Jupiler Pro League 2022-2023

Hoe doet men dat daar dan?
Deze week in Italie, Duitsland, Engeland, Nederland, Spanje midweekmatchen. Zijn die supporters daar er ook allemaal over aan het klagen of enkel hier? Terwijl de verplaatsingen hier dan toch nog een stuk minder zijn dan in de meeste van die landen.
Hoeveel uitsupporters zijn er daar mee tijdens een verplaatsing?

En ik zie volgende speeldag in Italie, Duitsland, Nederland alvast staan op volgend weekend.

Engeland heeft zijn matchen pas om 20u30 of later
Spanje wel de vroegste matchen om 19u. Maar dan kom ik weer terug bij mijn vraag nl hoeveel uitsupporters zijn er daar die de verplaatsing meemaken?

Deze week in Italie, Duitsland, Engeland, Nederland, Spanje midweekmatchen. Zijn die supporters daar er ook allemaal over aan het klagen of enkel hier? Terwijl de verplaatsingen hier dan toch nog een stuk minder zijn dan in de meeste van die landen.

En ik zie volgende speeldag in Italie, Duitsland, Nederland alvast staan op volgend weekend.

Daar wordt ook geklaagd en zeer terecht.
Ge kunt u voorstellen, match om 20.30u. West Ham - Liverpool bijvoorbeeld (komende woensdag), de Liverpool supporters moeten dus onderstaand traject doen (met de trein in dit geval). Da's dan heen, maar ge moet nog terug thuis geraken he 's nachts, laat er nu 's nachts in veel gevallen dan geen trein meer zijn. Hou dan nog eens rekening met de prijzen voor treinreizen in Engeland en het wordt helemaal tof.

1666016528286.png

EDIT: terugkomst na de match (22.30u):

1666016607016.png

Bijlagen

• 1666016420794.png
    1666016420794.png
    391,5 KB · Weergaven: 5
Veel van die landen hebben ook geen fans die elke uitmatch gaan kijken. Meestal hebben die een grote fanbase over het hele land en zijn het veelal lokals die het uitvak bezetten omdat hun ploeg eens kortbij komt spelen. Daarom dat je in Spanje en Duitsland weinig combiregeling ziet en de fans door elkaar lopen.

Spijtig voor Buijs zelf natuurlijk, maar los daarvan toch mooi dat jonge, Belgische coaches (Kompany, Hoefkens, Vrancken, Defour, Geraerts, ...) de laatste jaren volop hun kans als hoofdtrainer krijgen in onze competitie.

Een kroniek van een aangekondigd schrijven. Maar toch vind ik het jammer dat Duffe nu al hoofdcoach wordt. Ik wil die echt heel zijn carrière bij de club en geen Kompany-scenario (eruit geforceerd door de club). Fingers crossed dus dat hij ons op zijn minst in eerste houdt.

Een kroniek van een aangekondigd schrijven. Maar toch vind ik het jammer dat Duffe nu al hoofdcoach wordt. Ik wil die echt heel zijn carrière bij de club en geen Kompany-scenario (eruit geforceerd door de club). Fingers crossed dus dat hij ons op zijn minst in eerste houdt.
Kompany-scenario zeer realistisch, want Burnley is nog steeds zot van Defour ☝️

Spanje wel de vroegste matchen om 19u. Maar dan kom ik weer terug bij mijn vraag nl hoeveel uitsupporters zijn er daar die de verplaatsing meemaken?

Italie, Duitsland en Nederland hebben bekerwedstrijden deze dinsdag en woensdag.
Voor Spanje heb ik eens gegoogled en blijkbaar is er daar gewoon geen Away-cultuur. Zelfs Barca-Real trekt vaak maar een paar honderd away-supporters. Dure tickets (50-70 euro), slecht vervoer (weinig treinen onderling tussen de city, quasi alles gaat via Madrid), grote afstanden. Die hebben dan wel meer een cafe-cultuur waarbij alle fans samen op cafe de match bekijken als de ploeg op verplaatsing speelt.

Zie je een groots trainer weggelegd in Defour?
Ik zou het van Hoefkens ook niet gezegd hebben uiteindelijk (en moet zich nog bewijzen en bevestigen), maar in Defour zie ik het toch ook niet eigenlijk.

Ik zou het van Hoefkens ook niet gezegd hebben uiteindelijk (en moet zich nog bewijzen en bevestigen), maar in Defour zie ik het toch ook niet eigenlijk.
Ik vind hem eigenlijk nog niet zo dom overkomen als ik gedacht had, in 90 Minutes

Defour heb ik vroeger echt door en door gehaat na zijn move naar Standard. Maar eigenlijk blijft er nog maar heel weinig van over. Ik kan hem zelfs appreciëren in 90 minutes.

Idd, een meerwaarde voor 90minutes.
Qua dommigheid kon zijn rode kaart tegen Zuid-Korea in 2014 ook wel tellen. In dezelfde match hebben de Koreanen de Anthony nog een breuk getrapt (geen rood!).

Italie, Duitsland en Nederland hebben bekerwedstrijden deze dinsdag en woensdag.
Voor Spanje heb ik eens gegoogled en blijkbaar is er daar gewoon geen Away-cultuur. Zelfs Barca-Real trekt vaak maar een paar honderd away-supporters. Dure tickets (50-70 euro), slecht vervoer (weinig treinen onderling tussen de city, quasi alles gaat via Madrid), grote afstanden. Die hebben dan wel meer een cafe-cultuur waarbij alle fans samen op cafe de match bekijken als de ploeg op verplaatsing speelt.
Ik ken niks van de uitfan gewoontes in Spanje, maar met de renfe kan je op 2u30 van madrid naar barcelona en omgekeerd.
Zal dan wel meer cultuurgebonden zijn.

Vigo Barcelona bvb zal wel altijd een vlucht moeten zijn.

Neen, vooralsnog absoluut niet. Zit dan ook nog maar net in de trainersgilde. Maar hij mag me natuurlijk altijd verbazen.

Hij moet het nu ook zonder sportief directeur doen want Caluwé is naar Club, dus absoluut geen ideaal moment om er nu in te stappen.

Terug
Bovenaan