Jupiler Pro League 2021-2022

Nu gaan we toch niet flauw beginnen doen over de wet van '78? Je hebt een contract van onbepaalde duur als trainer. Uw oude en mogelijke nieuwe werkgever komen niet overeen dus wat dan? Gewoon blijven tegen je wil? Andersom wanneer het niet goed gaat verbreekt de club zonder verpinken eenzijdig dat contract hoor. Zulk mes snijdt gewoon aan 2 kanten. Nee, daar heb ik nu heel weinig compassie mee.

Dat staat los van Mazzu zijn eerdere uitspraken en dergelijke. Ik beoordeel hier enkel het contract.
 
Nu gaan we toch niet flauw beginnen doen over de wet van '78? Je hebt een contract van onbepaalde duur als trainer. Uw oude en mogelijke nieuwe werkgever komen niet overeen dus wat dan? Gewoon blijven tegen je wil? Andersom wanneer het niet goed gaat verbreekt de club zonder verpinken eenzijdig dat contract hoor. Zulk mes snijdt gewoon aan 2 kanten. Nee, daar heb ik nu heel weinig compassie mee.

Dat staat los van Mazzu zijn eerdere uitspraken en dergelijke. Ik beoordeel hier enkel het contract.
Eh meeste trainers hebben contracten van bepaalde duur, net zodat ze een verbrekingsvergoeding kunnen opstrijken of moeten afgekocht worden. Zoals Leekens toen die naar Club kwam bijvoorbeeld.

Als je een beetje respect hebt voor de club die je uit de goot heeft gehaald dan ga je niet met de wet van ‘78 zwaaien nee. En Anderlecht gaat hier ook helemaal klasseloos mee om.

Contractenrecht is wat het is, maar er zijn ook nog zaken zoals respect en klasse. Voor een club die zich zo groots voordoet is dit heel klein.
 
Eh meeste trainers hebben contracten van bepaalde duur, net zodat ze een verbrekingsvergoeding kunnen opstrijken of moeten afgekocht worden. Zoals Leekens toen die naar Club kwam bijvoorbeeld.

Als je een beetje respect hebt voor de club die je uit de goot heeft gehaald dan ga je niet met de wet van ‘78 zwaaien nee. En Anderlecht gaat hier ook helemaal klasseloos mee om.

Contractenrecht is wat het is, maar er zijn ook nog zaken zoals respect en klasse. Voor een club die zich zo groots voordoet is dit heel klein.
Ik las dat Mazzu een contract van onbepaalde duur had bij Union? Maar los daarvan, ik ga af op de info die ik lees. Als Union een vergoeding vraagt die te verantwoorden is ga ik akkoord met dat het respectloos is. Als Union een belachelijke vergoeding vraagt en Mazzu heeft het gevoel dat hij zo niet weg kan is dat gewoon het mes waar ik over spreek.

De usual suspects zijn hier ook al goed hun spek aan het schieten.

Dus geen sprake van Wet 78 blijkbaar

Ma kijk, gewoon zoals elke brave werknemer zijn opzeg gegeven.

Nee, ik doe echt niet mee met die fake outrage wanneer voornamelijk trainers beslissen om te stoppen bij hun huidige club. Ze worden zelf niet rap genoeg op straat gezet wanneer het niet goed gaat.
 
Ge kunt als ploeg natuurlijk ook dankbaar zijn voor de geleverde prestaties en die trainer een stap hogerop gunnen. En Anderlecht is uiteraard een stap hoger dan Union, moeten we niet flauw over doen.
 
Vooral nogal bizar om Mazzu nu al voor te stellen.

Komt toch allemaal heel amateuristisch over. Geen persvoorstelling. Geen duiding. Behalve dat geforceerde perspraatje vorige week. Waar Vandenhaute De Bilde al meteen een oorveeg gaf omdat hij vroeg wie de samenwerking met Kompany precies opzegde.

Dat er opeens dan heel veel artikels in de pers verschijnen dat Kompany het allemaal zo goed niet heeft gedaan, lijkt mij ook allemaal net te toevallig, gezien Vandenhaute wel wat tentakels in de media heeft.
 
Toch een beetje raar om Mazzu nu al voor te stellen en tegelijkertijd zeggen dat er nog een overeenkomst met Union moet worden gevonden.

Ik las dat Mazzu een contract van onbepaalde duur had bij Union? Maar los daarvan, ik ga af op de info die ik lees. Als Union een vergoeding vraagt die te verantwoorden is ga ik akkoord met dat het respectloos is. Als Union een belachelijke vergoeding vraagt en Mazzu heeft het gevoel dat hij zo niet weg kan is dat gewoon het mes waar ik over spreek.
giphy.gif
 
Gewoon klasseloos. Je probeert de successen van je kleine buur te kopiëren door hen achter hun rug om te bestelen van spelers en staff en hebt dan niet eens een rotte frank om hen ervoor te vergoeden maar stelt in de tussentijd toch al maar de trainer voor, via een filmpje natuurlijk want er zouden op een persconferentie wel eens vervelende vragen gesteld kunnen worden.

Een week nadat je een kind van het huis zonder echte aanleiding buitenzet en die via de pers al een hele tijd ligt zwart te maken. En een dag nadat je het contract van hulptrainers laat aflopen zonder die mensen ook maar iets te communiceren (zelfs niet gewoon een: “bedankt maar het stopt hier”).

Ik heb me danig vergist, Verhaeghe en Geysens zijn niet langer de grootste eikels der Belgische voorzitters.
 
Wel een absolute schande van Anderlecht dat ze Union niet eens een transfersom betalen. Tot zover de klasse van het "instituut".
Ten eerste heeft Mazzu gewoon zen ontslag gegeven bij een werkgever (Union) , Ten wteede wil RSCA wel een som geven , dus ons instituut aanvallen alvorens alles te weten is wel kort door den bocht ;)
 
Ik las dat Mazzu een contract van onbepaalde duur had bij Union? Maar los daarvan, ik ga af op de info die ik lees. Als Union een vergoeding vraagt die te verantwoorden is ga ik akkoord met dat het respectloos is. Als Union een belachelijke vergoeding vraagt en Mazzu heeft het gevoel dat hij zo niet weg kan is dat gewoon het mes waar ik over spreek.

De usual suspects zijn hier ook al goed hun spek aan het schieten.


Ma kijk, gewoon zoals elke brave werknemer zijn opzeg gegeven.

Nee, ik doe echt niet mee met die fake outrage wanneer voornamelijk trainers beslissen om te stoppen bij hun huidige club. Ze worden zelf niet rap genoeg op straat gezet wanneer het niet goed gaat.
Mazzu kan een contract van onbepaalde duur hebben, een paar clubs zijn daar mee begonnen uit voorzichtigheid aangezien de JPL een trainerskerkhof was met alle kosten vandien. Ik heb ookt zo eens een trainer die net ontslagen was weten stoefen dat hij nu lekker drie opbrengsteigendommen kon kopen. :unsure:

Maar bon, het punt blijft wel dat het heel normaal is dat deze manier van zakendoen tegen de borst stoot. Het is een harde schijtwereld maar er zijn hier en daar nog wat gentlemen’s agreements. Maar hoe opzichtig en klasseloos VDH en co hier mee zijn omgegaan is terecht wraakroepend. En Mazzu laat zich ook wel even kennen imo. Ik snap dat geld aanlokkelijk is, maar dit had anders gekund.
 
Maar ook al die gesprekken in december, daar hadden ze ook over beslist dat dat enkel kon als de club op de hoogte was.
 
Ten eerste heeft Mazzu gewoon zen ontslag gegeven bij een werkgever (Union) , Ten wteede wil RSCA wel een som geven , dus ons instituut aanvallen alvorens alles te weten is wel kort door den bocht ;)

Een contract van onbepaalde duur verbreken kan alleen mits opzeg of verbrekings vergoeding.

Dus RSCA moet eerst met centen komen voor ze teveel in de media praten. Maar ze willen Union gewoon onder druk zetten om voor goedkopere vergoeding.

Heel die klucht met Mazzu is al om zeep vooral hij 1 training heeft gedaan.
 
De 'wet van '78' waar Union naar verwijst, is die van 3 juli 1978. De befaamde/beruchte 'Wet van '78' die we kennen uit vooral voetbal middens, dateert van februari '78.
Iedereen hier heeft zich dus laten vangen aan een goeie clickbait titel, eigenlijk zelfs rsca zelve :sop:

 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan