Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Herinner u die gouden-schoen show nog 3 jaar terug (Vormer) toen er publiek toegelaten werd... Mijn lijf doordrongen van de plaatsvervangende schaamte. Dat boegeroep e.d... lompe boeren.
Idd, als ge u niet kunt gedragen op zoiets blijf dan thuis. Je moet het daarom niet eens zijn met de keuze vd jury maar zwijg gewoon op zo'n moment en denk er het uwe van.
Is net zoals supporters van club x die tegen club y gaan supporteren in Europa. Alsof die coefficient minder belangrijk is dan de afgang van de rivaal...

On that note vind ik het vooral irritant, en dat is hier ook constant zo, als je voor ploeg-x bent mag je niks zeker over spelers van ploeg-y.
Als ik iets zeg over bvb Holzhauser heeft dat geen hol te maken met Beerschot als ploeg en al zeker niet met het feit dat we daar van verloren hebben.

Die opmerking kwam er nadat je enkel bij Holzhauser je geroepen viel om te melden dat hij een kutwedstrijd speelde (terwijl Refaelov een nog grotere kutwedstrijd speelde en we Mercier toch ook niet gezien hebben tegen RSCA), en hem afbreekt met bepaalde argumenten (die overigens niet helemaal verkeerd zijn, behalve de tijdslijn dan) maar dat je die lijn niet consequent doortrekt naar de andere spelers die je wel bewierrookt.
Je haalt aan dat Refaelov belangrijk is voor Antwerp, maar negeert dan dat Beerschot zonder Holzhauser tussen Moeskroen en STVV stond te vechten om degradatie.
Proberen consistent en objectief te zijn, dan krijg je ook objectievere reacties terug (y)

Die opmerking kwam er nadat je enkel bij Holzhauser je geroepen viel om te melden dat hij een kutwedstrijd speelde (terwijl Refaelov een nog grotere kutwedstrijd speelde en we Mercier toch ook niet gezien hebben tegen RSCA), en hem afbreekt met bepaalde argumenten (die overigens niet helemaal verkeerd zijn, behalve de tijdslijn dan) maar dat je die lijn niet consequent doortrekt naar de andere spelers die je wel bewierrookt.
Je haalt aan dat Refaelov belangrijk is voor Antwerp, maar negeert dan dat Beerschot zonder Holzhauser tussen Moeskroen en STVV stond te vechten om degradatie.
Proberen consistent en objectief te zijn, dan krijg je ook objectievere reacties terug (y)
Ik vind gewoon dat de anderen altijd hun wedstrijd spelen en Beerschot met Holzhauser soms precies met 10 speelt. That's all.
Wat ook wel een rol speelt in mijn mening is dat ik Refaelov Europees ook altijd goed zien spelen heb en dat kan Holzhauser natuurlijk (nog) niet.

Kan er geen GS topic komen?
Moet ik dit allemaal niet lezen, want is toch maar zo subjectief als maar kan zo'n verkiezing 😌

Mij kan het iig geen bal schelen, al was't dat Deschacht hem wint. Is vaak toch maar een vergiftigd cadeau :p

Tis gewoon een heel moeilijke, 1 stemronde maar en is al zo rare competitie op zich. Voor mij mochten ze deze gewoon skippen dit jaar.

Ook akkoord mee om eerlijk te zijn
Mercier was wel degelijk heel aanwezig tegen RSCA hoor. :)

Geen idee waarom, maar naar Oostende - Eupen aan't kijken. 2 dingen waar ik me aan ergerde:

- Rode kaart voor Eupen, en gelijk alleman naar den arbiter om te reklameren. Ook half de bank van Eupen aan't roepen en aan't brullen. Dat ze daar is verdorie wat strenger mee omgaan, want het begint toch heel storend te worden.
- Gueye van Oostende. Gaat liggen in minuut 43 en blijft liggen voor 2 minuten, te roepen lijk een klein kind. Stapt dan zonder problemen van het veld en zit gelijk naar den arbiter te roepen dat em er terug op wil. Wtf is daar het nut van zo dicht tegen de rust aan. Dat is natuurlijk al jarenlang aan de gang, maar 't was al even dat ik het nog zo ostentatief op zo'n nutteloos moment zag gebeuren. Compleet belachelijk.

De Gouden Schoen dit jaar is niet zo duidelijk als vorig jaar vind ik. Toen had je Mbokani met zijn 25 doelpunten in kalenderjaar 2019. Dat ik combinatie met zijn balvastheid en constante aanspeelbaarheid maakte hem de grote favoriet. Veel gehoorde kritiek toen was dat hij Europees niet veel heeft laten zien.
Dit jaar is het wat moeilijker. Je hebt Mignolet die goed keept maar eigenlijk vaak te weinig kansen krijgt om te laten zien dat hij goed is. Nadeel van een keeper te zijn bij de topclub in België.
Onuachu die ken ik eigenlijk enkel van zijn wedstrijd tegen Antwerp waar hij er enkele binnenlegt. Lijkt me een echte spits te zijn die zonder teveel te moeten nadenken goals maakt. Heel mooie statistieken.
Holehauser, ook mooie statistieken maar zo'n statische speler. Fantastische traptechniek maar loopt niet en werkt niet. Zet er mandekking op en zijn rendement zakt redelijk spectaculair en dat hebben nu de meeste tegenstanders ook door. Maar wel een héél straffe seizoensstart bij een promovendus.
Refaelov, die heeft niet die zotte statistieken als de 2 vorige maar hij staat er in de grote matchen. Maakt belangrijke goals op belangrijke momenten. Puur qua spelniveau dit jaar op héél hoog niveau. Geniale passen en combinaties met momenten. Met dank aan Leko die volledig deed spelen naar de kwaliteiten van Refaelov. Verder en voor mij misschien wel het meest opvallende is het strijders hart van Refaelov, vechten voor elke bal, als het nodig is tot op de backlijn mee komen verdedigen, hoog druk gaan zetten. Ik had het 3 jaar geleden eerlijk gezegd niet verwacht toen hij bij Antwerp tekende.

Ik zie natuurlijk alles door mijn rood-witte bril en het is een moeilijke keuze maar als we echt eerlijke moeten zijn en het objectief bekijken dan zullen we toch allemaal er over eens zijn dat er maar 1 iemand die Gouden Schoen verdient!

Toch?

En dat is RITCHIE DE LAET!!!!!

Toch ongelooflijk dat de chef sport van Gazet van Antwerpen op 2 Ritchie heeft gezet 😂 Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat hij een slecht jaar heeft gedraaid. Maar GS-kandidaat? Hell no.

En Bart Lagae zet Mignolet op 1.

Die mannen stemmen gewoon op de ploeg die ze volgen.
Dat is het voornaamste probleem met de GS eh, het is meer een populariteitswedstrijd dan een bekroning van de best presterende voetballer in een kalenderjaar.

Die gouden schoen is toch al een decenia een flop, herinner mij ook nog Conceicao die maar binnenkwam als hij wist dat die gewonnen had.
Staelens die de schoen wint uit compassie, doorgaans wint gewoon iemand van de beste club op dat moment ( na een titel meestal )
Nu is het een blauw zwarte show volgens velen, maar wij riepen vroeger ook dat het paars witte show was:ROFLMAO:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan