Na lange tijd nog eens een wedstrijd gekeken van Essevee, en moet zeggen fris en leuk voetbal. Wel verloren tegen Antwerp, maar hebben zeker niet onder gelegen.
Goed dat de Dury overschotten en paar Brugse linken weg zijn.
Leuke jonge spelers bijgekomen wel.
Kijk je normaal geen matchen van Waregem meer dan?
Met Leye waait er effectief een nieuwe wind door de club. Zijn onervarenheid schrok me wat af maar zijn algemene waarden waar hij voor staat als trainer/persoon (inzet, intensieve trainingen, bepaalde filosofie,... & bovenal waar het schoentje vaak wrong vroeger: geen vriendjespolitiek meer) spraken dan wel weer in zijn voordeel. En slechter dan Dury kon het niet zijn (alhoewel Simons...

).
Als je nu na 2 matchen ziet dat er een duidelijke lijn in het spel zit, spelers die weten wat ze moeten doen wanneer ze al dan niet in balbezit zijn en er toch wel deftig voetbal op de mat gebracht wordt met duidelijke looplijnen dan boeit het al niet meer dat hij onervaren is als trainer. En bovenal, er is inzet! Wetende dat de kwaliteit van de kern zeker niet sterker (maar zelfs zwakker) is dan waar Dury jarenlang mee heeft kunnen werken dan weet je genoeg.
Er moet sowieso nog versterking bijkomen want onze bank is zo goed als onbestaand en bepaalde posities zijn echt wel onderbemand. Er mag echt wel nog wat kwaliteit bij. Enkel ons middenveld zit momenteel goed, ik zou durven zeggen dat we daar met Rommens, Sissako/Tambedou/Miroshi/Vigen & Ramirez die we net hebben aangetrokken (eindelijk nog eens een 10, eindelijk nog eens creativiteit, snakken we al jaren naar -> misschien zijn mijn verwachtingen hierdoor ook wel iets te hoog van hem) ons sterkste middenveld in jaren zullen hebben. We hebben nog een spits nodig (gezien er kans is dat Gano ook nog zal vertrekken) & flankaanvallers aub (enerzijds wanneer Dompé zou vertrekken maar anderzijds zitten we daar ook echt wel met een tekort), verdediging zit ook nog wel wat krap. Anderzijds ben ik blij dat onze kern goed is uitgekuist en er veel te zware contracten weg zijn gevallen, hoe een club als Waregem jarenlang zo een contracten heeft aangeboden & aan kapitaalvernietiging (vn. met dank aan Dury) heeft gedaan daar zijn geen woorden voor.
Het is nog vroeg om conclusies te trekken en mijn verwachtingen liggen sowieso laag maar het feit dat onze trainer een correct beleid met de juiste waarden voert is voor mij al veel waard & kan ik weer voor de volle 100% procent achter mijn club staan. Net omdat dat hetgeen is waar ik mij de laatste pakweg 4 jaar aan heb gestoord bij Dury en mij op een bepaalde manier ook wat heeft weggeduwd van mijn club. Niet dat het enkel Dury was, iedereen in de club was ziek (zoals Cordier die een stropop was van Dury). Als je ons transferbeleid van de laatste jaren alleen al bekijkt zie je genoeg wanbeleid (wansmakelijk). Dat spelletje lijkt me nu gedaan te zijn. Op naar betere tijden!