Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tijdens Europese matchen mag er geen alcohol geserveerd worden.
wanneer waren de ergste incidenten? tijdens Europese matchen.
(vertekend beeld natuurlijk, want bij die matchen zitten de away-fans de ganse dag te zuipen in de binnenstad, maar toch)
In het geval van Genk is de sfeer bij de awaydays altijd veel beter dan thuis in eigen stadion, vermoedelijk doordat je al 1-2 uur op de bus pinten zit te drinken..Ik wil er geen polemiek over starten, maar volgens mij zou de atmosfeer een pak positiever zijn in het stadion als er geen alcohol geserveerd zou worden. En om te voorkomen dat mensen zouden pre-drinken thuis en zodoende toch zat in het stadion arriveren, zou ik zoals in Duitsland de wedstrijden reeds in de namiddag laten plaatsvinden. Niet dat je daarmee uitsluit dat er mensen zat arriveren, maar je zal het wel verminderen.
En ja, er zijn voldoende mensen die wel netjes en beheerst een pintje of vier drinken zonder daardoor te veranderen in een brulaap, maar die kunnen vast wel genieten van een voetbalmatch zonder een pintje. Naast peer pressure/kuddegedrag is alcohol toch de grootste oorzaak voor dat zwarte kantje aan het voetbalsupporterschap.
En ik zeg dit overigens als bierliefhebber zijnde. Maar ik weet dat ik in de minderheid ben en dat voor velen het te onlosmakelijk verbonden is om het er door te krijgen.
.
dat bier daar aan bijdraagt mag je wel zeggenDat is op pakweg 4 uur tijd. 3 pintjes per uur. Ik vind dat dat moet kunnen. Ik sla geen mensen af, ik geef geen racistische opmerkingen,... Ik ben gewoon lollig en met momenten wat feller. Dat is voor mij voetbal. Plezier maken met pinten,... erbij.Dat is het probleem een beetje, je spreekt over enerzijds "een pintje bij de match" maar anderzijds zeg je dat je "10 tot 12 pinten drinkt tijdens de match". Dat is 3 liter bier op 2 uur tijd.
In Brugge was de sfeer niet normaal. Maar we hebben gewoon een goed uitpubliek. Thuis hebben we Tribune Zuid die er altijd achter staat, maar we verschillen te veel van de zittribune.In het geval van Genk is de sfeer bij de awaydays altijd veel beter dan thuis in eigen stadion, vermoedelijk doordat je al 1-2 uur op de bus pinten zit te drinken..
Vorige week in Brugge was het beste voorbeeld.
Uiteraard hangt veel ook gewoon af van het matchverloop natuurlijk.
How how, niet heel LimburgHeel Limburg is Genk tot het de volgende 5 seizoenen weer scharrelen is voor de Europese plaatsjes.

Ik herinner mij die vooral van zijn goals in de 5-5 tegen Nederland. Zalige spelerBranko Strupar is deze middag gaan helpen in de fanshop van Genk. Heerlijke kerel.![]()
Gevoelige snaar geraakt, jongen?Heel Limburg is Genk tot het de volgende 5 seizoenen weer scharrelen is voor de Europese plaatsjes.

Blijft toch wrang, die match tegen Oostende.
Hadden we beter gedaan als Brugge? Misschien niet, maar we hadden toch moeten proberen hebben
Ik zou er toch niet zo rouwig om zijn als Antwerp 2e eindigt. We hebben de Beker al, en tbh veel gaan we niet kunnen doen in de Champions League. Dan veel liever naar de Europa League. Laat Genk of Union er maar voor spek en bonen bijlopen daar.![]()
Bizarre uitspraak. Waarom doe je dan in godsnaam nog mee aan de competitie? Uit schrik om een pandoering te krijgen in de CL geen kampioen willen spelen? Kom zeg. Los van alle bijkomende langetermijnwinsten door het aanzien en de centen, die titel is toch het enige waar het om draait?Ik zou er toch niet zo rouwig om zijn als Antwerp 2e eindigt. We hebben de Beker al, en tbh veel gaan we niet kunnen doen in de Champions League. Dan veel liever naar de Europa League. Laat Genk of Union er maar voor spek en bonen bijlopen daar.![]()
Bizarre uitspraak. Waarom doe je dan in godsnaam nog mee aan de competitie? Uit schrik om een pandoering te krijgen in de CL geen kampioen willen spelen? Kom zeg. Los van alle bijkomende langetermijnwinsten door het aanzien en de centen, die titel is toch het enige waar het om draait?
En liever een pandoering in de CL dan je niet eens kwalificeren voor de conference league, zou ik denken. Het is ook niet omdat je dit seizoen een slappe vod was Europees, dat dat volgend jaar met de vleugels (en de centen) van de titel weer zo gaat zijn hé. Alle onze andere ploegen in de Europese competities hebben een knap parcours gereden, waarom zou Antwerp dat niet kunnen volgend jaar?
Niks gevoelige snaar, als dat zo zou zijn dan is dat zo, maar mijn beleving is anders. En zoals dat gaat in voetbal als er succes is hebt ge veel mensen die meesurfen.Gevoelige snaar geraakt, jongen?
Ik haal toch zelf aan dat we een fanatieker thuispubliek moeten krijgen. De harde kern is die hard, maar we moeten ook een volledig publiek krijgen die trouw zijn.
Ik wil gewoon zeggen dat vroeger op de speelplaats nog wel eens jongens liepen met Anderlecht-, Brugge- of Standard-sjaals en dat ik nu zie dat het bij de kinderen van mijn familie, vrienden en kennissen eerder Genk is.
We zouden net als Brugge 0,0 betekenis gespeeld hebben.Blijft toch wrang, die match tegen Oostende.
Hadden we beter gedaan als Brugge? Misschien niet, maar we hadden toch moeten proberen hebben