Thorup wordt hier en daar genoemd. Is vrij en heeft een goeie reputatie in België. En enigszins haalbaar (in tegenstelling tot de vaak nogal belachelijke namen als Bosz of Bielsa waar medesupporters mee afkomen).
Maar dat is meer hoop dan werkelijkheid denk ik.
Ik meen het, en dat zag je overal. In podcasts, in Mauve, in interviews: Vandenhaute is van de oude stempel. Fan van de typische Belgische jaren '80-degelijkheid. Dan kom je bij figuren als Vercauteren of Preud'homme uit. Of een naam als Hasi die hier dan om godbetert welke reden een goeie reputatie heeft na nochtans jaren geknoei. Misschien gaan ze in op de Losada-Frutos-connectie die zich overal proberen binnenlullen dezer dagen.
Als 't van Verbeke afkomt kan je nog hopen op zo'n Duits-achtig laptoptrainerke dat per ongeluk een schot in de roos kan worden. Thorup was ook zo'n profiel eigenlijk.
Of ze gaan Veldman verbranden omdat ze het echt niet meer goed weten. Die piste lijkt mij ook realistisch. Zou ik echt liever niet zien. Laat die doen wat hij goed doet: de Futures ontwikkelen en strijden voor de titel in 1B. Al denk ik ook wel dat hij wel ambities heeft.
En jongens, er is heus wel kwaliteit genoeg om mee te doen richting PO1 (maar ook niet meer dan dat) maar nu is 't seizoen op dat vlak om zeep he.
Voor middelmaat zoals Peeters of De Boeck, zo achterlijk zullen zelfs zij niet zijn

.
En trainers weghalen bij andere clubs, dat zullen ze nu ook wel een tijdje niet meer gaan doen.