Jupiler Pro League 2022-2023

Vercauteren gaat lachen als Vandenhaute weer aan zijn deur staat. Die praten niet meer met elkaar.
Vercauteren is al 2 keer buiten gegooid en was vorige keer al verzuurd van zijn ontslag daarvoor. Die gaat zich echt niet meer opnieuw laten vangen.

Weet je waar ik oprecht bang voor ben?

Michel Preud'homme.
Ik dacht Guillaume Gillet als coach

Want ah ja dat is toch ook een ex-speler
Gerard is vrij sinds gisterenavond :)

Favoriete opstelling: 4-3-3 (af en toe een kleine variant erop, maar altijd met 4 vanachter)

Mijn enthousiasme was na een dramatisch eerste half jaar onder Coucke groot toen de Mike werd aangesteld. Gewoon omdat die direct ambieerde om mensen met Anderlecht-bloed aan te stellen én een telefoonboekje had. Dat werd in het begin Arnesen, en ook Zetterberg. Niet dat Zetterberg sportief zo'n hoogvlieger was maar hoe meer paarswit bloed, hoe beter. De komst van Kompany was dat alles in het kwadraat want dat was niet alleen paarswit bloed maar ook iemand met een uitgesproken mening om de Neerpede-eigenschappen tot in de eerste ploeg te knokken.

Met Vandenhaute, een oudere supporter, hoopte ik dat dat ook een juist figuur was, maar helaas. Van 't verkeerde soort. Verbeke kan misschien zijn nut hebben als datascout maar de kerel is door de mand gevallen in zijn rol. Een ambitieus carrièremanneke die boven zijn gewicht bokst. Dat ze dan met een flippo als Mazzu afkomen is een uiting van onbekwaamheid die de tristesse aantoont, waarbij supporters de club beter kunnen inschatten dan de beleidsleiders zelf. Hoop geeft dat niet.

Om dit te keren is ook hetgeen boven Mazzu aan vernieuwing toe. Ik hoop dus opnieuw op oud paarswit bloed, maar wie o wie. De T1 hoeft niet per se een ex-Anderlechtproduct te zijn maar wel wat erboven staat. Mensen vanuit de club die verstand hebben om clubs of organisaties te leiden zijn echter niet dik gezaaid. Ik denk dan aan een Tihinen (sportief directeur van de Finse voetbalbond) of een Wilhelmsson (leidt een opleidingscentrum) maar of die zoiets zien zitten... En zoiets gaat ook nooit overwogen worden door Anderlecht zelf, vrees ik. De band vanuit de eigenaars met die mensen is er niet.
De beste keuze, die een sportief leiderschap kon vertolken als manager naar Engels model, hebben we laten gaan.

Laatst bewerkt:
Derijck excuseert zich op instagram na het zien van de beelden.
Knap dat hij het toch doet, maar als prof wist hij goed genoeg wat hij deed en hoe hij hem raakte

Mooie geste, maar wat damage control na alle kritiek ook natuurlijk

Intussen ook beelden die rondgaan van Debast die wenend het veld verlaat. Ik begrijp het wel, verliezen, 90 minuten met Hoedt langs u en wetende dat ge zondag naar een kolkend Sclessin moet

Alles bij elkaar ziet het er niet zo slecht uit voor Anderlecht. Om degradatie te vermijden, moet je vooral de andere potentiële degradanten kloppen. Dat doen ze vooralsnog niet slecht.
Winst tegen KV Oostende (17e), KV Kortrijk (16e), RFC Seraing (15e), KV Mechelen (13e) en Sint Truiden (11e). Je zal ongeveer 36 punten nodig hebben om de degradatie te vermijden. De wedstrijd tegen Eupen op 30 oktober wordt dus de volgende belangrijke match. Als ze die winnen, zitten ze goed op schema om het te redden.

Jonas De Roeck terughalen? die kent het huis toch ook en lijkt wel uit het juiste hout gesneden als je ziet wat die op korte termijn bij Westel heeft neergezet.

Glen De Boeck? is redelijk verband als trainer, ik weet het, maar die kon wel een ploeg neerzetten en resultaten halen, en is toch ook een man van het huis... Heeft die niet lang genoeg in het vagevuur gezeten om nog eens een kans te krijgen?

