Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voila, zo denk ik er ook over.

En dat gemelk over ploegen die bewust niet de moeite doen zogezegd mag echt wel eens stoppen. Wat hebben die daar eigenlijk mee te winnen vraag ik mij af, toch ook amper iets?
Ik geloof nooit dat zelfs met veldverwarming dat veld van Charleroi er zomaar beter zou bij gelegen hebben. Al die kenners die er zogezegd zoveel van weten .... Clubs hebben (vaste) medewerkers in dienst die daar het beste van zichzelf geven om dit elke keer in orde te krijgen. Maken zijn soms fouten of verkeerde inschatting ja dat zal wel, maar hey, wij weten het wel beter hé omdat we ook af en toe eens ons gras afrijden, man man :rolleyes:
Of neen, het is bewust, één groot complot om niet te spelen, maffia! 😄
Ik zeg nergens dat clubs dit met opzet doen, maar je gaat mij toch niet vertellen dat sommige velden niet speelklaar te krijgen zijn? Het vriest een week aan een stuk en het is een dikke soep. Er zijn landen waar het weken aan een stuk vriest en ze toch elk weekend kunnen voetballen.

Trouwens een opmerking: op sporza staan enkele foto's waar er gewoon nog sneeuw ligt op dat veld. Om te beginnen hadden ze die zo snel mogelijk kunnen verwijderen. Nu is het eens dikke ijslaag geworden die niet op 1, 2, 3 verdwijnt.

Ik zeg nergens dat clubs dit met opzet doen, maar je gaat mij toch niet vertellen dat sommige velden niet speelklaar te krijgen zijn? Het vriest een week aan een stuk en het is een dikke soep. Er zijn landen waar het weken aan een stuk vriest en ze toch elk weekend kunnen voetballen.

Trouwens een opmerking: op sporza staan enkele foto's waar er gewoon nog sneeuw ligt op dat veld. Om te beginnen hadden ze die zo snel mogelijk kunnen verwijderen. Nu is het eens dikke ijslaag geworden die niet op 1, 2, 3 verdwijnt.
Niet speelklaar te krijgen ja, dat zou ik ook denken, maar er moet toch een reden zijn waarom het niet lukt? Niet elk stadion is perfect uitgerust of heeft perfecte drainage, ... op Club hebben wij ook jaren liggen sukkelen met het veld.

Ik vind het veel te gemakkelijk om te zeggen dat Charleroi dit hier zomaar kon opgelost hebben (idem voor Oostende & WB), als het zo eenvoudig was, waarom deden ze het dan niet?

Niet speelklaar te krijgen ja, dat zou ik ook denken, maar er moet toch een reden zijn waarom het niet lukt? Niet elk stadion is perfect uitgerust of heeft perfecte drainage, ... op Club hebben wij ook jaren liggen sukkelen met het veld.

Ik vind het veel te gemakkelijk om te zeggen dat Charleroi dit hier zomaar kon opgelost hebben (idem voor Oostende & WB), als het zo eenvoudig was, waarom deden ze het dan niet?
Waarom is het bij Union wél gelukt? Notabene twee/drie dagen geleden.

En waarom het bij die drie ploegen niet gelukt is? Ik geloof best dat ze daar alles aan gedaan hebben, maar dan moeten ze toch de verantwoordelijken in vraag stellen of ze daar wel capabel voor zijn. Er zijn genoeg voorbeelden waar het wél lukt, dus dan is de reden vrij simpel hè. Ofwel niet capabel, ofwel niet alles gedaan. ;)

Dat is het hem net, wij weten dat niet, maar er kunnen heel veel factoren zijn waarom dit daar wel lukte en bij andere niet. Gewoon uit mijn duim nu:
  • Meer/minder (koude) wind
  • Meer/minder zon
  • Meer/minder sneeuw
  • Grondtemperatuur
  • Gespeeld op de sneeuw waardoor alles aangestampt is en echt ijs geworden is
  • Meer/minder belasting van het veld
  • Betere drainage
  • Ander soort "verwarmingssysteem"
Klopt dit, geen flauw idee, maar het zijn wel allemaal mogelijkheden die er voor zorgen dat de situatie totaal anders kan zijn.
Het is zo kort door de bocht om al die ploegen de volle laag te geven zonder de omstandigheden te kennen en kenners aan het woord te laten. En misschien zijn er fouten gemaakt, dat kan best zijn en moeten we dat zomaar aanvaarden dan, misschien niet, hangt er wat van af wat het is, maar hopelijk komt daar eens duidelijkheid over binnenkort ipv nu heel wild te speculeren terwijl wij daar 0,0 kennis over hebben.

heb je de match gezien? Daar was ook geen voetbal mogelijk, bal sprong alle kanten op, bal stremde in de sneeuw, een pass van 2 meter kwam nooit aan. Spelers onder niet tackelen,... Profvoetbal onwaardig, Dit was over het ganse veld zo, nu gaan ze een match aflassen omdat er een strook minder bespeelbaar is.

Vrijdag in OHL-KVK: 1 flank was bevroren en was enkel speelbaar door extra zand te kappen, aan 1 hoekschop kon je zelf geen aanloop nemen om die te trappen,...

2 maten en 2 gewichten en dat is frustrerend

Het visuele is natuurlijk overdreven, maar soms moet je dat doen om iets in vraag te stellen
Ik heb de match gezien. Goed voetbal was idd niet mogelijk. Nu last de scheidsrechter de match echter af omdat de veiligheid van de spelers op zo'n bevroren veld in het gedrang komt. Is een hele andere situatie met een laagje sneeuw op het veld. Daarbij.. Die omstandigheden zijn hetzelfde voor de twee ploegen he, dus ik begrijp uw opmerking over twee maten en twee gewichten niet echt.

Zijn gewoon twee verschillende omstandigheden. Denk dat je nog nooit over een bevroren veld gestapt hebt als je niet begrijpt waarom deze matchen afgelast worden. (wat niet weg neemt dat ik het volledig met u eens ben dat ploegen hiervoor gestraft zouden moeten worden als ze dit niet in orde krijgen).

Imo is het simpel. Als ploegen miljoenen kunnen spenderen aan 1 speler. Dan kunnen ze ook wel 1 miljoen investeren in de tool die nodig is voor voetbal: het veld.

Willen ze dat niet, want het is geen kwestie van kunnen, dan horen ze niet in 1ste thuis.
OK OK, dat klinkt weer supergoed zonder enige onderbouwing, en vreemdelingen ook ineens buiten godverdomme, maar ... geeft Waasland-Beveren dan miljoenen uit aan één speler?

Ze hebben net hun duurste speler ooit gekocht, Nilsen voor nog geen half miljoen! De afgelopen seizoenen zouden dit hun uitgaven zijn:
wby7kwo.png

Gemiddeld loon bij Waasland-Beveren? Onder de €200k, en de typische rotatiespeler of geleende wielewaal die ze elk seizoen broodnodig lijken te hebben om te kunnen overleven zal nog een pak minder scheppen.

En toch hebben ze een veldverwarming, in tegenstelling tot andere ploegen uit de JPL. Hoeveel kost zo een veldverwarming dan? Ongeveer een half miljoen voor verwarming/drainage, let wel zonder onderhoud en stookkosten, als ge wat googlet. Dus ze hebben een installatie die duurder is dan hun sterspeler, moeten we zo een kleine ploeg dan beschuldigen van niet willen? Met welk doel? Integendeel, volgens de berichtgeving waren er genoeg manschappen aanwezig en stond de verwarming aan, alleen lukte het niet. Zoals Blekkie zei geen idee waaraan dat kan liggen, maar degenen die de vraag zo beschuldigend stellen hebben evenmin een idee ervan terwijl ze niet vlug genoeg met pek en veren kunnen gooien, zonder uitleg.

Pas op, ik vind Waasland-Beveren ook een stinkploeg met onbekende spelers die eigenlijk garagisten zijn, en uw opmerking was misschien niet specifiek naar Waasland-Beveren gericht, al is het bijvoorbeeld als G5-aanhanger wel allemaal heel simpel om zo een ploeg met de vinger te wijzen terwijl het TV-geld in zo een kleine competitie gretig gemonopoliseerd wordt door dezelfde G5. Als dat kransje ploegen de €20 miljoen extra van Eleven dit seizoen zich voor 80% kan toe-eigenen, en ondertussen willens nillens wil bedingen dat elk veld bespeelbaar moet zijn zonder wat zakgeld daarvoor te geven uit die gezamenlijke pot, dan heb ik daar niet te veel medelijden mee. Elk veld bespeelbaar willen hebben duidt immers op het gezamenlijke karakater daarvan, ideaal voor de pot uit televisiegeld dus!

Van G5 gesproken, bij Standard vanmiddag was er toch eveneens een bevroren strook onderaan de zijde van de standaardcamera? Waar ligt dat dan weer aan, da's nochtans een Europees stadion en één van de grootste ploegen in de JPL? Maar kijk, daar spelen we dan gewoon, terwijl ge zag dat de spelers amper voluit konden lopen en het als tapdansen klonk als ze er met hun studs over liepen. Het was wel groen, goed voor de perceptie ... maar het klonk niet minder hard.

Kunnen beter de VAR opdoeken als je het niet correct gaat gebruiken. Wsl waren de VAR mannen al aan het pintelieren geslagen en hadden ze hun TV reeds afgezet ipv "De VAR zou bovenstaand beeld niet te zien gekregen hebben".

Bij sommige overduidelijke doelpunten doen ze tientallen seconden om te verifieren of die geldig is. Doelpunt van Mechelen valt in de 4e minuut van blessuretijd (terwijl er maar 3 minuten extra tijd was). Ref laat zelfs niet meer aftrappen na het Mechelse doelpunt. Ref keurde het doelpunt onmiddelijk goed. Er was amper overleg tussen de ref en de VAR.

Er is werkelijk geen enkele reden te bedenken waarom ze hier hun tijd niet kunnen nemen en kijken of Schoofs al of niet buitenspel liep.

Vind die "VAR opdoeken" opmerkingen altijd zo weird. Als de VAR het niet opmerkt heeft, heeft de ref het normaal gezien ook niet gezien en had het sowieso goal geweest he.

Gaat mij dan ook niet of de VAR het bij het rechte eind heeft of niet. Geen idee of je de beelden hebt gezien maar wat mij het meeste stoorde aan die fase was het feit dat er amper overleg tussen VAR en ref was en achteraf komt dan het excuus dat ze de juiste beelden niet hadden. Ze hadden gans de avond de tijd om de beelden te zoeken want de wedstrijd was afgelopen.

En ik sprak van opdoeken omdat in andere fases de VAR de flow en "plezier" uit een wedstrijd haalt. Geen enkel probleem mee als de VAR echt een verbetering is en voor meer eerlijkheid zorgt. Maar zulke fases zijn totale onkunde en luiheid.

+ de ref/lijnrechter heeft altijd het excuus dat hij iets niet gezien heeft waar ik alle begrip voor heb. Heb iets minder begrip voor mensen die fases een tiental keer kunnen herbekijken en dan nog de bal misslaan.

En waarom het bij die drie ploegen niet gelukt is? Ik geloof best dat ze daar alles aan gedaan hebben, maar dan moeten ze toch de verantwoordelijken in vraag stellen of ze daar wel capabel voor zijn. Er zijn genoeg voorbeelden waar het wél lukt, dus dan is de reden vrij simpel hè. Ofwel niet capabel, ofwel niet alles gedaan. ;)
Union heeft geen daken op hun tribune dus ☀️ kan wel volledig zijn ding doen.

En clubs hebben er mss niets bij te winnen maar als ze er geen geld in willen steken mag je ze er wel voor afstraffen natuurlijk

Ik heb de match gezien. Goed voetbal was idd niet mogelijk. Nu last de scheidsrechter de match echter af omdat de veiligheid van de spelers op zo'n bevroren veld in het gedrang komt. Is een hele andere situatie met een laagje sneeuw op het veld. Daarbij.. Die omstandigheden zijn hetzelfde voor de twee ploegen he, dus ik begrijp uw opmerking over twee maten en twee gewichten niet echt.

Zijn gewoon twee verschillende omstandigheden. Denk dat je nog nooit over een bevroren veld gestapt hebt als je niet begrijpt waarom deze matchen afgelast worden. (wat niet weg neemt dat ik het volledig met u eens ben dat ploegen hiervoor gestraft zouden moeten worden als ze dit niet in orde krijgen).
Jammer genoeg wel nog op een bevroren veld moet spelen en ook op een besneeuwd veld. Op beide velden kan je niet voetballen en breng je uzelf en de ander in gevaar.

En ivm 2 laten 2 gewichten. Eerst moest iedere match perse doorgaan en nu kunnen ze plots 3 matchen in 1 weekend aflassen.

Gavin heeft een groot punt. De G5 verwijten de K11 (of een deel daarvan) een gebrek aan professionalisme, maar bij de verdeling van oa tv-geld wordt er hun amper iets gegund. 't Zou misschien al helpen mocht de bond x% van het tv-geld reserveren en iedere club krijgt een vast bedrag dat ze verplicht moeten investeren in het onderhoud van hun veld.

"Maar als je het slecht gebruikt of te laat, dan heb je een groot probleem. Zo zei KV Oostende dat het zijn systeem woensdag had aangezet, maar toen was het al 2 à 3 dagen -10 graden. De zijkanten van het veld kun je dan niet meer ontdooien."

"Bovendien heeft KVO zaterdagochtend al vroeg het tentzeil weggehaald en kon de zon niet aan de strook voor de hoofdtribune. Het was amateuristisch gepruts en dan krijg je een situatie waarbij de ref niet anders kan dan de wedstrijd af te gelasten."

Mag toch gewoon forfait zijn dan.

Mag toch gewoon forfait zijn dan.
En bij Charleroi zou er een warmtelamp hebben gestaan die niet aangesloten was, tsja.

Het feit dat er vandaag nog sneeuw op dat plein ligt, terwijl de laatste serieuze sneeuwbui dateert van maandag zegt voor mij voldoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan