Jupiler Pro League 2022-2023

Verfrissend om een Nielsen in de ploeg te hebben :smile:. Ik houd van die directe speelstijl. Ons middenveld vond ik gisteren bij momenten wel zwak. Had de indruk dat we enorm veel duels verloren of amper iets konden recupereren.
Er waren vragen bij Nielsen, maar dat wordt echt een toptransfer voor ons. Die begint zijn draai te vinden en zorgt toch echt voor een extra impuls op het middenveld, ander type speler dan de rest van de middenvelders (Vanaken, Rits, Balanta, Vormer, Odoi,...). Die gaat niet snel uit de ploeg verdwijnen als die zo voort doet.

Wat de vergelijking Jutglà/Bacca betreft, die eerste is goed begonnen, maar gaat toch echt moeten bevestigen om op hetzelfde niveau te komen als Bacca. Die was toch een pak atletischer, sneller en completer, ik vind Jutglà er nogal mja, onsportief uitzien. Beetje vergelijkbaar met Vazquez indertijd, niet qua spelstijl en type, maar je begreep perfect waarom die niet doorgebroken was bij Barça. Een Bacca bv zag ik dan weer wel in een absolute topploeg spelen.

Er waren vragen bij Nielsen, maar dat wordt echt een toptransfer voor ons. Die begint zijn draai te vinden en zorgt toch echt voor een extra impuls op het middenveld, ander type speler dan de rest van de middenvelders (Vanaken, Rits, Balanta, Vormer, Odoi,...). Die gaat niet snel uit de ploeg verdwijnen als die zo voort doet.

Wat de vergelijking Jutglà/Bacca betreft, die eerste is goed begonnen, maar gaat toch echt moeten bevestigen om op hetzelfde niveau te komen als Bacca. Die was toch een pak atletischer, sneller en completer, ik vind Jutglà er nogal mja, onsportief uitzien. Beetje vergelijkbaar met Vazquez indertijd, niet qua spelstijl en type, maar je begreep perfect waarom die niet doorgebroken was bij Barça. Een Bacca bv zag ik dan weer wel in een absolute topploeg spelen.

En toch is het meerendeel van de Barca supporters woest dat ze Jutgla hebben weg gedaan.
Hopelijk bevestigt hij, maar ik heb er een goed oog in, itt Larin.

Als ik Jutgla zie zou ik denken dat ze bij Barca gewoon Suarez hebben proberen te klonen. Dat was ook niet de meest atletische spits, maar Jutgla staat ook vaak op de goeie plaats, kan meevoetballen en kan gewoon een kans voor zichzelf creëeren. Bacca vind ik alleszins al niet completer, veel meer dan goals maken moest je daar toch niet van verwachten, maar daar was ie dan wel heel goed in.
Je kan Jutgla inderdaad niet op snelheid lanceren en veel kopduels op voorzetten gaat ie ook niet winnen, maar dat is dan ook niet het soort voetbal dat Club wil spelen.

En toch is het meerendeel van de Barca supporters woest dat ze Jutgla hebben weg gedaan.
Goh voor Barcelona komt die toch veel te kort hoor. Er zullen enkele reacties die het jammer vinden dat die weg is maar het overgrote deel weet goed genoeg dat die te zwak is hoor. Ik ben zelf hevige Barca fan en zit op verschillende forums en fanclub. Ik heb nog nergens gehoord dat er iemand woest is over deze transfer.

Ik zit bij een fanclub van Barcelona en daar heeft zelfs nog niemand iets gezegd over Jutgla. Die kennen die zelfs niet.

Hij doet het wel uitstekend moet ik zeggen.

Yep stevige ploeg .
We zijn goed bezig, maar we moeten wel afwachten wat we tegen de topploegen kunnen. Tegen Brugge hadden we altijd moeten winnen, maar voor de rest hebben we toch tegen kleinere tegenstanders moeten spelen. Ik kijk wel uit naar volgend weekend. De derby tegen STVV. De haat is de afgelopen jaren toch weer terug groter geworden met het kasseien-incident en de taferelen in het bezoekersvak in STVV.