Vercauteren gaat lachen als Vandenhaute weer aan zijn deur staat. Die praten niet meer met elkaar.
Vercauteren is al 2 keer buiten gegooid en was vorige keer al verzuurd van zijn ontslag daarvoor. Die gaat zich echt niet meer opnieuw laten vangen.

Weet je waar ik oprecht bang voor ben?

Michel Preud'homme.
Of Bob Peeters …. Topkerel wel :)

Thorup wordt hier en daar genoemd. Is vrij en heeft een goeie reputatie in België. En enigszins haalbaar (in tegenstelling tot de vaak nogal belachelijke namen als Bosz of Bielsa waar medesupporters mee afkomen).
Maar dat is meer hoop dan werkelijkheid denk ik.

Ik meen het, en dat zag je overal. In podcasts, in Mauve, in interviews: Vandenhaute is van de oude stempel. Fan van de typische Belgische jaren '80-degelijkheid. Dan kom je bij figuren als Vercauteren of Preud'homme uit. Of een naam als Hasi die hier dan om godbetert welke reden een goeie reputatie heeft na nochtans jaren geknoei. Misschien gaan ze in op de Losada-Frutos-connectie die zich overal proberen binnenlullen dezer dagen.

Als 't van Verbeke afkomt kan je nog hopen op zo'n Duits-achtig laptoptrainerke dat per ongeluk een schot in de roos kan worden. Thorup was ook zo'n profiel eigenlijk.

Of ze gaan Veldman verbranden omdat ze het echt niet meer goed weten. Die piste lijkt mij ook realistisch. Zou ik echt liever niet zien. Laat die doen wat hij goed doet: de Futures ontwikkelen en strijden voor de titel in 1B. Al denk ik ook wel dat hij wel ambities heeft.

En jongens, er is heus wel kwaliteit genoeg om mee te doen richting PO1 (maar ook niet meer dan dat) maar nu is 't seizoen op dat vlak om zeep he.

Voor middelmaat zoals Peeters of De Boeck, zo achterlijk zullen zelfs zij niet zijn ;).
En trainers weghalen bij andere clubs, dat zullen ze nu ook wel een tijdje niet meer gaan doen.

Mazzu zal wel buiten vliegen een deze dagen, dit lijkt me onhoudbaar.
Verbeke zal dan in de komende weken zelf een stap terugzetten vanwege "medische" redenen.

Vercauteren dan terug als tussenpaus om sportief order op zaken te stellen om dan zelf door te stromen naar een sportief directeursschap?
Het is altijd gemakkelijk de schuld te steken op de trainer. Ik zeg niet dat Mazzu een goeie trainer is, maar er zit ook haar in de boter in het bestuur.

Het is altijd gemakkelijk de schuld te steken op de trainer. Ik zeg niet dat Mazzu een goeie trainer is, maar er zit ook haar in de boter in het bestuur.
Zeg gerust dat het een zwakke trainer is die niet past bij Anderlecht. Dit stond in de sterren geschreven dat dat totaal niet ging werken, en daar mag hij en het bestuur op afgerekend worden. DIt is gewoon een aangekondigd ontslag, ik had in mei al gezegd dat hij eind oktober niet ging halen. Past gewoon totaal niet bij Anderlecht met zijn voetbalfilosofie, als de resultaten dan nog eens dramatisch zijn is het verhaal snel afgelopen.

Blijven prutsen tot WK-break om dan te af te komen met:
- Losada + Frutos
- Hasi + Deschacht
- De Boeck
- Thorup
- Martinez

In het nieuwsblad laat Geril terug doorschemeren dat het eerder het gebrek aan ervaring is..

Benieuwd of Standard-Anderlecht uitgespeeld gaat worden.
Het lijkt me een dramatische vertoning te gaan worden, net zoals die match tegen Standard enkele jaren geleden die ze hebben moeten stilleggen door alle supportersacties. Hopelijk deze keer niet, want dat levert toch alleen maar boetes op voor de club.

Terug
Bovenaan