Jupiler Pro League 2022-2023

Antwerp krijgt hier wel veel commentaar zeg. Als ze op het einde van de rit kampioen zijn, verdienen ze dat ook gewoon.
Alsof die zo vreselijk zijn om naar te kijken. Valt allemaal best wel mee imo.

Ik snap nog steeds de opschudding niet. Het seizoen ís eigenlijk gespeeld voor zowel Club als Standaard. Maar ok, het zou properder geweest zijn van Club om nog even te wachten.

Een storm in een glas water voor iets wat schering en inslag is. Ook cute dat ze bij standaard spreken over een "rechtstreekse concurrent"... dan gaan ze in Luik toch eerst terug serieus wat boterhammen mogen eten.
Tis Standard. Niet Standaard. :baard:

Dat is net het punt. Het seizoen was mischien gespeeld voor Brugge, maar niet voor Standard. Tot de match van 13/5 tegen Westerlo kon Standard zich nog plaatsen voor de conference league. En nog paar weken ervoor in strijd met Brugge en Gent voor PO1 ticket.

Waarom zo cynisch? Tis dat Brugge de competitie overklast heeft dit jaar?
Brugge stond maar 4 punten boven Standard in de reguliere competitie. Uw grootspraak is dus nogal misplaatst.

Ik bekijk het allemaal door een roodwitte bril natuurlijk maar hoe jij mijn ploeg hier beschrijft dat heb ik totaal niet gezien. Zeker die laatste zin niet. Wat jij hier beschrijft is het Antwerp in zijn eerste jaar terug in eerste klasse.
Als ik Antwerp dit jaar zou moeten beschrijven dan is het: hoog druk zetten en verticaal spel. Als dat voor jou cynisch is, dan zijn er veel ploegen met cynisch spel.
Ik zou hier kunnen linken naar statistieken zoals een best ok xG's (top 5), naar hoe we het 2e meeste balbezit hebben van alle ploegen, naar dat we het minste kaarten hebben gepakt van alle ploegen maar cijfers werken niet om iemand te overhalen die met een bepaald beeld vast zit in zijn hoofd dus ik bespaar me die moeite.

Daar heb ik maar één ding op te zeggen:

Nee, we waren die dag niet goed genoeg en de tegenstander was net iets beter.
Wat insinueer jij eigenlijk? Dat Antwerp in eigen competitie consequent bevoordeeld wordt door de slechte arbitrage of is het misschien allemaal omgekochte boel?
Idd, die eerste wedstrijden die we toen speelden onder Bölöni met 0-1 op Gent of 1-2 op KV Mechelen, dat was voluit tijdrekken, fouten maken en de bus parkeren. Daar heb ik toen wel enorm van genoten :biglaugh: Wat wij nu doen is in de verste verte daar niet mee te vergelijken en eigenlijk is deze ploeg van alle markten thuis. De ene keer aanvallend en dominant, de andere keer op de counter loeren. Soms hoog druk zetten, andere keren iets dieper inzakken.

Dit seizoen ben ik enorm onder de indruk van het game management van deze ploeg. Indien nodig volle gas maar ook realistisch genoeg om te beseffen wanneer het slot op de deur moet. Het is geen toeval dat we dit seizoen nog geen enkel punt verloren hebben na op voorsprong te zijn gekomen (hopelijk jinx ik het nu niet :(). Dat was vorig seizoen compleet anders, daar stonden we na een voorsprong elke keer op trillende benen te voetballen.

edit: dat we qua spektakelwaarde de minste ploeg van de drie zijn dat klopt natuurlijk wel

En die insinuaties, ja hou dat maar voor SN3 of BW.

Laatst bewerkt:
Het seizoen van Standard was nog vollop bezig tot 2 wedstrijden geleden.
Het valt nu beter te begrijpen waarom de ploeg in elkaar stuikte zoals een pudding in PO2.
Beter dat we van zo'n figuur af zijn, palettekop dat het is.

