallen, Nielsen scoort wel mooi vandaag maar is me toch minder meegevallen dan ik had gedacht voor het seizoen maar vooral Vanaken, de patron, is al weken nergens. En dan de verdediging, Mata en Odoi zijn te zwak en centraal komt er geen vaste basis in. Telkens dat roteren met je CV's is nergens goed voor.

Nee, deze kern is enerzijds compleet uit vorm maar anderzijds ook gewoon zwakker dan de voorbije jaren.
De kern is toch bijna alleen maar versterkt tegenover vorig jaar? Enkel Charles is vertrokken die wekelijks in de basis stond denk ik? Aan de zwakte van de kern mag dit toch niet liggen. Er is gewoon enerzijds vorm en anderzijds slechte mentaliteit in de kleedkamer volgens mij de oorzaak. En het openbreken van contracten die nog 4 jaar lopen om toch nog bij te geven doet daar allemaal niet goed aan. In mijn ogen heeft vooral het bestuur slechte beslissingen genomen het laatste half jaar. Er lopen spelers bij die al lang niet meer met hun hoofd bij Brugge zitten.

De kern is toch bijna alleen maar versterkt tegenover vorig jaar? Enkel Charles is vertrokken die wekelijks in de basis stond denk ik? Aan de zwakte van de kern mag dit toch niet liggen. Er is gewoon enerzijds vorm en anderzijds slechte mentaliteit in de kleedkamer volgens mij de oorzaak. En het openbreken van contracten die nog 4 jaar lopen om toch nog bij te geven doet daar allemaal niet goed aan. In mijn ogen heeft vooral het bestuur slechte beslissingen genomen het laatste half jaar. Er lopen spelers bij die al lang niet meer met hun hoofd bij Brugge zitten.
De Ketelaere en Nsoki zijn de enige twee basisspelers die vertrokken, inderdaad. Kern lijkt me op papier toch ook een pak sterker dan vorig jaar.

Het verrassingseffect (onderschatting) in de CL is ook iets dat maar 1 of 2 keer werkt, half oktober was het al gedaan. Was ook tegen ploegen die toen compleet uit vorm waren, situatie is intussen omgekeerd.

De Ketelaere en Nsoki zijn de enige twee basisspelers die vertrokken, inderdaad. Kern lijkt me op papier toch ook een pak sterker dan vorig jaar.

De Ketelaere is wel een pak beter dan alle andere (flank)aanvallers die we, naast Lang, nu hebben. Buchanan, Sowah, Skov in mindere mate,... ze komen niet in de buurt. En die halen imo ook (nog) niet het niveau van pakweg een Dennis, Diatta, Danjuma of Diaby de voorbije jaren. Dus ja, CdK en Lang samen in de ploeg, dat was een weelde die we nu niet meer hebben, aanvallend is het dus wel degelijk een serieus niveau minder nu.

Qua pure spitsen vind ik Jutglà wel beter dan Dost, hoewel die laatste toch ook best veel scoorde bij ons, maar Adamyan vond ik gewoon beter dan Yaremchuk, zonder twijfel.

Daarnaast, Rits van voor zijn blessure > Nielsen by far. En ook een Vormer in zijn prime was gewoon een stuk beter. Dus ook daar minder kwaliteit. Tel daarbij een Vanaken die toch wel over zijn top lijkt. Onyedika is heel veelbelovend gestart maar nu toch ook een pak minder, maar goed, die is wel beter dan Balanta, hoewel ik die belangrijker en beter vond dan de meesten blijkbaar, ik vond die echt onderschat.

In de verdediging: Meijer is zeker ok, maar zoveel beter dan Sobol of Ricca? Heeft mss meer potentieel maar is nog heel jong. Mata wordt slechter met de jaren en is dus wel degelijk kwaliteitsverlies en Odoi op die plek (en alle andere plekken waar die mag spelen) is het ook niet. Centraal vind ik dan Kossounou, Denswil en Nsoki beter dan wat er nu loopt. Sylla nog veel te jong en ontstuimig, Boyata zien we ook dat het moeilijk is en Hendry is imo goed genoeg maar zeker niet beter dan die voornoemde 3.

Dus nee, de kwaliteit is er echt op achteruit gegaan, zonder twijfel voor mij.

Slecht gewerkt dus van het bestuur, absoluut. Maar imo niet echt omdat er spelers zouden zijn die al met hun hoofd elders zouden zitten. De enige die eigenlijk echt nog bijna weg was, was Lang, en dat is nu onze absoluut beste speler met het meeste inzet. De verlenging van Vanaken was mss wel een fout, zoals die nu speelt.

Ik heb lang het positieve proberen zien maar ik zie het echt niet meer.

Een kern die eigenlijk beter is dan vorig jaar en het loopt al een heel seizoen (buiten enkele matchen in de CL) niet.

Rampzalige match van Club. In elk opzicht overklast door Cercle. Onbegrijpelijk.

Dat je vanaf minuut 1 overklast wordt door Cercle, en dat voor 90 min lang, en je doet als coach niets tactisch behalve positie voor positie wisselen, dat gaat er bij mij totaaaaal niet in.

Toch al redelijk gehad met Parker precies, brengt echt geen meerwaarde op geen enkel vlak 😭

Gestolen punt, en voor de rest weer een compleet drama.

Terug
Bovenaan