Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu goed, nog altijd 8 punten voor op de 2e, en de 1e match is al voorbij, dus nog 5 te gaan en dus slechts 15 punten meer te verdienen.
Voorlopig dus nog geen reden om te dramatiseren, toch niet qua punten. Zelfs bij verlies volgende week is er al met al nog niet zo heel veel aan de hand. Maar ideaal is het uiteraard verre van, en de druk zal alleen maar groter worden natuurlijk.

Sorry, maar die publiek uitvlucht mag echt eens beginnen stoppen. In het begin kon ik dit nog gedeeltelijk aanvaarden, nu is dit gewoon oorzaken zoeken die er niet zijn.

De "machine" draait gewoon niet meer, simpel. Hoe dat komt, dat weet ik ook niet, maar "geen publiek" is te gemakkelijk.
Het zou een verschil kunnen maken in moeilijke momenten, dat ga ik niet ontkennen, maar dat geldt ook voor andere ploegen, dus dat heft elkaar toch min of meer op.
Het zou wel meer druk zetten op bepaalde spelers, druk die nu vooral afwezig is. Dat ze hun eigen niet kunnen motiveren is natuurlijk nog erger.

Dat schot van Lokonga niet hebben bij de 2-1 op het einde van de reguliere competitie wil ik nog door de vingers zien, ook al was het een fout. Maar drie miljoen scheppen in de JPL en dan zo een beginnersfout maken bij die vrije trap, dat is niet meer goed te praten.

Verder redelijk teleurgesteld in Brugge, ge zou toch verwachten dat zo een ploeg kan resetten na twee weken rust en het einde van de competitie met een nieuw doel in zicht. Ik schatte die spelers en Clement zijn capaciteiten toch hoger in, nu ik dit weer zie is die uitschakeling in de beker en EL op die manier niet zo vreemd meer.
Anderlecht best in orde, al hadden ze uiteindelijk toch vooral dipjes van Brugge nodig om erdoor te komen, vond ik. 2-2 best terecht.
hij maakt juist dezelfde fout als de goal van Sambi , stapje naar rechts

Maar wie zegt dat ze niet gemotiveerd zijn?
Lang, CDK, VD Bempt en Dost hebben zich kapot gelopen. Mechele heeft een goeie match gespeeld, heeft in 1 op 1 duels tegen Nmecha altijd gewonnen. Kossounou wou wel maar stond gewoon niet op zijn positie. Deze match had niks te maken met niet gemotiveerd, het tactisch llan van de 1e helft trok gewoon op niks en Anderlecht heeft een degelijke match gespeeld.

Maar wie zegt dat ze niet gemotiveerd zijn?
Lang, CDK, VD Bempt en Dost hebben zich kapot gelopen. Mechele heeft een goeie match gespeeld, heeft in 1 op 1 duels tegen Nmecha altijd gewonnen. Kossounou wou wel maar stond gewoon niet op zijn positie. Deze match had niks te maken met niet gemotiveerd, het tactisch llan van de 1e helft trok gewoon op niks en Anderlecht heeft een degelijke match gespeeld.
in elke stat : balbezit(60%) , schoten , passes zijn we de meerdere en jullie spelen thuis , kweenie

Als je ziet hoe weinig ons middenveld aan het jagen was, niemand die de rest aanjaagt, initiatief overlaten, weinig duelkracht, genoeg zaken waar we zeker beter in zouden moeten zijn

Op voorhand blij geweest met een punt, maar als je dik vijf minuten voor tijd op voorsprong komt mag je het toch niet meer weggeven. Maar 2-2 is wel een terechte uitslag. Beide ploegen mindere, en sterkere periodes gehad. Al heb ik me toch al afgevraagd wat het zou geweest zijn als we gewoon een heel seizoen met onze eerste doelman (Van Crombrugge dus) konden gespeeld hebben. Maar goed, je ziet toch dat Kompany en het elftal serieuze stappen hebben gezet, zeker in vergelijking met die slechte periode na de winterstop een paar maanden geleden. Hopelijk gaan we een paar huurspelers kunnen houden of het wordt volgend seizoen opnieuw zoeken naar een type-elftal.

Op voorhand blij geweest met een punt, maar als je dik vijf minuten voor tijd op voorsprong komt mag je het toch niet meer weggeven. Maar 2-2 is wel een terechte uitslag. Beide ploegen mindere, en sterkere periodes gehad. Al heb ik me toch al afgevraagd wat het zou geweest zijn als we gewoon een heel seizoen met onze eerste doelman (Van Crombrugge dus) konden gespeeld hebben. Maar goed, je ziet toch dat Kompany en het elftal serieuze stappen hebben gezet, zeker in vergelijking met die slechte periode na de winterstop een paar maanden geleden. Hopelijk gaan we een paar huurspelers kunnen houden of het wordt volgend seizoen opnieuw zoeken naar een type-elftal.
Van Crombrugge, Trebel , Yari , Delcroix , das op elke lijn een basisspeler denk ik , dus vind ik toch dat Vince en de staf een pluim verdienen .

