Jupiler Pro League 2022-2023

Over die twee heb ik dus gehoord dat ze vaak te laat komen en ze dat met de mantel der liefde bedekken. Als jij dicht bij Anderlecht staat en weet dat dat niet waar is wil ik dat wel aannemen hoor.
ik kan alleen maar zeggen dat ik nog niets daarover gehoord, noch anderen hier die veel dichter bij de club staan. Ook is er de laatste tijd veel over de jeugd van Anderlecht gepalaverd en nooit is dit ter sprake gekomen ondanks de vele kritiek over het DNA probleem van de jeugd. Had je nu bvb El Hadj vermeld ipv die 2 dan zou ik daar geen probleem mee gehad hebben ;-)

ik kan alleen maar zeggen dat ik nog niets daarover gehoord, noch anderen hier die veel dichter bij de club staan. Ook is er de laatste tijd veel over de jeugd van Anderlecht gepalaverd en nooit is dit ter sprake gekomen ondanks de vele kritiek over het DNA probleem van de jeugd. Had je nu bvb El Hadj vermeld ipv die 2 dan zou ik daar geen probleem mee gehad hebben ;-)
de lijst was niet exhaustief, het waren die waar ik opkwam op die moment. El Hadj hoort er idd ook bij :-D

El Hadj kwam wat te dik uit de zomerbreak

En dat deed ook Eden Hazard
Courtois is trouwens de 1e om op stap te gaan hoor dus die leeft alles behalve een pater.
Hazard nu al jaren op de sukkel, das ook typisch als ge u eigen minder verzorgd. Die man is een slecht voorbeeld, maarja als ge bij de nationale ploeg een Radja hebt gehad dan lijkt iedereen ne pater.

Courtois is de uitzondering van iemand die daar blijkbaar mee wegkomt op het hoogste niveau. We zullen zien of ie een kortere carriere gaat hebben dan andere topkeepers.

El Hadj kwam wat te dik uit de zomerbreak

En dat deed ook Eden Hazard
Courtois is trouwens de 1e om op stap te gaan hoor dus die leeft alles behalve een pater.
El Hadj nam het ook niet altijd serieus op training of weigerde met de Futures mee te spelen. Dus op zich kan je daar nog van zeggen dat discipline niet zijn sterkste punt is ;-)

Maar zoals gezegd veel profspelers feesten graag maar daarvoor hebben ze nog geen probleem met discipline

Laatst bewerkt:
Daar verschillen we van mening in (tenzij ze feesten in hun vakantie).
Voor mij is C Ronaldo het voorbeeld van hoe het moet (los van zijn persoonlijkheid).
dan moet je uw initiële post aanpassen naar 80% (ik zeg maar iets) van alle profvoetballers ipv de klagen over de mentaliteit van de jeugd op Neerpede ;-)

Maar dus van u mag een jonge gast (18 tem 35j) niet eens wat gaan feesten als ie de dag erna vrij heeft?

dan moet je uw initiële post aanpassen naar 80% (ik zeg maar iets) van alle profvoetballers ipv de klagen over de mentaliteit van de jeugd op Neerpede ;-)

Maar dus van u mag een jonge gast (18 tem 35j) niet eens wat gaan feesten als ie de dag erna vrij heeft?
Als feesten alcohol, roken en of om 5 u s ochtends thuiskomen is dan zou dat van mij niet mogen.

Ik had de undruk dat er in Neerpede vanaf het begin al tolerantie is voor de kantjes eraf te lopen. Could be wrong, ik zit niet int voetbal, het alleen mijn mening op basis van geruchten.

Dit snap ik niet. Wat kan het iemand in godsnaam schelen dat een club met 34 titels irrelevant geworden is als niet-supporter? Een felle titelstrijd tussen Union-Brugge of Genk - Brugge zoals de laatste 2 seizoenen is toch even spannend? Of het nu die clubs zijn of Anderlecht, wat maakt het uit?
'Spannend' is het zeker, net zoals een play-off spannend kan zijn waarbij een ploeg die na de reguliere competitie 15 punten achter stond op de eerste zomaar ineens nog kan meedoen voor de titel.
Maar dat is naast de kwestie imho.
Rivaliteit Union-Brugge of Genk-Brugge en zelfs met Gent of Antwerp gaat nooit hetzelfde worden als met Anderlecht. Paar decennia voetbalgeschiedenis wis je niet zomaar uit.

