Jupiler Pro League 2022-2023

Ik vind de berichtgeving in het Nieuwsblad wat dubbel want daarin stond te lezen dat de omschakeling naar 4 achteraan al gebeurde bij de vervanging van Duranville door Amuzu, maar dat lijkt dan niet zo te zijn? Ik heb zelf niets van de match gezien, maar het komt logischer voor dat je pas met 4 achteraan gaat spelen als Hoedt eraf gaat?
En ik stel mij ook de vraag: wat nu met Vertonghen als je met vier achteraan blijft spelen? Een zot idee kan zijn dat je hem voor de verdediging zet, zoals hij in het begin van zijn carrière soms bij de Rode Duivels speelde.
Vertonghen zou voor zowel de linker CV als zelfs voor de linksachter mee in aanmerking kunnen komen. Dan heb je 3 spelers voor 2 plaatsen, want Hoedt willen we graag afserveren, nietwaar? Alleen denk ik niet dat Mazzu al zover is.

Vertonghen zou voor zowel de linker CV als zelfs voor de linksachter mee in aanmerking kunnen komen. Dan heb je 3 spelers voor 2 plaatsen, want Hoedt willen we graag afserveren, nietwaar? Alleen denk ik niet dat Mazzu al zover is.
Enkele matchen geleden ging Hoedt het duel aan op dezelfde manier dat Virgil Van Dijk de enkel van Onana in de Merseyside derby viseerde (en geen rood kreeg), waardoor Hoedt kinderlijk werd omspeeld en maakt nadien amper aanstalten om terug te lopen waaruit er dan werd gescoord. Dan mag je nog bij Southampton en Lazio gespeeld hebben, maar dat is pure onkunde / onwil en had hij dan al mogen beschikken. Hetgeen dat ik van voetbal zie van Anderlecht bevestigt dat enkel. Ik schreef het enkele dagen terug al, die kerel is de rotte appel in de mand.

De vraag bij ons zal zijn of de spelers opnieuw het heft in handen gaan nemen.
Gisteren tijdens de rust Mazzu onder druk van vooral Refaelov zijn systeem omgegooid. Tweede helft was de 4-4-2 van vorig seizoen.
Ik wist niet dat er een trainer in Refaelov zat maar die heeft het gisteren omgekeerd.

Niet dat we nu ineens een topploeg zijn. Beetje te zwaar ingestort allemaal de voorbije maanden.

Enfin de pers verkoopt dat nu als een moedige beslissing van de trainer maar die zat op 45 minuten van zijn ontslag en heeft Refaelov het woord laten voeren in de kleedkamer. Pijnlijk allemaal.
No offense, maar hoe weet je dat het zo gegaan is? Heb ik ergens een straf interview gemist of zit er een lek in de kleedkamer?

Enkele matchen geleden ging Hoedt het duel aan op dezelfde manier dat Virgil Van Dijk de enkel van Onana in de Merseyside derby viseerde (en geen rood kreeg), waardoor Hoedt kinderlijk werd omspeeld en maakt nadien amper aanstalten om terug te lopen waaruit er dan werd gescoord. Dan mag je nog bij Southampton en Lazio gespeeld hebben, maar dat is pure onkunde / onwil en had hij dan al mogen beschikken. Hetgeen dat ik van voetbal zie van Anderlecht bevestigt dat enkel. Ik schreef het enkele dagen terug al, die kerel is de rotte appel in de mand.
Interview met Verbeke gelezen dit weekend?
- Hoedt is blijkbaar de leider in de kleedkamer, dus die gaat niet zomaar opzijgeschoven worden
- Mazzu gaan ze nu niet overhaast ontslaan, ook Kompany heeft tijd gekregen bij mindere resultaten

Lijkt me weinig bemoedigend voor rsca supps... zeker met zwaar programma dat eraan komt lijkt het me niet evident om de leider uit de kleedkamer op de bank te zetten -> is bij Club met Vormer ook niet rimpelloos verlopen.

- Hoedt is blijkbaar de leider in de kleedkamer, dus die gaat niet zomaar opzijgeschoven worden
- Mazzu gaan ze nu niet overhaast ontslaan, ook Kompany heeft tijd gekregen bij mindere resultaten

Lijkt me weinig bemoedigend voor rsca supps... zeker met zwaar programma dat eraan komt lijkt het me niet evident om de leider uit de kleedkamer op de bank te zetten -> is bij Club met Vormer ook niet rimpelloos verlopen.
Betekent dat ook niet gewoon vaak dat dat degene is met de grootste mond? Als ge binnen uw werk en collegas kijkt is er ook altijd wel zo ene maar of ge hem echt als leider ziet is nog iets anders...

Tim Pots zei het ook al. Uiteraard.

Dat er hier discussie over was zeg. in 99% van de gevallen wordt daar gewoon fout voor gefloten. Nog nooit anders gezien zelfs.

Ofwel onkunde van de VAR, ofwel kwaad opzet. En bij het eerste moet je dan eigenlijk je conclusie trekken dat je kennelijk ongeschikt bent als VAR/scheids.

Tim Pots zei het ook al. Uiteraard.

Dat er hier discussie over was zeg. in 99% van de gevallen wordt daar gewoon fout voor gefloten. Nog nooit anders gezien zelfs.

Ofwel onkunde van de VAR, ofwel kwaad opzet. En bij het eerste moet je dan eigenlijk je conclusie trekken dat je kennelijk ongeschikt bent als VAR/scheids.
Heel die voetbalwereld is corrupt. Er gebeuren zoveel fouten dat ik al lang niet meer geloof in onkunde.

