Jupiler Pro League 2022-2023

. De idee-fixe ten opzichte van Mazzu bij een deel van de Anderlechtaanhang hier is in elk geval een gigantisch stuk groter dan het vermeende oneinidige respijt dat hij genoot bij de media.

Vermeende :)
Het is natuurlijk wel toeval dat de persoon die hemel en aarde heeft verzet om
Mazzu hier te krijgen, de man is die de koers kan wegpakken bij Sporza, een vrouw op de redactie zitten heeft, en met Pater Peter 1 van zijn dikke maten lopen heeft die door Sporza over alles zijn mening mag rondspuien. Jij mag dat uiteraard allemaal geloven, en ons hier als een bende onredelijke gefrustreerde onnozelaars afschilderen.
Maar kan je dan ook eens aankaarten wat hij allemaal zo goed deed bij Anderlecht?

Of moeten we gewoon meegaan in de “bepamperde Neerpede” zever. Of de blessure van Trebel, of de zogezegd 1000 keer slechtere kern dan vorig seizoen. En we daarom zowat iedere match dramatisch voetbal speelden.

Ik zeg trouwens niet dat Mazzu per se een prutstrainer zou zijn. Maar had niets te zoeken bij Anderlecht. Immense voorspelbare mismatch. En zelfs die conclusie kwam er maar met moeite uit als de chaos net te groot werd bij de meeste persjongens.

Ik vond Mazzu al gene trainer voor hij werd aangesteld . Blij dat hij weg is .
Ja dit. Los van de achterlijke koerswijziging heb ik het nooit voor Mazzu gehad en ben ik wel al heel lang gecharmeerd door het werk op een lager niveau van bv Vrancken maar ook De Roeck of Brijs. En ook bij Hein in het begin was elke Anderlechtsupporter heel enthousiast. Wat niet betekent dat ze iets voor ons zouden zijn.

Maar als je nu het werk achteraf van Mazzu bij ons beschouwt - historisch slechte heenronde, op het moment van zijn vertrek 12de of zo, Europees virtueel trouwens ook eruit, belachelijk weinig kansen/goals, nul spektakel, geen defensieve organisatie en van zijn sterk wapen (ploegen die duels winnen) was ook niks te zien - dan moet je niet afkomen dat hij het zo slecht niet deed en dat er een declic zat aan te komen of zo. Slaat helemaal nergens op. Omdat je 1 keer eens gemotiveerd bent tegen Club of wat.

Tenzij je van mening bent dat we effectief maar 12de horen te staan kwalitatief maar hey jongens.
De prestaties van Anderlecht geven de sceptische supporters alleszins heel hard gelijk zou ik denken.

Ik blijf van mening dat Hein zeker niet de slechtste trainer is maar dat is zoals Martinez eentje met maar 1 systeem en alles moet daarin passen. Als het niet lukt wordt het irritant.

Gooit wel gewoon af en toe eens zijn spelers onder de bus, itt Bobby.

Ja de ene heeft duidelijk meer ervaring maar je mag Carl toch ook krediet geven voor het Europees overwinteren. Dat na het WK uw sterspelers plots onnozel doen waardoor de druk enkel wordt opgevoerd..

En er is ook nog een verschil tussen veel krediet krijgen en blind uit de wind zetten.
zoals ik al voordien zei: dat succes is ook alleen maar mogelijk geweest omdat we in die matchen veel meer afwachtend konden spelen en op omschakeling wat gewoonweg veel eenvoudiger voetballen is dan zelf het spel moeten maken en kansen creëren tegen een verdedigend ingestelde ploeg.

Carl heeft meer dan lang genoeg zijn kans gekregen om te tonen dat hij een taktisch plan had om tegen de OHL's en Sint Truiden's van deze wereld te kunnen domineren en winnen, wat hem dus niet gelukt is.

Jammer, maar nu graag een andere coach die ons wel terug vlot aanvallend voetbal kan geven dat ook punten opbrengt... met deze kern mag dat toch wel mogelijk geacht worden, nee?

Bobby's coming my friends 🥶
Hij zit volgens het artikel in Motherwell. Die spelen vandaag op Ibrox tegen de Rangers..

Ik blijf van mening dat Hein zeker niet de slechtste trainer is maar dat is zoals Martinez eentje met maar 1 systeem en alles moet daarin passen. Als het niet lukt wordt het irritant.

Gooit wel gewoon af en toe eens zijn spelers onder de bus, itt Bobby.
Dat is idd wel waar. Wordt heel snel ambetant tegen de refs met calimero gedrag, enorm cynisme, best wel ergerlijk eigenlijk want kan ploegen echt wel goed doen voetballen.
Lijkt me toch vooral een probleempje van de druk/stress niet zo goed aan te kunnen als het er op aan komt. Allé op korte termijn wel, vb. door zijn ploegen goed neer te zetten, maar precies niet op lange termijn en/of als het niet loopt met het idee dat ie in gedachten heeft.

zoals ik al voordien zei: dat succes is ook alleen maar mogelijk geweest omdat we in die matchen veel meer afwachtend konden spelen en op omschakeling wat gewoonweg veel eenvoudiger voetballen is dan zelf het spel moeten maken en kansen creëren tegen een verdedigend ingestelde ploeg.

