Jupiler Pro League 2022-2023

Gohja, Vanaken zal stilaan ook wel zijn uitgekeken op Brugge zeker. Hij zit er al zo lang. Die gemiste transfer in de zomer zal toch blijven spoken zijn.
Ze hebben een verbeterd contract gepresenteerd door de interesse van West Ham. Natuurlijk heeft Club het ook hard gespeeld. Terwijl je toch zag dat er bij Hans een zekere metaalmoeheid is opgetreden. Slechte zet van beide partijen.

Gohja, Vanaken zal stilaan ook wel zijn uitgekeken op Brugge zeker. Hij zit er al zo lang. Die gemiste transfer in de zomer zal toch blijven spoken zijn.
Dat zal misschien meespelen, maar het is niet het eerste seizoen waar Club in de problemen geraakt wanneer Vanaken niet presteert. Ze hadden hem deze zomer imo effectief moeten laten gaan, maar ik snap ook waarom ze dat niet gedaan hebben: ze hebben gewoon géén vervanger. Da's natuurlijk hun eigen fout. Ze hadden al lang een concurrent, vervanger of talent voor de toekomst voor die plek moeten vastleggen.

Als je op 13-09 na Porto-Club tegen iemand gezegd had waar Club in het klassement zou staan 4 maanden later, ze hadden je uitgelachen. Hoe bizar ook, 't is wel de realiteit vandaag... :unsure:

“Dit is een teleurstelling”, viel Parker meteen met de deur in huis bij rechtenhouder Eleven. “In de eerste helft hadden we de wedstrijd onder controle en klommen we ook op voorsprong. Maar in de tweede helft ontbrak elke intentie om meer goals te scoren. Ook dat is teleurstellend. We straalden helemaal geen dreiging uit. Dit is niet de manier waarop ik mijn ploeg wil zien spelen. Er is extreem veel werk aan de winkel.”

Vooral dit dus he. We vallen telkens stil als we een goal scoren. Iedereen wist gisteren eigenlijk dat die 1-1 ging vallen, je zag dat gewoon gebeuren. Ons middenveld Vanaken - Nielsen - Onyedika gaat veel te weinig creativiteit van uit, zeker als Vanaken dan weer eens ghost. Het is ook Parker zijn job wel om onze creatieve spelers meer en hoger aan de bal te krijgen. Vanaken moet al een tijdje heel laag uitzakken om de bal op te halen en Lang krijgt imo te weinig de bal terwijl van hem toch altijd dreiging uitgaat.

En we missen een goede Skov Olsen.

Ik zeg al een tijdje dat Club werk moet maken van een concurrent / vervanger voor Vanaken. Als Vanaken niet in de match zit, heeft Club geen alternatief voor die rol. Da's al een paar jaar zo imo.
Hij is natuurlijk je 10 dus ergens is het logisch maar het is idd wel opvallend hoe belangrijk die jongen niet is voor Club. Als hij niet draait is er precies niemand van de andere aanvallend ingesteld spelers die ook maar iets klaar krijgt.
Dat zorgt er ook voor dat Club makkelijker te bespelen is he. Een mannetje op Hans zodat hij geen bal raakt en je haalt gewoon de hele aanval neer.

Los van het feit dat hij idd dringend een concurent/vervanger moet krijgen lijkt het me dat er tactisch toch ook iets scheelt aan die ploeg. Hij mag de belangrijkste man zijn op je middenveld maar de rest zou het toch ook zonder hem moeten kunnen? Toch zeker tegen rechterkolom ploegen.

Dat zal misschien meespelen, maar het is niet het eerste seizoen waar Club in de problemen geraakt wanneer Vanaken niet presteert. Ze hadden hem deze zomer imo effectief moeten laten gaan, maar ik snap ook waarom ze dat niet gedaan hebben: ze hebben gewoon géén vervanger. Da's natuurlijk hun eigen fout. Ze hadden al lang een concurrent, vervanger of talent voor de toekomst voor die plek moeten vastleggen.
Dat is wel een probleem bij Brugge. Die belachelijke contractverlengingen voor een speler met nog 3-4 jaar contract terwijl ze op hun hoogtepunt zitten. Met Vormer hebben ze dat ook gedaan. Bij elke interesse nog een klets erbij en dan zit je daar plots met een uitbollende speler die een villa in Brasschaat verdient elk half jaar.

Verkoop zo een speler als het bod steek maakt of vraag dat hij blijft waar hij momenteel lekker zit. In het ergste geval komt hij na een half jaar of een jaar bankzitten weer teruggekropen op zijn knietjes en leen je hem terug ofzo.

Club doet ook veel goeds met hun transfers en contracten, maar ik heb toch wel het gevoel dat ze na de afgelopen zomer zich stiekem in een negatieve nettosituatie hebben geparkeerd op dat vlak. Zo een transfer gebaseerd op prestige zoals Boyata en Yaremchuck is ook gewoon oliedom. Loodzware contracten voor klotespelers. Boyata is geen pepernoot waard en haal je hoogstens gratis op en Yaremchuck is een doordweekse 4 miljoen max speler.

Ik zei deze zomer nog : Club staat voor een cruciaal moment om de juiste transfers te maken om hun reusachtige financiële voorsprong te consolideren en daar zijn ze nu wel gewoon compleet in mislukt. En een transfer mag mislukken, want er zijn veel variabelen in elk verhaal. Maar dit is nu toch wel een godsvermogen dat werd weggepist en waarvan je het op voorhand wist. Als ik Brugge was zou ik die horrortransfers even doorlichten en zien of je geen rode draad kan vinden in die verhalen ofzo want dit zijn wel reusachtige uitschuivers.

Nu, los daarvan, deze kern moet gewoon top 2 spelen en niets minder.

Dat is wel een probleem bij Brugge. Die belachelijke contractverlengingen voor een speler met nog 3-4 jaar contract terwijl ze op hun hoogtepunt zitten. Met Vormer hebben ze dat ook gedaan. Bij elke interesse nog een klets erbij en dan zit je daar plots met een uitbollende speler die een villa in Brasschaat verdient elk half jaar.

Verkoop zo een speler als het bod steek maakt of vraag dat hij blijft waar hij momenteel lekker zit. In het ergste geval komt hij na een half jaar of een jaar bankzitten weer teruggekropen op zijn knietjes en leen je hem terug ofzo.

Club doet ook veel goeds met hun transfers en contracten, maar ik heb toch wel het gevoel dat ze na de afgelopen zomer zich stiekem in een negatieve nettosituatie hebben geparkeerd op dat vlak. Zo een transfer gebaseerd op prestige zoals Boyata en Yaremchuck is ook gewoon oliedom. Loodzware contracten voor klotespelers. Boyata is geen pepernoot waard en haal je hoogstens gratis op en Yaremchuck is een doordweekse 4 miljoen max speler.

Ik zei deze zomer nog : Club staat voor een cruciaal moment om de juiste transfers te maken om hun reusachtige financiële voorsprong te consolideren en daar zijn ze nu wel gewoon compleet in mislukt. En een transfer mag mislukken, want er zijn veel variabelen in elk verhaal. Maar dit is nu toch wel een godsvermogen dat werd weggepist en waarvan je het op voorhand wist. Als ik Brugge was zou ik die horrortransfers even doorlichten en zien of je geen rode draad kan vinden in die verhalen ofzo want dit zijn wel reusachtige uitschuivers.

Gelijk ivm Boyata maar Yaremchuk zou ik toch nog niet afschrijven -> Ziet er naar uit dat Parker hem echt wel een deftige kans gaat geven, en hij zet ook Mechele eindelijk op de bank, dus aangezien seizoen toch om zeep is nu zou ik gewoon Parker een carte blanche geven om hier terug een defitge ploeg van te maken en klaar te zijn voor volgend seizoen.

Gelijk ivm Boyata maar Yaremchuk zou ik toch nog niet afschrijven -> Ziet er naar uit dat Parker hem echt wel een deftige kans gaat geven, en hij zet ook Mechele eindelijk op de bank, dus aangezien seizoen toch om zeep is nu zou ik gewoon Parker een carte blanche geven om hier terug een defitge ploeg van te maken en klaar te zijn voor volgend seizoen.
Tgoh, dat bedrag voor Yaremchuk is en blijft compleet van de pot gerukt.

Hij is niet slecht, maar hij is zeker geen 17 miljoen waard. Hij is nuttig in een goed draaiende ploeg maar hij gaat zelden het positieve verschil maken. Mara nuttig is dus niet wat die prijs moet opleveren. Die prijs moet een karrevracht aan goals en punten opleveren. Bij Gent had die ook vaak zo veel kansen nodig, die miste daar eveneens opgelegde kansen. En nu weer. Voor 17 miljoen koop je iemand die je daarna aan Benfica kan verpatsen voor 30-40 mil. Je gaat niet een gefaalde speler van Benfica kopen voor dat bedrag. Toch zeker niet eentje met Yaremchuk zijn profiel. Met dat kostenplaatje kan het maar geslaagd zijn als die 25 goals maakt in de JPL alleen al.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij al meer punten heeft gekost dan dat hij heeft opgeleverd... Meermaals missen voor een haast open doel op een half jaar tijd is very bad. Al is dat mentaal... Wie wilt een spits die op dergelijke manier als een puddinkje in elkaar zakt? Zeker als je een club bent die voor de knikkers wilt spelen dag in dag uit is dat not done.