Ik heb het interview gelezen en het kwam mij wat wereldvreemd over. In bijna elk antwoord verwees hij naar statistieken. Als hij dan Hoedt als leider beschouwt dan heb je als bestuur gewoon prut in je ogen. Een leider is iemand die voorop in de strijd gaat en vooral verantwoordelijkheid neemt en andere uit de wind zet. Sorry maar dat zie ik allemaal niet in Hoedt.

Zoals hierboven gezegd is het komend weekend wel een interessante speeldag met:
OHL-Genk
Anderlecht-Brugge
Standard-Antwerpen
Oostende-Union

Stiekem hoop en droom ik toch van een zege tegen Brugge. Met een zege tegen Brugge komen we, voorlopig, terug hoger in het klassement en krijgen we, oké klinkt heel voorbarig, terug uitzicht op plaats 4 in het klassement. Met wat tegenslag kan Brugge dan ook direct op plaats 5 terecht komen.
Maar dromen zijn bedrog zeker 😅

In ieder geval gaat er van de top 6 bepaalde ploegen een goede en een slechte zaak doen.
Volgende week
OHL Genk
Anderlecht Brugge
Standard Antwerpen

En wij tegen de Kustboys. We kunnen weer een zaakje doen. Maar eerst donderdag naar den Dreef tegen Braga 🤩
Bij deze graag een verzoek om mensen die 'Antwerpen' schrijven te verbannen.

Ofwel Antwerp, Royal Antwerp of RAFC maar NOOIT Antwerpen of FC Antwerp :mad:

Ik lees:

"In feite maakte de aanvaller geen overtreding op de keeper, maar hij deed iets wat niet mag volgens het reglement."

Het is misschien meer een semantische discussie maar dit snap ik niet. Kan iemand dat eens in kindertaal uitleggen?
Is dat juist niet de definitie van een overtreding? 😬

Ik lees:

"In feite maakte de aanvaller geen overtreding op de keeper, maar hij deed iets wat niet mag volgens het reglement."

Het is misschien meer een semantische discussie maar dit snap ik niet. Kan iemand dat eens in kindertaal uitleggen?
Is dat juist niet de definitie van een overtreding? 😬
Slaat eigenlijk op niet veel. Hij maakt een overtreding op de bal zeker? Omdat hij Mignolet niet raakt.

Waar het op neerkomt is dat Mignolet die bal niet zou lossen moest die speler zijn voet niet laten hangen.
Wat mij vrij duidelijk leek op de beelden maar niet voor de VAR dus.

Heel die voetbalwereld is corrupt. Er gebeuren zoveel fouten dat ik al lang niet meer geloof in onkunde.
Nochtans simpel op te lossen hé, maar je moet willen natuurlijk:

- Ref fluit goede match zonder (veel) fouten -> dikke bonus
- Ref fluit slechte match -> minimumloon

VAR: idem!

Er gaat zo gigantisch veel geld om in het voetbal, waarom kunnen we die arbiters, grensrechters en VAR mensen geen toplonen uitbetalen? (Maar wel mits correct beslissingen natuurlijk)

Ik ben geen Einstein, maar als je de incentive groot genoeg maakt zullen die mensen er echt wel alles aan doen om zo correct mogelijk die fases te beoordelen, en bijleren uit hun fouten.

Nu zien we gewoon week na week belachelijke fouten, en van bovenaf wordt dit gewoon toegedekt met de mantel der liefde

Er gaat zo gigantisch veel geld om in het voetbal, waarom kunnen we die arbiters, grensrechters en VAR mensen geen toplonen uitbetalen? (Maar wel mits correct beslissingen natuurlijk)

Ik ben geen Einstein, maar als je de incentive groot genoeg maakt zullen die mensen er echt wel alles aan doen om zo correct mogelijk die fases te beoordelen, en bijleren uit hun fouten.

Nu zien we gewoon week na week belachelijke fouten, en van bovenaf wordt dit gewoon toegedekt met de mantel der liefde
En wie gaat die scores dan geven? Misschien kan je dat systeem ineens doortrekken naar spelers en trainers?

Gaat niet werken als ze nu al amper kritiek durven geven na een wanprestatie. Nog wat vriendjespolitiek er bij en de goeie gaan stoppen omdat ze geen of minder waardering krijgen.

No offense, maar hoe weet je dat het zo gegaan is? Heb ik ergens een straf interview gemist of zit er een lek in de kleedkamer?
Interview van Lior onder de rust ? Dat als er niet gereageerd zou worden er een groot probleem ging onstaan in de kleedkamer.

Mazzu die na de match zei dat Refaelov het woord heeft genomen tijdens de rust.
En dat zowel het resultaat als externe druk gezorgd hebben dat hij toch een 4-4-2 overwoog

En wie gaat die scores dan geven? Misschien kan je dat systeem ineens doortrekken naar spelers en trainers?
Misschien een sms voting? Dan kunnen ze die inkomsten gebruiken voor de bonus.

En bij spelers bestaan contracten toch vaak al uit bonussen? Daar is het ook sowieso moeilijker vanwege vraag en aanbod.

Een speler uit de kleedkamer. Dat laatste gaf Mazzu zelf ook toe trouwens.
Interview van Lior onder de rust ? Dat als er niet gereageerd zou worden er een groot probleem ging onstaan in de kleedkamer.

Mazzu die na de match zei dat Refaelov het woord heeft genomen tijdens de rust.
En dat zowel het resultaat als externe druk gezorgd hebben dat hij toch een 4-4-2 overwoog
Dat had ik dus gemist, thanks!

Terug
Bovenaan