Jupiler Pro League 2022-2023

En wat denken de Genk supporters van Dessers? Houden of toch nog weg doen?
Op dit moment ben ik positief over hem. Voor het seizoen had ik mijn twijfels. Zijn veldspel is echt wel degelijk en hij werkt keihard. Hij weegt echt op een verdediging. Het enige waar ik wel mijn twijfels over heb zijn die missers. Tegen Brugge ook echt 2 à 3 dikke kansen de nek omgewrongen. En dan was er gisteren die penaltymisser. Tegen AEK ging er ook al een penalty van hem niet binnen.

Laatst bewerkt:
KVK gaat zich moeten herpakken of zou wel eens drastisch jaar kunnen worden. Ook nog versterkingen nodig.
Ik vrees het.. geloof en steun bij de supporters is ook al enkele jaren weg. De tijd dat Kortrijk een moeilijke verplaatsing is lijkt me ver weg.

Op dit moment ben ik positief over hem. Voor het seizoen had ik mijn twijfels. Zijn veldspel is echt wel degelijk en hij werkt keihard. Hij weegt echt op een verdediging. Het enige waar ik wel mijn twijfels over heb zijn die missers. Tegen Brugge ook echt 2 à 3 dikke kansen de nek omgewrongen. En dan was er gisteren die penaltymisser. Tegen AEK ging er ook al een penalty van hem niet binnen.
Zie je Dessers en Onuachu samen spelen?

Klinkt een beetje zoals Wilmots :unsure:

Hopelijk heb ik ongelijk maar ik vrees het. Straks Europees spelen op deze manier en we gaan een paar vooroorlogse scores zien
Vorig jaar werden we deze periode nog weggespeeld door gent (6-1 ) mss is het eens nodig om eens tik te krijgen

Vorig jaar werden we deze periode nog weggespeeld door gent (6-1 ) mss is het eens nodig om eens tik te krijgen
Ben wel benieuwd naar vrijdag eigenlijk. Zulte Waregem speelde vlot eentijdsvoetbal op de Bosuil met snelle flankwissels en counters en maakten goed gebruik van de aanwezige ruimtes, juist datgene waar Brugge al twee wedstrijden mee sukkelt.

Zie je Dessers en Onuachu samen spelen?
Nee, niet direct. Dat laat de opstelling niet toe. Dan zou hij ook al misschien rond Onuachu moeten spelen en dan is er een plaats op het middenveld weg. En op de 10 hebben we Trésor, Castro en El Khannous. Ik denk dat ze vol voor de laatste gaan op de 10. Zeker na zijn match van gisteren.

En wat denken de Genk supporters van Dessers? Houden of toch nog weg doen?

Een kern met Onuachu en Dessers zou geweldig zijn en ik heb een zeer goed gevoel bij Nemeth naar de toekomst toe.
Maar als ik moet kiezen... Een heeeeeeeeeel moeilijke. Voor mij is Onuachu zonder twijfel de betere voetballer. Maar Dessers past mogelijk beter in het type voetbal dat Vrancken wil spelen (Nemeth is ook zo een type) en die ligt bovendien zeer goed in de groep en bij de supporters. En beide in de ploeg zou eerder een uitzondering zijn.
Al ga ik er nog steeds vanuit dat die beide in september niet meer in Genk zitten.

Dat heb je dan met Dessers. Die eerste goal was heel mooi, en een pak moeilijker dan een aantal kansen die die achteraf kreeg. Dat scoort hij dan wel.
Geef Dessers teveel tijd en hij gaat twijfelen of hij wordt nonchalant. Geef hem ballen waarop hij puur op instinct op moet reageren, en dan is hij een stuk succesvoller.
Afin, dat denk ik enkel na Club en Standard. Van vorige seizoenen weet ik het niet goed meer.

Dat heb je dan met Dessers. Die eerste goal was heel mooi, en een pak moeilijker dan een aantal kansen die die achteraf kreeg. Dat scoort hij dan wel.
Geef Dessers teveel tijd en hij gaat twijfelen of hij wordt nonchalant. Geef hem ballen waarop hij puur op instinct op moet reageren, en dan is hij een stuk succesvoller.
Afin, dat denk ik enkel na Club en Standard. Van vorige seizoenen weet ik het niet goed meer.
Wat natuurlijk kenmerkend is voor een matige spits, genre Dessers. Vanzeir gelijkaardige spits. Slagen er dan in om plots een jaar boven zichzelf en boven hun kwaliteiten uit te stijgen, maar eenmaal die flow weg is valt toch telkens weer op hoe matig de speler in kwestie is.

Zo'n Dessers vind ik een heel fijne kerel en past op zich qua kwaliteiten wel bij Genk, maar gaat nooit dit niveau kunnen overstijgen.

Dessers is gewoon wat een houten klaas, maar staat wel vaak op de juiste positie en dat is de helft van het werk. Heeft inmiddels zelfs de ervaring van een Europese finale te spelen. Matige kwaliteiten, maar er hangt wel iets 'extra' aan vast imo.

Weegt ook enorm op een verdediging. Je kan die geen 2 minuten uit het oog verliezen dus dat is best slopend om tegen te spelen, hoe matig zijn kwaliteiten ook zijn.
En het feit dat je zijn truitje na elke match kunt uitwringen vind ik persoonlijk ook wel een pluspunt. Die jongen werkt echt hard.