Als feesten alcohol, roken en of om 5 u s ochtends thuiskomen is dan zou dat van mij niet mogen.

Ik had de undruk dat er in Neerpede vanaf het begin al tolerantie is voor de kantjes eraf te lopen. Could be wrong, ik zit niet int voetbal, het alleen mijn mening op basis van geruchten.
nochtans wordt door sommige trainers aangeraden om nu en dan eens door te zakken zodat de spelers mentaal even tot rust kunnen komen (oa Delia van Standard is daar een voorstander van)

Ik denk dat de mentaliteitsproblemen eerder blijken uit de spelers waar wij nooit van horen. :unsure:

Ik weet niet echt of Anderlecht zelf en mentaliteitsprobleem kweekt in de jeugd. Anderlecht ging de meeste talenten opkopen. Dat springt meteen in het oog natuurlijk. Die geraken doorgaans nog bij de profs en zullen dan meer gevolgd zijn/worden dan Jeffrey Peeters die op zijn 16 is gestopt omdat hij op Neerpede geen progressie meer maakte sinds zijn 12 en tegelijk een rotnest was.

Of zo een Januzaj nu van Brugge, Standard, of Gent kwam... Dat had niet uitgemaakt waarschijnlijk.

nochtans wordt door sommige trainers aangeraden om nu en dan eens door te zakken zodat de spelers mentaal even tot rust kunnen komen (oa Delia van Standard is daar een voorstander van)
Er zijn ook ouders die aanraden af en toe u kind eens af te rammelen.
Het idee dat alcohol, roken of feesten noodzakelijk zijn om mentaal te rusten is wel heel van de pot gerukt.

Ik zie echt geen probleem met spelers die eens een nachtje doorzakken als ze de dag erna vrij hebben. Alsof die gasten allemaal als paters moeten leven. Als ze te ver gaan zullen ze de gevolgen wel voelen, kijk maar naar Radja.

Dat ze mentaal eens tot rust moeten komen kan ik goed verstaan. Iedereen heeft een uitlaatklep nodig.
Maar waarom moet mentaal tot rust komen bij veel mensen direct gelijk staan met alcohol, roken, drugs en whatever? Ik zie veel topwielrenners van januari tot oktober als een pater leven (er zullen er ook bij zijn die meer van het leven genieten) dus waarom zouden voetballers dat niet kunnen doen tijdens het seizoen?
Ik heb zelf ook heel lang competitief gefietst en ik geef gerust toe dat ik in een bepaalde periode ook geen pater ben geweest (+-18 jaar). In die periode behaalde ik ook mijn slechtste resultaten. Alcohol, minder slaap enzovoort had gewoon een enorme impact op mijn lichaam. Misschien heeft het voor een voetballer een minder grote impact dan een wielrenner maar het blijft toch in uw lichaam hangen.
Als ik hier lees dat een Wesley Hoedt de dag voor de match nog tot een gat in de nacht op een concert van zijn vrouw zit. Dan stel ik me toch vragen bij zijn beroepsernst.

Dat ze mentaal eens tot rust moeten komen kan ik goed verstaan. Iedereen heeft een uitlaatklep nodig.
Maar waarom moet mentaal tot rust komen bij veel mensen direct gelijk staan met alcohol, roken, drugs en whatever? Ik zie veel topwielrenners van januari tot oktober als een pater leven (er zullen er ook bij zijn die meer van het leven genieten) dus waarom zouden voetballers dat niet kunnen doen tijdens het seizoen?
Ik heb zelf ook heel lang competitief gefietst en ik geef gerust toe dat ik in een bepaalde periode ook geen pater ben geweest (+-18 jaar). In die periode behaalde ik ook mijn slechtste resultaten. Alcohol, minder slaap enzovoort had gewoon een enorme impact op mijn lichaam. Misschien heeft het voor een voetballer een minder grote impact dan een wielrenner maar het blijft toch in uw lichaam hangen.
Als ik hier lees dat een Wesley Hoedt de dag voor de match nog tot een gat in de nacht op een concert van zijn vrouw zit. Dan stel ik me toch vragen bij zijn beroepsernst.
allez het gaat nu al over roken, drugs en whatever? Je kan toch perfect eens doorzakken zonder meteen aan de drugs te zitten.

Wielrenners zakken toch ook graag eens door na een drukke periode? En sommige gingen daarbij over de schreef (zoals Boonen) en anderen niet

Terug
Bovenaan