Jupiler Pro League 2022-2023

Je moet de voorbije matchen maar eens terug bekijken. Tis niet enkel gisteren dat die zijn medemaats rondom hem niet ziet. Denkt echt alleen aan zichzelf. Wilt gewoon zelf de man zijn. Daarin kan hij nog stappen zetten.
Ik vind dat hij ook gewoon vaak heel geïsoleerd staat vooraan. Is te weinig aansluiting. Zo'n dingen helpen ook niet echt.

Als je geen punten pakt tegen Antwerp, Standard en Genk dan vrees ik toch dat Mazzu na het WK geen trainer meer zal zijn want dan is PO1 toch quasi onmogelijk ... zeker als Union zo bezig blijft, dan lijkt top 4 nu al ongeveer vast te liggen.
Ik heb altijd de winterstop gezegd maar het kan ook voor het WK al zo ver zijn inderdaad.

Ik weet niet of de top-4 al vastligt, ik zou Standard toch ook niet helemaal afschrijven. En dat is het probleem van Anderlecht he. Het is niet dat we 5de staan met 9 punten achter op de 4de plaats. Daartussen staan nog ploegen die al wat voorsprong hebben. Die moeten we ook nog voorbij. Dat wordt wel veel allemaal. De best geplaatste ploeg waar we tegen konden winnen dit seizoen staat nu 10de (STVV). De enige andere ploegen staan 13, 14, 15 en 16.

En intensiteit van tegen Club vertalen naar andere matchen? Matchen tegen Club spelen we ALTIJD intensief. Hoe diep we ook gezakt zijn. Die intensiteit hebben we, zeker systematisch, nog nooit kunnen vertalen naar andere (meerdere) matchen.

En intensiteit van tegen Club vertalen naar andere matchen? Matchen tegen Club spelen we ALTIJD intensief. Hoe diep we ook gezakt zijn. Die intensiteit hebben we, zeker systematisch, nog nooit kunnen vertalen naar andere (meerdere) matchen.
Is toch zot hé? Dat lijkt me nu net het punt waar de trainer het verschil kan en moet maken -> de spelers voldoende op scherp krijgen zodat ze elke match spelen alsof hun leven er vanaf hangt.

Bij Club is dit gewoon exact hetzelfde -> die mannen horen het Champions League geluidje en plots spelen die 20% beter wat niet lukt tegen janneke en mieke in de JPL.

Maar dat zou net hoop moeten geven voor jullie matchen tegen Standard, Antwerp en Genk -> dan gaan jullie en vermoedelijk wel terug staan met mes tussen de tanden, ik zou de moed toch nog niet opgeven

Radja :wallbash:

Il Ninja heeft bij mij ook wel grotendeels afgedaan door zijn strapatsen op de baan (en het bijhorende geminimaliseer van zijn daden), maar dit vind ik echt een non-artikel. Buiten het voetbal zijn er ook vapers en rokers, dus waarom zouden voetballers dat niet mogen doen?

Hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn om een camera om de doellijn te monteren? Kost ook de wereld niet hé. En dan ben je van al die non-discussies vanaf.

Volgens mij is die bal niet helemaal over de lijn. Ik zal het anders zeggen, ik heb nog nergens een beeld gezien die mij doet twijfelen of de bal al dan niet helemaal over de lijn is

Il Ninja heeft bij mij ook wel grotendeels afgedaan door zijn strapatsen op de baan (en het bijhorende geminimaliseer van zijn daden), maar dit vind ik echt een non-artikel. Buiten het voetbal zijn er ook vapers en rokers, dus waarom zouden voetballers dat niet mogen doen?
Op de bank? In het stadion? Vlak voor de aftrap?

Hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn om een camera om de doellijn te monteren? Kost ook de wereld niet hé. En dan ben je van al die non-discussies vanaf.

Volgens mij is die bal niet helemaal over de lijn. Ik zal het anders zeggen, ik heb nog nergens een beeld gezien die mij doet twijfelen of de bal al dan niet helemaal over de lijn is
Vind ik ook, verschil tussen plaats 4 en 5 of 1 en 2 kan miljoenen verschil zijn, en 18x een camera aan 2 doelen voorzien kan toch nooit een gigantische kost zijn

Is toch zot hé? Dat lijkt me nu net het punt waar de trainer het verschil kan en moet maken -> de spelers voldoende op scherp krijgen zodat ze elke match spelen alsof hun leven er vanaf hangt.
Inderdaad, en we moeten eerlijk zijn, onder Kompany werd er ook vaak slap aan een wedstrijd gestart. Die vechtlust was toch wel een van de dingen waar ik op voorhand verwacht had dat Mazzu er wel ging inkrijgen.

Op de bank? In het stadion? Vlak voor de aftrap?
Als hij het toch waarschijnlijk in de kleedkamer doet, kan ie het evengoed in het openbaar doen vind ik. Of dat dat mag qua stadionreglement, dat is natuurlijk een ander pak mouwen. Maar dan moet iemand hem ook op de vingers durven tikken.

Bij Club is dit gewoon exact hetzelfde -> die mannen horen het Champions League geluidje en plots spelen die 20% beter wat niet lukt tegen janneke en mieke in de JPL.

Maar dat zou net hoop moeten geven voor jullie matchen tegen Standard, Antwerp en Genk -> dan gaan jullie en vermoedelijk wel terug staan met mes tussen de tanden, ik zou de moed toch nog niet opgeven

Voor mij moet zeker na dit seizoensbegin nooit meer iemand afkomen dat een trainer geen absoluut verschil maakt. Het is altijd "ja, maar de spelers" en "ja, maar de kern". We hebben het nu al gezien onder Clement, onder Vercauteren en nu weer onder Vrancken die elk met een kern zonder te veel nieuws ineens de ploeg naar een heel nieuw elan brengen. En ja, geen gigantische Kompany fan als coach maar het verschil is voor mij toch ook duidelijk. Mazzu is het niet voor RSCA en zal het nooit worden. Op zijn best om de tijd een doekje voor het bloeden, maar that's it.

Hohoho dit Standard is genieten. Sclessin davert weer op zijn grondvesten zoals vanouds.

Woensdag Mechelen en dan ontvangen we Anderlecht. Als Mazu in Sclessin verliest, ligt hij toch direct buiten?

Ik ben echt oprecht jaloers als ik die sfeer zie.
Bij wijze van spreken quasi aan het degraderen, alles naar de zak aan het gaan, zoveel bestuurlijke ellende... Maar een vol stadion en sfeer alsof jullie de ploeg zijn die België overstijgt. En ooit (eind jaren '90 ) waren wij ook IETS OF WAT zo. Ik kan enkel maar herhalen hoe jaloers ik ben op de sfeer in Sclessin.
Zo herinner ik me ook in ons laatste kampioenenjaar. We spelen een zeer goede eerste helft, komen naar het einde toe 1-0 voor en de reactie van Sclessin: Quasi collectief een positief ondersteund gezang aanheffen.

Ik heb mijn discussies rond de Defour periode gehad en dat is ondertussen al even verwerkt. Maar ere wie ere toekomst. Sclessin en sfeer/passie gaan hand in hand. Daar kan geen enkele club in België tegenop.

Voor mij moet zeker na dit seizoensbegin nooit meer iemand afkomen dat een trainer geen absoluut verschil maakt. Het is altijd "ja, maar de spelers" en "ja, maar de kern". We hebben het nu al gezien onder Clement, onder Vercauteren en nu weer onder Vrancken die elk met een kern zonder te veel nieuws ineens de ploeg naar een heel nieuw elan brengen. En ja, geen gigantische Kompany fan als coach maar het verschil is voor mij toch ook duidelijk. Mazzu is het niet voor RSCA en zal het nooit worden. Op zijn best om de tijd een doekje voor het bloeden, maar that's it.

Ik ben echt oprecht jaloers als ik die sfeer zie.
Bij wijze van spreken quasi aan het degraderen, alles naar de zak aan het gaan, zoveel bestuurlijke ellende... Maar een vol stadion en sfeer alsof jullie de ploeg zijn die België overstijgt. En ooit (eind jaren '90 ) waren wij ook IETS OF WAT zo. Ik kan enkel maar herhalen hoe jaloers ik ben op de sfeer in Sclessin.
Zo herinner ik me ook in ons laatste kampioenenjaar. We spelen een zeer goede eerste helft, komen naar het einde toe 1-0 voor en de reactie van Sclessin: Quasi collectief een positief ondersteund gezang aanheffen.

Ik heb mijn discussies rond de Defour periode gehad en dat is ondertussen al even verwerkt. Maar ere wie ere toekomst. Sclessin en sfeer/passie gaan hand in hand. Daar kan geen enkele club in België tegenop.
Mooie reactie Starspike, zeker komende van een Genkie. Ik herinner mij onze "vurige" discussies nog vele jaren geleden :)
Zelf ben ik ook verbaasd van de huidige vorm en de snelheid waarop ze de fouten van het vorige bestuur hebben kunnen rechtzetten. Tegenstanders vrezen Sclessin weer, wat lang niet meer het geval was.

Deila heeft zijn kern duidelijk in de greep. We hangen niet meer af van 2-3 spelers, het collectief overstijgt het individu. We zouden bijna vergeten dat Amallah en Zinckernagel er niet waren. En eindelijk krijgt de jeugd weer zijn kans, die Canak oa was fantastisch. Raskin voor de verdiging als stofzuiger is wel cruciaal in dit systeem, ik hoop dat dat hij bijtekent.

Edit: Ik krijg er maar niet genoeg van. Hier kan je de eerste 9min integraal herbekijken. Wat een goals.

Laatst bewerkt:
De achterstand is al veel te groot. Dan moet je zelf al hopen dat een Union ineens begint te falen, terwijl je nu al ziet dat ze de lijn van vorig jaar gewoon doortrekken en volhouden. daar maak je deze achterstand echt niet meer op goed. Top 3 is sowieso al weg. Als PO1 met 6 ploegen was kon het nog maar niet met de top 4. en je moet ook eerlijk zijn. Anderlecht heeft daar dit seizoen niks te zoeken.
Bwa Union gaat Europees overwinteren, Anderlecht vermoedelijk niet.

Dat kan al wel punten opleveren.

Terug
Bovenaan