Jupiler Pro League 2022-2023

Balanta was tot nieuwjaar vorig jaar by far de sterkste speler van Club. Was alomtegenwoordig in het ballen recupereren en degelijk in het voetballen. Onbegrijpelijk dat die toen onder Schröder moest banken voor Odoi (en nu opnieuw).

Balanta is echt wel heel matig, wel beter dan Odoi waarschijnlijk dus die moet wel spelen imo. Feit is wel dat Club minstens twee centrale mids moet aanschaffen. Zeker nu Vanaken een jaar of twee op vakantie in Engeland zal gaan.

Als je Balanta vorig jaar voor nieuwjaar geregeld zag spelen, kan ik me niet voorstellen dat iemand hem matig zou noemen. Was echt iedere week bij de uitblinkers toen.

Ik zou toch ook eerder met een middenveld Vanaken - Nielsen - Balanta spelen. En Rits kan in de plaats van zowel Nielsen als Balanta indien nodig en als die weer fit is. Als Vanaken gaat moet er uiteraard wel een vervanger voor hem komen, we hebben echt niemand die hem kan vervangen imo.

Als je Balanta vorig jaar voor nieuwjaar geregeld zag spelen, kan ik me niet voorstellen dat iemand hem matig zou noemen. Was echt iedere week bij de uitblinkers toen.
Ja maar dat is bijna een jaar geleden intussen. :unsure:

Vanaken vervangen is inderdaad een moeilijk geval. Hooguit kon je een jaar depanneren als je er op tijd bij was met Mertens. Januzaj centraal posteren? Je gaat sowieso uitkomen bij een fysiek meer dynamisch profiel want een Vanaken is echt wel een zeldzaamheid.

Gaat wel een moeilijke worden want waar vind je iemand met zijn kwaliteiten die in België wil komen voetballen.
Mja, of ergens een Zuid-Amerikaan die nog redelijk onbekend is zoals Vargas indertijd of een net niet speler van Barça of Madrid of dergelijke zoals Vazquez, toch 2 van de meest fijnbesnaarde en meest getalenteerde spelers die hier hebben rondgelopen de laatste jaren.

Of we kopen gewoon de draaischijf van één van onze concurrenten, we zijn toch niet voor niks het Bayern of Ajax van België zeker. :tongue:

Mja, Balanta mag gewoon niet meer meedoen nadien. Dat begrijpen we dus niet. Blijkbaar willen Schröder en Hoefkens een meer voetballende 6, maar dat is Odoi eigenlijk ook niet.

Ik vind Odoi best verdienstelijk, maar ik zou die toch ook eerder wat als depanneur uitspelen, kan zelfs op de flank als Mata bv wat aan het verzuipen is. Maar als dragende speler op de 6, zeker in de CL, mist die toch serieus wat body.

't is echt erg.
In het spel waren we beter dan OHL, maar aanvallend stellen wij echt 0,0000 voor. Veel gebrei maar zuivere kansen 0 en Emond die gewoon niks kan. En dan OHL die ons 2x laat zien hoe je een kans afmaakt.
En over die 3de goal nog gezwegen. Shamir is echt een schande dat je zo iemand überhaupt minuten laat spelen.

Emond, Shamir, Boljevic, Dusenne,.. Die mogen in 1B hun schoenen zelfs niet aan doen.

Ik durf zelfs niet meer naar wedstrijden te kijken, doet teveel pijn aan de ogen.
We staan er zelfs nog slechter voor dan vorig seizoen. De puinhoop die Venanzi achterlaat is gigantisch.
Dit duurt nog jaren voor we weer aansluiting vinden met de top.

Nu lees ik dat het bestuur gaat samenzitten met Lamkel Zé, de kers op de taart.

Ik durf zelfs niet meer naar wedstrijden te kijken, doet teveel pijn aan de ogen.
We staan er zelfs nog slechter voor dan vorig seizoen. De puinhoop die Venanzi achterlaat is gigantisch.
Dit duurt nog jaren voor we weer aansluiting vinden met de top.

Nu lees ik dat het bestuur gaat samenzitten met Lamkel Zé, de kers op de taart.
Mbokani is ook weer transfervrij :unsure:

Ja maar dat is bijna een jaar geleden intussen. :unsure:

Vanaken vervangen is inderdaad een moeilijk geval. Hooguit kon je een jaar depanneren als je er op tijd bij was met Mertens. Januzaj centraal posteren? Je gaat sowieso uitkomen bij een fysiek meer dynamisch profiel want een Vanaken is echt wel een zeldzaamheid.
Alex Collado van Barca zou wel eens kunnen als vervanger voor Vanaken (als die wil komen)

Edit: nvm, die is blijkbaar vorige week al verhuurd

Lang 4 tot 6 weken out. Verdoeme eh.
Weg transfer. Maar ik geloof erin dat hij nog gaat knallen als hij terug is om een transfer in de winter of komende zomer af te dwingen.

Lang 4 tot 6 weken out. Verdoeme eh.
Weg transfer. Maar ik geloof erin dat hij nog gaat knallen als hij terug is om een transfer in de winter of komende zomer af te dwingen.
Ik geloof niet dat hij de transfer zou gekregen hebben die hij wou. Laat hem maar herstellen en sterk spelen, een jaartje zonder fratsen en dan komt die transfer er wellicht wel.

Had er precies al vrede mee om nog wat langer in Brugge te blijven, zelfs voor de blessure. Aan inzet zal het wel niet liggen iig.

Praet naar Club (via loan) zou op tafel liggen. Doe maar!

Ik weet niet waarom Lang vrede zou hebben genomen met een verlengd verblijf. Wou toch niet starten om blessures te vermijden? Als Lang zo speelt als tegen OHL begrijp ik trouwens niet waarom de buitenlandse clubs niet in de rij staan (zelfs ondanks zijn maniertjes die overigens al even nauwelijks invloed hebben op z'n spel en speelt bovendien ook iedere keer met veel inzet zelfs als hij in wat mindere vorm was).

Lang is een van de beste spelers die ik ooit live zag spelen in de JPL.

Nog een paar maanden knallen bij Club, een top WK en dan voor 30 miljoen weg is dan nog beter dan nu vertrekken voor 15-20 miljoen...

Terug
Bovenaan