Jupiler Pro League 2022-2023

Als je alle matchen live ter plaatse wil volgen, zowel Europees als in de competitie, moet je werkloos & single zijn denk ik.
ook niet, want dan kan je je geen abo meer verloorloven
en zeker niet als ze, zoals ze bij ons deden, meteen ook (de onzekere) matchen van PO1 eraan toegevoegd hebben

Tegen Seraing niet gaan zien omdat het te hard aan het regenen was :shy:

Bij ons is het vooral een miserie om als nieuwe fan aan een ticket te geraken met al dat registratiegedoe. Free your seat is ook een tijd geleden afgeschaft waardoor lege abonneeplekken leeg blijven nu.

En verder is er absoluut een gebrek aan respect vanuit de Pro League naar de supporters toe. Nog maar recent dat de nieuwe wedstrijddata slechts 1 week op voorhand werden aangekondigd. Zo kan je natuurlijk niks plannen, laat staan als bezoekende supportersclub die bussen en inschrijvingen etc. moet regelen.

En ik snap volkomen dat sommige mensen absoluut geen zin hebben in zondagavondmatchen. Ik ben zelf ook maar tegen middernacht thuis en ik woon op 45 min fietsen.

Bizarre kerels dan wel. Want de laatste jaren waren net op dat vlak een verademing tov de jaren ervoor.
Ook dat is subjectief, dat besef ik heel goed. Sommigen houden niet van zogenaamd 'breien' en zien liever snel rechttoe-rechtaan-voetbal. Ook bij Anderlecht zijn er zo, best veel tegenwoordig. Vroeger was dat minder. Moest Anderlecht voor het grote deel domineren en op de helft van de tegenstand kamperen maar ik merk wel dat het publiek aan 't veranderen is.
En als sommigen zeggen 'goed voetbal' bedoelen ze vaak ook vooral 'winnen'. Dat mag natuurlijk, ieder zijn meug.

Zelf had ik al verlengd en het uiteindelijk maar zo gelaten, met de kans om ook af en toe de Futures te gaan zien. Maar ik haal geen toeren meer uit om te gaan als het niet past.

Zitten naast het nieuwe 'sfeervak' (in de hoek achter de goal aan de kant van de uitploeg), en die zaten vorige match met een paar pipo's er alles aan te doen om ons vak mee te krijgen, waar niemand zin in had. Was bijna ambras daardoor. Sorry als ik mij verveel in een slaapverwekkende kutmatch ga ik niet staan dansen en springen, en zo dachten er blijkbaar velen in ons vak. Wij zijn een cinemapubliek, altijd zo geweest en ik wil dat houden aub.

Ook dat is subjectief, dat besef ik heel goed. Sommigen houden niet van zogenaamd 'breien' en zien liever snel rechttoe-rechtaan-voetbal. Ook bij Anderlecht zijn er zo, best veel tegenwoordig.

Los van dat zogezegd gebrei, toch genoeg matchen waar we heel veel kansen hadden. Maar als het idd vooral over de resultaten gaat, maakt dat mss minder uit voor sommigen. Wat idd allemaal ok is.

Vorig seizoen ook vaak heel goeie sfeer in het stadion, die ik al even niet had gezien. Dus denk wel wat er veel mensen vaak met plezier naar het stadion kwamen.

Bizarre kerels dan wel. Want de laatste jaren waren net op dat vlak een verademing tov de jaren ervoor.
is al jaar na jaar dat die meer en meer aan het zagen waren over rsca en hoe er gevoetbald werd, druppel was iets met de mobiliteit rond het stadion was blijkbaar serieus verslechterd was.

Tegen Seraing niet gaan zien omdat het te hard aan het regenen was :shy:

Bij ons is het vooral een miserie om als nieuwe fan aan een ticket te geraken met al dat registratiegedoe. Free your seat is ook een tijd geleden afgeschaft waardoor lege abonneeplekken leeg blijven nu.
En verder is er absoluut een gebrek aan respect vanuit de Pro League naar de supporters toe. Nog maar recent dat de nieuwe wedstrijddata slechts 1 week op voorhand werden aangekondigd. Zo kan je natuurlijk niks plannen, laat staan als bezoekende supportersclub die bussen en inschrijvingen etc. moet regelen.

En ik snap volkomen dat sommige mensen absoluut geen zin hebben in zondagavondmatchen. Ik ben zelf ook maar tegen middernacht thuis en ik woon op 45 min fietsen.
Die verdomde combi regeling als bezoekende supporter doet er toch ook geen goed aan hoor. Ik zou echt wel es met een paar maten naar iets hier in de buurt gaan rijden (gent, Kortrijk, Zulte, Oostende,...) om es te gaan zien, maar neen, dat kan gewoon totaal niet, zucht :sarcastic:
Triestig dat dit nodig is op zich, maar goed, te veel marginalen overal, dat is duidelijk... Maar er zijn toch matchen waar een combi regeling echt niet nodig is gewoon?

Die verdomde combi regeling als bezoekende supporter doet er toch ook geen goed aan hoor. Ik zou echt wel es met een paar maten naar iets hier in de buurt gaan rijden (gent, Kortrijk, Zulte, Oostende,...) om es te gaan zien, maar neen, dat kan gewoon totaal niet, zucht :sarcastic:
Triestig dat dit nodig is op zich, maar goed, te veel marginalen overal, dat is duidelijk... Maar er zijn toch matchen waar een combi regeling echt niet nodig is gewoon?
Gohja dat is maar hoe je het bekijkt he. Dat je op verplaatsing moet gaan met een supportersclub is op zich niet verkeerd. Tegenwoordig krijg je als club maar een beperkt aantal kaarten op verplaatsing. Als je dan van die bezoekende kaarten er ook een deel gaat geven aan mensen die eens sporadisch willen gaan kijken in het bezoekende vak omdat het in hun buurt ligt, zijn de mensen die hun club wekelijks volgen met de bus de dupe omdat men die tickets aan iemand geeft die eens 1 keer wilt gaan kijken.

Gohja dat is maar hoe je het bekijkt he. Dat je op verplaatsing moet gaan met een supportersclub is op zich niet verkeerd. Tegenwoordig krijg je als club maar een beperkt aantal kaarten op verplaatsing. Als je dan van die bezoekende kaarten er ook een deel gaat geven aan mensen die eens sporadisch willen gaan kijken in het bezoekende vak omdat het in hun buurt ligt, zijn de mensen die hun club wekelijks volgen met de bus de dupe omdat men die tickets aan iemand geeft die eens 1 keer wilt gaan kijken.
Akkoord hiermee hoor. Ik stoor me meer dat dit elke keer met een bus moet zijn.
Zal wel voor mijn eigen veiligheid zijn, maar spijtig dat dit gewoon niet kan...

Gent - Brugge is combi-regeling geen overbodige luxe, tbh.
en was dat vroeger niet allemaal nog veel erger?
mja, maar nu is het resultaat dat je gewoon bijna niet meer kan gaan naar een uitmatch, omdat je per sé op die bus moet zitten.
en zeker met dat die supportsclubs meestal vrij lokaal zijn, en bepaalde clubs over het hele land supporters hebben... als je in de rand rond Brussel een FCB-sup zijt (ze bestaan), ga je niet inschrijven in een club in Brugge, om dan op matchdag naar ginder te rijden, de bus naar Anderlecht te nemen, bus terug, en dan weer helemaal naar huis te rijden, bvb.

de grap is dat je vaak wél een ticket in het thuisvak kan kopen, en je dus gewoon tussen rivaliserende supporters zit. wat de bedoeling is van combi om te vermijden... Gent - Brugge en Gent - Anderlecht vorig jaar was bvb mijn thuisvak goed volgelopen door die bezoekende supporters. (ok, die matchen zitten het uitvak ook wel vol)

Gent - Brugge is combi-regeling geen overbodige luxe, tbh.
en was dat vroeger niet allemaal nog veel erger?

mja, maar nu is het resultaat dat je gewoon bijna niet meer kan gaan naar een uitmatch, omdat je per sé op die bus moet zitten.
en zeker met dat die supportsclubs meestal vrij lokaal zijn, en bepaalde clubs over het hele land supporters hebben... als je in de rand rond Brussel een FCB-sup zijt (ze bestaan), ga je niet inschrijven in een club in Brugge, om dan op matchdag naar ginder te rijden, de bus naar Anderlecht te nemen, bus terug, en dan weer helemaal naar huis te rijden, bvb.

de grap is dat je vaak wél een ticket in het thuisvak kan kopen, en je dus gewoon tussen rivaliserende supporters zit. wat de bedoeling is van combi om te vermijden... Gent - Brugge en Gent - Anderlecht vorig jaar was bvb mijn thuisvak goed volgelopen door die bezoekende supporters. (ok, die matchen zitten het uitvak ook wel vol)
Als je samenwerkt met een goede club is dat allemaal niet nodig. Ik heb zelf 15 jaar mee aan het bestuur gestaan van een supportersclub van Anderlecht uit de Kempen. Wij hadden bijvoorbeeld ook Limburgse fans die bij ons waren aangesloten. Als wij dan naar Sint Truiden of Genk reden spraken wij met die mensen af in Ham/Tessenderlo of dergelijke om daar op te stappen in hun buurt.

Misschien dat de ploegen die toen de competitie perse wilden stilleggen dit maar moeten betalen :unsure:

mssn moeten de bezoekende supporters zich dan eens leren gedragen ipv ambras te zoeken of letterlijk de boel af te breken :(

Misschien dat de ploegen die toen de competitie perse wilden stilleggen dit maar moeten betalen :unsure:
Ik vermoed dat je op Club doelt? Ik denk dat Club toen al voldoende sinterklaas heeft gespeeld met extra geld voor Genk, rsca etc ... was toen al overdreven dus een beetje shocked dat je zou vinden dat het nog meer zou moeten zijn??

Deze snap ik ook niet goed, hoezo moeilijke discussie? Je gaat OHL etc toch niet laten betalen terwijl ze toen nog niet profiteerden van het hoge tv-geld?
Daarnaast dreigt ook een moeilijke discussie over hoe de factuur onder de clubs verdeeld moet worden. Een club als Moeskroen was in 2019-2020 nog een 1A-club, maar is intussen afgezakt naar de amateurreeksen. Omgekeerd zijn clubs als Oud-Heverlee Leuven, Union en Westerlo nu eersteklassers, maar speelden ze drie jaar geleden nog in 1B.

Ik vermoed dat je op Club doelt? Ik denk dat Club toen al voldoende sinterklaas heeft gespeeld met extra geld voor Genk, rsca etc ... was toen al overdreven dus een beetje shocked dat je zou vinden dat het nog meer zou moeten zijn??

Bij die gegarandeerde 90% van de CL-inkomsten verzuipt die tv-inkomsten voor 1 club in het niets natuurlijk. Het blijft een wrange uitkomst wat daar toen gebeurd is, gegeven het feit dat men elders wel gewoon ging verder voetballen. Maar bon, was weer zo'n voorbeeld van typisch Belgisch gemarchandeer waar uiteindelijk het geheel slechter is uitgekomen. As usual.

Voor zover ik weet heeft Club geen 50% van de stemrechten en heeft men dat niet alleen kunnen beslissen en zoals gezegd is er een overdreven zak geld naar rsca gegaan in vergelijking met de andere clubs, dus als er nu 1 club is die niet hoeft te klagen in heel die historie dan zijn jullie het toch wel?

Ja Club heeft CL inkomsten gehad, maar rsca stond 8e op moment van stopzetting met nog slechts 1 match te spelen... toch krijgen jullie een vergoeding voor het missen van Europees voetbal, dat blijft van de pot gerukt, maar soit.

Dat heel die beslissing met haken en ogen aan elkaar hing: akkoord
Dat Club een goede zaak heeft gedaan: akkoord (maar wel credits voor Club om ook gewoon 1e te staan op dat moment, nietwaar?)
Dat rsca reden tot klagen heeft: nope, not all, zie hierboven.

Voor zover ik weet heeft Club geen 50% van de stemrechten en heeft men dat niet alleen kunnen beslissen en zoals gezegd is er een overdreven zak geld naar rsca gegaan in vergelijking met de andere clubs, dus als er nu 1 club is die niet hoeft te klagen in heel die historie dan zijn jullie het toch wel?

Ja Club heeft CL inkomsten gehad, maar rsca stond 8e op moment van stopzetting met nog slechts 1 match te spelen... toch krijgen jullie een vergoeding voor het missen van Europees voetbal, dat blijft van de pot gerukt, maar soit.

Dat heel die beslissing met haken en ogen aan elkaar hing: akkoord
Dat Club een goede zaak heeft gedaan: akkoord (maar wel credits voor Club om ook gewoon 1e te staan op dat moment, nietwaar?)
Dat rsca reden tot klagen heeft: nope, not all, zie hierboven.

Jij blijft het maar op Anderlecht richten. Daar gaat het mij helemaal niet om.

Jij blijft het maar op Anderlecht richten. Daar gaat het mij helemaal niet om.
ok, ik nam die insteek omdat 1 rsca-sup het artikel postte en 2 andere rsca-supps reageerden op mijn post :wink:

In any case -> ze hebben gezamenlijk de beslissing gemaakt die toen gemaakt is, dan mogen zo gezamenlijk het bedrag terug betalen, lijkt me maar logisch en verdeelsleutel lijkt mij ook straightforward -> gewoon dezelfde als diegene die gebruikt is om dat tv-geld te verdelen. Ik snap niet waarom ze daar lang over zouden moeten discuteren?

ok, ik nam die insteek omdat 1 rsca-sup het artikel postte en 2 andere rsca-supps reageerden op mijn post :wink:

In any case -> ze hebben gezamenlijk de beslissing gemaakt die toen gemaakt is, dan mogen zo gezamenlijk het bedrag terug betalen, lijkt me maar logisch en verdeelsleutel lijkt mij ook straightforward -> gewoon dezelfde als diegene die gebruikt is om dat tv-geld te verdelen. Ik snap niet waarom ze daar lang over zouden moeten discuteren?

Er waren wel wat meer clubs dan Club hé die per se voor de stopzetting waren met het klassement als eindstand met nog meer dan een kwart van de matchen te spelen.

Vond dat los van alle geldkwesties maar een bizarre oplossing. In Nederland stond Ajax nog 1e, en vond ik het schrappen van dat seizoen bv gewoon logischer. Zeker als je de degradanten aan boord houdt.

Terug
Bovenaan