Jupiler Pro League 2022-2023

Kwaliteit is imo niet laag, de spelers zijn gewoon niet in form.
Daarnaast een trainer die zijn stempel niet kan drukken, dan is het tegen elke ploeg moeilijk.

Club heeft nog altijd een van de beste kernen van België en normaal gezien genoeg om voor de titel te strijden, maar zo zie je maar dat kwaliteit alleen niet voldoende is.
Middenvelders en aanval: Als je amper 5 of 10 matchen op een jaar goed kunt spelen kun je toch niet zeggen dat een speler genoeg kwaliteit heeft? Speler is dan 3/4 van het seizoen "uit vorm". Voor mij is constant zijn ook kwaliteit.
En onze verdediging nu, vind jij dat echt goede spelers? Zijn die ooit in vorm geweest dan? Gigantisch veel geluk en een top Mignolet ja.

Middenvelders en aanval: Als je amper 5 of 10 matchen op een jaar goed kunt spelen kun je toch niet zeggen dat een speler genoeg kwaliteit heeft? Speler is dan 3/4 van het seizoen "uit vorm". Voor mij is constant zijn ook kwaliteit.
En onze verdediging nu, vind jij dat echt goede spelers? Zijn die ooit in vorm geweest dan? Gigantisch veel geluk en een top Mignolet ja.
Is toch voor een groot stuk de ploeg die je vorig jaar kampioen heeft gemaakt?
Als ik bv. naar de po's van vorig jaar kijk, dan ontbreken er enkel De Ketelaere en Hendry (die volgens mij wel goed vervangen is geweest door Sylla).

Het ligt echt niet aan de individuele kwaliteiten van de Brugse kern, inderdaad. Ze missen misschien CDK, maar zo goed (of consistent) was die nu ook weer niet dat je het aan hem kan wijten. En met Nielsen, Onyedika, Sylla, Jutgla en (potentieel) Yaremchuk er bij is die ploeg gewoon sterker en breder dan vorig jaar.

Het is een combinatie van spelers uit vorm, een zekere vorm van gemakzucht na enkele zeer goede jaren, een gebrek aan geloof en zelfvertrouwen bij veel spelers en de drive die bij een aantal spelers toch wat minder is. En misschien toch ook wel een gebrek aan een leider die de ploeg op sleeptouw neemt?

Ik heb het hier eerder vandaag ook al gezegd. Dit is hetzelfde beeld van Brugge als wat we zagen in de eerste seizoenshelft vorig jaar onder Clement, alleen intussen nog heel wat gradaties erger. Schreuder heeft dat enigszins kunnen rechttrekken, maar het is nu duidelijk dat dat maar een pleister op een zere wonde was, die de oorzaak niet aanpakte. En daar heeft Club echt een grote fout gemaakt, door vervolgens een totaal onervaren coach aan te stellen, door Vanaken niet zijn transfer te gunnen, door geen concurrentie/alternatieven voor Vanaken te voorzien, ...

Laatst bewerkt:
Het ligt echt niet aan de individuele kwaliteiten van de Brugse kern, inderdaad. Ze missen misschien CDK, maar zo goed (of consistent) was die nu ook weer niet dat je het aan hem kan wijten. En met Nielsen, Onyedika, Sylla, Jutgla en (potentieel) Yaremchuk er bij is die ploeg gewoon sterker en breder dan vorig jaar.

Het is een combinatie van spelers uit vorm, een zekere vorm van gemakzucht na enkele zeer goede jaren, een gebrek aan geloof en zelfvertrouwen bij veel spelers en de drive die bij een aantal spelers toch wat minder is. En misschien toch ook wel een gebrek aan een leider die de ploeg op sleeptouw neemt?

Ik heb het hier eerder vandaag ook al gezegd. Dit is hetzelfde beeld van Brugge als wat we zagen in de eerste seizoenshelft vorig jaar onder Clement, alleen intussen nog heel wat gradaties erger. Schreuder heeft dat enigszins kunnen rechttrekken, maar het is nu duidelijk dat dat maar een pleister op een zere wonde was, die de oorzaak niet aanpakte. En daar heeft Club echt een grote fout gemaakt, door vervolgens een totaal onervaren coach aan te stellen, door Vanaken niet zijn transfer te gunnen, door geen concurrentie/alternatieven voor Vanaken te voorzien, ...
Ik snap de kritiek he, maar een assistent hoofdcoach laten worden is toch niet zo een heel vreemde keuze? Zijn ook een aantal gevallen waar dat wel werkte he. Een huidige is bijvoorbeeld Arteta die, als ik niet mis ben, ook enkel assistent coach geweest is bij city voor hij hoofdcoach bij Arsenal werd? Ale, wil maar zeggen dat dat niet persé een domme keuze is. In hindsight wel uiteraard.

Parker zou best even Vanaken en Mechele een paar matchen de bank laten warmen.
Vanaken wel al 3 matchen op rij beslissend bij de goals (assist of pre assist).
Was de 2e helft ook beter dan de eerste, net zoals iedereen natuurlijk.

Mechele doet imo weinig verkeerd, maar het mag idd iets meer zijn allemaal das een feit. Speelde gisteren dan ook nog es tegen zijn voet.

Mechele doet imo weinig verkeerd, maar het mag idd iets meer zijn allemaal das een feit. Speelde gisteren dan ook nog es tegen zijn voet.
Oké misschien ben ik te streng voor Hans maar die geeft een vermoeide indruk.

Tis wel een feit dat ie de ploeg ook niet over het dood punt kan helpen van hem verwacht je dat natuurlijk wel.

Oké misschien ben ik te streng voor Hans maar die geeft een vermoeide indruk.
Die stond de 1e helft precies in een rondo tussen de Chaleroi spelers.

Enige spurts die ik hem heb zien trekken was richting ref om wat te zagen, en zelfs dat was niet zo passioneel als normaal

Ik snap de kritiek he, maar een assistent hoofdcoach laten worden is toch niet zo een heel vreemde keuze? Zijn ook een aantal gevallen waar dat wel werkte he. Een huidige is bijvoorbeeld Arteta die, als ik niet mis ben, ook enkel assistent coach geweest is bij city voor hij hoofdcoach bij Arsenal werd? Ale, wil maar zeggen dat dat niet persé een domme keuze is. In hindsight wel uiteraard.
Er zijn uiteraard voorbeelden te vinden waarbij die gok een goeie is gebleken. Maar ook daar is er wel een verschil hé. Arteta is 3 jaar assistent geweest van de A-ploeg van City, onder Guardiola. Hoefkens is 1 seizoen assistent geweest van de jeugdploeg van Brugge, onder De Mil. En dat was al een jaar of 3 geleden, want de afgelopen jaren was hij 'talent manager'.

Girl, please. Hoe vaak die in de fout gaat op een match is echt verschrikkelijk. Staat positioneel vaak nergens zoals bij de eerste goal en eigenlijk ook de tweede. Paar keer per match dat hij hapt/instapt en dan simpel uitgetikt wordt. Gisteren paar keer de bal gewoon buiten getrapt terwijl de tijd aan het dringen was. Die is simpelweg niet goed genoeg voor het niveau dat wij moeten ambiëren.

Die stond de 1e helft precies in een rondo tussen de Chaleroi spelers.

Enige spurts die ik hem heb zien trekken was richting ref om wat te zagen, en zelfs dat was niet zo passioneel als normaal
Heeft wel bijna altijd de meeste kilometers gelopen op een match. Gisteren ook trouwens.
Geen idee waar het probleem ligt bij Hans. Je ziet soms wel vlagen van vintage Vanaken, zoals bij de goal van Skov Olsen.
Als ik naar de cijfers kijk ligt zijn pass percentage en balcontacten veel lager dan anders.

Heel de ploeg is gewoon ziek, Vanaken eruithalen gaat mijn inziens alleen maar de situatie nog erger maken
Kan de ploeg (en Hans zelf) misschien wel eens echt wakker schudden? Maar ze kampen met een enorme vertrouwenscrisis, dus dat kan ook wel averechts werken natuurlijk. En het feit blijft dat ze niemand hebben die Hans echt kan vervangen.

Beetje vertrouwen zou serieus pak kunnen helpen, laten we hopen dat ZWA het kind van de rekening wordt komende zondag... zou wel eens het soort tegenstander kunnen zijn dat we nu nodig hebben en dan hopelijk trein terug vertrokken.

Maar fully agree met Sheldon: zet Mechele aub uit de ploeg, gewoon veel te vaak zwakke schakel, dringend nieuwe CV aantrekken deze transferperiode.
En hopelijk Rits snel terug 100% fit

Een Vormer zou volgens mij wel terug wat vuur in de ploeg krijgen. Alle respect voor Vanaken, maar die heeft vaak toch ook maar de uitstraling van een kamerplant.

Kwaliteit is imo niet laag, de spelers zijn gewoon niet in form.
Daarnaast een trainer die zijn stempel niet kan drukken, dan is het tegen elke ploeg moeilijk.

Club heeft nog altijd een van de beste kernen van België en normaal gezien genoeg om voor de titel te strijden, maar zo zie je maar dat kwaliteit alleen niet voldoende is.
Daar ben ik het met eens. Er is genoeg kwaliteit in de kern van Club, meer dan genoeg zelfs lijkt mij. Achterin zitten ze wel met middelmatige spelers als Mechele, Boyata, Odoi, Mata die over zijn prime lijkt met al zijn blessures, Sobol, etc. Maar wel genoeg voor de JPL imo voorlopig, toch zeker om Europees voetbal te halen. Kampioen kan je echt niet elk jaar worden. In de zomer moet daar wel een serieuze transformatie komen in in die achterlijn.

Club heeft geen leiders meer, zowel op als naast het veld. Mignolet is misschien de uitzondering, maar die kan op het veld te weinig impact hebben. Geen mannen die hun borst willen natmaken, hun ploegmaten (en zeker de vedetten) wijzen op hun taken en plichten. Voor mij wel het bewijs hoe spelers als een Vormer echt broodnodig zijn, ook al zijn ze voetballend minder. Vanaken is totaal geen leider, met de afwezigheid van Vormer komt dit nu wel heel hard naar boven. Een ploeg samenstellen is inderdaad veel meer dan alleen goede spelers hebben.

Rest van seizoen gaan we het moeten uitzweten vrees ik. Mijn dunk van Parker is ook niet echt hoog.

Terug
Bovenaan