Jupiler Pro League 2022-2023

Solleke zal het duidelijk nooit leren. Ik dacht dat we in onze korte privé interactie in het tussenseizoen geëindigd waren op "leven en laten leven", maar hij moet mij er toch weer bijsleuren. So sad.

Misschien terug on topic? Dit is niet het feedback topic. Daar kan je reclameren als je het niet vindt kunnen wanneer mensen op een forum op een beschaafde manier hun mening posten.

Maar er zijn hier nu toch maar weinigen die zich "aangevallen voelen" ivm die fase met de rode kaart? Integendeel, quasi iedereen is het er mee eens dat het geen rood was.

Ik ging daarnet enkel in op @Silence en @quo_vadis die die fout op Jutgla geen fout vonden. Terwijl daar zelfs geen twijfel over zou mogen zijn, en ja, dan stoort mij dat wel dat die antibril voor dergelijke onzin zorgt.
Dat gebeurt zoveel in een match en wordt zelden gefloten. Hoevaak heeft Mata zijn handen niet gebruikt in die duels met Messaoudi om eenste duwen of de doorgang te beleten? En hij doet dit gewoon altijd. Zelfs Franky VDE zei het tijdens de match.

Heeft toch niets met anti te maken?

Dat gebeurt zoveel in een match en wordt zelden gefloten. Hoevaak heeft Mata zijn handen niet gebruikt in die duels met Messaoudi om eenste duwen of de doorgang te beleten? En hij doet dit gewoon altijd. Zelfs Franky VDE zei het tijdens de match.

Mata is gewoon een geslepen voetballer. De penalty-fase tussen Paintsil en hem in de openingsmatch was ook zoiets.. Hij stopt midden in beweging, waarbij ge dan weet dat de speler achter u tegen u op vliegt en ook reflexmatig zijn handen zet. Slim gespeeld want dan is het gewoonweg een fout en dat leverde hen in dat geval dan ook de overwinning op. Zo voetballers hebt ge nu eenmaal ook nodig en ik hoop oprecht dat Vrancken dat er bij ons ook in krijgt.

Heeft toch niets met anti te maken?
Franky zei dat idd over Mata, lang voor deze fase, had daar dus niks mee te maken.

Maar het is nog iets anders om in een duel (slim) je armen te gebruiken, zeker op een zodanige manier dat het geen fout is of ze toch zelden fluiten en deze fase, waar die verdediger Jutgla, die wil doorlopen voor zijn 1-2, gewoon met een overduidelijke duw tegenhoudt. Als ge nu echt nog blijft beweren dat dit geen fout was, ja, dan bekijk je het echt niet objectief.

Ik heb weinig problemen met Babaluna tbh. Ik zou perfect met hem ene kunnen gaan drinken. Enigste die ik hier echt niet kan uitstaan en dat is wederzijds is Slayer. En Starspike zijn overdreven anti club gehuil/calimero en club haat krijg ik het ook wel vaak van en zullen nooit vriendjes zijn.

Maar buiten die 2 trek ik me weinig aan hier. Ik weet van mezelf dat ik graag een beetje uitdaag en soms wat provoceer maar ik kan er redelijk goed tegen dat ikzelf op de korrel genomen wordt. Ik hou van animo op een forum.
We spreken wel is af :) neutraal terrein :)

Franky zei dat idd over Mata, lang voor deze fase, had daar dus niks mee te maken.

Maar het is nog iets anders om in een duel (slim) je armen te gebruiken, zeker op een zodanige manier dat het geen fout is of ze toch zelden fluiten en deze fase, waar die verdediger Jutgla, die wil doorlopen voor zijn 1-2, gewoon met een overduidelijke duw tegenhoudt. Als ge nu echt nog blijft beweren dat dit geen fout was, ja, dan bekijk je het echt niet objectief.
Ik had het dan ook over die keer dat Franky het zei en hoe Mata verdedigt. Het gaat dus over duwen/trekken bij verdedigen en dat de ene blijkbaar meer mag dan de ander ;-).

