Jupiler Pro League 2022-2023

Er waren wel wat meer clubs dan Club hé die per se voor de stopzetting waren met het klassement als eindstand met nog meer dan een kwart van de matchen te spelen.

Vond dat los van alle geldkwesties maar een bizarre oplossing. In Nederland stond Ajax nog 1e, en vond ik het schrappen van dat seizoen bv gewoon logischer. Zeker als je de degradanten aan boord houdt.
wat is dan voor jou het grote verschil tussen Club "officieel" kampioen hebben en een geschrapt seizoen waarbij Club wel gewoon naar CL mag omwille van eindigen op plaats 1?

Ik zou als jarenlang Club-supporter echt niet weten exact hoeveel titels wij hebben, en zelfs al zeg je het mij nu, ik zou het morgen terug vergeten zijn... Uiteindelijk is voetbalsupporteren toch vooral het op het moment zelf genieten en ergens naar uit kijken, maar wat er in een (ver) verleden is gebeurd boeit toch veel minder?

Er waren wel wat meer clubs dan Club hé die per se voor de stopzetting waren met het klassement als eindstand met nog meer dan een kwart van de matchen te spelen.

Vond dat los van alle geldkwesties maar een bizarre oplossing. In Nederland stond Ajax nog 1e, en vond ik het schrappen van dat seizoen bv gewoon logischer. Zeker als je de degradanten aan boord houdt.
Yep, Ik bedoelde eigenlijk de gehele top 6 die toen PO1 speelde waren akkoord. En ik heb het niet enkel over Brugge. Anderlecht stond 8ste maar was toen wel in vorm. Mits winst laatste speeldag hadden die nog PO1 kunnen bereiken en Europees voetbal afdwingen. Die kans hebben ze niet gekregen. toen speelden de eerste 6 PO1. Hoe je het ook draait of keert, Club kreeg toen toch gewoon een cadeau van 30 miljoen euro. Zeker als je achteraf keek dat overal is verder gevoetbald. Dus dat ze daar een beetje van hebben moeten afgeven was wel het minste. Maar dat is een andere discussie.

Dat ze het geld moeten terug betalen aan de TV lijkt me helemaal juist. Benieuwd hoe ze dit gaan verdelen. Voor sommige ploegen zal dit toch een hele onaangename verrassing zijn. 20 miljoen op 16 ploegen is veel geld, wetende dat er al 1 ploeg geschrapt is.

Gent was toen het tegenoversgestelde voorbeeld: de klad zat er wat in, waardoor we maar wat blij waren met onze derde plek
Het gerucht doet de ronde dat we toen een duizelingwekkende 6 miljoen (!!!) betaald hebben voor Nurio aan Charleroi zodat ze het mee zouden goed keuren

wat is dan voor jou het grote verschil tussen Club "officieel" kampioen hebben en een geschrapt seizoen waarbij Club wel gewoon naar CL mag omwille van eindigen op plaats 1?

Ik zou als jarenlang Club-supporter echt niet weten exact hoeveel titels wij hebben, en zelfs al zeg je het mij nu, ik zou het morgen terug vergeten zijn... Uiteindelijk is voetbalsupporteren toch vooral het op het moment zelf genieten en ergens naar uit kijken, maar wat er in een (ver) verleden is gebeurd boeit toch veel minder?
Ik denk dat iemand als Verhaeghe daar toch anders over denkt. Maar ik had het een veel logischere oplossing gevonden alleszins.
Dat Club naar de Champions league ging als er niet werd verdergespeeld was ook niet meer dan logisch.

Ik denk dat iemand als Verhaeghe daar toch anders over denkt. Maar ik had het een veel logischere oplossing gevonden alleszins.
Dat Club naar de Champions league ging als er niet werd verdergespeeld was ook niet meer dan logisch.
Ja idd, een trainer, een voorzitter en de spelers zelf gaan dat "aantal titels" zeer belangrijk vinden, maar jij als supporter van een concurrent -> why does it bother you so much?
Zelfs de eigen supporters liggen hier niet van wakker, ik denk dat die Ajax-supporters in hun hoofd ook gewoon kampioen waren dat jaar zene

Ja idd, een trainer, een voorzitter en de spelers zelf gaan dat "aantal titels" zeer belangrijk vinden, maar jij als supporter van een concurrent -> why does it bother you so much?
Zelfs de eigen supporters liggen hier niet van wakker, ik denk dat die Ajax-supporters in hun hoofd ook gewoon kampioen waren dat jaar zene

Als Ajax supporter tel ik die alleszins niet mee nee. Kon nog veel gebeuren dat seizoen.

Dat bothert mij helemaal niet zo much. Ik vind gewoon dat België met een onlogische oplossing op de proppen kwam.

Zelfs als het seizoen gewoon gestopt was zonder kampioen was Club naar de CL gegaan omdat ze eerste stonden, du ! Dat cadeau van 30 miljoen zit vooral tussen Jo oren. Zie alle reply's hierboven.
Tuurlijk, daar gaat het ook niet om. Het gaat over het feit dat het seizoen is afgebroken. Vorig jaar heb je zelf gezien dat de uiteindelijke ploeg die bovenaan stond na de reguliere competitie toch de titel verloor in de PO. Dit is nooit gespeeld dus de uitkomst kan je nooit weten. Nu is er de makkelijkste oplossing gekozen. En op dat vlak is het logisch dat de TV de rechten terug vordert van de niet gespeelde matchen

En aangezien het een democratische beslissing was zal iedereen meebetalen
Dat weet ik zo niet, die kleine ploegen gaan dat sowieso op de G5 steken. Daar ben ik zeker van. Als je de kleine ploegen mee hiervoor laat opdraaien en de helft kan het niet betalen, is dat nefast voor de hele competitie de volgende jaren hoor.

En het is toch ook niet meer dan logisch dat dat geld terug wordt gevraagd, en dat moet men toch ook wel beseft hebben toen men besloot de competitie stop te zetten. Is ook de hoofdreden waarom in sommige competities toch alles in het werk werd gesteld om toch verder te spelen. Laat ons dus hopen dat de meeste clubs ook rekening hielden met deze extra uitgave.

En het is toch ook niet meer dan logisch dat dat geld terug wordt gevraagd, en dat moet men toch ook wel beseft hebben toen men besloot de competitie stop te zetten. Is ook de hoofdreden waarom in sommige competities toch alles in het werk werd gesteld om toch verder te spelen. Laat ons dus hopen dat de meeste clubs ook rekening hielden met deze extra uitgave.
Zeker, ik herinner me zelf nog uitspraken toen alles werd stil gelegd dat dat allemaal geen problemen ging opleveren. Eigenlijk wordt het wel eens tijd dat al die lui van onze voetbalploegen eens tegen de muur lopen. En ik bedoel echt van al onze ploegen. Al dat geldgewin maakt het voor de fans jaar na jaar minder leuk om alles te volgen. Ik hoop dat al dit nieuws van de laatste dagen onze clubleiders toch doet nadenken. Of niemand heeft binnenkort baat aan nieuwe infrastructuur

Dat weet ik zo niet, die kleine ploegen gaan dat sowieso op de G5 steken. Daar ben ik zeker van. Als je de kleine ploegen mee hiervoor laat opdraaien en de helft kan het niet betalen, is dat nefast voor de hele competitie de volgende jaren hoor.
Eindelijk naar een competitie met 14 ploegen dan, prima!

De kleine teams wilden allemaal stoppen. De enige teams die voort wilden spelen, waren Antwerp, Anderlecht, Genk en Standard. Antwerp heeft zich daar ook serieus vragen bij gesteld, onder meer om de TV-gelden.

Sven Jaecques: "We horen dat er een oplossing zou zijn om "overmacht" in te roepen in het dossier van de tv-rechten, maar dat is nog niet officieel. Dit soort dossiers moet eerst opgelost worden voor je een beslissing kunt nemen. Want het is belangrijk dat de Belgische clubs op de juiste manier en op het juiste moment de juiste beslissing nemen en we dus niet voor onze beurt spreken."

Ook Bayat heeft veel invloed gehad als voorzitter van de bond in de raad van bestuur van de JPL.

Yep, Ik bedoelde eigenlijk de gehele top 6 die toen PO1 speelde waren akkoord.
Zeker? Ik kan mij precies herinneren dat Antwerp liever wou doorspelen omdat die nog zicht hadden op die 2e plaats en omdat het toen stilletjes aan terug begon te draaien.

Edit: StevenFM zijn bericht gezien. Dat bevestigt mijn herinnering.

De kleine teams wilden allemaal stoppen. De enige teams die voort wilden spelen, waren Antwerp, Anderlecht, Genk en Standard. Antwerp heeft zich daar ook serieus vragen bij gesteld, onder meer om de TV-gelden.

Ook Bayat heeft veel invloed gehad als voorzitter van de bond in de raad van bestuur van de JPL.
Het was vooral Club Brugge dan dat drijvende kracht was. In dat geval kan je de 20 miljoen wel daar gaan halen :biglaugh:

Extreem goeie Radio Radzinski deze week, vooral als ze na een half uur beginnen losgaan op de taktiek, Vandenhaute, Hein en Vandenbempt.

Mooi hoe men nog net niet zegt hoe Peterke de gepamperde Neerpede jeugd analyses gebruikt om de oerdomme beslissing van zijn dikke vriend Wouter om Kompany te vervangen door Mazzu te gaan verdedigen.

Eigenlijk echt een triestige plant toch, die Vandenbempt. Eerst volledig in de zak van Vanholsbeeck en co. En nu de handpomp van zijn dikke vriend Woutertje.

Terug
Bovenaan