Jupiler Pro League 2022-2023

Ik ga na 2 matchen een nieuwe T1 nog niet direct afschieten. Had iedereen verwacht dat het vanaf week 1 champagnevoetbal ging zijn?

Nielsen is er pas, de internationals zijn nog niet zo heel lang mee aan het trainen... Onder Schreuder duurde het ook enkele maanden eer het systeem echt klikte en dat was met een redelijk gerodeerd elftal. Ik blij erbij, liever de gok wagen en een kind van het huis de kans geven als T1 dan bvb een bekende trainer halen waar je wel op voorhand min of meer van weet dat hij speelt op een manier die niet bij je kern past. Is er na een match of 5-6 geen evolutie dan zal ik misschien negatiever zijn maar dat is eigenlijk ook nog te vroeg om iemand af te schieten.

Met Leko waren we er direct uit Europees maar hebben wel de competitie absoluut gedomineerd dusja...

En ja, die 8 minuten sloegen nergens op, maar weer typisch dat net de grootste Gent trol hier uit zijn grot komt tranen met tuiten huilen dat het helemaal niet eerlijk is dat Brugge 8 minuten bij krijgt huil huil huil.

Club had nog 30 min extra mogen krijgen, ze hadden toch geen goal meer gemaakt, enigste goal die ik ze zag maken was Nurudeen die een hoge bal in eigen doel bokst.
Kom kom , 8 min was gewoon belachelijk . Niet Gentsupporters zien dit ook wel ze .
En gisteren 4 min bij voor die vallende vliegen van Cercle .... consequent
Trust the Process

We zijn 2 speeldagen ver en er kunnen nog 2 ploegen het maximum van de punten halen. :laugh: .

Kom kom , 8 min was gewoon belachelijk . Niet Gentsupporters zien dit ook wel ze .
En gisteren 4 min bij voor die vallende vliegen van Cercle .... consequent
Trust the Process
Tuurlijk, iedereen incluis alle Brugge supporters hier zien dat en gaven dat direct toe.

Maar er is er hier maar één die hier onmiddelijk een complot ziet in de arbitrage om toch maar Club te bevoordelen en erover begint te janken. Als ze hier Club absoluut wouden bevoordelen had er wel 1 of beide penaltys gefloten geweest bij al dan niet hands. 1 was er voor mij misschien één (maar ik klaag absoluut niet dat hij hem niet geeft), één was er voor mij absoluut geen. Maar in het verleden is al voor gelijkaardige ballen gewoon penal gefloten.

Is er een duidelijke regels hoeveel minuten voor vervanging. Die extra tijd is altijd random in onze competitie.

Alli how Nog één die hier al met conclusies komt na speeldag 2 in een seizoen dat vroeg begint en heel lang zal duren.
Ik overdrijf uiteraard wel tot een bepaalde hoogte, maar tactisch heb ik niets gezien in hun 3 wedstrijden. Slechte opbouw, veel te veel ruimte tussen de linies, kaas met gaten achterin, statische wissels. Ervaring leert dat dit niet zomaar met wat spelers uit vorm te maken heeft, geen hand van de trainer te zien. We spelen hier ook tegen godbetert Eupen.

Enfin, hopelijk is het binnen enkele weken anders.

Ik ga na 2 matchen een nieuwe T1 nog niet direct afschieten. Had iedereen verwacht dat het vanaf week 1 champagnevoetbal ging zijn?

Nielsen is er pas, de internationals zijn nog niet zo heel lang mee aan het trainen... Onder Schreuder duurde het ook enkele maanden eer het systeem echt klikte en dat was met een redelijk gerodeerd elftal. Ik blij erbij, liever de gok wagen en een kind van het huis de kans geven als T1 dan bvb een bekende trainer halen waar je wel op voorhand min of meer van weet dat hij speelt op een manier die niet bij je kern past. Is er na een match of 5-6 geen evolutie dan zal ik misschien negatiever zijn maar dat is eigenlijk ook nog te vroeg om iemand af te schieten.

Met Leko waren we er direct uit Europees maar hebben wel de competitie absoluut gedomineerd dusja...
Tuurlijk niet en Hoefkens verdient tijd maar er ligt nog wel wat ruimte tussen champagnevoetbal en van het kastje naar de muur gespeeld worden door KAS Eupen. Tegen Gent en Genk werd er ook al zoveel ruimte en kansen weggegeven.

Ik heb hier vorige week nog gezegd dat Hoefkens geen punten aan het scoren was bij mij. Na vandaag is dat toch veranderd. Jammerlijk genoeg zijn het minpunten :unsure:
Een half uur spelen tegen 10 man en nog geen enkele kans kunnen afdwingen, integendeel de score had gerust nog kunnen oplopen in het voordeel van Eupen. Eupen heeft Club op zowat alle vlakken overklast, dezelfde defensieve fouten als vorige week, ... .

In alle 3 (officiele matchen) zie je bij de tegenstander de hand van de trainer, bij Club niets. Wat hoge ballen smijten naar een spits van 1m75 of hopen dat Vanaken die kan door koppen, dat is het enige van 'tactisch vernuft' dat ik al gezien heb dit seizoen.

Die 8 minuten is toch echt wel wat voor te zeggen, voldoende wisselmomenten(zelfs 1 met foute wissel), rode kaart waarbij er eentje krampen veinst om de wisselspeler nog te laten opwarmen en ineens op te laten komen, Nog meerdere krampmomenten naar het einde toe en een paar kleine VAR-checks

Hoog niveau weeral van alle actoren in Seraing-Kortrijk. Dessoleil die meteen een penaltyfout maakt, Lardot die het niet ziet en geel geeft aan Elisor voor protest. VAR corrigeert en Elisor mist de penalty natuurlijk. En dan Benchaib die de enkels van Sissoko torpedeert en rood krijgt.

Die 8 minuten is toch echt wel wat voor te zeggen, voldoende wisselmomenten(zelfs 1 met foute wissel), rode kaart waarbij er eentje krampen veinst om de wisselspeler nog te laten opwarmen en ineens op te laten komen, Nog meerdere krampmomenten naar het einde toe en een paar kleine VAR-checks
Kortom niks wat in andere matchen ook niet gebeurd.
Dat gebrek aan consequentie is vooral wat iedereen tegen de borst stuit.

Hoeveel keer zijn de spelers van Cercle gaan liggen =4 min

Ik heb hier vorige week nog gezegd dat Hoefkens geen punten aan het scoren was bij mij. Na vandaag is dat toch veranderd. Jammerlijk genoeg zijn het minpunten :unsure:
Een half uur spelen tegen 10 man en nog geen enkele kans kunnen afdwingen, integendeel de score had gerust nog kunnen oplopen in het voordeel van Eupen. Eupen heeft Club op zowat alle vlakken overklast, dezelfde defensieve fouten als vorige week, ... .

In alle 3 (officiele matchen) zie je bij de tegenstander de hand van de trainer, bij Club niets. Wat hoge ballen smijten naar een spits van 1m75 of hopen dat Vanaken die kan door koppen, dat is het enige van 'tactisch vernuft' dat ik al gezien heb dit seizoen.
Vanaken in zijn interview, heel voorzichtig: "Er moet een bepaalde lijn komen en duidelijkheid komen hoe we een tegenstander gaan pijn doen". Bevestigt alleen maar meer het vermoeden over onze T1 imo.

Het is natuurlijk geen verrassing dat Mazzu zo speelt.

Dus dan kun je je eerder afvragen waarom Vandenhaute per se Mazzu wou hebben, terwijl die niet bij de clubfilosofie past, en al zeker niet bij de spelers die we hebben.
Uit eerdere interviews en podcasts bleek WVDH helemaal niet van het romantische type te zijn. Die wilt gewoon prijzen en heeft lak aan de manier waarop.

Iemand moet hem alleen eens duidelijk maken dat deze manier en Mazzu zelf geen grotere garantie is dan de weg die ze ingeslagen waren.

Maar komaan zeg, de geschiedenis wordt hier weer mooi herschreven pfffffffffff ...

Hieronder letterlijke quotes van wat Anderlechtfans tijdens het 0-2 verlies tegen Cercle in januari 2022. Als ik het u niet gezegd had, dacht ge dat het over de match van gisteren ging in plaats van over een match tweënhalf jaar na de start van The Process van The Prince:

Maar sommigen van diezelfde quotes gaat ge niet lezen nu hoor. Ah neen, het doel is Mazzu, niet Anderlecht. Wat maakt het of Murillo, Gomez en Olsson nu ook niet speelden? Liever naar een wildvreemde tweeklasseploeg in een ander land kijken en bewieroken na één match tegen een even wildvreemde ploeg met de wereldvermaarde opstelling "Edmonds-Green, Hogg, Koroma, Lees, Nicholls, Ruffels, Brownhill, Sorba Thomas, Muric, Ward"* tussen de lijnen. Schei toch uit.

*ik heb er twee spelers van Burnley tussengegooid, niemand die het verschil weet of ziet want het draait niet om Burnley.
Laat het los Gavin, ge gaat het nooit snappen.

Ik had nooit vertrouwen in Hoefkens want die heeft letterlijk nog nooit iets gedaan. :unsure:

Bon, net als Mazzu eerst een speeldag of 5 afwachten. Mazzu heeft intussen al wel wat adelbrieven he, kijken of hij heeft geleerd van zijn periode bij Genk.

Hoefkens moet wel zien dat er een stijgende lijn is. Want ondanks het gebrek aan kwaliteit op het middenveld heeft hij nog steeds de beste kern van België denk ik. Dus je moet presteren. Ook krankzinnig om een dergelijke coach de sleutels te geven op dit moment…

Terug
Bovenaan