Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die eerste vond ik ook nog penalty, die 2de niet en zeker geen clear error.
Wel goeie 2de helft van ons

s3ljmf.gif

Ik had er al goed naar gekeken, die lompe Standardspeler trapt toch gewoon tegen de onderkant van de voet omdat hij te laat is? En tegen mij moet ge u nu niet verontschuldigen, wel tegenover de ref. Die had het dus, mede dankzij het duidelijke geluid van het contact, zelfs zonder herhaling correct beoordeeld ... maar moet het dan hier toch weer ontgelden om één of andere reden.
Ge moet er eens op letten, er zijn er hier die constant redenen zoeken om het scheidsrechters korps belachelijk te maken. Vroeger was dat nog enkel als het tegen hen gefloten werd, nu quasi altijd. Voor tegen, terecht onterecht,...

Maar eens iets goed komen vertellen, neen dat hoor je nauwelijks.
De stokken om mee te slaan zijn bijna op zeker ondertussen?

En opnieuw, ja het niveau moet omhoog. Maar dat geldt evengoed voor het voetbal op zich. Je moet de matchen van de laatste weken eens bekijken zeg, trekt op geen hol meer door de band genomen. Twas meestal al niet vet, en nu zijn we precies nog dieper gezakt :help:

Soms zie je zelfs CL matchen waar ik ook vragen stel bij scheidsrechterlijke beslissing, nochtans meestal hét grote voorbeeld hé, het buitenland.
Het is gewoon een sport waar heel veel interpretatie is, en dan worden er fouten gemaakt... Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Ge moet er eens op letten, er zijn er hier die constant redenen zoeken om het scheidsrechters korps belachelijk te maken. Vroeger was dat nog enkel als het tegen hen gefloten werd, nu quasi altijd. Voor tegen, terecht onterecht,...

Maar eens iets goed komen vertellen, neen dat hoor je nauwelijks.
De stokken om mee te slaan zijn bijna op zeker ondertussen?

En opnieuw, ja het niveau moet omhoog. Maar dat geldt evengoed voor het voetbal op zich. Je moet de matchen van de laatste weken eens bekijken zeg, trekt op geen hol meer door de band genomen. Twas meestal al niet vet, en nu zijn we precies nog dieper gezakt :help:
De matchen waar je kan stellen dat de ref het echt goed gedaan heeft zijn dan ook vaak schaars. Dat staat ook volledig los van het niveau van de matchen toch?
Figuren als Laforge of Boucaut stralen ook 1 en al onkunde uit.

Het scheidsrechterskorps maakt zichzelf vooral belachelijk.

De matchen waar je kan stellen dat de ref het echt goed gedaan heeft zijn dan ook vaak schaars. Dat staat ook volledig los van het niveau van de matchen toch?
Figuren als Laforge of Boucaut stralen ook 1 en al onkunde uit.

Het scheidsrechterskorps maakt zichzelf vooral belachelijk.
Of je wil het niet zien natuurlijk dat ze een goeie match fluiten.
Het is imo ook niet omdat ze hier en daar iets verkeerd beoordelen dat ze een slechte match fluiten, maar dat kan er bij de meeste niet in.

We beoordelen spelers toch ook als niet als slecht en bewijs van onkunde omdat ze een of twee domme beslissingen/fouten maken (per match) ? Wel op percentages, aantallen,... Ewel ik durf er geld op zetten dat (onze) refs qua percentage van correcte beslissingen best hoog scoren.

Als een speler een domme (penalty) fout maakt zeggen we dat, aanvaarden we dat en bedekken het met de mantel der liefde. En de week erna is het weer een held. Maar bij refs kan dat niet, dat is hypocrisie van de hoogste plank en nog erger meestal want je ziet de naam van de ref nog maar tevoorschijn komen en de vooringenomenheid swingt de pan uit, alle objectiviteit is compleet weg zonder 1 seconde te spelen, belachelijker moet het niet worden.

Jamaar, het is hun job om juiste beslissingen te nemen? Klopt, maar is het van voetballers ook niet hun job om geen fouten te maken? Of mag dat plots wel? Uiteraard mag dat, en maar best.
En zeg me nu eens waarom dat bij refs niet zou mogen?

Mijn niveau van de matchen is gewoon een manier om aan te tonen dat laag voetbal niveau in veel gevallen mee gaat met een refs op een gelijkaardig niveau. Dan moet je ook niet plots toprefs verwachten.

En natuurlijk zijn sommige interventies lachwekkend, dat besef ik ook wel. Maar dat is niet anders voor de voetballers zelf als ik sommige prutsers week na week bezig zie.

Laatst bewerkt:
Als een speler een domme (penalty) fout maakt zeggen we dat, aanvaarden we dat en bedekken het met de mantel der liefde.
Haha, was het aanvaarden maar zo, BleKKie! Gisteren maakten er twee van Standard precies zulke debiele penaltyfouten en moet ge hier toch posts lezen als "er is geen contact", "ook al is er contact, ik heb geleerd dat het daarom nog geen fout is" of "het was helemaal geen penalty." Sissako krijgt bij wijze van spreken een rekensommetje 1+1 voorgeschoteld en schrijft als uitkomst 4 op, en hier zijn ze dan lastig op de leerkracht voor zijn verbetering want het was toch geen grote fout. Bodart kreeg dezelfde oefening en schreef 3 als uitkomst, dat is iets dichter bij het juiste antwoord, dus die mocht zelfs niet verbeterd worden.

Boterberg fluit daarnet een zeer goede eerste helft bij OHL-Genk, geen fouten buiten eventueel een gele kaart niet getrokken maar wel uitstekend voordeel gegeven voor de 0-1. Staat daar iets van hier? Tuurlijk niet, de laatste post die ik las toen ik het forum opendeed na een halfuur van die match was die van "het scheidsrechterskorps maakt zichzelf belachelijk."

Zelfde voor journalisten hoor. Favoriet van dit forum Jürgen Geril vandaag: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210403_96345138
In de intro staat "héél véél twijfel", maar in het eigenlijke artikel moet hij dan toch toegeven dat "er voor buitenspel wel wat te zeggen viel." Tja. Verder denkt hij ook nog dat het de VAR is die bij die fases van Oostende de goal voor buitenspel afkeurde, en dat de VAR niet moet gebruikt worden voor zulke buitenspelfases. Ja ... ja ... Graag willen meepraten met grote bewoordingen maar vanaf het moment dat er redeneringen of onderbouwingen gevraagd worden, is het inbinden met de staart tussen de benen.

Ge wordt ook zo geconditioneerd op den duur, denk ik. Klik op een site na een match en ge hebt het zitten, in Extra Time gaat het de helft van de tijd, naast onnozele filmpjes uit het archief omdat Frank Raes dat cewl vindt, ook over "was dit nu een rode kaart of niet?" Het is ook zo een gemakkelijk onderwerp, ge moet er niets van kennen maar kunt toch zogezegd mee interpreteren. Zelfs na een oplijsting van de regels en misschien begrijpen dat ge fout zit, kunt ge toch zeggen "jamaaaaaaar ik vind toch dat" en uw buikgevoel kan blijven gelden. Het doet wat denken aan politiek, en daar geraken we ook niet vooruit. Gelukkig is dit niet zo belangrijk.

-----------------

Ik heb net een helft van Zulte-Waregem gezien, jongens toch, hoe slecht. RIP Jonas en Fella. De tweede helft moet echt niet meer, ik denk dat Wim Smet de beste middenvelder was en die mag de bal niet eens aanraken!

Wat een triestige ploeg is dat Antwerp weer geworden onder Vercauteren.

Zelfs onder Boloni speelden ze beter voetbal, althans toch in de wedstrijden die ik ervan heb gekeken. Dit is echt gewoon schandalig eigenlijk.

Trekt er idd niet op.
Dat is dan de 2e in de stand, maar komen niet veel verder dan de middenlijn zonder de bal kwijt te geraken.

Ik heb net een helft van Zulte-Waregem gezien, jongens toch, hoe slecht. RIP Jonas en Fella. De tweede helft moet echt niet meer, ik denk dat Wim Smet de beste middenvelder was en die mag de bal niet eens aanraken!
We hebben al veel gezien dit seizoen maar dit was inderdaad opnieuw een dramatische helft. Ik durf niet met zekerheid te zeggen de slechtste, al zal het niet veel schelen, omdat ik echt al veel bagger van Waregem heb gezien dit seizoen. Nuja, we hebben geen voetballend vermogen in onze ploeg. Het middenveld Seck-Marcq doet sowieso al onder en als je de geschorste Marcq dan nog eens gaat opvangen met Pletinckx dan is het helemaal rond natuurlijk. Onze goede vriend kan als verdediger nog niet eens deftig uitverdedigen maar mag dan wel op ons middenveld de lakens uitdelen. Duels winnen en wat extra kopbalkracht ja, maar in mijn ogen toch de verkeerde keuze als de rest van het ploeg het voetballend al zo moeilijk heeft. Niet dat we heel veel andere opties op de bank hebben zitten maar ze zijn er wel. En Govea van wie je iets van creativiteit verwacht is een schim van wat hem verwacht werd en het ziet er ook niet naar uit dat dat ooit gaat veranderen.

Niet dat het enkel ons middenveld is en dat dat het enige het probleem is. We mogen al blij zijn dat we niet degraderen dit seizoen.

Gelukkig was er nog een 2e helft Gavvers
Zeg wel. Wissels doorvoeren gaat nooit Dury zijn sterke kant worden maar het quasi nooit wisselen blijft me wel irriteren. Onze Griek was absoluut nergens heel de match (zat er ook door naar het einde toe), Pletinckx laten staan bij de start van de 2e helft had ik ook niet verwacht (al scoort hij wel dus op vlak van output wint Francky deze).

Hahaha Lukaku kalf, dat zag je van op voorhand dat die Lokonga ging torpederen.
No penalty, no party alweer!

Edit: lol en nu wel lekkere assist.

Lukaku, doet er alles aan om Anderlecht en goal te bezorgen. Eerst penalty, dan je man nog es laten lopen.

Man man

Ik ben best fan van De Laet, maar als je ziet hoe makkelijk hij zich in de luren laat leggen door Nmecha bij de goal, dan is het mss gewoon terecht dat hij niet opgeroepen wordt voor de Rode Duivels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan