Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies een coach die de titelambities niet durft uitspreken! Ge mist nog "we kijken enkel naar onder, "we bekijken het match per match" en "ons doel voor het seizoen was derde en dat blijft zo."

Ik weiger het gewoon te geloven dat Club ff 6 matchen op rij gaat dutsen. En als ik mezelf daar teveel in laat gaan, word ik gek. Twee jaar geleden ben ik echt quasi slecht gegaan van de stress.

Als die nu morgen zouden verliezen van Antwerp zal dat wel stilaan anders worden en ga ik met een heel ander gevoel naar donderdag beginnen toeleven.

Is bij gelijke punten met Genk Club geen kampioen omdat ze eerste stonden na de reguliere competitie. Of hoe zit dat?
Ah geen idee.. Ik las hier het volgende:

Als in de reguliere competitie of in de play-offs clubs met een gelijk aantal punten eindigen, dan tellen deze criteria:
  1. Aantal overwinningen
  2. Doelpuntensaldo
  3. Gemaakte doelpunten
  4. Aantal zeges op verplaatsing
  5. Doelpuntensaldo op verplaatsing
  6. Aantal gemaakte goals op verplaatsing
  7. Testmatch
Ik ging er dus vanuit dat Genk altijd voor Club zou eindigen indien ze een gelijk aantal punten hadden.

Eh, artikel lijkt aangepast ondertussen?
Als in de play-offs clubs met een gelijk aantal punten eindigen, dan tellen deze criteria:
1. Half puntje erbij of niet bij halvering?
2. Stand uit reguliere competitie

Nu, misschien is druk wel net het wat we nodig hebben maar ons ploegske kennende zal het eerder de staart tussen de benen zijn.

Scenario straks tegen Antwerp: of Antwerp scoort na 10 minuten waarna we nog 80 minuten tevergeefs gaan breien of we breien 80 minuten lang waarna Antwerp scoort 10 minuten voor tijd. Either way, we're fucked :unsure:

Beetje pessimisme mag wel in deze onzekere tijden, wie had dit gedacht een maand of 2 geleden zeg.

Heeft Club dan ook niet gewoon een half punt meer dat ze nu "kwijt" zijn door die halvering?
Iedereen is op een even aantal punten uitgekomen.
Als Club 1 op 6 pakt tegen Antwerp en Anderlecht en vervolgens niet verliest van Genk zijn ze toch gewoon kampioen? Sorry maar als je geen 4 op 18 kan halen in de PO's heb je toch ook écht zwaar gefaald. Ik zie nog altijd weinig reden om aan te nemen dat Club geen kampioen speelt, 4 op 6 tegen Antwerp/Anderlecht en de laatste match is overbodig. Er zijn nog zoveel scenario's dat ze wél kampioen spelen en Genk niet.

Ik zie Genk nog kampioen worden, ach ja Club zal altijd de morele titel van dit jaar pakken.

********** *** ********* play offs en stomme punten halvering.:angry:

Ik zie Genk nog kampioen worden, ach ja Club zal altijd de morele titel van dit jaar pakken.

Morele titel? Als Brugge dit nog uit handen geeft dan gaat de moraal toch niet echt goed zitten hoor. Het zou trouwens ook nog eens benadrukken dat ze vorig jaar ook al wel een chanceke hebben gehad met hun "gekregen" titel waarvan beweerd werd dat ze dié titel ook nooit nog uit handen gegeven zouden hebben in de play-offs.

Beetje overdreven toch allemaal. Genk heeft een gelijkaardige dip gehad in januari - februari. Meestal heeft iedere ploeg die ergens wel. Alleen is dat krijgen in de playoffs nog erger dan tijdens de gewone competitie.

Draai of keer het , jullie waren int begin gewoon constanter terwijl den top 5 constant switchte en dus geen bedreiging voor jullie waren .
Nu zagen over die punten halvering , das al 10 jaar zo , da wiste op voorhand he
Het is normaal als je voor de eindmeet sputert dat ge ingehaald word ;)
Ik zou het gewoon niet alleen Genk gunnen maar Onuachu 30+ potten maken , heerlijke vent of dat moreel is weet ik feitelijk niet

Bluvn bibberen :unsure:

Als ze morgen verliezen dan gaat Genk wss kampioen spelen vrees ik. Op 3-4 maanden van ongenaakbaar tot kampioenschap mogelijk verspelen. Het blijft toch een speciaal spelleke, dat voetbal.
Als iemand tijdens een marathon 30 km lang aan de leiding loopt met een héél grote voorsprong, maar plots beginnen de inspanning te wegen en na 42km snelt een concurrent die beter heeft ingedeeld u nog net voor de finishlijn voorbij en die mens wint, ...

In elke sport: de prijzen worden pas op het einde uitgedeeld hé. Als Brugge straks niet kan winnen van Antwerpen dan verdien je het gewoon niet. Dus ze moeten maar zien dat ze winnen. Klaar. En tegen Anderlecht en Genk moeten ze het dan maar afmaken hé.

Als iemand tijdens een marathon 30 km lang aan de leiding loopt met een héél grote voorsprong, maar plots beginnen de inspanning te wegen en na 42km snelt een concurrent die beter heeft ingedeeld u nog net voor de finishlijn voorbij en die mens wint, ...

In elke sport: de prijzen worden pas op het einde uitgedeeld hé. Als Brugge straks niet kan winnen van Antwerpen dan verdien je het gewoon niet. Dus ze moeten maar zien dat ze winnen. Klaar. En tegen Anderlecht en Genk moeten ze het dan maar afmaken hé.
Behalve dat ze hier op 5 km voor de finish automatisch de helft van uw voorsprong afnemen. Met het hele playoffs systeem kan ik nog wel leven, maar die puntenhalvering is gewoon je reinste competitievervalsing. Dat is enkel en alleen omdat hun playoffs anders vrijwel geen waarde hebben.

En dat is in verlengde dan wat ik altijd slecht heb gevonden aan de playoffs. Je kan in de competitie er als topploeg redelijk met uw klak naar gooien en op het einde van de rit nog altijd met de hoofdprijs gaan lopen. En zucht, nee ik zeg dit niet omdat dit nu plots bij Club het geval is. Ik ben altijd al tegen de playoffs geweest.

Gewoon 32 matchen spelen, wie er op het eind van de rit het meeste gewonnen heeft is kampioen, punt. Maar nee, uit hebzucht nog een extra mini competitie eraan breien waardoor het in feite niet veel meer uitmaakt of je op plaats 1 of plaats 5 eindigt in de competitie. Loop je na de reguliere competitie 12 punten achter, loop je er plots nog maar 6 achter. Dat is toch gewoon je reinste zever.

Behalve dat ze hier op 5 km voor de finish automatisch de helft van uw voorsprong afnemen. Met het hele playoffs systeem kan ik nog wel leven, maar die puntenhalvering is gewoon je reinste competitievervalsing. Dat is enkel en alleen omdat hun playoffs anders vrijwel geen waarde hebben.
Dat is waar.

Die halvering stoort me ook gigantisch, maar ik wil me er toch niet te veel achter weg stoppen want tis nu al 10 jaar zo, en je weet hoe het werkt.

Gewone competitie is en blijft belangrijk en als je, Club zijnde, iet of wat niveau haalt speel je gemakkelijk kampioen dit jaar. Begin je te dutsen gelijk nu heb je een dik probleem.

Rug rechten, op resultaat spelen en het maakt me geen zal uit op welke manier, punten pakken dat is de enige opdracht. Alsof iemand binnen een paar jaar nog weet hoe of wat, whatever.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan