Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
er wordt getrapt op doel en de spits staat in buitenspel en hindert de doelman zijn zicht zonder de bal te raken, geen buitenspel dan?
Dan wel. Maar dit geval gaat toch niet over een trap op doel en het belemmeren van het zicht van een doelman?

Dit gaat gewoon over een voorzet die lichtjes gedevieerd wordt naar iemand die in buitenspel staat. Maak het niet moeilijker dan het al is aub.

Dus als iemand de schijn heeft om de bal te raken naar iemand in buitenspel maar raakt de bal niet, dan moet het ook buitenspel zijn? Wow, kunnen we het anders nog ingewikkelder maken?

Raakt ie de bal: offside (wat het geval was)
Raakt ie de bal niet: geen offside
Dat is de enige regel die hier geldt.
Sommige mensen en hun ingebeelde spelregels ...
Volgens mij is er onlangs ook zo'n goal van Anderlecht afgekeurd

Diepe pas richting Nmecha die naar de bal beweegt en er toch afblijft
Vlap die erachter loopt en binnentrap. Goal afgekeurd want verdedigers anticiperen op de actie van de spits

Dacht dat het die twee namen waren maar ben niet zeker :)

Edit: Helemaal correct
Tegen Standard zelfs

Altijd leuk om te lezen van mensen die 0,0 kennis of voeling hebben van de arbitrage (laat staan de spelregels zoals Gavin al aangaf) en dus totaal niet weten waarover ze spreken maar wel de oplossing en consequenties voor handen hebben.
Ik zal er later wel eens langere post over maken maar reken hier meteen al maar Hein Vanhaezebrouck maar bij. Uit zijn interview na de match gisteren:

A: "Het was héél goed van de grensrechter dat hij daar niet vlagt, want de regel bepaalt dat hij dat bij twijfel niet mag en dat hij moet wachten tot de VAR de beelden heeft bekeken."
+
B: "De regel zegt dat je bij een doelpunt niét mag vlaggen als het ‘close close’ is. Zelfs niet als je denkt dat het misschien buitenspel is, mag je niet vlaggen. Dan moet je de VAR laten beslissen. Als die grensrechter niet had gevlagd, dan was het een doelpunt geweest en dan was het 3-2 geweest."

De regel de regel de regel ... Vanaf dat ge over "de regel" begint, kunt ge maar beter de regels ook kennen of ge maakt u belachelijk. Anders moet ge varen onder de vlaggen van "ik vind dat ..." of "volgens mij, een echte voetbalexpert, hoort het ...", dan kunt ge er nog mee wegkomen.
De regel zegt namelijk bij quote A dat de grensrechter een beslissing moet nemen los van de VAR en vóór de check van de VAR (wel, het is de scheidsrechter die de beslissing neemt op aangeven van de grensrechter eigenlijk, de grensrechter kan niets beslissen dus het gaat over het fluitsignaal en niet het vlagsignaal). Het staat er letterlijk in: "the referee is not permitted to give ‘no decision’ and then use the VAR to make the decision"
Bij quote B is dat opnieuw dat de grensrechter een beslissing moet nemen los van de VAR en vóór de check van de VAR, én dat de grensrechter moet beslissen wat hij denkt dat het is. Die 'close close' en 'misschien' is alweer een interpretatie van Hein over de fase (in zijn nadeel) en over de beslissing om wel of niet te vlaggen, maar dat is uiteraard geen regel. Ik neem aan dat hij refereert aan de vroegere richtlijn "voordeel aan de aanvaller geven", maar dat lijkt me niet meer nodig met een VAR die sowieso achteraf controleert. Dat is vanzelfsprekend nu de "wait and see" methode waar de grensrechter de fase in geval van mogelijkheid tot scoren of beloftevolle aanval de fase laat uitspelen en dan beslist (waar vlaggen of niet vlaggen beide een beslissing is, niets te maken met close close of misschien, en waarvoor het oordeel niets uitmaakt voor de VAR zijn check) los van de VAR en vóór de check van de VAR. Ik kan wel niet zien wanneer er gevlagd werd bij fase B, maar het fluitsignaal is er wel pas na dat de bal binnengaat.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat de VAR geen fout oordeel velt bij A en B, en dat de grensrechter mogelijks te vlug vlagt. Maar de regels? Neen hoor. Ondertussen zal iedereen wel zonder context de woorden van Hein lezen/horen en gewicht geven door autoriteitsargument, maar zijn we ook weer vertrokken met fake news en een verkeerde perceptie, waardoor de negativiteit nog groter wordt ten opzichte van de spelleiding.

PS: over argumenten gesproken, alle klassiekers zaten weer in zijn betoog, precies De Wever aan het woord:
"Dit is onvoorstelbaar, dit heb ik nog nooit gezien!"
"Als dit de wereld rondgaat, dan gaan ze ons Belgen allemaal uitlachen!”
"Dit is het failliet van de VAR"

Nog nooit gezien in alle voetbalmatchen in de geschiedenis! Failliet van het hele systeem door één fase op honderd!! Het buitenland dat nooit naar de JPL kijkt, wat gaan die zeggen zeg!!! Ergerlijk blaaskaak.

onze Seck, ja de lange man, krijgt een 7 in HLN. Ik heb dan toch andere match gezien. Hopelijk is het een -7 en zitten ze fout

FC Zotte Dré*
763

The OG Zotten Dré

Blijf ik opvallend vinden de kleinste die moet verdedigen bij corner op de grootste op het veld
026e1a3c-6992-11eb-ad84-5885f286ec43_web_translate_-1.4e-5_-1.5e-5__scale_0.4618938_0.4618938__.jpg
Gebeurt zoals hier gezegd vaker dan ge denkt, met het idee van hem gewoon te blokken. Malinov doet bij ons hetzelfde, die is ook maar 1m70 en dekt vaak de grootste tegenstander af.

Gebeurt zoals hier gezegd vaker dan ge denkt, met het idee van hem gewoon te blokken. Malinov doet bij ons hetzelfde, die is ook maar 1m70 en dekt vaak de grootste tegenstander af.
@Kenneke10 en om hier nog even op voort te borduren, de meeste teams hebben zelfs geen centrale verdediger die in de buurt komt van Onuachu (2m01). De kans dat iemand van 1m85 daar het duel van wint ten opzichte van iemand van 1m75 is niet zoveel groter. Dan probeert ge hem beter op een andere manier te verdedigen, en kunt ge die grotere verdediger gebruiken om iemand anders af te dekken. :)

@Kenneke10 en om hier nog even op voort te borduren, de meeste teams hebben zelfs geen centrale verdediger die in de buurt komt van Onuachu (2m01). De kans dat iemand van 1m85 daar het duel van wint ten opzichte van iemand van 1m75 is niet zoveel groter. Dan probeert ge hem beter op een andere manier te verdedigen, en kunt ge die grotere verdediger gebruiken om iemand anders af te dekken. :)
Eigenlijk let ik daar niet zozeer op, maar gisteren viel me dat gewoon op:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan