Jupiler Pro League 2021-2022

Vooral als signaal naar PV en WVDH.

En ik kan goed "booeoeoeoeooeee" roepen..
Bier is om op te drinken ;-)

Zonder Kompany hadden die hier idd nooit gestaan. Spelers van dat kaliber worden nu onmogelijk om te halen. Er zal weer een karrenvracht aan brol genre Raman, Vanzeir,... binnengehaald worden...

En dat van Brugge was uiteraard een grapje e...
I know :love2:
 
Anderlecht zit toch met een serieus probleem als al die geruchten kloppen.

Kindermans zou men naar het 1B project willen opschuiven. Die is daar niet blij mee, begrijpelijk, en zou nu mogelijk naar Ajax overstappen.
Wat dus zou kunnen betekenen dat het integreren van jeugdspelers in u a-kern ook minder belangrijk zou worden gezien. Bayern die achter Duranville zit te azen.

Hoe doet Mazzu het eigenlijk met jeugdspelers? Liet die jeugd spelen bij Genk of Charleroi?
 
Anderlecht zit toch met een serieus probleem als al die geruchten kloppen.

Kindermans zou men naar het 1B project willen opschuiven. Die is daar niet blij mee, begrijpelijk, en zou nu mogelijk naar Ajax overstappen.
Wat dus zou kunnen betekenen dat het integreren van jeugdspelers in u a-kern ook minder belangrijk zou worden gezien. Bayern die achter Duranville zit te azen.

Hoe doet Mazzu het eigenlijk met jeugdspelers? Liet die jeugd spelen bij Genk of Charleroi?
Voor zover dat ik mij herinner niet veel jonge spelers, kiest meer voor ervaring.
 
Zouden er daar echt voor hun abbo afzeggen? Je supportert toch voor de hele ploeg/club en niet enkel de coach?
Je supportert voor een visie, waarden, manier van voetballen. Kompany de laan uitsturen en dan mikken op een resultaatcoach/countercoach staat haaks op alles waar Anderlecht voor stond en moet staan. Vroeger jarenlang abonnee geweest en voor volgend seizoen was ik van plan opnieuw op te pikken nu het prive ook wat beter uit komt, maar geen haar op mijn hoofd dat daar nu nog aan denkt. Volledig gedegouteerd van deze manier van zaken doen, en ik ben daar zeker niet de enige in.

Dit gaat als een boomerang weerkeren, en ik kan alleen maar hopen dat hij nog extra snelheid pakt tijdens de landing en ze frontaal in het gezicht gaat raken. De start van het nieuwe seizoen zal er boenk op moeten zijn, zowel sportief als qua transfers, en daar gleoof ik simpelweg niet meer in. Verbeke's verhaal is nu al afgelopen nog voor het goed en wel is begonnen.
 
Je supportert voor een visie, waarden, manier van voetballen. Kompany de laan uitsturen en dan mikken op een resultaatcoach/countercoach staat haaks op alles waar Anderlecht voor stond en moet staan. Vroeger jarenlang abonnee geweest en voor volgend seizoen was ik van plan opnieuw op te pikken nu het prive ook wat beter uit komt, maar geen haar op mijn hoofd dat daar nu nog aan denkt. Volledig gedegouteerd van deze manier van zaken doen, en ik ben daar zeker niet de enige in.

Dit gaat als een boomerang weerkeren, en ik kan alleen maar hopen dat hij nog extra snelheid pakt tijdens de landing en ze frontaal in het gezicht gaat raken. De start van het nieuwe seizoen zal er boenk op moeten zijn, zowel sportief als qua transfers, en daar gleoof ik simpelweg niet meer in. Verbeke's verhaal is nu al afgelopen nog voor het goed en wel is begonnen.
Men deed ook smalend over dat meerjarenplan (2020-2025) dat onder Kompany gecommuniceerd werd maar ik ben benieuwd of ze bij de aanstelling van Mazzu nu concrete doelstellingen, die uiteraard hoger liggen dan de derde plaats, durven communiceren. Als ze iets in de mond nemen leggen ze de lat. Als ze niets doen zou dat zwak zijn. Maar je gaat ambities moeten uitspreken om de teruglopende abo-verkoop te stimuleren. Want er zijn inderdaad velen die hun abo aan ‘t inleveren zijn (je hebt 2 weken om je geld terug te vragen).
 
Je supportert voor een visie, waarden, manier van voetballen. Kompany de laan uitsturen en dan mikken op een resultaatcoach/countercoach staat haaks op alles waar Anderlecht voor stond en moet staan. Vroeger jarenlang abonnee geweest en voor volgend seizoen was ik van plan opnieuw op te pikken nu het prive ook wat beter uit komt, maar geen haar op mijn hoofd dat daar nu nog aan denkt. Volledig gedegouteerd van deze manier van zaken doen, en ik ben daar zeker niet de enige in.

Dit gaat als een boomerang weerkeren, en ik kan alleen maar hopen dat hij nog extra snelheid pakt tijdens de landing en ze frontaal in het gezicht gaat raken. De start van het nieuwe seizoen zal er boenk op moeten zijn, zowel sportief als qua transfers, en daar gleoof ik simpelweg niet meer in. Verbeke's verhaal is nu al afgelopen nog voor het goed en wel is begonnen.
Die laatste titels onder Hasi en Weiler waren ook met behoudend en zelfs triestig voetbal. Maar ik snap dat met de komt van Kompany de stap naar boven (financieel en sportief) ingezet was en dit nu weer een stap achteruit lijkt.

Ik hoop vooral voor de RSCA boys dat Mazzu zijn eigen spel zal spelen en niet Kompany gaat kopiëren want dan vrees ik dat hij opnieuw zijn Genk avontuur zal beleven. Mazzu rendeert het best in zijn eigen systeem. Maar of dat zijn systeem het eerste jaar meteen al 100% zal werken.. Je hebt er de spelers voor nodig en de automatismen.
 
Laatst bewerkt:
Die laatste titels onder Hasi en Weiler waren ook met behouden en zelfs triestig voetbal. Maar ik snap dat met de komt van Kompany de stap naar boven (financieel en sportief) ingezet was en dit nu weer een stap achteruit lijkt.

Ik hoop vooral voor de RSCA boys dat Mazzu zijn eigen spel zal spelen en niet Kompany gaat kopiëren want dan vrees ik dat hij opnieuw zijn Genk avontuur zal beleven. Mazzu rendeert het best in zijn eigen systeem. Maar of dat zijn systeem het eerste jaar meteen al 100% zal werken.. Je hebt er de spelers voor nodig en de automatismen.
Das al paar jaar ons probleem , automatismes …
 
Los van Kompany en RSCA, daar is namelijk al genoeg inkt over gevloeid, snap ik ook hoegenaamd niet wat Mazzu daar hoopt te bereiken? Hij wordt op handen gedragen in Union en daar zullen ze een pak meer vergevingsgezind zijn als het, na de leegloop van deze zomer, volgend jaar wat minder is zodat hij tijd krijgt om terug een ploeg te smeden om dit kunststukje misschien nog eens opnieuw te proberen binnen 3-4 jaar. Toch zeker niet het slechtste scenario me dunkt. Zolang die voorzitter daar zowel zijn budget als zijn software ter beschikking stelt zie ik die ploeg ook niet verdwijnen naar de staart van de competitie trouwens. Voor zover ik op de hoogte ben van het reilen en zeilen van Union gaat dat gigantische scoutingsapparaat deze zomer gewoon een nieuw blik nobele onbekenden open trekken en draait die ploeg terug mee. PO 1 halen zie ik ze misschien nog niet doen maar ik gok niet dat die in de problemen gaan komen.

En dan ga je naar de buren waar je een icoon moet gaan vervangen, kritiek gaat krijgen vanaf dag 1, met een gigantische druk op je schouders gaat spelen en ook een kern gaat hebben die van 0 moet beginnen omdat je de helft van u spelers vervangen gaat zien worden. Welke zichzelf respecterende mens maakt zo'n beslissing? Dat kan toch enkel zijn omdat je loon belachelijk veel hoger ligt en je eigenlijk gewoon de ambitie hebt om binnen 2 jaar te gaan rentenieren of omdat je ego zo gigantisch hoog is dat je van jezelf denkt dat je met dit Anderlecht vanaf dag 1 betere resultaten gaat neerzetten dan Kompany?

Ik begrijp dus eigenlijk alle 3 de partijen niet. Kompany's "happy wife, happy life" argument voor Burnley is dan nog enigzins te verstaan maar Anderlecht en Mazzu zijn 2 enigma's voor mij.
 
Dat was ondertussen toch echt geen probleem meer. Maar de huidige kern is helemaal niet geënt op dat omschakelingsvoetbal. Jongens uit Neerpede zijn daar ook niet in opgeleid.
Als er tijdens matchen op 1 zaak kritiek was, was het de omschakeling
Te traag, te weinig lopende mensen, te weinig aansluiten

Nu gaan we een coach halen die op de omschakeling speelt, en het is nu niet dat we het laatste seizoen onder Kompany zoveel goals binnen kregen.
Op de eerste minuten van een match na, stond onze verdediging meestal wel oké
 
Van de kant van Anderlecht is het wat kortzichtig maar Mazzu tjah.
Voetbal blijft uiteindelijk ook gewoon werken en als Anderlecht hem een mooier project + beter loon + meer prestige kan voorleggen.
Why not?
Als je de infrastructuur van Anderlecht met die van Union vergelijkt dan zou ik ook snel gekozen hebben.

Traint Union ook niet ergens redelijk ver weg van Brussel? Not sure waar Mazzu woont maar zoiets speelt misschien ook wel mee?
 
Als je de infrastructuur van Anderlecht met die van Union vergelijkt dan zou ik ook snel gekozen hebben.

Traint Union ook niet ergens redelijk ver weg van Brussel? Not sure waar Mazzu woont maar zoiets speelt misschien ook wel mee?
Inderdaad, die trainen regelmatig in Lier als ik het mij goed herinner.
 
Als er tijdens matchen op 1 zaak kritiek was, was het de omschakeling
Te traag, te weinig lopende mensen, te weinig aansluiten

Nu gaan we een coach halen die op de omschakeling speelt, en het is nu niet dat we het laatste seizoen onder Kompany zoveel goals binnen kregen.
Op de eerste minuten van een match na, stond onze verdediging meestal wel oké
Nu omschakelingsvoetbal is misschien van mij verkeerd uitgedrukt. Ging me meer om inzakken, laag blijven staan, en dan snel naar voren spelen (middenveld overslaan). Anderlecht kon wel omschakelen (goals tegen bv. Antwerp, of die 7-2 thuis tegen KVM, tegen Club,...) maar het deed dat wel over de grond en in afwisseling met de bal bijhouden en domineren.
Waar ik Union tegen ons zeer laag zag spelen en een aanval startte dan door Moris die een lange bal richting Undav keilde.

Als je de balbezitpercentages zag, zit dat bij ons meestal tussen de 55 en 60% en bij elke ploeg die Mazzu ooit coachte rond de 40%. Dat is veelzeggend. Bij Weiler zat het bij ons ook zo laag.

We hadden redelijk goeie resultaten qua gemaakte goals (2de beste), geïncasseerde goals (3de beste) en als je ziet dat we bijna 2 keer zo vaak het doelhout troffen (22 keer) dan de nummer 2 (Genk met 12) in de stand - stel je voor dat we daar op een normaal aantal zaten - dan kan je je toch afvragen waarom dat nu ineens allemaal helemaal anders moet gebeuren. De winst zat volgens mij vooral in nog wat procenten winnen qua ervaring van jongeren, wat fitheid bij sleutelspelers (Ashimeru, Delcroix) en enkele versterkingen in de kern om de minder geslaagde transfers te vervangen (bv. Olsson).
 
Dat Kompany ging vertrekken, wss binnen een jaar, daar konden we wel van uit gaan. Maar de manier waarop dit nu gebeurd, is echt op een zeer lelijke manier.

Dat men niet verder komt dan Mazzu, en dat eigenlijk al van december stiekem wou, allee, onze voorzitter toch. En maar blijft benadrukken hoe ontevreden men was over het huidige seizoen, is allemaal heel zorgwekkend om te zien gebeuren, en idd, gewoon een te grote stijlbreuk, het voetbal van Mazzu tov wat we dit seizoen te zien kregen.

Pijnlijk om lezen ook dat Anderlecht heel dicht bij Matondo stond, van Cercle, tot het vertrek van Kompany ... :(
 
Als je enkel voor een bepaalde trainer naar een ploeg wil gaan, scheelt er ook wel iets vind ik.
Trainers vliegen altijd en overal buiten. Zoals Verheyen altijd zegt, een contract tekenen is uw ontslag krijgen.
 
Inderdaad, die trainen regelmatig in Lier als ik het mij goed herinner.
Inderdaad, sinds Lierse plezierke failliet ging konden ze die faciliteiten goedkoop huren, wachten op onze eigen plek...
Nu omschakelingsvoetbal is misschien van mij verkeerd uitgedrukt. Ging me meer om inzakken, laag blijven staan, en dan snel naar voren spelen (middenveld overslaan). Anderlecht kon wel omschakelen (goals tegen bv. Antwerp, of die 7-2 thuis tegen KVM, tegen Club,...) maar het deed dat wel over de grond en in afwisseling met de bal bijhouden en domineren.
Waar ik Union tegen ons zeer laag zag spelen en een aanval startte dan door Moris die een lange bal richting Undav keilde.

Als je de balbezitpercentages zag, zit dat bij ons meestal tussen de 55 en 60% en bij elke ploeg die Mazzu ooit coachte rond de 40%. Dat is veelzeggend. Bij Weiler zat het bij ons ook zo laag.
Excuseer maar hier moet ik toch wat tegengas geven over die constante zever van dat we altijd laag stonden. Tegen meer als de helft van de league zetten we superhoog druk. Daardoor liep onze hele ploeg gemiddeld 1km meer als de tegenstrever. Na de gewone competitie een doelpuntensaldo van +51. en 78 goals in 34 matchen. Kom me dan aub niet vertellen dat we alleen laag zakken en op de counter spelen. Tegen de 'grote 4' stonden we lager inderdaad. Omdat zij normaal gezien komen voetballen.
Maar tegen pakweg Zulte, Oostende,... maakten we echt wel het spel, met hoge druk.

Alsof we Nielsen, Teuma, Lazare & Lapoussin voortdurend overslaan en alleen lange ballen van Moris naar Undav sturen 😂

Vorig seizoen ook in 2de de titel gepakt met dominant voetbal.
 
Dat Kompany ging vertrekken, wss binnen een jaar, daar konden we wel van uit gaan. Maar de manier waarop dit nu gebeurd, is echt op een zeer lelijke manier.

Dat men niet verder komt dan Mazzu, en dat eigenlijk al van december stiekem wou, allee, onze voorzitter toch. En maar blijft benadrukken hoe ontevreden men was over het huidige seizoen, is allemaal heel zorgwekkend om te zien gebeuren, en idd, gewoon een te grote stijlbreuk, het voetbal van Mazzu tov wat we dit seizoen te zien kregen.

Pijnlijk om lezen ook dat Anderlecht heel dicht bij Matondo stond, van Cercle, tot het vertrek van Kompany ... :(
Waar gaat die naartoe of blijft die bij Schalke? Was ook met Antwerp aan het onderhandelen maar is afgeketst.
 
Inderdaad, sinds Lierse plezierke failliet ging konden ze die faciliteiten goedkoop huren, wachten op onze eigen plek...

Excuseer maar hier moet ik toch wat tegengas geven over die constante zever van dat we altijd laag stonden. Tegen meer als de helft van de league zetten we superhoog druk. Daardoor liep onze hele ploeg gemiddeld 1km meer als de tegenstrever. Na de gewone competitie een doelpuntensaldo van +51. en 78 goals in 34 matchen. Kom me dan aub niet vertellen dat we alleen laag zakken en op de counter spelen. Tegen de 'grote 4' stonden we lager inderdaad. Omdat zij normaal gezien komen voetballen.
Maar tegen pakweg Zulte, Oostende,... maakten we echt wel het spel, met hoge druk.

Alsof we Nielsen, Teuma, Lazare & Lapoussin voortdurend overslaan en alleen lange ballen van Moris naar Undav sturen 😂

Vorig seizoen ook in 2de de titel gepakt met dominant voetbal.
Ik zei er nog speciaal bij ‘tegen ons’.
 
Terug
Bovenaan