Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Over vorig jaar: amen
Over prestaties Mignolet: "paar keer"... Vergelijk dat met Onuachu die gewoon week na week presteert en het verschil maakt.
Tja, da's het lot van een keeper van een titelpretendent natuurlijk: er staan als het moet
Mocht hij constant veel werk moeten opknappen, Club zou vooraan niet mee doen he ;)

Maar fair enough, Onuachu kan hem zeker ook winnen en draagt meer mijn voorkeur weg dan Holzhauser, Refaelov en De Ketelaere

Onuachu voor mij uiteraard. Die gaat cijfers halen die we al niet meer gezien hebben sinds 2002 (Sonck bij Genk) en zijn impact op ons puntenaantal is al van vorige winter waanzinnig. Dat we 9 kansen op 10 vorig jaar PO1 gehaald zouden hebben met die thuismatch tegen KVM na onze desastreuze start was toen al voor 80% op zijn conto. En dit jaar is het gewoon nog geschifter. Pozuelo verloor van Vanaken (en Carcela, wie begrijpt dat nog) met als hoofdreden "statistieken". Ge zou dus zeggen dat statistieken heel belangrijk zijn...
Er zullen mensen wel een punt kunnen maken voor Mignolet maar not for me. Tweede mag hij wel worden ;)

De andere drie dan... Refaelov mag een goede voetballer zijn, maar het feit is dat die slechts in één top 10 staat. Niet doelpunten, niet assists, niet speelminuten maar "meest gewisseld". Holzhauser is al minstens even lang zwak nu als Bongonda begin dit seizoen en zat vorig jaar in 1B. En De Ketelaere wordt voor mij een topper maar heeft dit jaar nog niet de noodzakelijke status opgebouwd aangezien die ook bij niet-blessures nog niet altijd speelt. Antwerp, Beerschot en FCB supporters zullen het wel anders zien, maar ik ben dan geen van die drie ;)

Maar ik maak me geen illusies. De winnaar wordt Mignolet of Refaelov en ik twijfel er zelfs aan dat Onuachu top 3 wordt.

Op zich hebben we ook niet echt een 6 nodig, indien we gewoon terug overschakelen naar de 3-4-3 met dan Heynen en Hrosovsky (die het in die 3-4-3 wel degelijk deed) centraal op het middenveld.

Op dit moment verkies ik ook die 3-4-3. De spelers hebben dat ook duidelijk aangegeven.
Maar die overgang naar een 4-3-3 zou er sowieso ooit komen. Niet alleen omdat dat JVDB zijn voorkeurssysteem is, maar ook omdat dat van de jeugd af het Genk systeem is. Het is nu gewoon te vroeg.
Maar dus een 6 konden we altijd gebruiken: Voorlopig als wisseloptie bij moeilijke matchen maar op korte/middellange termijn is die essentieel.

Onuachu voor mij uiteraard. Die gaat cijfers halen die we al niet meer gezien hebben sinds 2002 (Sonck bij Genk) en zijn impact op ons puntenaantal is al van vorige winter waanzinnig. Dat we 9 kansen op 10 vorig jaar PO1 gehaald zouden hebben met die thuismatch tegen KVM na onze desastreuze start was toen al voor 80% op zijn conto. En dit jaar is het gewoon nog geschifter.
Er zullen mensen wel een punt kunnen maken voor Mignolet maar not for me. Tweede mag hij wel worden ;)

De andere drie dan... Refaelov mag een goede voetballer zijn, maar het feit is dat die slechts in één top 10 staat. Niet doelpunten, niet assists, niet speelminuten maar "meest gewisseld". Holzhauser is al minstens even lang zwak nu als Bongonda begin dit seizoen en zat vorig jaar in 1B. En De Ketelaere wordt voor mij een topper maar heeft dit jaar nog niet de noodzakelijke status opgebouwd aangezien die ook bij niet-blessures nog niet altijd speelt. Antwerp, Beerschot en FCB supporters zullen het wel anders zien, maar ik ben dan geen van die drie ;)

Maar ik maak me geen illusies. De winnaar wordt Mignolet of Refaelov en ik twijfel er zelfs aan dat Onuachu top 3 wordt.

Ik volg je volledig hoor, veel respect voor Refaelov en zijn carrière hier in België, maar vind hem toch net te wisselvallig om aanspraak te maken, Holzhauser zeker.
Mignolet zal hoog eindigen, maar niet op 1 volgens mij (zou het wel top vinden, maar das mijn blauw-zwart gevoel), CDK moest voor mij niet in de top 5, dan liever Vanaken of zelfs Mata in de top 5 gezien.
Als Onuachu hem krijgt, is het zeker niet onverdiend.
Er blijft veel afhangen van de ploeg waar speelt, beetje jammer, Mercier had zeker hoger gemogen.

Ik vermoed dat hij het op Sowah in Leuven heeft die echt enorm veel invloed gehad heeft op OHL. Maar ikzelf vind de belofte van het jaar wel benieuwd. CDK gaat er wel geraken. En als die eens bij Brugge weg is, ga ik al meer van die kunnen genieten :D Een beetje zoals Witsel toen die weg was in Luik ;)

Ik vermoed dat hij het op Sowah in Leuven heeft die echt enorm veel invloed gehad heeft op OHL. Maar ikzelf vind de belofte van het jaar wel benieuwd. CDK gaat er wel geraken. En als die eens bij Brugge weg is, ga ik al meer van die kunnen genieten :D Een beetje zoals Witsel toen die weg was in Luik ;)
Valt ook niet vaak voor dat een Genkie iets tegen Club heeft :p

Als ze er al ene moeten geven dan is de enigste die hem zou moeten krijgen Onuachu. Al de rest is niet constant op niveau geweest

Maar verduidelijk dit eens aub, ben nu echt benieuwd :p
Zoals eerder aangegeven vind ik bv dat Vanheusden hem meer verdiende. Meer bewezen, meer getoond en is ITT CDK wel al een dragende speler.