En de vertaling van de persconferentie gisteren is niet helemaal correct weergegeven. Pierre Locht bedoelt dat het correct was afgehandeld in de zin dat Club de clausule correct betaald en administratieve formaliteit vervult, that's it. NIet dat ze de timing respecteerden. Toen ze vroegen naar de mening van Fergal Harkin/sportief directeur over Deila/Brugge hun werkwijze, was die duidelijk negatief "Je ne préfère pas en parler…" "Il m’a informé il y a quelques semaines qu’il y avait des négociations avec le Club Bruges."

Deila is ook een persoonlijke vriend van Harkin. Smerige rattestreek dus. Weg ermee. Enigste positieve is dat Standard er nu 2mil voor vangt.
Benieuwd naar zijn opvolger.

@Marsu, valt toch niet te vergelijken? Akkoord dat je gaat onderhandelen met de concurrentie maar niet in volle strijd voor Europese tickets, daar gaat de discussie om. Heb dan toch tenminste de beleefdheid/respect te wachten tot de competitie volledig gedaan is. Ook van Brugge uit.

Tja, dienen Harkin, die vertelde ook dat hij de move van Deila niet begrijpt omdat hij al bij de grootste club van België zat... ok dan.

Ik snap echt de heisa niet, elke ploeg doet dit, op elk niveau. De volgende keer gaat Standard mss zelfs ergens midseason een trainer weghalen. Dat is nu eenmaal het spelletje.

Pas op, je kan gerust als trainer zeggen dat je pas wil spreken vanaf een bepaalde datum, nadat de prijzen zijn verdeeld, en dat is imo ook wel de meest elegante manier. Maar achter de schermen wordt er toch sowieso al gepolst en bloemetjes over en weer gegooid. Denk je echt dat pakweg Geraerts, ook al zegt die nu dat hij er niet mee bezig is en zijn focus ten volle op Union ligt, nog niet heeft geluisterd naar zijn opties, desnoods via zijn makelaar(s)?

Tja, dienen Harkin, die vertelde ook dat hij de move van Deila niet begrijpt omdat hij al bij de grootste club van België zat... ok dan.

Ik snap echt de heisa niet, elke ploeg doet dit, op elk niveau. De volgende keer gaat Standard mss zelfs ergens midseason een trainer weghalen. Dat is nu eenmaal het spelletje.

Pas op, je kan gerust als trainer zeggen dat je pas wil spreken vanaf een bepaalde datum, nadat de prijzen zijn verdeeld, en dat is imo ook wel de meest elegante manier. Maar achter de schermen wordt er toch sowieso al gepolst en bloemetjes over en weer gegooid. Denk je echt dat pakweg Geraerts, ook al zegt die nu dat hij er niet mee bezig is en zijn focus ten volle op Union ligt, nog niet heeft geluisterd naar zijn opties, desnoods via zijn makelaar(s)?
De grootste ploeg 😂
Ze zuipen precies ni alleen op Brugge

Is het door die afkoopsom zelfs nodig om Standard in te lichten?

Kun je wel zeggen dat je dat uit principe wel hoort te doen maar principes en voetbal, toch niet echt synoniemen. En gezien het track record van standard in zulke zaken uit het verleden vind ik het vooral heel cynisch dat daar nu zo'n drama over gemaakt wordt.

Brugge stond maar 4 punten boven Standard in de reguliere competitie. Uw grootspraak is dus nogal misplaatst.
Club heeft dit jaar uiteraard serieus ondergepresteerd en aangezien ik die spelersgroep van Standard nie kan inschatten ga ik daar niks over zeggen, maar rechtstreekse concurrentie is het als we naar de laatste 5 seizoenen kijken alvast niet. Daar gaat Standard inderdaad eens een paar seizoenen consistent terug bovenaan moeten voor meedoen. Maar dat weet je zelf ook wel.

Is er trouwens iets aan van het feit dat er een 3jarenplan is/was en dat er voor volgend jaar niet teveel ruimte is voor transfers? Vind je het gek dan dat iemand die dingen zou beloofd zijn er geen goesting meer in heeft nadat blijkt dat die beloften waarschijnlijk niet nagekomen kunnen worden?
En dan als het volgend seizoen tegen zou slaan doordat er geen investeringen zijn in de spelersgroep een ontslag te krijgen? Ik zou ook eieren voor mijn geld kiezen.

4 punten achter een club die buiten de CL om een compleet non-seizoen heeft gespeeld... je haalt er nu ook exact het slechtste seizoen van Club uit in jaren als referentie. Als je op middenlange termijn gaat kijken is Standard gewoon geen concurrentie. Club is sinds 2015 niet uit de top 2 van de competitie gevallen tot dit jaar. Standard is er op die 9 seizoenen slechts 2x in geslaagd top 3 te spelen. Als je dan ook nog rekening gaat houden met het feit dat Anderlecht de laatste jaren compleet is weggevallen als certitude in die top 3 dan weet zal je zelf ook wel beseffen dat het allemaal veel te weinig geweest is om Standard op datzelfde niveau te plaatsen.

Ik zie trouwens niet in welk deel daarvan exact grootspraak is, ik doe die uitspraken namelijk niet als supporter van welke Belgische club dan ook.

Dat Standard geen topclub meer is, is toch geen controversiële uitspraak? Zijn uit de G5 gevallen en elke Standard fan had voorafgaand het seizoen getekend voor een 6de plaats.

Club betaald de afkoopsom, standard was op de hoogte van de gesprekken... ik zie het punt niet. Standard heeft niks meer voor te spelen vanaf nu, kan wel begrijpen dat de fans het spijtig vinden.

Is toch ook verre van de eerste keer dat een trainer van club wisselt tijdens het seizoen? Clement alleen heeft het 2 keer gedaan bv.

Ik snap dat het niet leuk is dat je trainer vertrekt maar ik kan die man ook geen ongelijk geven. Het is daar in Luik al jaren, jammer genoeg, ne nest. Als je dan kan upgraden naar misschien wel de meest professioneel geleide club van het land om volgend jaar voor de prijzen te spelen doe je dat toch gewoon? En het is nu ook niet alsof hij een Standard icoon is die zijn clubliefde wekelijks van de daken schreeuwt he.

Is er trouwens iets aan van het feit dat er een 3jarenplan is/was en dat er voor volgend jaar niet teveel ruimte is voor transfers? Vind je het gek dan dat iemand die dingen zou beloofd zijn er geen goesting meer in heeft nadat blijkt dat die beloften waarschijnlijk niet nagekomen kunnen worden?
En dan als het volgend seizoen tegen zou slaan doordat er geen investeringen zijn in de spelersgroep een ontslag te krijgen? Ik zou ook eieren voor mijn geld kiezen.

Ik ben mij volledig bewust van het verschil tussen beide clubs, zowel sportief als financieel. We hebben er dan ook echt verschrikkelijke jaren opzitten. Vorig jaar 14e! dus ja idd een 6e plaats is totaal onverhoopt. Alleen 3 bekerwinsten in 2011, 2016 en 2018 konden de pijn wat maskeren.

Het nieuwe bestuur doet uitstekend werk, te beginnen met de grote kuis te houden na Venanzi zijn desastreuse passage. Nu hebben we een bestuur met visie, goeie transfers gedaan en hadden een goede stuurman maar die nu helaas voor betere oorden kiest. Net daarom dat het vertrek van Deila zo zuur is, elke supporter voelt dat we op het goede spoor zitten. Nu gaan we weer naar af.

Het 3 jaren plan is van in het begin gecommuniceerd, ook voor Deila was dit duidelijk. Hij wist waaraan hij begon. De financiële slagkracht van Brugge is dan ook onvergelijkbaar, en dat geldt voor de alle JPL ploegen. Daarom dat het goed is dat Antwerp en Union zich ook komen moeien. Anders was de hegemonie van Brugge helemaal niet te stoppen.

Maar krijg hier het gevoel dat we met Seraing vergeleken worden.

En nu hou ik er hier mee op, dit is niet goed voor mijne tikker.

Brugge is zelf bezig met de hegemonie te stoppen. Mannaert best een alcoholslot geven als hij nog eens naar een onderhandeling gaat. Die missers van vorig jaar zetten een flinke domper op de voltreffers.

Al staat Brugge wel van 2-3 transfers af om echt wel weer dominant te worden in de JPL. Wel spijtig dat ze echt geld hebben weggepist dat we goed kunnen gebruiken in België.

En Club is echt niet het Bayern van Belgie, wij moeten ook steeds een gok wagen ivm transfers en we zijn ook een doorverkoopclub. Dit jaar zijn onze transfers niet goed ben ik volledig met eens en wees blij dat voetbal geen wetenschap is en grootste budget gelijk staat aan elk jaar kampioen worden.
Zou nogal leuk zijn elk jaar met 10 pnt voorsprong kampioen worden, ben ik blij met die 4de plek nee maar ik kan het wel plaatsen en hoop dat de honger volgend seizoen weer terugkomt.
En dat is ook voor onze supporters alles is zo vanzelfsprekend geworden... sfeer is er niet meer is soms begrafenis stemming

Ik heb denk ik als voetbalfan nog nooit zo uitgekeken naar een match als die van zondag, terwijl ik niet eens zo'n fan ben van de Belgische jupkescompetitie en het povere voetbal hier. Heb wel een abonnement van de Antwerp, maar als ik effectief 10 matchen ben gaan zien dit seizoen, zal het veel zijn.

Wordt sowieso wel een aanslag op de levensverwachting als ze zondag winnen (wat ze ook gaan doen). :oi22:

Antwerp krijgt hier wel veel commentaar zeg. Als ze op het einde van de rit kampioen zijn, verdienen ze dat ook gewoon.
Alsof die zo vreselijk zijn om naar te kijken. Valt allemaal best wel mee imo.

Niet op letten, dat zijn die boze Brugge-fans hier. Ze vallen meteen op want vaak hebben ze dan nog zo van dat mottig wit en blauw in hun avatar.
Die zien nog liever FC Poederlee titelkampioen worden, zolang het Antwerp maar niet is. 🥱

Ik heb denk ik als voetbalfan nog nooit zo uitgekeken naar een match als die van zondag, terwijl ik niet eens zo'n fan ben van de Belgische jupkescompetitie en het povere voetbal hier. Heb wel een abonnement van de Antwerp, maar als ik effectief 10 matchen ben gaan zien dit seizoen, zal het veel zijn.

Wordt sowieso wel een aanslag op de levensverwachting als ze zondag winnen (wat ze ook gaan doen). :oi22:

Niet op letten, dat zijn die boze Brugge-fans hier. Ze vallen meteen op want vaak hebben ze dan nog zo van dat mottig wit en blauw in hun avatar.
Die zien nog liever FC Poederlee titelkampioen worden, zolang het Antwerp maar niet is. 🥱
Goh. Ik geef toe dat ik persoonlijk liever Union kampioen zie worden dit seizoen, maar dat lijkt me nog wel logisch tbh.

Echter zou het nu enkel tussen Genk en Antwerp zijn gegaan, dan gun ik het Antwerp eigenlijk meer.

Gelukkig hadden jullie vorig seizoen geen probleem met Club als kampioen en konden we makkelijk kampioen spelen op de Bosuil, sport zou maar zijn moest het elk jaar op deze manier gaan. Zouden we beter de titel afschaffen en iedereen een deelnemersmedaille geven.

Dus niet zoveel aan de hand als ik het hier lees van Standard zelf
Nogmaals, gaat voor mij totaal niet over dat hij nu vertrekt, noch dat het naar Club Brugge is.
Wel dat gezeik na de wedstrijd tegen Westerlo. Dat is het wat enorm stoort.

Dat was bij ons niet anders vorig seizoen :biglaugh: Wij speelden toen ook uit het niets een geweldige eerste helft waar Mignolet de schade tot 1-0 beperkte en Club na de rust erop en erover ging met stilstaande fases.

Terug
Bovenaan