Jupiler Pro League 2022-2023

Ik kan beide kanten wel begrijpen in deze.
Langs de andere kant, als je als cafe geen 70 euro per maand kan opbrengen dan is er iets mis met je verdienmodel en moet je je daarover enkele vragen stellen.

En voetbalkantines rond de kerktoren die rekent op zijn vrijwilligers?

€150/maand is veel geld voor (kleinere) clubs die het voetbal uitzenden op zondagnamiddag/avond.

€150/maand is veel geld voor (kleinere) clubs die het voetbal uitzenden op zondagnamiddag/avond.
En meestal geen 2,30 euro vraagt voor een pint, maar aan meer schappelijke prijzen omdat het maar een kantine is.

Zoals met heel veel zaken, steekproefgewijs?
Het feit dat de kans er is dat je gecontroleerd zal worden, zal 90% dat gewoon wel betalen hoor.

70 tot 150 euro afh. van de grootte en aantal bezoekers. Zo'n kleine club/voetbalkantine zal dus eerder aan 70 euro zitten.
4 zondagen per maand, 18 euro per zondag. 6 uur voor de 2 namiddagmatchen die meestal het meeste volk trekken.

Gaat gij mij wijsmaken dat die zelfs geen 3 euro per uur winst maken op het aanbieden van voetbal? Dan gaat deze meerkost van ocharme 18 euro per zondag geen verschil maken he, dan zijn ze sowieso al stervende.

Trek dat door naar cafes die ook voetbal op vrijdag, zaterdag en zondag aanbieden. Dan zijn we bezig over een meerkost van ocharme 1, maximum 2 euro per uur. Enkel tijdens de uren van de voetbal. Als je het doortrekt naar alle uren per maand, dan spreek je over centiemen meerkost per uur.

We spreken hier niet over monsterbedragen. Ik begrijp dat niemand graag extra betaalt, ik zou liefst al mijne voetbal ook gratis kijken. Maar laat ons niet doen alsof deze kost er effectief op inhakt bij gezonde zaken.
En als zo'n klein bedrag voor problemen zorgt, dan heeft de zaak wel wat meer problemen dan dit.

Toch blijft het schandalig. Ge biedt een abo aan, verkloot het voetbal qua uren en gaat dan NOG extra aanrekenen voor bepaalde klanten.
Binnenkort allemaal IPTV zetten en dan ist fini met die zever.

Dat is toch niks nieuw. In andere landen gebeurt dat ook al hoor.

Dan is dat daar even schandalig.

Dat is bijna wereldwijde gaslighting: Laten we op zoveel mogelijk plaatsen zoveel mogelijk shitty dingen doen tot mensen het abnormaal vindt dat een bepaald land die shitty dingen niet heeft.

Dat tribune - basis - tribune gedoe vind ik toch geen goede aanpak van Hoefkens. Doet me denken aan de eerste maanden van Kompany. Toen pendelden bepaalde spelers ook constant tussen de tribune en de basis voor geen duidelijke reden.

Ironisch. Van de Brugge-fans mocht iedereen blijven BEHALVE Mechele.

Technische staff heeft dat geinterpreteerd als iedereen wegdoen BEHALVE Mechele. Lekker zeg.
't Voordeel is dat nu hij alleen gaat staan vanachter, hij zijn concentratie niet meer kan verliezen door de andere CV te coachen. Je gaat zien dat hij gaat openbloeien en vaste waarde wordt op 't WK!

Terug
Bovenaan