Marsu maakt wel een terechte vaststelling. Anderlecht zat een aantal jaar geleden ook in hetzelfde schuitje toen ze echt goud in handen hadden met quasi jaarlijks het kampioenschap, de bijhorende CL-pot, enkele goede spelers voor veel geld verkassen, waardoor je dacht als supporter van een andere club dat er een onoverbrugbare kloof - qua financiën - was geslagen, waardoor sportief gezien men ook vertrokken was voor een jarenlange dominantie door Anderlecht, maar door verschillende factoren is dit dan niet bestendigd.
Club zit nu wat in dezelfde positie en heeft werkelijk al met geld gesmeten, zonder heel hoge RIO (oké een paar spelers voor ettelijke tientallen miljoenen verkocht) door grote transfersommen aan brol te geven of zware contracten om god weet welke reden nog verlengen. Hopelijk breekt hen dit niet zuur op want zoals elk normaal zorgvuldig voetbalbestuur zal men de Europese kwalificatie al in het budget hebben ingecalculeerd..

Edit: het was een post van Marsu! (niet goed wakker)

Laatst bewerkt:
0,19 xG :rofl:

Ik zie het ook niet in Scott Parker jongens, al van in het begin een vreemde keuze gevonden. Ik zie weinig tot geen verbetering vooralsnog.
De kans van Lang alleen al was 0,27 xG?

Redelijk goede eerste helft. Veel te passieve tweede helft. Onbegrijpelijk eigenlijk als je de dominantie in de eerste helft zag. Overwinning verdienden ze sowieso niet uiteindelijk dus in tegenstelling tot de match tegen Anderlecht was een gelijkspel wel juist.

Onyedika, Sylla, Meijer, Lang, Odoi en Yaremchuk bij de beteren.

De reden waarom het niet draait is het totaal uit vorm zijn van enkele key spelers zoals Vanaken, Nielsen en Mata (vooral die laatste was echt een totale ramp gisteren; onbegrijpelijk; dan Odoi of Buchanan maar op de RB). En Buchanan toch ook iets te weinig om zolang (te lang) te blijven staan. Nusa weeral zeer goed ingevallen. Onbegrijpelijk als die niet snel meer minuten mag gaan maken.

Compleet in mislukt denk ik wel niet hoor. Sylla en Onyedika (zijn nieuw) gaan ze verkopen voor enkele tientallen miljoenen. Skov en Nusa ook zeker. Dus dat de financiële voorsprong nu weg zal zijn, lijkt me te verregaand voorlopig.

Maar een jaar zonder CL erbij en het kan snel gaan ja.

Om een of andere reden pakt de mosterd dit jaar niet, terwijl ze toch echt wel zeer veel goede spelers hebben.

Compleet in mislukt denk ik wel niet hoor. Sylla en Onyedika (zijn nieuw) gaan ze verkopen voor enkele tientallen miljoenen. Skov en Nusa ook zeker. Dus dat de financiële voorsprong nu weg zal zijn, lijkt me te verregaand voorlopig.

Maar een jaar zonder CL erbij en het kan snel gaan ja.

Om een of andere reden pakt de mosterd dit jaar niet, terwijl ze toch echt wel zeer veel goede spelers hebben.
Ik zie het ook zo somber niet in -> 1 extra versterking in verdediging zodat we Sylla + X hebben en Odoi als backup.

En dan idd terug een paar spelers die terug in form geraken/vertrouwen opdoen en het kan snel beter gaan.

Ik zie echter wel een stijgende lijn in de laatste wedstrijden en als Mignolet niet elke van de laatste 3 matchen had geflaterd hadden we misschien nu al uit de "crisis" geweest? Zondag tegen Charleroi echter weer een ambetante ploeg om tegen te spelen dus zal weer bibberen worden tot de laatste minuut. (hopelijk terug snel een Skov Olsen die in form is, dat zou al een héél groot verschil maken)

Ik vind Club ook wel al een stuk beter dan onder Hoefkens hoor. Vooral tegen Genk en Anderlecht kregen we echt wel veel goede kansen (dat was ondenkbaar geworden onder Hoefkens). Gisteren tegen STVV minder, maar niet zo vreemd tegen een van de sterkste verdedigende blokken van eerste klasse.

Interview van Parker gisteren was ook hoopgevend; hij lijkt de problemen wel te zien.

Interview van Vanaken daarentegen. Veel te tam ("alles komt wel goed" mentaliteit) en eigenlijk geen goede analyse van de wedstrijd (nee, Club verdiende niet van te winnen). Hij is toch wel de exponent van het bij wijlen tamme Club dit jaar (te weinig intensiteit, grinta en te passief). Speler waar je sowieso weinig aan hebt als het niet draait. Dan draait Vanaken ook niet. De vraag is waar het causaal verband daar zit.

Ook wel tijd om wat afscheid te nemen van spelers bij ons. Sowah, Sobol, Boyata, Mechele, Balanta, Otasowie, Larin.
De Cuyper houden voor op links. Centraal iemand voor naast Sylla, rechts iemand in de plaats van Mata of als back-up en iemand als back-up voor Vanaken lijken mij de hoofdprioriteiten. Voor de rest zouden we bijna overal dubbel bezet moeten zijn dan.

Terug
Bovenaan