Jupiler Pro League 2022-2023

En die ooit een oplichter een profcontract heeft gegeven.
Nu ik lees wel lovende commentaren over zijn werk bij Viborg, toch dat al. En die club speelt blijkbaar wel aanvallend voetbal als ik dat allemaal een beetje goed interpreteer want ik had daar nog nooit van gehoord.

Dus ik ben bereid om tegen betaling nog een klein beetje hoop te vertonen.

een Technisch Direceteur die er in slaagde 8ste te eindigen bij Panathinaikos en voor de rest ervaring in 2de klasse in Denemarken? Ze willen echt wel zakken?

Het woord komt af en toe piepen, en gezien er 3 uitvallen dit jaar is het natuurlijk, gezien de huidige resultaten, niet helemaal ondenkbaar, maar toch.

Zou degradatie echt mogelijk zijn voor RSCA dit seizoen? Momenteel zijn ze in elk geval wel in de slechtste vorm van alle ploegen, maar het zou toch echt een mijlpaal in de Belgische voetbalgeschiedenis zijn mocht dat gebeuren, iets wat niemand toch zowat voor mogelijk hield voor een club als Anderlecht.
Nee, dat gaat niet gebeuren. RSCA heeft nog altijd een kern, om met een OK leider, een deftig seizoen te spelen. Misschien nu niet meer dan een 6e-8e plaats, maar degraderen is toch helemaal iets anders. Ze kunnen wel beter winnen van Eupen, want anders zou de 'WK-stop' wel eens heel grimmig kunnen zijn.

een Technisch Direceteur die er in slaagde 8ste te eindigen bij Panathinaikos en voor de rest ervaring in 2de klasse in Denemarken? Ze willen echt wel zakken?
Viborg Europees gehaald nu toch?

Als hij zijn landgenoot Thorup meebrengt kan het misschien nog wel een ok richting zijn gegeven de omstandigheden en de horrornamen die ook passeren (à la Hasi of Losada).

zakken zou een ramp zijn.
best dat ze verder klungelen in eerste klasse, echt genieten.

Zo rond de tiende plaats lijkt me perfect.

ik behoud overigens het volste vertrouwen in the process.

Het zou al helpen moesten die kneuzen VDH, Verbeke enzovoort niet elke dag welwillend in de media komen. Wanneer het redelijk ging zaten ze daar ook met hun kop in het zicht elke keer, nu krijgen ze die boemerang natuurlijk meteen terug in het gezicht. Als men de onvermijdelijke vergelijking maakt met eeuwige rivaal Club : Mannaert en Verhaeghe verschijnen zelfs in de beste seizoenen niet vaak in de krant. Het helpt ook niet als ge constant in de nek van de trainer en spelers zit te hijgen en ge op tijd en stond in de kleedkamer opdaagt.

Als ik zo een van de buitenlanders ben en er komt zo een opgezet lijk plots naar binnen gestormd wat roepen en tieren of wat peptalk te geven zal ik aan alles denken behalve de tweede helft. Ge hebt er ook 0 boodschap aan als er daar, cru gezegd, gewoon iemand staat met wat duiten. Niks van respect in de voetbalwereld, zelf geen atleet geweest, niets van voeling met de echte sporters. Ik zou gewoon een beetje extra moedeloos worden of pissig genoeg worden om een rode kaart te pakken.

Een beschamende poppenkast is het. En tenzij ze een topkandidaat hebben geven ze Mazzu misschien best nog wat langer het vertrouwen. De spelers staan er duidelijk achter en een goed deel punten zijn niet door zijn tactiek weggegeven. Hem nu wegsmijten, gigantisch uitbetalen en Hasi daar zetten helpt u geen klop verder momenteel. PO1 is ver weg en degradatie is quasi onmogelijk met deze spelersgroep. Dus zorg er voor dat de volgende zet wel goed en doordacht is.

Het woord komt af en toe piepen, en gezien er 3 uitvallen dit jaar is het natuurlijk, gezien de huidige resultaten, niet helemaal ondenkbaar, maar toch.

Zou degradatie echt mogelijk zijn voor RSCA dit seizoen? Momenteel zijn ze in elk geval wel in de slechtste vorm van alle ploegen, maar het zou toch echt een mijlpaal in de Belgische voetbalgeschiedenis zijn mocht dat gebeuren, iets wat niemand toch zowat voor mogelijk hield voor een club als Anderlecht.
Gaat echt niet gebeuren. Het seizoen is ook nog lang hé. Kijk bv naar het rampseizoen van Dortmund in 14/15 (https://en.wikipedia.org/wiki/2014–15_Borussia_Dortmund_season). Die stonden toen na de 2de speeldag van de terugronde nog helemaal de laatste maar konden zich uiteindelijk nog plaatsen voor Europa...

Sportief is dit een ramp voor Anderlecht natuurlijk, zo 5 punten boven de degradatie staan, maar dat is een momentopname, maar als dat bestuur daar aanblijft en slechte beslissingen blijft nemen, dan is dit iets dat nog jaren kan duren he.

Ik kan mij wel voorstellen dat er wel wat Union mannen het toch een beetje grappig vinden dat Mazzu het daar niet waarmaakt momenteel.

Terug
Bovenaan