Een topspits wordt het natuurlijk nooit. Hij lijkt me eerder iemand die perfect zou renderen in een 2 spitsen systeem waar hij vooral als bliksemafleider werkt zodat de eigenlijke killer meer ruimte krijgt. Maar het middenveld van Genk laat dat idd niet toe om daar een pion voor op te offeren.

Ik kan me wel vinden in die straf.
Maar inderdaad enkel op voorwaarde dat er consequent gaat opgetreden worden en ik denk dat we allemaal wel weten dat dat niet het geval gaat zijn.

Na lange tijd nog eens een wedstrijd gekeken van Essevee, en moet zeggen fris en leuk voetbal. Wel verloren tegen Antwerp, maar hebben zeker niet onder gelegen.
Goed dat de Dury overschotten en paar Brugse linken weg zijn.

Leuke jonge spelers bijgekomen wel.
Kijk je normaal geen matchen van Waregem meer dan?

Met Leye waait er effectief een nieuwe wind door de club. Zijn onervarenheid schrok me wat af maar zijn algemene waarden waar hij voor staat als trainer/persoon (inzet, intensieve trainingen, bepaalde filosofie,... & bovenal waar het schoentje vaak wrong vroeger: geen vriendjespolitiek meer) spraken dan wel weer in zijn voordeel. En slechter dan Dury kon het niet zijn (alhoewel Simons... :unsure:).

Als je nu na 2 matchen ziet dat er een duidelijke lijn in het spel zit, spelers die weten wat ze moeten doen wanneer ze al dan niet in balbezit zijn en er toch wel deftig voetbal op de mat gebracht wordt met duidelijke looplijnen dan boeit het al niet meer dat hij onervaren is als trainer. En bovenal, er is inzet! Wetende dat de kwaliteit van de kern zeker niet sterker (maar zelfs zwakker) is dan waar Dury jarenlang mee heeft kunnen werken dan weet je genoeg.

Er moet sowieso nog versterking bijkomen want onze bank is zo goed als onbestaand en bepaalde posities zijn echt wel onderbemand. Er mag echt wel nog wat kwaliteit bij. Enkel ons middenveld zit momenteel goed, ik zou durven zeggen dat we daar met Rommens, Sissako/Tambedou/Miroshi/Vigen & Ramirez die we net hebben aangetrokken (eindelijk nog eens een 10, eindelijk nog eens creativiteit, snakken we al jaren naar -> misschien zijn mijn verwachtingen hierdoor ook wel iets te hoog van hem) ons sterkste middenveld in jaren zullen hebben. We hebben nog een spits nodig (gezien er kans is dat Gano ook nog zal vertrekken) & flankaanvallers aub (enerzijds wanneer Dompé zou vertrekken maar anderzijds zitten we daar ook echt wel met een tekort), verdediging zit ook nog wel wat krap. Anderzijds ben ik blij dat onze kern goed is uitgekuist en er veel te zware contracten weg zijn gevallen, hoe een club als Waregem jarenlang zo een contracten heeft aangeboden & aan kapitaalvernietiging (vn. met dank aan Dury) heeft gedaan daar zijn geen woorden voor.

Het is nog vroeg om conclusies te trekken en mijn verwachtingen liggen sowieso laag maar het feit dat onze trainer een correct beleid met de juiste waarden voert is voor mij al veel waard & kan ik weer voor de volle 100% procent achter mijn club staan. Net omdat dat hetgeen is waar ik mij de laatste pakweg 4 jaar aan heb gestoord bij Dury en mij op een bepaalde manier ook wat heeft weggeduwd van mijn club. Niet dat het enkel Dury was, iedereen in de club was ziek (zoals Cordier die een stropop was van Dury). Als je ons transferbeleid van de laatste jaren alleen al bekijkt zie je genoeg wanbeleid (wansmakelijk). Dat spelletje lijkt me nu gedaan te zijn. Op naar betere tijden!

Laatst bewerkt:
Lamkel Ze slaat weer toe, hij weigert zijn medische testen af te leggen bij Omonia. Omonia is van plan om naar de FIFA te stappen. Ze geraken maar niet van die onwaarschijnlijke zot af bij den Antwerp

Oprecht benieuwd hoe rechtlijnig dit soort fouten zullen bestraft worden dit seizoen. Afgaande op vorige seizoenen zal dit wel weer een grap worden.
Nu denk ik oprecht wel dat daar meer rechtlijnigheid in is. Die indicatieve tabel heeft al veel commentaar gekregen, maar moet wel zorgen dat dergelijke fouten nu eenmaal rechtlijnig en consequent worden behandeld. Ik vond het ook donkergeel, maar als je het bestraft met rood moet je het ook bekijken als 'natrappen'.

Het zijn trouwens 2 speeldagen, wat gewoon de minimumstraf is voor 'fysiek wangedrag'.

Nu denk ik oprecht wel dat daar meer rechtlijnigheid in is. Die indicatieve tabel heeft al veel commentaar gekregen, maar moet wel zorgen dat dergelijke fouten nu eenmaal rechtlijnig en consequent worden behandeld. Ik vond het ook donkergeel, maar als je het bestraft met rood moet je het ook bekijken als 'natrappen'.

Het zijn trouwens 2 speeldagen, wat gewoon de minimumstraf is voor 'fysiek wangedrag'.

Ishak heeft er 3 gekregen. 2 effectief en 1 voorwaardelijk.

Terug
Bovenaan