Ik blijf erbij dat een gelijkaardige fase vaak gewoon niet gefloten wordt want zoiets gebeurt 100 keer in een match zonder een fout (zie vb met Mata maar die is dan blijkbaar "slim".). En jij bent objectief als Club supporter en ik niet als KVK supporter. Heerlijk :coolbrows:

Soit het verandert niets aan de zaak dat Club een verdiende zege pakte.

Toch enorm veel moeite gekost om van een zwakke tegenstander te winnen. Onze eerste goal is een lucky flater. Die tegengoal, de voorzet ... onze verdedigers enkel naar de bal aan het gapen en ondertussen wandelt de tegenstander zich vrij.
Vreselijke 2e helft, duw toch eens serieus door voor die 2e/3e. Ik ben toch niet echt fan van Odoi, kan zelden het overzicht bewaren als er druk op hem gezet wordt, en in duels toch zwakker dan Balanta, en momenten dat hij dan klaagt op ploegmaats als hij zelf lomp balverlies heeft ... Rits kan soms onopvallend zijn maar we missen die toch enorm lijkt me. Vanaken goed gestart maar daana toch ook weer weggezakt, niet?
Benieuwd naar blessure Lang trouwens, hoop toch niet te erg.

Een hele goeie eerste helft van ons qua mentaliteit en druk naar voren, maar we krijgen geen kans gecreëerd en 2 kansen van OHL gaan meteen binnen.
Die rode kaart nu van OHL was zeker niet opzettelijk, maar ik kan wel begrijpen dat je ze geeft.

Balikwisha echt wel de uitblinker.

't is echt erg.
In het spel waren we beter dan OHL, maar aanvallend stellen wij echt 0,0000 voor. Veel gebrei maar zuivere kansen 0 en Emond die gewoon niks kan. En dan OHL die ons 2x laat zien hoe je een kans afmaakt.
En over die 3de goal nog gezwegen. Shamir is echt een schande dat je zo iemand überhaupt minuten laat spelen.

Emond, Shamir, Boljevic, Dusenne,.. Die mogen in 1B hun schoenen zelfs niet aan doen.

Mata is gewoon een geslepen voetballer. De penalty-fase tussen Paintsil en hem in de openingsmatch was ook zoiets.. Hij stopt midden in beweging, waarbij ge dan weet dat de speler achter u tegen u op vliegt en ook reflexmatig zijn handen zet. Slim gespeeld want dan is het gewoonweg een fout en dat leverde hen in dat geval dan ook de overwinning op. Zo voetballers hebt ge nu eenmaal ook nodig en ik hoop oprecht dat Vrancken dat er bij ons ook in krijgt.
Ik hoorde de commentatoren toen wat "klagen" dat Mata gewoon stopt met lopen waardoor Paintsil tegen hem aanloopt (en het daardoor zelfs geen fout vonden). Mata wacht toch gewoon op de bal? Hij kan toch moeilijk verder lopen als de bal er nog niet was. En zet inderdaad zijn lichaam zodat hij de bal kan meenemen. Goed gedaan, dat zeker.

Club gisteren weer redelijk goed, vooral aanvallend. Als ze even efficiënt waren als tegen OHL was het gewoon 5-2 ofzo. Geven wel nog teveel kansen weg tegen een toch wel matige tegenstander. Dat moet eruit natuurlijk. Beste spelers gisteren waren (opnieuw) Jutgla en vooral Nielsen. Die laatste zorgt echt voor veel drive op het middenveld zeg (wat Club echt nodig had). Sowah ook weer verdienstelijk, maar blijft soms toch wat ongelukkig in z'n acties soms. Odoi op de 6 moet echt zo snel mogelijk stoppen. Niets tegen Odoi, maar hij kan daarvoor gewoon niet goed genoeg voetballen. Dan toch echt 100x liever Balanta (die blijkbaar volledig is afgeschreven). Mechele past gewoon niet in het spel met hoge druk dat Club wil spelen dus die kan daar eigenlijk niet blijven staan. Veel te traag en onwendbaar. Boyata lijkt me daar overigens niet veel beter (maar wel iéts) in. Blijft zonde dat ze Denayer daarvoor niet hebben kunnen halen.

