Jupiler Pro League 2022-2023

Is nooit strafschop trouwens. En al enkele gele kaarten te weinig gehad voor fouten en te mekkeren.
Tuurlijk, maar de ene week doen jullie het en krijgen er geen geel voor.
De andere week doet een andere ploeg het en krijgen ze er geen geel voor.

Op het einde van de rit komt dat gelijk uit.

Kutmatch, maar dat mocht ook. Nu was het belangrijk om een punt te halen en dat hebben we al bij al vlot gedaan dankzij een goede organisatie.
Aanvallend wel nihil.

Tuurlijk, maar de ene week doen jullie het en krijgen er geen geel voor.
De andere week doet een andere ploeg het en krijgen ze er geen geel voor.

Op het einde van de rit komt dat gelijk uit.

Kutmatch, maar dat mocht ook. Nu was het belangrijk om een punt te halen en dat hebben we al bij al vlot gedaan dankzij een goede organisatie.
Aanvallend wel nihil.
Wat doen wij elke week?
We klagen te weinig, maken te weinig fouten en zijn veel te braaf.
Werd inderdaad als een overwinning gevierd, maar ik snap de denkwijze niet. Konden op 3 punten van Po1 komen, en de tactiek was om zich te komen ingraven…

Wat doen wij elke week?
We klagen te weinig, maken te weinig fouten en zijn veel te braaf.
Werd inderdaad als een overwinning gevierd, maar ik snap de denkwijze niet. Konden op 3 punten van Po1 komen, en de tactiek was om zich te komen ingraven…
Jullie doen niks elke week?
Je moet lezen wat er staat hé :D

Ik zeg de ene week zagen jullie tegen de ref zonder geel te krijgen.
De andere week ploeg X.
De andere week ploeg Y.

Je verliest zonet 4-1 van Antwerp, dan moet je bij een puntje in Gent tevreden zijn.

Tijdens een match de andere ploeg beginnen aanmoedigen, vind ik ronduit absurd, en een beetje genant zelfs.

Die crisis moet nu toch ook niet overdreven worden. Club is drie keer op rij kampioen geweest, was 5 keer kampioen in de laatste 7 jaar. En de twee jaar dat ze geen kampioen waren, werden ze tweede. En je overwintert in de Champions League. Dan heb je een jonge coach, die sowieso wat groeipijnen zal hebben in het begin. En dan worden er alweer paniekerig ultimatums gestelds, beginnen supporters "shame on you" te zingen,...

Eens een fluitconcert ofzo na het laatste fluitsignaal lijkt me al voldoende. Maar op deze manier dragen de supporters toch echt wel bij aan die toxische sfeer. Zo trek je het schip nog dieper naar beneden. Mocht je nu al jaren aan het sukkelen zijn, zoals Anderlecht, zou ik het iets meer begrijpen. Maar dit vind ik redelijk zielig.
Je bent niet de enige die het cynisch gejuich voor de tegenstander afkeurt. Toch vind ik dat niet zo erg als wordt voorgesteld.

En groeipijnen, akkoord. Maar het aantal zwakke matchen zijn het laatste anderhalf jaar echt niet meer bij te houden. Was al zo met Clement, Schreuder maakt ons nog kampioen maar daar hadden we ook de nodige portie geluk, en behalve de CL waar we ook enorm efficiënt waren schiet er niet veel meer over.

En ja die overwintering is geweldig, maar mag ons niet verblinden voor de realiteit namelijk dat we echt enorm matig voetballen. Dit is niet eventjes minder, of focusverlies/vermoeidheid door CL, waar velen op "hoopten". Woensdag was de bevestiging dat het echt niet goed is gewoon en dat er een structureel probleem is.

En al dit zorgt er voor dat we als supporters "zo fel" reageren op dit verlies. Dus niet in een hysterische bui omdat we een matchke verliezen.

Tja, denk dat het publiek bij pakweg Real Madrid, Manchester City of Bayern Munchen ook wel van zich gaat laten horen wanneer die thuis met 1-4 zouden verliezen van pakweg Almeria, Bournemouth of Bielefeld én 2 matchen daarvoor na een zaadloze partij verloren hebben op het veld van één van de rivalen.

Uiteraard zet ik Club niet op hetzelfde niveau als die ploegen, maar uiteindelijk zijn we als Club supporters natuurlijk wel verwend de laatste jaren én is quasi iedereen het erover eens dat we wel de status van absolute topclub in België hebben, niet in het minst door de miljoenen aan inkomsten de laatste CL-jaren.

Dan verbloemen de CL resultaten van dit seizoen wel heel erg dat de mot er toch nogal in zit én dat bepaalde transfers geen voltreffer zijn, wel integendeel.

ook wel raar dat er 3 matchen op vrijdag gespeeld worden (met ploegen die in de week nog beker-voetbal moesten spelen), terwijl de rest van de speeldag op maandag en dinsdag gespeeld wordt

Als hij van de kleedkamer al zo'n boeltje gaat maken... Imo was er na die saga van afgelopen week maar één goede oplossing en dat was een ontslag. Ook de manier waarop het bestuur het aangepakt heeft laat te wensen over.

Ik vind het raar om meteen op de trainer te schieten in zo'n geval. Je weet niet wat er zich afgespeeld heeft + bij sommige spelers kan het echt wel werken om hen te prikkelen na wat mindere prestaties. Aan de trainer om de goede inschatting te maken.

Ik herinner me vaag ook nog zo'n verhaal van Gerets en Valbuena bij Marseille destijds. Het ging er toen ook over dat Gerets hem bewust een tijdje compleet negeerde en links liet liggen, ook op training. Later kwam die Valbuena dan met hangende pootjes terug en volgden zijn prestaties.

Als Club vandaag verliest of een slechte beurt maakt, dan zal dit nog eens extra uitvergroot worden natuurlijk. Als ze vandaag winnen en volgende keer legt Olsen een goede prestatie op de mat, dan zal iedereen het een goede beslissing gevonden hebben...

Kunt hem geven, er is contact. Aanvaller doet er wel een schepje bovenop.
Maar elk contact is tegenwoordig penalty, voorzichtiger zijn
Maar toch geen VAR tussenkomst voor nodig want is toch geen obvious en clear error? Gebeurt dit op het middenveld dan kraait er geen haan naar.

Wel niet slim van die Leuven speler, dat klopt helemaal

Maar toch geen VAR tussenkomst voor nodig want is toch geen obvious en clear error? Gebeurt dit op het middenveld dan kraait er geen haan naar.

Wel niet slim van die Leuven speler, dat klopt helemaal
Dat is weer een andere discussie natuurlijk.
Ref beslist dat het niet voldoende is, valt ook iets voor te zeggen.

Terug
Bovenaan