Carl heeft meer dan lang genoeg zijn kans gekregen om te tonen dat hij een taktisch plan had om tegen de OHL's en Sint Truiden's van deze wereld te kunnen domineren en winnen, wat hem dus niet gelukt is.

Jammer, maar nu graag een andere coach die ons wel terug vlot aanvallend voetbal kan geven dat ook punten opbrengt... met deze kern mag dat toch wel mogelijk geacht worden, nee?
Ik stoor mij enorm aan al die reacties die zich blindstaren op die paar goede wedstrijden in de CL en voor de rest niet verder kijken dan hun neus lang is.

Ex-coaches van Carl Hoefkens over zijn ontslag: “Dat tienjarig contract is er helaas niet van gekomen. En dat door één slechte maand”​

Hier bv.: Je staat niet op 12 punten van Genk door één slechte maand. Het spel in de competitie is al van in het begin van het seizoen zeer matig tot slecht. De goede wedstrijden die Club heeft gespeeld dit seizoen zijn op één hand te tellen. Zelfs het tweede deel van de CL was al matig.

Ik heb niks tegen Hoefkens en ik vind het zeer jammer voor hem, ik had het hem absoluut gegund om te slagen bij Club, maar er moest nu wel ingegrepen worden wil je nog kans maken op de landstitel. En dat blijft toch elk seizoen prioriteit lijkt me.

Ik heb daarstraks ook iets gelezen van dat het geen schande is dat je eens niet kampioen wordt na al die titels de voorbije jaren. Wat een mentaliteit is dat. Met het statuut dat Club nu heeft moet je eigenlijk elk seizoen kampioen worden. Als een PSG of Bayern naast de titel grijpt dan ligt hun coach ook buiten hoor.

Hier ook niets tegen Hoefkens, want vind het echt jammer dat het niet gelukt is, en je die nu niet gewoon bij de jeugd of als assistent verder zijn werk kan laten doen. En CL overwintering is gewoon machtig, maar al de rest van de matchen waren matig tot heel zwak zelfs. Dat heel veel mensen (niet Club supporters wrs) dat niet lijken te zien stoort me ook wel mateloos.

Vergeet trouwens niet dat we op de eerste speeldag eigenlijk gewoon altijd moeten verliezen thuis tegen Genk waardoor het nu "maar" 12 punten zijn ipv 18 punten. Dat kan je uiteraard van elke match zeggen, maar om maar aan te geven dat we echt belachelijk ver achter (konden) staan.

Zonder CL lag die al veel eerder buiten denk ik, dit heeft hem ook redelijk wat krediet opgeleverd, terecht uiteraard, maar er gingen voor september al stemmen op dat het toch niet ideaal was, zelfs van enkel spelers oa Vanaken(?) die zei dat het systeem niet werkte.

Ik stoor mij enorm aan al die reacties die zich blindstaren op die paar goede wedstrijden in de CL en voor de rest niet verder kijken dan hun neus lang is.

Hier bv.: Je staat niet op 12 punten van Genk door één slechte maand. Het spel in de competitie is al van in het begin van het seizoen zeer matig tot slecht. De goede wedstrijden die Club heeft gespeeld dit seizoen zijn op één hand te tellen. Zelfs het tweede deel van de CL was al matig.

Ik heb niks tegen Hoefkens en ik vind het zeer jammer voor hem, ik had het hem absoluut gegund om te slagen bij Club, maar er moest nu wel ingegrepen worden wil je nog kans maken op de landstitel. En dat blijft toch elk seizoen prioriteit lijkt me.

Ik heb daarstraks ook iets gelezen van dat het geen schande is dat je eens niet kampioen wordt na al die titels de voorbije jaren. Wat een mentaliteit is dat. Met het statuut dat Club nu heeft moet je eigenlijk elk seizoen kampioen worden. Als een PSG of Bayern naast de titel grijpt dan ligt hun coach ook buiten hoor.

Een hoop van die journalisten kent gewoon heel weinig van voetbal en doet vooral aan scorebord-journalistiek.

Eerst zijn Verhaeghe/Mannaert helden omdat ze een jonge coach een kans geven, 6 maanden later is het een gebrek aan LT visie dat ze hem buiten gooien (en volgens sommigen nog te lang gewacht). Zou het gewoon niet kunnen dat de transfers voor het eerst in jaren tegenvallen en bij andere blijvers de honger om uiteenlopende reden een beetje gestild is.

Eerst zijn Verhaeghe/Mannaert helden omdat ze een jonge coach een kans geven, 6 maanden later is het een gebrek aan LT visie dat ze hem buiten gooien (en volgens sommigen nog te lang gewacht). Zou het gewoon niet kunnen dat de transfers voor het eerst in jaren tegenvallen en bij andere blijvers de honger om uiteenlopende reden een beetje gestild is.
Sure, onyedika, nielsen, skov olson, jutgla, sylla… ah zo’n prutsers seg :sarcastic:

Wel straf dat je dan voor het eerst in jaren de groepsfase van de CL overleeft hé.

Sure, onyedika, nielsen, skov olson, jutgla, sylla… ah zo’n prutsers seg :sarcastic:
Skov Olsen is van een jaar eerder, Nielsen is ça va maar maakt het verschil niet, Jutgla is niet consistent, 1 wereldmatch maakt nog geen wereldspeler, Yaremchuk tja need I say more, Boyata tsssss....

Terug
Bovenaan