Wellenreuther mag zijn boeltje toch wel pakken hoop ik nu? Als je ziet dat die 18-jarige kadee veel betere voetjes heeft en in heel de match amper 1 mindere trap/inspeelpass heeft gegeven.

Bij alle ballen die hij heeft aangespeeld gekregen altijd rustig gebleven. Wellenreuther had hier sowieso wel eens in de mist gegaan.

Triestige wedstrijd eigenlijk. Goeie goals wel. En een matige scheids. Maar ook een te matig Brugge om het op de scheids te steken.

Wellenreuther mag zijn boeltje toch wel pakken hoop ik nu? Als je ziet dat die 18-jarige kadee veel betere voetjes heeft en in heel de match amper 1 mindere trap/inspeelpass heeft gegeven.

Bij alle ballen die hij heeft aangespeeld gekregen altijd rustig gebleven. Wellenreuther had hier sowieso wel eens in de mist gegaan.
Yep , naart schijnt een heel groot talent
denk ook dat dien heel de PO's gaat keepen , niks te verliezen

Ik vond hem er bij de 2-2 nochtans niet heel goed uitzien, die bal gaat toch wel vrij centraal binnen vind ik.

De afwezigheid van Delcroix liet zich vandaag vooral voelen, bij Eliaske ging het licht een paar keer uit.

Sambi op onopvallende wijze toch weer ongelofelijk belangrijk voor de ploeg met oa zijn aanspeelbaarheid. Ga die toch ferm missen als die er met al zijn sierlijkheid mogelijks niet meer tussenloopt volgend seizoen.

Laat Verbrugge maar staan, past perfect in de In Youth We Trust filosofie. Een matige meer ervaren speler vervangen door een talent en dieop het juiste moment in de ploeg brengen. Voor Wellenreuter is er volgens mij geen onmiddellijke toekomst bij ons. Degelijke tweede doelman, maar betwijfel of daar heel veel toekomstmuziek in zit.

Kan iemand mij eens uitleggen wat de meerwaarde van een Vormer precies is? Mekkeren tegen de scheids kan hij goed maar voetballend mag het toch iets meer zijn? Hij is een goede aanjager maar door zijn kleine gestalte komt hij fysiek vaak te kort. Snelheid heeft hij evenmin. Corners goed trappen zou je verwachten dat er nog moeten kunnen, nee?

Speelde vandaag een mindere match maar als Club in goeie doen is dan is Vormer ook een machine hoor, in de periode dat Club zo goed was dan was Vormer steevast één van de uitblinkers. Een Vormer en Vanaken zijn spelers die de bal moeten voelen, dat is vandaag amper gebeurd. Geef mij de keuze tussen op dit moment Vormer of Lokonga en geef me toch altijd Vormer hoor.

Moet zeggen rsca is wel een sterke ploeg aan het worden, zet daar nog twee a drie versterkingen bij en laat hun wat kalmte aan de bal houden in de zestien doen die zeker mee voor de titel volgend jaar.
Brugge was 25 min baas waar we net niet op 2-0 komen, maar voor het overige matige wedstrijd met veel balverlies aan beide kanten.
Club heeft veel werk deze zomer dat is duidelijk.

Moet zeggen rsca is wel een sterke ploeg aan het worden, zet daar nog twee a drie versterkingen bij en laat hun wat kalmte aan de bal houden in de zestien doen die zeker mee voor de titel volgend jaar.
Brugge was 25 min baas waar we net niet op 2-0 komen, maar voor het overige matige wedstrijd met veel balverlies aan beide kanten.
Club heeft veel werk deze zomer dat is duidelijk.
Probleem is dat RSCA hun kern volgendjaar niet gaat bij 1 kunnen houden. Het zal weer van 0 bouwen worden, en dan maar te hopen voor RSCA supporters dat niet weer zo kwakkeljaar wordt.

Ik heb mij eigenlijk wel heel hard gestoord aan die Ignace Van der Brempt.
Die mocht er van mij al af aan de rust, zo kwakkelen op rechts jong.
Begin spontaan Dennis te missen :unsure:

Probleem is dat RSCA hun kern volgendjaar niet gaat bij 1 kunnen houden. Het zal weer van 0 bouwen worden, en dan maar te hopen voor RSCA supporters dat niet weer zo kwakkeljaar wordt.

Ik heb mij eigenlijk wel heel hard gestoord aan die Ignace Van der Brempt.
Die mocht er van mij al af aan de rust, zo kwakkelen op rechts jong.
Begin spontaan Dennis te missen :unsure:
Dat weet ik nog niet , denk dat ze ver gaan gaan voor Nmecha te houden , Larsen weet ik nog niet , Amuzu zouden ze nog verkopen
Alleen hoop ik dat Sambi slim genoeg is om nog een jaar te blijven
Miazgha wilt blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan