Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
De machinisten van de populaire sportpers laten die trein dan ook zeer graag vertrekken he! Even kijken wat "onze chef voetbal" Keygnaert, overigens zomaar terug actief in het journalistieke gilde na zijn preventieve doch correcte schorsing voor corruptie en vriendendiensten in het zwendeltje van Veljkovic, op gang probeerde te trekken in de voorbije twee maanden:

ol1jze.jpg

Belachelijke scorebordjournalistiek. Na de bekerwinst tegen een tweedeklasser schreven ze zelfs dat Anderlecht een aanwinst is voor Play-off 1! Ge moet dat artikel nu eens proberen terugvinden via de zoekfunctie op de site van HLN, zal niet lukken, rara waarom. En dat zijn dan nota bene de journalisten waarover de Anderlechtmannen graag klagen he, meer positieve verborgen agenda's en PR dan iets anders. Het is zoals Madridaanhangers die klagen over de spelleiding.

Over de ploeg zelf dan: Anderlecht is een matig team met een uitermate (niet-gediplomeerde ervaringsloze) zwakke trainer, daar kan nu eenmaal nooit meer uitkomen dan dit. Toch totdat ze financieel bij hun positieven komen of iemand capabel de ploeg laten leiden. Van Lee Mooney zijn Impact Scores zijn niets meer vernomen, ook al is er nochtans een nieuwe versie verschenen van Football Manager afgelopen november. Als ik zie wat er van Murillo, toch het icoon van hun CIS, overblijft en wat die moet doen op het veld, heb ik de indruk dat die bubbel van Kompany al gebarsten is, ongeveer even vlug als zijn cafés gesloten werden. Ik vraag me eveneens af hoelang die jeugdbubbel nog zal meegaan, de meest alledaagse jeugdspelers worden opgevoerd als uitzonderlijke talenten in samenwerking met pers en Roberto Martinez om toch maar meerwaarde te creëren via onder meer onverdiende selecties voor de nationale ploeg en awards. El Hadj krijgt tegen Genk een bal tegen de zij om hem daarna mooi binnen te trappen en het is opeens de nieuwe Boussoufa die de Rode Zee doet splijten om zo alle pleintjesvoetballers van Marokkaanse afkomst doorgang te geven naar eerste klasse, waanzin. Op Anderlechtfanforums en xxxneerpede69.com zal dat ongetwijfeld werken, maar scouts moeten elke week toch met eigen ogen zien dat die amper iets voorstellen? Gelukkig voor Anderlecht is er geld in overvloed bij buitenlandse ploegen, dus er zal altijd wel iemand zich laten beetnemen. En na een jaartje vallen die spelers altijd goedkoop terug te huren!

Pas op, voor de rest is het niveau van die kern nog wel in orde voor de JPL hoor. Buiten Nmecha zal denk ik niemand de selectie van Brugge halen, tuurlijk, maar Brugge zit ook in een uitzonderlijke situatie momenteel, die clubs vallen niet meer te vergelijken. Ge gaat me niet zeggen dat die kern niet top vier hoort te spelen in België. Anderlecht staat daar ook op dit moment, maar dat is meer omdat half de JPL op een zakdoek staat rond die plekken dan dat Kompany die ploeg daar geleid heeft IMO. Ge moet maar links of rechts gluren naar een match van Leuven of godbetert Oostende tegenwoordig om te weten waar het echte verschil in kunde zit. Misschien heeft Kompany dat overigens wel gedaan bij Leuven, Brys wekt namelijk ook wrevel op door consequent dingen over de match te zeggen die dan niet lijken te kloppen op het veld, maar niet op die manier Vince!!!!

PS: Omdat ik weet dat Keygnaert ongetwijfeld zichzelf constant googlet: ik zie gewoon aan uw hemdje dat uw aftershave stinkt naar een goedkoop huismerk uit de Ici Paris XL!
Alweer een mooi stukje van onze chef voetbal:
“Kompany opgeven, is het failliet van RSC Anderlecht”: onze chef voetbal vindt dat paars-wit moet incasseren en volharden

ANDERLECHT: “Dit is ‘Anderlecht’ niet”, zo windt onze chef voetbal Stephan Keygnaert er na de nieuwe wanprestatie van paars-wit, gistermiddag tegen KV Kortrijk, geen doekjes om. Maar: da’s lang niet alleen de schuld van de trainer. “Het is intellectueel incorrect om het stadium waarin Anderlecht zich bevindt in de schoenen te schuiven van Vincent Kompany.” En wel hierom.

Hoe langer dit duurt, hoe meer je richting coach mag kijken -> spelers die voordien wel getoond hebben te kunnen voetballen verliezen hun kwaliteiten blijkbaar in het paarswitte shirt, maar als ze dan terug uitgeleend/verkocht worden, dan plots kunnen ze het terug wel.

Wellenreuter begon degelijk als backup van VC, maar maakt nu meer en meer fouten.
Murillo idem: begon goed, zakt nu weg
Lawrence: hoe die voorbij gelopen werd bij de goal ...

Ligt dit aan een te veel aan druk bij rsca?
Of aan onduidelijke/verkeerde richtlijnen van de coach?
Of worden ze niet op hun sterkste positie uitgespeeld?

Als buitenstaander ga je er nooit het fijne van weten vermoedelijk, maar altijd maar opnieuw die excuses dat het geld op is en dat het de jongste ploeg uit 1e klasse is begin ik wat beu te worden.

Het nieuwe bestuur heeft tenminste komaf gemaakt met Bayat (zover ze kunnen, sommigen spelers zitten nog bij hem). Nadat al zijn vuile was is buitengeraakt zijn er andere ploegen die wel duchtig zaken met hem blijven doen.

Het nieuwe bestuur heeft tenminste komaf gemaakt met Bayat (zover ze kunnen, sommigen spelers zitten nog bij hem). Nadat al zijn vuile was is buitengeraakt zijn er andere ploegen die wel duchtig zaken met hem blijven doen.
louwagie.jpg

Tbh kan dat toch niet anders dan dat daar ook miljoenen worden weggekapt richting Bayat?

Laatst bewerkt:
Hoe langer dit duurt, hoe meer je richting coach mag kijken -> spelers die voordien wel getoond hebben te kunnen voetballen verliezen hun kwaliteiten blijkbaar in het paarswitte shirt, maar als ze dan terug uitgeleend/verkocht worden, dan plots kunnen ze het terug wel.

Wellenreuter begon degelijk als backup van VC, maar maakt nu meer en meer fouten.
Murillo idem: begon goed, zakt nu weg
Lawrence: hoe die voorbij gelopen werd bij de goal ...

Ligt dit aan een te veel aan druk bij rsca?
Of aan onduidelijke/verkeerde richtlijnen van de coach?
Of worden ze niet op hun sterkste positie uitgespeeld?

Als buitenstaander ga je er nooit het fijne van weten vermoedelijk, maar altijd maar opnieuw die excuses dat het geld op is en dat het de jongste ploeg uit 1e klasse is begin ik wat beu te worden.
Je hebt jongeren en je hebt jongeren natuurlijk ( Tielemans/Dendoncker/Lukaku/Praet hebben volgens mij bena nooit ontgoocheld in hun Paarswitte shirt , kijk waar ze nu spelen .)

Het is natuurlijk gemakkelijk om naar de coach te wijzen , maar nu afkomen over spelers die voordien wel iets getoond hebben die plots niks meer kunnen, vind ik wa kort door den bocht , zij moeten het wel doen he , niet Kompany
De uitgeleende spelers lol
Vlap : gescoord tegen Bayern en nu is iedereen er vol van , toen hij bij ons kwam was zen eerste wedstrijd uitstekend , derna ni echt veel meer buiten de laatste wedstrijden voor de corona
Zulj: hoeveel keer werd hier al niet gelachen met hem , kon niks
Dimata : veel gebleseerd

volgens mij mag hem is met 2 spitsen spelen , ne simpele 442 .

Er gaan nog veel ups and downs komen , PO1 zou een mirakel zijn .

Chong ook. Hij zou wel eens zijn haar mogen knippen, ik heb het niet zo voor voetballers met zulke gigantische kapsels :unsure:

Het is natuurlijk gemakkelijk om naar de coach te wijzen , maar nu afkomen over spelers die voordien wel iets getoond hebben die plots niks meer kunnen, vind ik wa kort door den bocht , zij moeten het wel doen he , niet Kompany
Het is natuurlijk wel aan de coach om zijn ploeg te sturen, dat zie ik niet echt bij Kompany. Beetje lukraak lijkt het allemaal wel.

De uitgeleende spelers lol
Vlap : gescoord tegen Bayern en nu is iedereen er vol van , toen hij bij ons kwam was zen eerste wedstrijd uitstekend , derna ni echt veel meer buiten de laatste wedstrijden voor de corona
Zulj: hoeveel keer werd hier al niet gelachen met hem , kon niks
ja, 't is niet Kompany die de goals gaat maken, maar ik vind het toch frappant dat er zoveel voorbeelden te vinden zijn van spelers die in het anderlecht shirt plots maar aan x % van hun capaciteiten meer presteren.

En met Zulj en Vlap heb je 2 voorbeelden die nog erger zijn -> goed voordien, stenen uit de grond zuigen bij rsca, daarna terug goed.

Ok, misschien houden ze niet vol, maar toch, vind het frappant.... en daar heeft de coach dus misschien wel iets mee te maken volgens mij.
We spelen al een jaar zonder publiek, dus dat kan geen excuus meer zijn voor de spelers... en de NL/FR gazetten zal een Zulj ook niet lezen denk ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan