Jupiler Pro League 2022-2023

En waarom zou een speler die constant uit positie loopt en dan ook nog eens vaak gevaarlijke balverliezen heeft voor stabiliteit zorgen?
Ja, verovert al eens een bal, en geeft al eens ne goeie pas. Maar is absoluut geen 6, is een ok 8 die een paar goeie matchen speelt en dan denkt dat hij alles eens zelf gaat oplossen. En omdat hij als een halve gare over dat veld crost, zijn de truitje nat/grinta fans er helemaal gek van. Mag allemaal he. Maar een stabiele factor vind ik het allerminst, en dan heb ik het nog niet over die constante blessures waardoor je er sowieso niet op kan rekenen.
Daar ga ik u ook in gelijk geven. De 'grote patron' en de beste middenvelder is Trebel niet. Idem over zijn blessures heb je gelijk. Ik heb dat, in het topic hier, een paar weken geleden vermeld dat Kana en Arnstad wel nog hun kansen gaan krijgen op het middenveld want een heel seizoen blijft Trebel niet blessurevrij.
Maar in de matchen waarin ik Tebel, dit seizoen, live bezig zag (op TV is het natuurlijk anders) en ik hem enkele minuten in de gaten hield zag ik wel dat hij die jonge gasten coachte en onder hun voeten durfde te geven. Ik zie dat (bijna) helemaal niet als we met ons jonge middenveld (Kana, Arnstad) spelen. En dat is toch ook ergens belangrijk? Terwijl je helemaal gelijk hebt, hoop ik dat je ergens mijn punt verstaat.

Eigenlijk zie ik er ook liever een paar vertrekken zodat ze met dat geld 1 goede middenvelder kunnen aankopen. Om nu snel iemand te zeggen: Olsson. Die heb ik letterlijk nog niets goed zien doen. Integendeel, als hij invalt ligt hij merendeel aan de basis voor een tegenaanval. Zelf tegen Bern was hij de schuldige van die late vrije trap in de verlengingen.

Kanu, Morioka en Vlap wel degelijk vele malen erger dan Verschaeren, maar haalt niet het niveau dat je mag verwachten natuurlijk. Ik had gedacht/gehoopt dat hij dit jaar zijn laatste stappen kon zetten om te bevestigen, maar helaas. Voorbereiding was uitstekend met meerdere doelpunten en assists, sinds de officiele start echter nul statistieken. Zorgwekkend.

Kanu had wel periodes waarin hij goed speelde en opeens scoorde. Trouwens werd Kanu niet meer gebruikt als spits?
Verschaeren blijft wel op zijn zelfde niveau. Je ziet bij momenten dat er talent inzit maar het wil er precies niet uitkomen. Moet wel zeggen als je Verschaeren live bezig ziet dat je de indruk krijgt dat hij het spel vertraagt (lees het als loopt altijd veel te lang met de bal) daar hij het precies zelf wilt forceren. Ik kan me zelf niet direct voor de geest halen of hij dit seizoen al 1 keer echt op doel heeft geschoten of een echte kans heeft afgedwongen?

Ik heb meer en meer de indruk dat hij bij Verschaeren wat een mentaal probleem is.
Die was goed bezig tot zijn eerste blessure en iedereen was er (misschien té) lyrisch over en nu wil die precies al die adelbrieven iets te hard bewijzen.

Daar ga ik u ook in gelijk geven. De 'grote patron' en de beste middenvelder is Trebel niet. Idem over zijn blessures heb je gelijk. Ik heb dat, in het topic hier, een paar weken geleden vermeld dat Kana en Arnstad wel nog hun kansen gaan krijgen op het middenveld want een heel seizoen blijft Trebel niet blessurevrij.
Maar in de matchen waarin ik Tebel, dit seizoen, live bezig zag (op TV is het natuurlijk anders) en ik hem enkele minuten in de gaten hield zag ik wel dat hij die jonge gasten coachte en onder hun voeten durfde te geven. Ik zie dat (bijna) helemaal niet als we met ons jonge middenveld (Kana, Arnstad) spelen. En dat is toch ook ergens belangrijk? Terwijl je helemaal gelijk hebt, hoop ik dat je ergens mijn punt verstaat.

Eigenlijk zie ik er ook liever een paar vertrekken zodat ze met dat geld 1 goede middenvelder kunnen aankopen. Om nu snel iemand te zeggen: Olsson. Die heb ik letterlijk nog niets goed zien doen. Integendeel, als hij invalt ligt hij merendeel aan de basis voor een tegenaanval. Zelf tegen Bern was hij de schuldige van die late vrije trap in de verlengingen.

Kanu had wel periodes waarin hij goed speelde en opeens scoorde. Trouwens werd Kanu niet meer gebruikt als spits?
Verschaeren blijft wel op zijn zelfde niveau. Je ziet bij momenten dat er talent inzit maar het wil er precies niet uitkomen. Moet wel zeggen als je Verschaeren live bezig ziet dat je de indruk krijgt dat hij het spel vertraagt (lees het als loopt altijd veel te lang met de bal) daar hij het precies zelf wilt forceren. Ik kan me zelf niet direct voor de geest halen of hij dit seizoen al 1 keer echt op doel heeft geschoten of een echte kans heeft afgedwongen?

Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het eens dat we leiderschap en persoonlijkheid missen. Maar niet alleen op het middenveld imo. Trebel, Hoedt, Refaelov, Olsson, Raman, ... Onze "ervaren" spelers zijn stuk voor stuk geen persoonlijkheden, en hebben te weinig leiderschap.

Een Sadiki en Kana hebben dat natuurlijk leiderschap bv wel in zich, maar zijn nog niet de titularissen om de kar te trekken. Eigenlijk zou er eindelijk eens een ervaren speler moeten komen die dat leiderschap wel in zich heeft en tegelijk een sportieve meerwaarde bieden. Alleen zijn dat meestal geen goedkope profielen.

Kanu werd gehaald als spits denk ik. Maar werd toen opeens op het middenveld geposteerd. Denk dat hij daar de meeste matchen gespeeld heeft. Mij heel veel aan geërgerd die periode.

Verschaeren heeft imo vooral zijn blessures niet goed verteerd, en lijkt soms schrik te hebben zich opnieuw te blesseren. Verder is hij niet de speler die de ploeg op sleeptouw gaat nemen, maar wel goed kan presteren in een ploeg die lekker draait. Maar zo zijn er wel meer in onze kern. Dat laag zwaartepunt toch iets dat niet iedere speler heeft. Hopelijk kan hij de klik maken, maar dit seizoensbegin is het niet goed. Al zijn er momenteel wel grotere problemen dan Verschaeren. Zie die in een minder fysieke competitie wel nog een mooie carrière maken.

Meer halen dan top 4 lijkt mij met dit voetbal heel moeilijk, tenzij we heel veel geluk hebben. Want gisteren kan je met veel geluk nog een punt halen als 1 van die 2 VAR fases toch een penalty was geweest. Maar heel verdient was dat gelijkspel dan niet te noemen. Vooral die lange ballen storen. Meer dan "dat gebrek" van onder Kompany ...

Terug
Bovenaan