Jupiler Pro League 2022-2023

Lang en Sowah zijn toch 2 verschillende spelers die anders gebruikt kunnen worden. Die laatste heeft toch ook al echt genoeg zijn meerwaarde laten zien dit seizoen. Maar Lang gaat sowieso weldra terug naar de basis.

Qua mentaliteit geeft die mij een groot bosko balaban gevoel. Ik heb zo’n spelers niet graag. Doe mij maar mindere goden die voor elkaar door het vuur gaan en geen persoonlijke prestatie nastreven.

Rood vind ik overdreven, stonden nog met 3. Maar was sowieso zijn 2e geel dan.
Dom om daar gewoon de overtreding te maken.
Was idd altijd 2de geel. Voor de rest een vrij rustige wedstrijd. Nooit echt onder druk geweest. Op zich had ik altijd het idee dat ze wel goed meevoetbalden en gevaarlijk konden zijn, maar het kwam er nooit uit. Aanvallend toch on mondig dit Gent.
En ja eenmaal met 10 was het helemaal gespeeld.

Tamelijk kalm ook in't stadion langs onze kant. Die van Gent waren wel met veel. Chapeau, zeker zo midweeks op dat uur. Terecht spandoek ook.

Wat een offday van ons.
Of eerder gewoon "we zullen het wel op kwaliteit alleen halen". Zonder werkkracht en vechtlust komen we er niet.

Nonchalance tot en met en Bokadi die echt een absolute non-match speelde. Maar hem kan dat wel vergeven.

Verbeke is ondertussen een paar maanden uit bij ons. Daar scheelt iets mee.

Wat betekent dat als er niet dringend iets verandert, Vandenhaute spelers gaat zoeken op vraag van Mazzu.

Dat komt al helemaal goed.

ross-yes.gif

Wat een offday van ons.
Of eerder gewoon "we zullen het wel op kwaliteit alleen halen". Zonder werkkracht en vechtlust komen we er niet.

Nonchalance tot en met en Bokadi die echt een absolute non-match speelde. Maar hem kan dat wel vergeven.
Dit verlies was te voorspellen... Defour had een duidelijk plan en dat heeft geloond.
Voetjes weer op de grond. En nu Anderlecht ontvangen.

Ik hoop oprecht dat Defour slaagt bij Mechelen. Geen cadeau om daar nu over te nemen.

Verbeke is ondertussen een paar maanden uit bij ons. Daar scheelt iets mee.

Wat betekent dat als er niet dringend iets verandert, Vandenhaute spelers gaat zoeken op vraag van Mazzu.

Dat komt al helemaal goed.

ross-yes.gif
Herman tapijtenmarchand zal de laatste week van januari wel even depanneren en zijn winterslaap in Marbella onderbreken voor Wouter

Als we vanavond niet winnen in Zulte mogen we, volgens mij, PO1 vergeten. Alhoewel het mij nu al niet meer realistisch lijkt als je ziet hoe de top 4 aan het spelen is. Natuurlijk met het rare en drukke jaar waar het WK in november valt kan er na de winterstop rare toestanden gebeuren door enige tijd uit een flow te zijn.

Felice Mazzu. “Ik kan niet met zekerheid zeggen dat we tegen Zulte Waregem met dezelfde intensiteit aan de aftrap zullen verschijnen als tegen Club Brugge. Ik ga er in elk geval alles aan doen om het de spelers duidelijk te maken. Een wedstrijd tegen de beste ploeg van België of tegen de laatste in de stand: qua voorbereiding, inzet en intensiteit mag dat geen enkel verschil maken.”

Tis nogal een motivator hoor onze coach!!

Mja, ligt toch ook aan de spelers zelf he dat ze 9/10 keer als een slappe dweil lopen te spelen maar enkel tegen de rivaal met het mes tussen de tanden starten?
Wat een mindervalide man en macaroni met elkaar gemeen hebben? Niks. Behalve in het hoofd van Felice Mazzu (55). Voor de trainer van Union is élk middel goed om zijn groep op scherp te zetten. De geheimen van de meester-motivator achter de leider ontrafeld.

Groepsgevoel en motivator
"Verder hamert hij op een sterk groepsgevoel. Op een bepaald moment trokken sommige spelers te vaak met elkaar op. Van Mazzu moest iedereen met iedereen omgaan. Hij verplichtte zijn spelers om eens bij iemand anders te gaan zitten. Mazzu bracht absoluut stabiliteit.”

De coach wordt zelfs vergeleken met Michel Preud'homme. Die vergelijking lijkt niet zo vreemd te zijn. "Mazzu is een uitstekend motivator", zegt Geraerts nog. "Hij is enorm gedreven, staat kort bij de groep en voelt perfect aan wanneer zijn ploeg een prikkel nodig heeft."

Als ge uw coach haalt om zijn kwaliteiten als motivator dan verwacht ik toch wel dat dat één van de zaken is die hij als eerste aanpakt.

En als heel uw groep niet gemotiveerd is, dan staan ze (in tegenstelling tot wat ze in de media zeggen) gewoon niet meer achter u.

Terug
Bovenaan