Jupiler Pro League 2022-2023

We hebben gewoon geen kern, in de breedte, die op 3 fronten kan meedoen (Competitie, beker en europees).
Haal Rafa en Silva uit de ploeg en er gaat al enorm veel creativiteit weg.
Ik hoop dat Silva een heel seizoen fit blijft en een hoog niveau kan behouden want anders hebben we een spitsen probleem. Hopelijk komt Esposito er snel door.
Ons middenveld mist ook een patron. Moet zeggen dat het middenveld zonder Trebel stabiliteit mist (persoonlijke mening).
Kwa defensie vind ik Hoedt wisselvallig. Maakt elke match fouten en terwijl hij ergens een goeie lange bal heeft trapt hij er bij manier van spreken eerst 5 slecht. Ook achteraan hebben we niet echt iemand die hem kan vervangen of hem onder druk kan zetten om beter te spelen.

Kortom, als de ervaren gasten een blessure hebben of vermoeidheid in de benen hebben blijven de jonge gasten over en met die jonge gasten gaan we gewoon verder op het elan zoals we nu zien. Ene match goed en de andere macht slecht.

En dat we vandaag verloren hebben van Union verschiet ik ook niet van. Union is een ploeg die ze bijna 3 seizoenen voltallig hebben kunnen houden. Die mentaliteit en die automatismen die ze onder Mazzu er hebben ingebakken gaan ze gewoon verder zetten onder de Karel.
En bij ons? Mazzu moet er een systeem inkrijgen en hopen dat we een ploeg kunnen behouden voor langer dan 1 seizoen. Maar als je weet dat we Silva huren dan weet je dat we volgend jaar waarschijnlijk weer met andere spitsen spelen.

Laatst bewerkt:
Ons middenveld mist ook een patron. Moet zeggen dat het middenveld zonder Trebel stabiliteit mist (persoonlijke mening).

En waarom zou een speler die constant uit positie loopt en dan ook nog eens vaak gevaarlijke balverliezen heeft voor stabiliteit zorgen?
Ja, verovert al eens een bal, en geeft al eens ne goeie pas. Maar is absoluut geen 6, is een ok 8 die een paar goeie matchen speelt en dan denkt dat hij alles eens zelf gaat oplossen. En omdat hij als een halve gare over dat veld crost, zijn de truitje nat/grinta fans er helemaal gek van. Mag allemaal he. Maar een stabiele factor vind ik het allerminst, en dan heb ik het nog niet over die constante blessures waardoor je er sowieso niet op kan rekenen.

Akkoord met het eerste, maar dat is Trebel natuurlijk ook niet. Middenveld met Kana-Verschaeren-Arnstad en daarbij horende invallers Olsson en Ashimeru is te weinig. Daar gaat echt een patron bij moeten als je niet in de problemen wilt komen. Voetballend heel fijn middenveld, maar dat wordt veel te makkelijk weggezet.

Akkoord met het eerste, maar dat is Trebel natuurlijk ook niet. Middenveld met Kana-Verschaeren-Arnstad en daarbij horende invallers Olsson en Ashimeru is te weinig. Daar gaat echt een patron bij moeten als je niet in de problemen wilt komen. Voetballend heel fijn middenveld, maar dat wordt veel te makkelijk weggezet.
En je bent er natuurlijk weinig mee als je met een trainer zit die niet per se wil voetballen. Met deze kern moet je ballen, en niet terugzakken en op de counter rekenen. Daar hebben we (gelukkig) de spelers niet voor.

Niet Mazzu zijn schuld uiteraard, maar vooral van de personen die dachten dat hij de lijn van Kompany kon verderzetten. (zoveel beter kon doen) Voorlopig lijkt dat alvast niet het geval. Want laten we niet zeveren, die kwalificatie tegen Young Boys vooral heel veel geluk mee gemoeid. Het geluk dat ontbrak in de thuismatch tegen Vitesse vorig seizoen.

Yari Verschaeren moet toch de zwakste nummer 10 ooit zijn in een Anderlecht shirt?

Het is eigenlijk van kwaad naar erger gegaan
Michel Vlap, Ryota Morioka, Nicolae Stanciu, Massimo Bruno, Dennis Praet, Kanu, Ahmed Hassan, Gilles De Bilde, Walter Baseggio en Pär Zetterberg.

Yari Verschaeren moet toch de zwakste nummer 10 ooit zijn in een Anderlecht shirt?

Het is eigenlijk van kwaad naar erger gegaan
Kanu, Morioka en Vlap wel degelijk vele malen erger dan Verschaeren, maar haalt niet het niveau dat je mag verwachten natuurlijk. Ik had gedacht/gehoopt dat hij dit jaar zijn laatste stappen kon zetten om te bevestigen, maar helaas. Voorbereiding was uitstekend met meerdere doelpunten en assists, sinds de officiele start echter nul statistieken. Zorgwekkend.

Kanu, Morioka en Vlap wel degelijk vele malen erger dan Verschaeren, maar haalt niet het niveau dat je mag verwachten natuurlijk. Ik had gedacht/gehoopt dat hij dit jaar zijn laatste stappen kon zetten om te bevestigen, maar helaas. Voorbereiding was uitstekend met meerdere doelpunten en assists, sinds de officiele start echter nul statistieken. Zorgwekkend.
Een dipje kan heus nog wel eens, maar ik vrees dat het inderdaad het type is dat te plat zal blijken voor Anderlecht en straks bij OHL ofzo het mooie weer maakt om dan nog eens een floptransfer te zijn van Gent of iets soortgelijks.

Een dipje kan heus nog wel eens, maar ik vrees dat het inderdaad het type is dat te plat zal blijken voor Anderlecht en straks bij OHL ofzo het mooie weer maakt om dan nog eens een floptransfer te zijn van Gent of iets soortgelijks.
Vrij simpel om een Yari uit de wedstrijd te houden , zet nen bijter 24/7 in die zene nek dat ne kop groter is . ik zou gewoon Arnstad op den 10 zetten .

Ashimeru was vorig seizoen toch het missende stukje op het middenveld. Die moet die positie toch terug kunnen veroveren?

We hebben gewoon geen kern, in de breedte, die op 3 fronten kan meedoen (Competitie, beker en europees).
Haal Rafa en Silva uit de ploeg en er gaat al enorm veel creativiteit weg.
Ik hoop dat Silva een heel seizoen fit blijft en een hoog niveau kan behouden want anders hebben we een spitsen probleem. Hopelijk komt Esposito er snel door.
Kwa defensie vind ik Hoedt wisselvallig. Maakt elke match fouten en terwijl hij ergens een goeie lange bal heeft trapt hij er bij manier van spreken eerst 5 slecht. Ook achteraan hebben we niet echt iemand die hem kan vervangen of hem onder druk kan zetten om beter te spelen.

Kortom, als de ervaren gasten een blessure hebben of vermoeidheid in de benen hebben blijven de jonge gasten over en met die jonge gasten gaan we gewoon verder op het elan zoals we nu zien. Ene match goed en de andere macht slecht.

En dat we vandaag verloren hebben van Union verschiet ik ook niet van. Union is een ploeg die ze bijna 3 seizoenen voltallig hebben kunnen houden. Die mentaliteit en die automatismen die ze onder Mazzu er hebben ingebakken gaan ze gewoon verder zetten onder de Karel.
En bij ons? Mazzu moet er een systeem inkrijgen en hopen dat we een ploeg kunnen behouden voor langer dan 1 seizoen. Maar als je weet dat we Silva huren dan weet je dat we volgend jaar waarschijnlijk weer met andere spitsen spelen.

Wel wel, dat waren allemaal dingen die Kompany had aangegeven en waarvoor hij op de korrel werd genomen. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Op dit moment werd er eigenlijk maar 1 echt goeie helft gespeeld op al een 9-tal matchen: tegen STVV.

Nu, Mazzu riep luid dat hij voor de titel kon gaan met deze kern. Wel, dat hij het dan maar bewijst.

Yari trappelt gewoon al 2 seizoenen ter plaatse qua niveau. Maakt amper progressie, veel te zenuwachtig aan de bal, komt ook te weinig in de positie om te scoren of assists te geven. Zou ook wat meer body moeten kweken maar is natuurlijk niet evident als je die bouw niet mee hebt.

Yari trappelt gewoon al 2 seizoenen ter plaatse qua niveau. Maakt amper progressie, veel te zenuwachtig aan de bal, komt ook te weinig in de positie om te scoren of assists te geven. Zou ook wat meer body moeten kweken maar is natuurlijk niet evident als je die bouw niet mee hebt.
Ik weet ook niet wat zijn grote kwaliteit is: Snelheid? Vista? Afwerken? Combinatie?

Ik weet ook niet wat zijn grote kwaliteit is: Snelheid? Vista? Afwerken? Combinatie?
Ik denk eerder dat hij in alles vrij doorsnee is. Blinkt in niks uit maar valt ook niet echt door de mand.

Allez, verbeter mij als ik fout ben he Anderlecht-fans. No shade naar Verschaeren maar verder dan Anderlecht zie ik die persoonlijk niet geraken.

Yari heeft een dijk van een voorbereiding gespeeld dus toen dacht ik ook wel dat hij dit seizoen eindelijk ging beginnen knallen, maar sinds de competitieve wedstrijden begonnen zijn nog niet veel laten zien. Heeft natuurlijk ook al wel op zijn jonge leeftijd twee zware blessures gehad maar hij is nu toch al lang genoeg weer blessurevrij dat hij toch op topniveau zou moeten zijn. Hopelijk komt het er dit seizoen nog uit, draait toch al lang genoeg mee dat we wel bepaalde verwachtingen mogen hebben.

Luister , IK zeg niet da die 20 waard is .
Met de woorden Rode Duivels , nen 10,etc bedoel ook gewoon dat dat ook de prijs opdrijft + ze gaan hoog beginnen hè .
Maar zoals em nu speelt komen ze hem nog ni gratis halen .
Maar het tij kan rap keren in voetbal.

Yari Verschaeren, die ziet er toch nog steeds uit als een schooljongen. Als uw postuur niet meegroeit moet ge natuurlijk heel erg goed kunnen voetballen, en dat ontbreekt toch wel bij hem. Mocht die nu wat groter en sterker zijn waren zijn voetballende kwaliteiten wellicht meer dan voldoende, maar nu vrees ik ervoor.

Om zich te meten met de, soms letterlijk, grote jongens weegt hij gewoon, ook weer soms letterlijk, te licht.

Terug
Bovenaan