Sowah is zoals aangegeven nog zo een speler die veel meer impact heeft gehad dan CDK.

Als ze er al ene moeten geven dan is de enigste die hem zou moeten krijgen Onuachu. Al de rest is niet constant op niveau geweest
Wat heeft die eigenlijk vorig jaar gepresteerd? 't waren maar 10 matchen of zo, maar zal toch niet zo geweldig geweest zijn aangezien Genk 8e was? Voor mij ontbreekt het "wow" gevoel een beetje veel bij Onuachu, dat heb ik wel bij Holzhauser, Rafa, Mercier, Golizadeh, Bogonda, Mata...

Zoals eerder aangegeven vind ik bv dat Vanheusden hem meer verdiende. Meer bewezen, meer getoond en is ITT CDK wel al een dragende speler.

Sowah is zoals aangegeven nog zo een speler die veel meer impact heeft gehad dan CDK.
die zijn ook zeer beloftevol, maar verkiezing van CDK een aanfluiting?? really?

Starspike heeft precies 'ne piek' op veel clubs: Gent, Club, STVV,...😛

STVV niet, hoor. Dat is van STVV naar Genk... Ik lach wel met STVV gezien de rivaliteit en gezien ik nog de tijden herinner waarin ze hoog van de toren bliezen dat ze ons wel gingen inhalen als "de club van Limburg", maar daar is echt geen haat bij.
Gent op zich valt ook mee. Ik misgun ze wel wat dingen omdat de pers en die twee kwiepen bovenaan nu al jaren doen alsof AA Gent met die één titel en één beker in die 25 jaar zoveel verder staat als ons. Als het over topclubs gaat, noemen ze AA Gent er steevast bij terwijl wij met 4 titels en 4 bekers al blij mogen zijn als we in dat lijstje staan. Of als ze bij Gent zich willen spiegelen, noemen ze soms clubs die zelfs nog niet de helft van ons gespresteerd hebben. En als er iets me nog "ambetant" maakt, is het het gebrek aan eerlijk respect bij de pers en andere clubs. Dus ik kan er wel van genieten om bewezen te zien dat ze nog niet verder staan dan ons. Maar de club haten ook weer niet.
Standard was vooral in de jaren na de affaire Defour (wat samen met Pozuelo zijn stunt nog altijd het dieptepunt is van mijn 33 jaar als supporter) en dat zullen de oud-leden zich nog wel goed herinneren. Maar die storm is nu al een hele tijd gaan liggen. Nu is dat gewoon een concurrent. En voor Defour was dat zelfs "ons voorbeeld" als mijnwerkersclub met een zuiderse mentaliteit.
Dus enkel Club blijft echt over ;)

Toch gun ik ze allemaal Europese punten. Dat is in ieders voordeel. Al gun ik ze dat soms liever via de EL dan de CL ;)

En waarom is het veranderd?

Ik heb die uiteenzetting al meermaals gegeven en vind het zinloos om die nog maar eens te doen aangezien dat gewoon eindigt in een vicieuze cirkel tussen supporters die hun eigen voorkeuren hebben en soms dingen afhankelijk van hun club te veel of te weinig zelf zien. En daar hebben we hier geen behoefte aan.

Wat heeft die eigenlijk vorig jaar gepresteerd? 't waren maar 10 matchen of zo, maar zal toch niet zo geweldig geweest zijn aangezien Genk 8e was? Voor mij ontbreekt het "wow" gevoel een beetje veel bij Onuachu, dat heb ik wel bij Holzhauser, Rafa, Mercier, Golizadeh, Bogonda, Mata...

Hij en Bongonda (die heeft zelfs de beste statistieken na de winterbreak vorig seizoen) waren de enige reden dat we de laatste speeldag voor PO1 speelden en dat 9 kansen op 10 ook gewoon gingen halen.

Ik heb die uiteenzetting al meermaals gegeven en vind het zinloos om die nog maar eens te doen aangezien dat gewoon eindigt in een vicieuze cirkel tussen supporters die hun eigen voorkeuren hebben en soms dingen afhankelijk van hun club te veel of te weinig zelf zien. En daar hebben we hier geen behoefte aan.
Geen probleem hoor, heb het dan gemist of ben het gewoonweg terug vergeten wat de reden was ;) Twas uit nieuwsgierigheid hoor ^^ Ieder zijn voorkeur in haat en liefde ;)

Bij dit Standard zou ik ook een dragende speler zijn :p

Sowah zijn laatste matchen waren toch ook dramatisch en CDK heeft in CL ook gepresenteerd (telt niet mee mss maar maakt wel dat je minder fris in weekend bent + daar kunnen ze meer op de ruimte spelen itt in onze competitie)

Vanheusden is ook al 2 jaar ouder en heeft sinds 1 november niet meer meegespeeld.
Sowah heb ik te weinig zien spelen om iets van te zeggen.

Vanheusden is ook al 2 jaar ouder en heeft sinds 1 november niet meer meegespeeld.
Sowah heb ik te weinig zien spelen om iets van te zeggen.
Wat heeft leeftijd hier mee te zien? Beste jongeren is de beste speler binnen de hele categorie, en imo is Vanheusden beter en heeft hij al meer getoond, zelfs rekening houdend met zijn blessure. Is kapitein van een PO1 pretendent en het kaarthuisje in Luik is in elkaar gezakt sinds zijn afwezigheid. Zegt genoeg over zijn impact op en naast het veld lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan