Dat is wel een probleem bij Brugge. Die belachelijke contractverlengingen voor een speler met nog 3-4 jaar contract terwijl ze op hun hoogtepunt zitten. Met Vormer hebben ze dat ook gedaan. Bij elke interesse nog een klets erbij en dan zit je daar plots met een uitbollende speler die een villa in Brasschaat verdient elk half jaar.
Verkoop zo een speler als het bod steek maakt of vraag dat hij blijft waar hij momenteel lekker zit. In het ergste geval komt hij na een half jaar of een jaar bankzitten weer teruggekropen op zijn knietjes en leen je hem terug ofzo.
Club doet ook veel goeds met hun transfers en contracten, maar ik heb toch wel het gevoel dat ze na de afgelopen zomer zich stiekem in een negatieve nettosituatie hebben geparkeerd op dat vlak. Zo een transfer gebaseerd op prestige zoals Boyata en Yaremchuck is ook gewoon oliedom. Loodzware contracten voor klotespelers. Boyata is geen pepernoot waard en haal je hoogstens gratis op en Yaremchuck is een doordweekse 4 miljoen max speler.
Ik zei deze zomer nog : Club staat voor een cruciaal moment om de juiste transfers te maken om hun reusachtige financiële voorsprong te consolideren en daar zijn ze nu wel gewoon compleet in mislukt. En een transfer mag mislukken, want er zijn veel variabelen in elk verhaal. Maar dit is nu toch wel een godsvermogen dat werd weggepist en waarvan je het op voorhand wist. Als ik Brugge was zou ik die horrortransfers even doorlichten en zien of je geen rode draad kan vinden in die verhalen ofzo want dit zijn wel reusachtige uitschuivers.
Nu, los daarvan, deze kern moet gewoon top 2 spelen en niets minder.