Jupiler Pro League 2022-2023

De Belgische kampioen heeft altijd zijn plaats in de CL. Voor het Belgische voetbal kan het enkel een plus zijn dat het nog eens Genk kan zijn, of voor de eerste keer Union of Antwerp.
Ze krijgen een zak geld en zijn niet bij voorbaat kansloos om door te gaan of 3de te worden.

Ik wil er geen polemiek over starten, maar volgens mij zou de atmosfeer een pak positiever zijn in het stadion als er geen alcohol geserveerd zou worden. En om te voorkomen dat mensen zouden pre-drinken thuis en zodoende toch zat in het stadion arriveren, zou ik zoals in Duitsland de wedstrijden reeds in de namiddag laten plaatsvinden. Niet dat je daarmee uitsluit dat er mensen zat arriveren, maar je zal het wel verminderen.
En ja, er zijn voldoende mensen die wel netjes en beheerst een pintje of vier drinken zonder daardoor te veranderen in een brulaap, maar die kunnen vast wel genieten van een voetbalmatch zonder een pintje. Naast peer pressure/kuddegedrag is alcohol toch de grootste oorzaak voor dat zwarte kantje aan het voetbalsupporterschap.

En ik zeg dit overigens als bierliefhebber zijnde. Maar ik weet dat ik in de minderheid ben en dat voor velen het te onlosmakelijk verbonden is om het er door te krijgen.

Ik kan me bij Genk-gerelateerde matchen alvast geen supportersincidenten voor de geest halen waarvan ik kan zeggen "ja, dat was wellicht niet gebeurd als er geen alcohol geschonken zou worden in het stadion".

Sowieso valt het aantal incidenten in Genk heel goed mee, en ook in het algemeen valt dat in België heel goed mee, ook al is het de laatste jaren weer wat toegenomen. Maar de grotere incidenten die er geweest zijn de laatste jaren zullen niet te wijten zijn aan alcohol maar wel aan vurigheid in combinatie met andere verdovende middelen buiten de pintjes.

Voor zij die er niet voor spek en bonen willen bijlopen in de CL, is er goed nieuws. Ook de kampioen speelt een voorronde, dus als je die verliest mag je naar de groepsronde van de EL. Geen zorgen dus.

Ik kan me bij Genk-gerelateerde matchen alvast geen supportersincidenten voor de geest halen waarvan ik kan zeggen "ja, dat was wellicht niet gebeurd als er geen alcohol geschonken zou worden in het stadion".

Sowieso valt het aantal incidenten in Genk heel goed mee, en ook in het algemeen valt dat in België heel goed mee, ook al is het de laatste jaren weer wat toegenomen. Maar de grotere incidenten die er geweest zijn de laatste jaren zullen niet te wijten zijn aan alcohol maar wel aan vurigheid in combinatie met andere verdovende middelen buiten de pintjes.

Dat vetgedruktde dus hé. Coke en andere middelen zijn alomtegenwoordig, niet alleen bij voetbalsupporters maar in de hele maatschappij. Het is vnl daardoor dat veel van die idioten als opgefokte vechthanen daar rondlopen en vergeten dat het maar om voetbal gaat en ze maandag gewoon allemaal opnieuw moeten gaan werken.

2x met een supportersbus van Gent naar de bekerfinale meegeweest (als Club supporter, stel je voor) met toch wel enkelen van de toenmalige harde kern daarop, de snuifgeluiden die je gedurende die ganse rit kon horen, ik dacht efkes dat er ergens een ventilatiekanaal op die bus valse lucht aan het trekken was...

Soit, toch ook als neutrale supporter een gezonde spanning voor vanavond, uiteraard heb ik steeds het liefst dat Club wint, maar ik gun Union het meeste de titel, dus het is Club vergeven als ze vanavond een zaadmatch spelen.

Ik gun het Union en genk het meest, wij gaan echt gehavend naar union vanavond en er is weinig te winnen voor ons.

Wow, dat had ik van u echt wel niet verwacht.

Bestaat er nu echt geen pay per view gewijs systeem waar je de match van deze namiddag kan zien ?

Dat is toch easy money zou ik denken ?

Idd heel belachelijk. Maar als je 'goed' zoekt kan je ook wel gratis livestreams vinden.
Maar dat is wel illegaal, dus @mods: IK ONDERSTEUN DAT ZEKER NIET. Dus pls geen waarschuwing.

Wow, dat had ik van u echt wel niet verwacht.

Idd heel belachelijk. Maar als je 'goed' zoekt kan je ook wel gratis livestreams vinden.
Maar dat is wel illegaal, dus @mods: IK ONDERSTEUN DAT ZEKER NIET. Dus pls geen waarschuwing.
ELEVEN23 bij afrekenen van een maandpas invoeren en ge betaalt maar 4 euro ipv 12,99 euro voor deze maand.

Niet voor den Antwerp is een understatement. Heel veel mensen die gewoon tegen Antwerpen zijn.

Elke Vlaming die met een Antwerpenaar op kantoor zit houdt zijn hart vast voor het moment dat Antwerpen kampioen zou spelen.
* steekt zen hand op *

Terug
Bovenaan