Voor mij moet zeker na dit seizoensbegin nooit meer iemand afkomen dat een trainer geen absoluut verschil maakt. Het is altijd "ja, maar de spelers" en "ja, maar de kern". We hebben het nu al gezien onder Clement, onder Vercauteren en nu weer onder Vrancken die elk met een kern zonder te veel nieuws ineens de ploeg naar een heel nieuw elan brengen. En ja, geen gigantische Kompany fan als coach maar het verschil is voor mij toch ook duidelijk. Mazzu is het niet voor RSCA en zal het nooit worden. Op zijn best om de tijd een doekje voor het bloeden, maar that's it.
Ik ben echt oprecht jaloers als ik die sfeer zie.
Bij wijze van spreken quasi aan het degraderen, alles naar de zak aan het gaan, zoveel bestuurlijke ellende... Maar een vol stadion en sfeer alsof jullie de ploeg zijn die België overstijgt. En ooit (eind jaren '90 ) waren wij ook IETS OF WAT zo. Ik kan enkel maar herhalen hoe jaloers ik ben op de sfeer in Sclessin.
Zo herinner ik me ook in ons laatste kampioenenjaar. We spelen een zeer goede eerste helft, komen naar het einde toe 1-0 voor en de reactie van Sclessin: Quasi collectief een positief ondersteund gezang aanheffen.
Ik heb mijn discussies rond de Defour periode gehad en dat is ondertussen al even verwerkt. Maar ere wie ere toekomst. Sclessin en sfeer/passie gaan hand in hand. Daar kan geen enkele club in België tegenop.