Jupiler Pro League 2022-2023

FTFY

En in mijn ogen hoort dat er niet bij, al begrijp ik dat sommige mensen (en dus ook voetbalsupporters) er nood aan hebben om zich zo te uiten. Als het daarbij blijft en niet overgaat in racisme, homofobie, etc. kan daar best mee leven. Maar mij ga je er nooit tussen zien zitten. En noem het alsjeblieft niet 'supporteren', dat betekent net het tegenovergestelde, nl. "ondersteunen".
Met die post kan ik leven. Maar de tegenstander onder druk zetten hoort erbij in mijn ogen.

Wil die Var daar zo nog eentje geven. Man man

Dit is er gewoon één, in tegenstelling tot die belachelijke penalty in de eerste helft. Het steunbeen wordt toch duidelijk aangetikt net wanneer er getrapt gaat worden. Geen idee waarom Verheyen het heeft over zoeken. Speler van Genk zet zijn steunbeen gewoon. Die eerste, dat is "zoeken" en eigenlijk gewoon geel voor Munoz. Onbegrijpelijk dat de VAR daar niet ingrijpt.

Niks te doen aan lange Pol als die 100% fit is. 12 goals in 7 matchen ofzo. En in het spel ook echt belangrijk.

Ok, die laatste goal was ook wel echt ontzettend slecht verdedigen.

Toch knap wat Genk nu doet nog maar 5 verlies punten.
Als je dan terugkijkt de match tegen ons hadden die altijd moeten winnen, welke kansen ze die dag misten was niet normaal.

Kijk. Die Paul Onuachu is geen machine maar een ganse fabriek. Er kan en gaat dit seizoen nog veel gebeuren, maar hier en nu is dit gewoon fenomaal. En het mag duidelijk zijn wat deze winter de topprioriteit moet worden.

Kijk. Die Paul Onuachu is geen machine maar een ganse fabriek. Er kan en gaat dit seizoen nog veel gebeuren, maar hier en nu is dit gewoon fenomaal. En het mag duidelijk zijn wat deze winter de topprioriteit moet worden.
Die mag echt niet weg onder de winterstop. Daarna een dikke transfer gunnen. Ik snap eigenlijk niet dat geen enkele Engelse ploeg die heeft gehaald. Die houdt niet 2 of 3 man bezig, maar 4 of 5. Fenomeen.

Ik ben de match aan het herbekijken en dat was totaal geen penalty bij de 1-0. Wel aan het begin van de tweede helft een loepzuivere penalty niet gekregen. Compensatie waarschijnlijk.

Castro was wel niet goed. El Khannous moet gewoon volgende week opnieuw starten.

Beste moment blijft toch toen het publiek "wij willen bier aan halve prijs" begon te scanderen. Wij krijgen dus bier aan de helft van de prijs bij drie doelpunten verschil of meer. Nog geen minuut later legt Onuachu die 4-1 binnen. Heerlijke momenten in de staantribune.

Laatst bewerkt:
Dit Genk is toch echt wel klaar om kampioen te worden ... quasi alles spreekt voorlopig in hun voordeel:
  • Geen Europese belasting
  • Concurrenten (Club & Union) die na Nieuwjaar ook nog europees aan de bak moeten, al is het maar focusverlies, daardoor niet per se die 2 matchen extra.
  • Een ploeg die scoort met de ogen dicht en in een heel goeie flow zit
  • Oyen die misschien nog terug komt na Nieuwjaar? Al is het niveau uiteraard afwachten na zo'n zware blessure.
Hoe zit het met de internationals daar? Heb ik niet zo'n zicht op, om eerlijk te zijn. Sowieso is die WK break eigenlijk wel een halve ramp voor Genk, want die flow wordt nu abrupt stopgezet, eigenlijk wil je nu vooral nog 2 maanden ballen.

Antwerp kan uiteraard wel nog een stevige concurrent worden, maar laten het nu al wat afweten, is dit een dip of het "normale" niveau, ik gok alvast nog een "dip" voorlopig, al waren vele matchen in "die reeks" ook niet altijd overtuigend.

Dit Genk is toch echt wel klaar om kampioen te worden ... quasi alles spreekt voorlopig in hun voordeel:
  • Geen Europese belasting
  • Concurrenten (Club & Union) die na Nieuwjaar ook nog europees aan de bak moeten, al is het maar focusverlies, daardoor niet per se die 2 matchen extra.
  • Een ploeg die scoort met de ogen dicht en in een heel goeie flow zit
  • Oyen die misschien nog terug komt na Nieuwjaar? Al is het niveau uiteraard afwachten na zo'n zware blessure.
Hoe zit het met de internationals daar? Heb ik niet zo'n zicht op, om eerlijk te zijn. Sowieso is die WK break eigenlijk wel een halve ramp voor Genk, want die flow wordt nu abrupt stopgezet, eigenlijk wil je nu vooral nog 2 maanden ballen.

Antwerp kan uiteraard wel nog een stevige concurrent worden, maar laten het nu al wat afweten, is dit een dip of het "normale" niveau, ik gok alvast nog een "dip" voorlopig, al waren vele matchen in "die reeks" ook niet altijd overtuigend.
Oyen is op dit moment hard aan het werk om terug te komen. Wellicht is dit voor februari of maart.

Preciado start normaal gezien in de basis bij Ecuador.

McKenzie gaat ook mee met de VS

Arteaga zal ook starten bij Mexico op het WK.

Voor de rest verwacht ik Paintsil nog wel bij Ghana.

Heynen en Tresor zullen wel niet in de selectie zitten.

Terug
Bovenaan