Ik hoorde de commentatoren toen wat "klagen" dat Mata gewoon stopt met lopen waardoor Paintsil tegen hem aanloopt (en het daardoor zelfs geen fout vonden). Mata wacht toch gewoon op de bal? Hij kan toch moeilijk verder lopen als de bal er nog niet was. En zet inderdaad zijn lichaam zodat hij de bal kan meenemen. Goed gedaan, dat zeker.

Club gisteren weer redelijk goed, vooral aanvallend. Als ze even efficiënt waren als tegen OHL was het gewoon 5-2 ofzo. Geven wel nog teveel kansen weg tegen een toch wel matige tegenstander. Dat moet eruit natuurlijk. Beste spelers gisteren waren (opnieuw) Jutgla en vooral Nielsen. Die laatste zorgt echt voor veel drive op het middenveld zeg (wat Club echt nodig had). Sowah ook weer verdienstelijk, maar blijft soms toch wat ongelukkig in z'n acties soms. Odoi op de 6 moet echt zo snel mogelijk stoppen. Niets tegen Odoi, maar hij kan daarvoor gewoon niet goed genoeg voetballen. Dan toch echt 100x liever Balanta (die blijkbaar volledig is afgeschreven). Mechele past gewoon niet in het spel met hoge druk dat Club wil spelen dus die kan daar eigenlijk niet blijven staan. Veel te traag en onwendbaar. Boyata lijkt me daar overigens niet veel beter (maar wel iéts) in. Blijft zonde dat ze Denayer daarvoor niet hebben kunnen halen.
Ik vind Sowah echt wel groeien en beter worden, die heeft gewoon ook ergens de pech dat Larin gewoon echt te plat is voorlopig, paar goei voorzetten van Sowah op hem, maar hij trapt voorlopig geen deuk in een pakje boter. Hoop dat die nog beter wordt, want voorlopig blijf ik er serieus bij op mijn honger zitten!

Ik vind Sowah echt wel groeien en beter worden, die heeft gewoon ook ergens de pech dat Larin gewoon echt te plat is voorlopig, paar goei voorzetten van Sowah op hem, maar hij trapt voorlopig geen deuk in een pakje boter. Hoop dat die nog beter wordt, want voorlopig blijf ik er serieus bij op mijn honger zitten!
Sowah heeft duidelijk vertrouwen nodig, maar dat zie ik nog wel goedkomen, op voorwaarde dat we 3-5-2 blijven spelen.
Maar met onze wankele defense zou het wel eens kunnen dat we terug naar 4-3-3 gaan en dan zit Sowah weer met de miserie dat hij op de flank moet staan, en eigenlijk 2e keus is want ga er vanuit dat Skov en TJ altijd spelen als ze fit zijn.

Zou graag Boyata + Sylla in verdediging zien spelen want Mechele ben ik echt beu gezien, en volledig eens hierboven ivm Balanta -> altijd een risico op kaarten maar hij is wel pak beter dan Odoi.

Anyway, 10/15 is een overhoopt succes want draait nog van geen kanten en geluk met de kalender dat we nog niet tegen toppers moesten spelen... maar wordt wel dringend dat we de nieuwe transfers vastleggen want met deze 11 komen we er duidelijk niet. Als het een beetje tegenzit gaat die ene bal niet op de lat maar net eronder en verliezen we gisteren gewoon 2 punten.

Waarom is Balanta 1 of andere cultleider geworden en wanneer is dat juist gebeurd?
no sweat, no glory? Balanta gaat er altijd de volle 200% voor en in sommige matchen hebben we dat echt wel nodig. Nielsen mag daar van mij ook spelen (was zijn plaats bij Union zeker?) maar veel overschot hebben we al niet op het middenveld momenteel.

Waarom is Balanta 1 of andere cultleider geworden en wanneer is dat juist gebeurd?
Hoe lang zijde gij al Club supporter? :tongue:

Wij hebben het toch altijd al gehad voor spelers en zeker middenvelders die de mouwen opstropen en er invliegen?

Elke tegenstander en de supporters daarvan haten Balanta, en dat is een goed teken. Is gewoon een beest op die 6 en heeft ook echt nog wel een behoorlijke techniek. Ik vond in elk geval dat die, zeker in de CL, zelden heeft teleurgesteld.

Terug
Bovenaan