Jupiler Pro League 2022-2023

daarenboven versta ik dat echt niet, hoewel deze CL-campagne buiten proportioneel fantastisch goed is, moet de hoofdfocus altijd de eigen competitie zijn, ALTIJD

Het seizoen is nog extreem lang en ik zie nog veel veranderen maar het zou erg mooi zijn als Club dit seizoen eens een ploeg, en liefst zelfs Genk/2 ploegen moet laten voorgaan. Het zou aantonen dat geld niet alles bepaalt en er hier nog geen Bayern-scenario heerst.

Als Club het dit jaar niet haalt, hebben ze het toch gewoon aan zichzelf te danken. Zonder twijfel hun meest kwaliteitsvolle kern ooit.

daarenboven versta ik dat echt niet, hoewel deze CL-campagne buiten proportioneel fantastisch goed is, moet de hoofdfocus altijd de eigen competitie zijn, ALTIJD
Ha, ja. Een heel seizoen strijden om CL voetbal om dan met een B-ploeg aan te treden zodat je kan focussen op de competitie om opnieuw CL voetbal te halen.

echt waar, je moet vragen waarom je eigen competitie altijd op de 1e plaats moet staan ???
Nee ik vraag waarom dat een match in een competitie van 40 matchen met halvering van punten prioriteit moet krijgen op enkele Europese topmatchen.

Jij vindt dat een club een heel seizoen er alles aan moet doen om de beste Europese plaats af te dwingen om dan, als je die Europese match mag spelen, dat te laten lopen?
Klinkt heel Standard-ish. Laat dan een andere club CL spelen he.

omdat ge anders nu een fantastische CL speelt, en volgend jaar dan misschien niet eens deelneemt?

maar ik denk dat het gewoon een probleem is van u kunnen opladen om tegen Atletico te spelen, maar nog nooit van Westerlo gehoord te hebben?
Ik denk dat je het kan combineren met zo’n kern maar inderdaad kan er wat onderschatting zijn.

Ik snap ook niet echt de stelling over prioriteit. Bekijk die ploeg van gisteren eens. Dat is materiaal waar je los kampioen mee moet kunnen worden. Twee-drie spelers die niet de vaste basis zijn maar even goed al titels opgebracht of miljoenen gekost hebben. En 1 jong talent, dat wel.

ik heb nergens gezegd dat er niet om CL gegeven moet worden, zeker wel natuurlijk, doch de eigen competitie nog meer

Dus vanaf nu topspelers zoals Jutgla wel opstellen tegen Westerlo, en laten rusten tegen Atletico Madrid. Duidelijk. Zullen die spelers zelf ook verkiezen, denk ik.

Club Brugge geeft al 2 seizoenen op rij meer uit aan inkomende spelers dan de rest van JPL BIJ ELKAAR (Antwerp niet meegerekend) en dan beetje zeuren dat je enkele spelers niet kan laten rusten tegen een promovendus? Komaan he, niet zwanzen.

Dus vanaf nu topspelers zoals Jutgla wel opstellen tegen Westerlo, en laten rusten tegen Atletico Madrid. Duidelijk. Zullen die spelers zelf ook verkiezen, denk ik.

Club Brugge geeft al 2 seizoenen op rij meer uit aan inkomende spelers dan de rest van JPL BIJ ELKAAR (Antwerp niet meegerekend) en dan beetje zeuren dat je enkele spelers niet kan laten rusten tegen een promovendus? Komaan he, niet zwanzen.
buiten 1 troll account lijken de meeste club-supps deze nederlaag wel te kunnen plaatsen. Het was ook niet echt superslecht of zo, voldoende kansen, gewoon slecht afgewerkt. Ok, yaremchuk heeft mss een aantal basisplaatsen na elkaar nodig om vertrouwen op te doen, maar Jutgla/Sowah zijn gewoon 1e keus momenteel.
Uiteindelijk heb ik natuurlijk liever dat ze geen punten laten liggen maar als het dan toch gebeurt dan liever nu dan volgende week. Stel dat ze overwinteren in CL dan is het vermoedelijk na 1 ronde wel gedaan en dan kan je met deze kern in de playoffs toch heel veel goedmaken op Antwerp… 2 onderlinge duels in po1 dus eigenlijk “mag” je 12 ptn achter hebben en toch nog alles in eigen hand hebben