Gisteren was het eigenlijk een moeilijke wedstrijd. Seraing parkeerde echt de bus. Uiteindelijk wel een goede uitslag met een sterke Tresor en Paintsil. Heel vreemd met het uitvallen van Oyen en de transfer van Ito. Nooit gedacht dat we zo een flanken gingen hebben.

We zijn goed bezig, maar we moeten wel afwachten wat we tegen de topploegen kunnen. Tegen Brugge hadden we altijd moeten winnen, maar voor de rest hebben we toch tegen kleinere tegenstanders moeten spelen. Ik kijk wel uit naar volgend weekend. De derby tegen STVV. De haat is de afgelopen jaren toch weer terug groter geworden met het kasseien-incident en de taferelen in het bezoekersvak in STVV.

Gisteren was het eigenlijk een moeilijke wedstrijd. Seraing parkeerde echt de bus. Uiteindelijk wel een goede uitslag met een sterke Tresor en Paintsil. Heel vreemd met het uitvallen van Oyen en de transfer van Ito. Nooit gedacht dat we zo een flanken gingen hebben.
Volgens mij hebben jullie op dit moment ook den beste trainer .

Matchwinnaar Gianni Bruno zet ploegmakkers op scherp voor Limburgse derby met opvallend shirt​

Gianni Bruno scoorde tegen KV Mechelen zijn eerste twee treffers in het shirt van STVV. Tijdens de viering trok de supersub een opvallend shirt aan met een duidelijke boodschap voor de Limburgse rivalen uit Genk. Ook uit zijn interview na de match blijkt dat de Kanaries zin hebben in de derby. “Ik kijk er zeker naar uit”, vertelde Bruno.

Merci om onze spelers nog eens wat meer op scherp te zetten.

Volgens mij hebben jullie op dit moment ook den beste trainer .
Hij doet het tot nu toe overal goed. Bij THES, bij KV Mechelen (al had hij daar ook blijkbaar een moeilijke periode) en nu bij ons. Vrancken heeft hier trouwens als voetballer ook iets prachtig neergezet met De Decker, Chatelle en Soetaers. Ongelofelijk dat we toen met die spelers tweede zijn geworden na Anderlecht. De titel zat er toen echt in. Ook onze spitsen toen: Vandebergh, Bosnjak en Ljubojevic. Culthelden.

Straks de Ghelamsico! 😎
Ik ben benieuwd of we mentaal al zijn bekomen van de Europese uitschakeling en wat de opstelling gaat zijn. Hopelijk flankspelers (Myoshi en Valencia) op de flanken en geen centrale spelers (Ekkelenkamp) want dat werkte toch niet. Ook benieuwd of hij De Laet eens op de bank gaat zetten want al enkele matchen echt slecht, blijkbaar toch weinig vertrouwen in Bataille?

Straks de Ghelamsico! 😎
Ik ben benieuwd of we mentaal al zijn bekomen van de Europese uitschakeling en wat de opstelling gaat zijn. Hopelijk flankspelers (Myoshi en Valencia) op de flanken en geen centrale spelers (Ekkelenkamp) want dat werkte toch niet. Ook benieuwd of hij De Laet eens op de bank gaat zetten want al enkele matchen echt slecht, blijkbaar toch weinig vertrouwen in Bataille?
De Laet op de bank maar ook al onze flanken op de bank. Lijkt een 3-5-2 te zijn, dus alles wordt weeral omgegooid. Vines en Bataille toch echt niet goed genoeg om zelf heel die flank voor hun rekening te nemen.

De Laet op de bank maar ook al onze flanken op de bank. Lijkt een 3-5-2 te zijn, dus alles wordt weeral omgegooid. Vines en Bataille toch echt niet goed genoeg om zelf heel die flank voor hun rekening te nemen.
Geen fan van switchen van opstelling maar in het algemeen wel van 3-5-2. Als wingback hebben ze wel minder verdedigende taken wat vooral voor Bataille goed is. Beide hebben normaal ook wel een goede voorzet dus hopen dat ze af en toe de achterlijn kunnen halen. We zien wel!

Terug
Bovenaan