en als laatste: aangezien er geen rechtstreekse CL is voor de kampioen is de huidige CL campagne eigenlijk nog belangrijker hé, gezien de vele miljoenen verschil tussen 1e/2e dan wel 3e worden

buiten 1 troll account lijken de meeste club-supps deze nederlaag wel te kunnen plaatsen. Het was ook niet echt superslecht of zo, voldoende kansen, gewoon slecht afgewerkt. Ok, yaremchuk heeft mss een aantal basisplaatsen na elkaar nodig om vertrouwen op te doen, maar Jutgla/Sowah zijn gewoon 1e keus momenteel.
Uiteindelijk heb ik natuurlijk liever dat ze geen punten laten liggen maar als het dan toch gebeurt dan liever nu dan volgende week. Stel dat ze overwinteren in CL dan is het vermoedelijk na 1 ronde wel gedaan en dan kan je met deze kern in de playoffs toch heel veel goedmaken op Antwerp… 2 onderlinge duels in po1 dus eigenlijk “mag” je 12 ptn achter hebben en toch nog alles in eigen hand hebben

en als laatste: aangezien er geen rechtstreekse CL is voor de kampioen is de huidige CL campagne eigenlijk nog belangrijker hé, gezien de vele miljoenen verschil tussen 1e/2e dan wel 3e worden
²

Het is altijd zuur, en na een goeie europese prestatie nog meer. Maar zo goed Club deze week was, zo slecht is Club nu plots weer voor sommigen en is het wild drama maken.
Punten verliezen na een Europese match hoort er gewoon bij, zeker voor een kleine ploeg uit België die niet de weelde heeft om zomaar 2e A ploeg op te stellen. Moesten de invallers, die zeker geen reserve materiaal zijn voor alle duidelijkheid, beter doen? Zéker, maar ze staan niet in de basis voor een reden, als dat nu komt door betere alternatieven of door terugkomen uit blessure, speelt allemaal geen rol, ze zijn vermoedelijk gewoon minder in vorm.

Punten verliezen na een Europese match hoort er gewoon bij, zeker voor een kleine ploeg uit België die niet de weelde heeft om zomaar 2e A ploeg op te stellen. Moesten de invallers, die zeker geen reserve materiaal zijn voor alle duidelijkheid, beter doen? Zéker, maar ze staan niet in de basis voor een reden, als dat nu komt door betere alternatieven of door terugkomen uit blessure, speelt allemaal geen rol, ze zijn vermoedelijk gewoon minder in vorm.
Mata voor Odoi, Spileers voor Sylla, Sobol voor Meijer, Skov Olsen voor Buchanan, Lang voor Sowah en Yaremchuk voor Jutgla

Met uitzondering van Spileers zijn dat toch allemaal spelers die bij quasi elke JPL ploeg in de basis zouden staan?

Mata voor Odoi, Spileers voor Sylla, Sobol voor Meijer, Skov Olsen voor Buchanan, Lang voor Sowah en Yaremchuk voor Jutgla

Met uitzondering van Spileers zijn dat toch allemaal spelers die bij quasi elke JPL ploeg in de basis zouden staan?
Akkoord, maar ik bedoel eigenlijk vooral dat wij niet Real/City/PSG/Bayern gewijs zomaar 1 op 1 kunnen wisselen zonder veel kwaliteit in te boeten, met als gevolg dat je dan in zo'n matchen punten verliest.
Het zou zeker nog voldoende moeten zijn uiteraard, maar dat is dan ook vooral de theorie, want in de praktijk zijn dat spelers met minder vertrouwen, mindere in vorm, ... dat moet je ook mee in rekening nemen, maar intrinsiek was die ploeg gisteren niet zwakker, dat klopt.

Terug
Bovenaan